Каква е тази "държава" БЕ?????
До кога ще ни нищят за пари? ДО КОГА?
Колело! И как се приема в БГ!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Колело! И как се приема в БГ!
За съжаление вече нищо не може да ме учуди. Навън хората адмирират карането на колело с цел улесняване на движението,а тук гледат да го забатачат. Нали оправиха песовете и мангалите с каруците. Или трафика намалява и сега искат и от колоездачите да лапат.
- onazi
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Пет 27 апр 2012 1:53
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9 TDI
- Местоположение: София
Re: Колело! И как се приема в БГ!
Ми разбира се, защо като могат да не вземат още някой лев от хорицата?
Re: Колело! И как се приема в БГ!
Вчера на главната в Пловдив-бяха спряли една възрастна женица с колело-цялата трепереше-"ама няма повече-обещавам...'А ТЕ -НЕ- ПРОДЪЛЖАВАХА ДА И ПИШАТ ГЛОБАТА!
ВСИЧКО НИ Е НАРЕД В ДЪРЖАВАТА(от 6 месеца си търся работа с образование и прочие)-САМО ТОВА ОСТАНА ДА ОПРАВЯТ!!!!!колегата с право се ядосва!
ВСИЧКО НИ Е НАРЕД В ДЪРЖАВАТА(от 6 месеца си търся работа с образование и прочие)-САМО ТОВА ОСТАНА ДА ОПРАВЯТ!!!!!колегата с право се ядосва!
Re: Колело! И как се приема в БГ!
Който е имал възможност да види на живо
Имат велоалеи със светофарчета за колелата синхронизирани с тези за колите и пешеходците. Колелото е свещен предмет. Града (Амстердам) е с уникално чист въздух.
При ПТП на велосипедист и МПС директно се взима книжката за година, при доказана вина на водача на МПС има и сериозни наказания +до живот без книжка. Информацията е неофициална- от холандка, с която разговаряхме надълго.
А тук, тиквениците направиха велоалея на Ломско, която започва/свършва на кръговото на надлеза! Сега ще видим след ремонта дали ще сложат нещо и в самото кръгово.
Ако всички караме колела, кой ще пълни гушките на Златев и Бойко? За тва е цялата работа, даже и свето- жилетки искат да въведат. Единствено в БГ от цяла Европа. Задължителни жилетки искат само в някой държави и забележете, при движение извън града.
Лошото е, че ние сме глпаците. Спомням си преди време, около изборите, как водехме спорове с приятели по повод... Са се врътнаха на 180*. Прост народ сме си. Чакаме 'някой' (царе, мъжкар, герой) или 'нещо' да ни 'оправи'. Бездействаме, пасуваме и само роптаем.
Аз също обмислям някаква гражданска организация с цел контрол над властта.
Повода е последните изказвания на Фандъкова за глобите за собствениците на опасни и рушещи се сгради. Щели да бъдат сурови!?
http://tv7.bg/yourMaterials/6413642.html
- тук кво правим? Това застрашава живота на стотици хора. В един момент няколко ще се окажат... пу ми на устата.
Чакаме някой/няколко да загинат и после да популизираме? Да съдим, да се бием в гърдите?
Трябва да се търси отговорност(обществена, социална и дори наказателна) за действията и бездействията на тия по-нагоре!
На мен лично ми писна.
Re: Колело! И как се приема в БГ!
[quote="cacho"][/quote]
Клипчето е много показателно! И на мен ми е направил впечатление че на много места в Европа, хората си карат велосипедите с удоволствие навсякъде. Виждал съм хора с костюми и с раничка на гърба, явно делови хора, да яздят велосипеди по улиците ... Тука аз като излизам сутрин от входа на блока с колелото ме гледат все едно съм прошляк и нямам пари за бензин Направо си личи подигравателната усмивка на съседите по лицата им. Имам чувството че през годините на комунизма с чакането по 5-10 години за кола, за българина автомобила се е превърнал във 2-то най-важно нещо в живота( първото е панеления апартамент ), и ако нямаш автомобил си абсолютния лузър. Може и 25 годишен изгнил опел да е ( примерно ) но да имаш автомобил. И задължително трябва да идеш на работа с него. Може с последните си 5 лева да сипеш газ, ама трябва да си с колата. И все бензина и нафтата скъпи, пък като гледам по задръстванията все по 1 се вози в кола.
Като се муша покрай колите из задръстванията ме гледат все едно съм им изял баничката. А някои направо нарочно карат така че да ме запушат. При все че аз просто си карам отдясно на пътя, не се муша между спрелите коли.
А колкото това за звънците - ами хубаво е човек да има изправно колело, заради собствената си безопасност - примерно аз звънеца много го ползвам из подлезите, където не се вижда зад завоя дали има друг колоездач и превантивно си дрънкам. Съшото важи и за светлоотразителите - човек се вижда отдалече, дори и през деня, като проблеснат на слънце, привличат вниманието.
Не всичко е измислено с цел да ни е гадно.
Клипчето е много показателно! И на мен ми е направил впечатление че на много места в Европа, хората си карат велосипедите с удоволствие навсякъде. Виждал съм хора с костюми и с раничка на гърба, явно делови хора, да яздят велосипеди по улиците ... Тука аз като излизам сутрин от входа на блока с колелото ме гледат все едно съм прошляк и нямам пари за бензин Направо си личи подигравателната усмивка на съседите по лицата им. Имам чувството че през годините на комунизма с чакането по 5-10 години за кола, за българина автомобила се е превърнал във 2-то най-важно нещо в живота( първото е панеления апартамент ), и ако нямаш автомобил си абсолютния лузър. Може и 25 годишен изгнил опел да е ( примерно ) но да имаш автомобил. И задължително трябва да идеш на работа с него. Може с последните си 5 лева да сипеш газ, ама трябва да си с колата. И все бензина и нафтата скъпи, пък като гледам по задръстванията все по 1 се вози в кола.
Като се муша покрай колите из задръстванията ме гледат все едно съм им изял баничката. А някои направо нарочно карат така че да ме запушат. При все че аз просто си карам отдясно на пътя, не се муша между спрелите коли.
А колкото това за звънците - ами хубаво е човек да има изправно колело, заради собствената си безопасност - примерно аз звънеца много го ползвам из подлезите, където не се вижда зад завоя дали има друг колоездач и превантивно си дрънкам. Съшото важи и за светлоотразителите - човек се вижда отдалече, дори и през деня, като проблеснат на слънце, привличат вниманието.
Не всичко е измислено с цел да ни е гадно.
Re: Колело! И как се приема в БГ!
хах то ще да се окаже вярно вчера приятели ме предупредиха, че ченгета проверявали спирачките ?! и глобявали за звънци, светлоотразители и не знам още какви глупости по колелото, но за каска НЕ! Реших, че ме бъзикат пък то каква била работата )
иначе ето нещо за българските "вело" алеи - http://fishki.net/comment.php?id=110126
тази тема няма да я коментирам, само ще попитам: тези "правила" за къде важат - пътното платно, тротоара, парка, гората, двора на село ?
иначе ето нещо за българските "вело" алеи - http://fishki.net/comment.php?id=110126
тази тема няма да я коментирам, само ще попитам: тези "правила" за къде важат - пътното платно, тротоара, парка, гората, двора на село ?
- princo
- Мнения: 1545
- Регистриран на: Сря 14 ное 2007 1:13
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 1.8T Quattro 1997
- Местоположение: DE Франкфурт ,BG Смолян
Re: Колело! И как се приема в БГ!
Аз живея в Германия и всеки ден ходя на работа с колело.За да избегна глоба от 50 евро трябва да карам задалжително по велоалеи и да имам фар и стоп.Звънеца не е задължителен.
- slimmer
- Мнения: 1012
- Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: TDI-AJM 2002
- Местоположение: София
Re: Колело! И как се приема в БГ!
Ето кратка справка за тези, които не са чели ЗДП "от гледната точка на велосипедист" (вкл. и аз):
Аз не протестирам за оборудването, защото върши работа:
- спирачките са ясни;
- звънец - не е лошо като наближаваш пешеходци да им "дзвъннеш". Единствено не мога да схвана защо не може да е някоя дигитална тромбичка, а не постоянно-дрънкащото нещо...;
- светлините, за да те видят (има някои, които нямат никакви светлоотразители и карат с тъмни дрехи - случвало ми се е на междуградски път в мъгла и тъмница, добре че видях навреме...);
- страничните отражатели така или иначе си ги слагат фабрично на поне половината модели.
Правилата за деижение са ясни - ти си на пътя за да караш, не за да правиш маймунджулъци или да пречиш на останалите. Това, че не трябва да се минава пешеходна пътека на колело го разбрах вчера от статия, но е логично.
За съжаление горните неща не гарантират приятно изживяване, поради (по)казаните по-горе от колегите причини. Но надали дават право да псуваме наляво и надясно управниците (не ги защитавам) - просто за да се променят някои неща, трябва и ние да се променим, нали? Глупавото в цялата работа е, че горната акция най-вероятно ще е ден до пладне... Дано като ни видят, че спазваме правилата, да ни направят още повече и по-читави велосипедни алеи.
П.п. Предполага се, че горните изисквания важат САМО когато си на пътно платно (все пак е закон за движение по ПЪТИЩАТА). Т.е. в парка или на тротоар нямат право да те спират и да те проверяват.
Чл. 79. За да участва в движението по пътищата, отворени за обществено ползване, всеки велосипед трябва да има изправни:
1. спирачки;
2. звънец и да няма друг звуков сигнал;
3. устройство за излъчване на бяла или жълта добре различима светлина отпред и червен светлоотразител отзад; допуска се поставянето на устройство за излъчване на червена светлина отзад;
4. бели или жълти светлоотразители или светлоотразяващи елементи отстрани на колелата.
Чл. 80. Водачът на велосипед е длъжен да се движи възможно най-близо до дясната граница на платното за движение.
Чл. 81. На водача на двуколесно пътно превозно средство е забранено:
1. да се движи успоредно до друго двуколесно пътно превозно средство;
2. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка, както и да освобождава педалите, с които контролира превозното средство;
3. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
4. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
5. да управлява превозно средство по площите, предназначени само за пешеходци; тази забрана не се отнася за велосипедисти на възраст до 12 години.
Чл. 82. Забранено е движението на велосипедисти в група за тренировка, ако пред и зад групата няма придружители с автомобил или мотоциклет.
Аз не протестирам за оборудването, защото върши работа:
- спирачките са ясни;
- звънец - не е лошо като наближаваш пешеходци да им "дзвъннеш". Единствено не мога да схвана защо не може да е някоя дигитална тромбичка, а не постоянно-дрънкащото нещо...;
- светлините, за да те видят (има някои, които нямат никакви светлоотразители и карат с тъмни дрехи - случвало ми се е на междуградски път в мъгла и тъмница, добре че видях навреме...);
- страничните отражатели така или иначе си ги слагат фабрично на поне половината модели.
Правилата за деижение са ясни - ти си на пътя за да караш, не за да правиш маймунджулъци или да пречиш на останалите. Това, че не трябва да се минава пешеходна пътека на колело го разбрах вчера от статия, но е логично.
За съжаление горните неща не гарантират приятно изживяване, поради (по)казаните по-горе от колегите причини. Но надали дават право да псуваме наляво и надясно управниците (не ги защитавам) - просто за да се променят някои неща, трябва и ние да се променим, нали? Глупавото в цялата работа е, че горната акция най-вероятно ще е ден до пладне... Дано като ни видят, че спазваме правилата, да ни направят още повече и по-читави велосипедни алеи.
П.п. Предполага се, че горните изисквания важат САМО когато си на пътно платно (все пак е закон за движение по ПЪТИЩАТА). Т.е. в парка или на тротоар нямат право да те спират и да те проверяват.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Колело! И как се приема в БГ!
Хубаво, но как си представяте такова колело(като на снимката долу) със светлоотразители на спиците, и звънец. Фар и стоп, ОК.
Отделно, защо трябва да е светлоотразителна жилетка, като има такива екипи които вършат същата работа.А каските тип орехова черупка на дупки ми е много интересно в каква ситуация могат да предпазят. Цялата работа е с цел популизъм.
Отделно, защо трябва да е светлоотразителна жилетка, като има такива екипи които вършат същата работа.А каските тип орехова черупка на дупки ми е много интересно в каква ситуация могат да предпазят. Цялата работа е с цел популизъм.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Колело! И как се приема в БГ!
BeckoTDI написа:В момента се движат пешеходци и има паркирали коли по велоалеите.
Днес една полицейска Астра спокойно си беше спряла на велоалеята, до нея, но на платното друг автомобил, на чиито водач пишеха акт. Не е истина какви разходки се правят напоследък по новоизградените софийски велоалеи.
Моят опит показва, че звънецът е почти безполезен - когато си в шумен трафик не го чуват, а когато си на тиха уличка, не му обръщат внимание. Но нямам нищо против - понякога, макар и рядко помага. В тъмното задължително карам с фар, мигаща задна светлина и светлоотразителна жилетка. Имам и светлоотразители на спиците - нищо от изброеното не ми пречи, напротив, убеден съм, че ми помага. Това е, което мога да направя, което зависи изцяло от мен. Виж за промяната на шоферския (и не само) манталитет ще мине много време, сигурно ще остарея на колелото - живот и здраве.
Аз съм категорично за спаване на правилата, но против откровената посредственост и кампанийност в контрола.
Фактът, че поводът за тази акция е блъснатата от автомобил на полицай велосипедистка е твърде показателен за горното.
Последна промяна от stil на Чет 14 юни 2012 14:42, променено общо 2 пъти.
Re: Колело! И как се приема в БГ!
да де ама според чл.81 ал.5 нямаш право да караш по местата предназначени само за пешеходци (тротоари и тн горски пътеки). В бг знам за една единствена вело алея - на борис, но в закона нищо не пише за велоалеите. А звънчето на пътното платно м/у колите ще ти свърши голяма работа, спор няма )
- slimmer
- Мнения: 1012
- Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: TDI-AJM 2002
- Местоположение: София
Re: Колело! И как се приема в БГ!
Тротоарът не е път - законът не го обхваща - както и парковете. Законът важи само за пътищата! Ако велоалеята е на пътното платно, вероятно важи законът за пътищата...
А светлоотразителните жилетки никъде в закона не се споменават...
Колелото по-горе като цяло си го представям по-скоро на писта Но ако се налага да се кара по път, ще се наложи да си го представим и с горните атрибути (макар и металното звънче да изглежда по-скоро комично).
А светлоотразителните жилетки никъде в закона не се споменават...
Колелото по-горе като цяло си го представям по-скоро на писта Но ако се налага да се кара по път, ще се наложи да си го представим и с горните атрибути (макар и металното звънче да изглежда по-скоро комично).
Последна промяна от slimmer на Чет 14 юни 2012 14:52, променено общо 3 пъти.
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Колело! И как се приема в БГ!
slimmer написа:А светлоотразителните жилетки никъде в закона не се споменават...
Споменават се в подготвения проект за изменение на ЗДП.
- slimmer
- Мнения: 1012
- Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: TDI-AJM 2002
- Местоположение: София
Re: Колело! И как се приема в БГ!
Е това ще е малко прекалено - на 40 градуса да сложиш още един найлон отгоре...
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта