Здравейте! От известно време, колата ми започна да държи висока температура на двигателя. По светофарите в София стрелката взе да стои на 100 градуса и даже да отива почти към 110. Датчиците си работят, перките се включват, а държи висока температура. След консултация с няколко познати майстори, ми казаха да си изчистя радиатора отпред. Обаче колата ми е с клима и отпред е радиатора на климатика. Много са близо двата радиатора един до друг и по никакъв начин и от никъде не може да се изчисти между тях. За това ето какво направих днес. Разглобих почти цялата предница, за да може да раздалеча малко радиаторите и да измия и почистя между тях. След като свалих броня, маска, фарове и останалите пластмаси, които са под тях се сетих да направя няколко снимки. Заснех реда на сглобяване. Да поясня, че имаше доста боклуци, които се бяха набили на задният радиатор, който е за охлаждането на колата. Сега резултата е, че и двата радиатора са чисти и охлаждането е по-лесно. Дано тази информация да е полезна и на Вас и тези които имат същият проблем да знаят какво ги чака, ако решат сами да направят тази процедура.
Като свалих бронята и остана да виси ето този датчик. Доста се почудих, докато разбера от къде е? Накрая реших, че мястото му е в един отвор на бронята, защото си пасна добре там. Според мен е нещо за климатроника, но не съм сигурен. Ще Ви бъда благодарен, ако ми разясните какво е това и каква роля играе.
Ето как изчистих боклуците между радиаторите на Пасата
- Snejoky
- R.I.P
- Мнения: 1049
- Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: на село
passenger написа:първите снимки направо ме втрещиха ... олекна ми накрая
иначе честно дори не съм предполагал за възможността за съществуване на такъв проблем или по-точно за разрешаването му ...
иначе проблема като че ли е детска болест на пасата
Споко, човече! Не е толкова сложна или страшна процедурата. На снимките изглежда страшничко, но немецът си знае работата и е направил така колата, че всичките тези неща, които бях свалил се демонтират и монтират много лесно и не ти трябва някакъв сложен инструмент. Друго е, ако на колата пишеше "Сделоно в СССР". Тогава със сигурност щеше да има намеса на "чука и пробоя и егати боя" и вълшебните български думи "Е са ти е**х м****а".
- Snejoky
- R.I.P
- Мнения: 1049
- Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: на село
Колата я купих преди три месеца, нов внос. Мия я редовно. Майсторът на климатика ми каза често да мия радиатора отпред, за да охлажда добре. Обаче като мия предният радиатор всички боклуци се набиват на задния. Поне аз така мисля. Беше се позадръстил. Имаше доста прахоляк, сламки, мушици и т.н. Надявам се да не е само психологически ефекта. Стрелката за температурата ще покаже най-добре.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
- Snejoky
- R.I.P
- Мнения: 1049
- Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: на село
Muncho написа:А преверил ли си дали термостата отваря?
Термостата ще трябва да го сменям, защото съмненията ми са, че не затваря напълно, а не защото не отваря. Но тази процедура ще я направя, като наближи зимата. Имал съм го и друг път, на старата кола този проблем. Термостата си отваря когато трябва, но не затваря до край и колата по-бавно загрява. Това лятото не е проблем, но зимата си е проблем, защото много по-трудно загрява, а и от там парното не духа толкова топло.
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
В крайна сметка имаше ли ефект от операцията, и ако климата е фабрична пак ли има отделен радиатор на сандвич отпред Питам, щото и мойта е нов внос, и тя ходи до към 110 градуса преди да пусне първа степен (според таблото), но като измеря в казанчето температурата е 88 градуса.
Още не съм почнал с изследването щото имам опит с един VW вече и не ме тревожи толкова. Учуди ме само, че като отворих казанчето при току що изгасен двигател излезе почти 1 литър антифриз, това дали е нормално не знам. На джетата не беше баш така, ако на студено нивото на течността е било под макса не излизаше нищо при бавно отваряне, но ми казаха че при пасатите системата работела при по-високо налягане. Някой ако има опит да казва дали е нормално.
P.S. Ама как са еднакви в проблемите си тез наще коли, направо ме забавляват малко чак
Още не съм почнал с изследването щото имам опит с един VW вече и не ме тревожи толкова. Учуди ме само, че като отворих казанчето при току що изгасен двигател излезе почти 1 литър антифриз, това дали е нормално не знам. На джетата не беше баш така, ако на студено нивото на течността е било под макса не излизаше нищо при бавно отваряне, но ми казаха че при пасатите системата работела при по-високо налягане. Някой ако има опит да казва дали е нормално.
P.S. Ама как са еднакви в проблемите си тез наще коли, направо ме забавляват малко чак
- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Да, това ми е ясно, целта беше да видя дали таблото показва вярно 110 градуса, а в казанчето беше 88, което според мен значи макс 93-4 в блока, значи ще се сваля табло да се припоява стабилизатора, и ако пак не се оправи ще сменя датчика, ако няма пак ефект вече не знам. Водната помпа пише че е сменяна преди 88к км, чудя се дали може да е тя виновна след като не издава звуци и видимо прави струя в казанчето дори и на празен ход. Иначе тръбите на радиатора са топли и двете, макар долната да е чувствително по-студена, може и термостата да не отваря напълно.
Колега дето си пуснал темата със същия проблем, пиши дали и как си го решил, защото не ми се вярва да е само до почистване на радиатора. Когато пусне перката при мен много скоро след това сваля температурата. Аман с тез охладителни системи значи, малко запас да бяха оставили при изчисленията тез немци нямаше да е зле
Колега дето си пуснал темата със същия проблем, пиши дали и как си го решил, защото не ми се вярва да е само до почистване на радиатора. Когато пусне перката при мен много скоро след това сваля температурата. Аман с тез охладителни системи значи, малко запас да бяха оставили при изчисленията тез немци нямаше да е зле
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта