Ски въпрос

Взаимопомощ, полезна информация и всичко, извън темата на останалите секции
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6156
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Ски въпрос

Мнениеот VWGT » Съб 02 фев 2013 20:51


Предисторията... Преди 2-3 г брат ми скъса колени връзки. Последваха операции, възстановяване и онзи ден реши пак да се качи на ски, купихме ги и дойде момента за настройката на автоматите. Досега аз винаги съм си ги правил по формулата тегло /11 + маалко отгоре и съм се чувствал прекрасно. Само че заради неговото коляно ровнах в нета, все пак да проверя, и излезнаха странни таблици ... Засичат се кг, височина, дължина на обувки ... По тази схема аз трябва да съм на позиция 6, а карам на 8 и малко. На 6 със сигурност в движение ще се отворят. Това ми е първият въпрос, какви са правилните настройки последно ?

Вторият е относно наколенка, знам че има такива уккрепващи, които не пречат на карането. Едни са с пластини, други без. Ако някой има такъв опит може ли да сподели от къде ги купихте и за колко пари ?




Потребителски аватар
Stefan
R.I.P Madcap
Мнения: 18394
Регистриран на: Пет 16 сеп 2005 8:50
Автомобил: VW mk1 Cabrio VW mk2 Black Betty
Двигател:
Местоположение: Чепеларе/Пампорово

Re: Ски въпрос

Мнениеот Stefan » Нед 03 фев 2013 11:43


Това за килограмите е много относително. Всяко падане е различно и не е гаранция, че при точното падане ще се отвори автомата :wink Тук килограмите се натягат спрямо това човек как кара и колко е уверен в себе си, а не колко е тежък :exclaim
Пример - един начинаещ скиор ако тежи 80кг. при първи стъпки автомата трябва да е натегнат на не е повече от 40кг. :arrow


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6156
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ски въпрос

Мнениеот VWGT » Нед 03 фев 2013 12:09


http://www.dinsetting.com/dinchart.htm
Явно така ще пробваме в началото, примерно по таблиците от линка. Какъв е смисълът обаче на стойностите в колоните twist и forward lean ?

За наколенките инфо ....?


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Re: Ски въпрос

Мнениеот evgenyh » Сря 06 фев 2013 20:38


Здравей колега, за автоматите няма да ти помогна много защото одавна не съм ползвал маркер. При дугите марки обикновенно скалите са на килограми и обикновенно се настройват около 10 кг. надолу - например при 90кг. автоматите се настройват на 80кг.
Относно наколенките аз лично си взвх преди време комплект протектори за скейтборд/налакетници, наколенки и накитници/ с пластмаса отпред. Според мен вършат идеална работа, но като предпазно средство. Ако обаче става въпрос за специална поддържаща наколенка тогава питай някой който се е занимавал с активен спорт.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Ски въпрос

Мнениеот icoico » Сря 06 фев 2013 21:53


VWGT написа:...

За наколенките инфо ....?


http://www.ebay.com/itm/190689912898

Такова нещо ви трябва. Ако не искате от иБей мисля някъде до ВМА имаше магазин, в който се продават.А още по- добре да го разубедиш да кара точно ски ...ако е възможно...аз лично имам наколенка без пластини, носих я няколко пъти в потенциално рискови случаи(ски вече не карам) и установих, че ползата не е голяма. Създава поне на мен измамно чувство за сигурност, което изобщо не е оферта.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6156
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ски въпрос

Мнениеот VWGT » Сря 06 фев 2013 22:38


за нещо подобна говоря, да. В БГ намерихме също два сайта, единият примерно е този: http://shop.bb-team.org/ortezi-za-kolyano , другият беше на няква фирма с Т,ама го забравих ... много известни (и скъпи) били. Но модели много. Лекари ако питаш, половината ще ти кажат да не се карат ски, другата половина ще те пратят при "техните" фирми. Иначе на теория когато всичко зарастне би трябвало да е по-здраво от преди. Даже наколенки се препоръчват превантивно за хора със слаби връзки (брато мисли да вземе две, и за здравото коляно). От 1-2 години си спортува редовно: фитнес, тичане, колело, футбол ... без да има проблеми. Време е и за ските :)
Та ако някой има преки впечатления ще е добре дошъл :) Ще мина да проверя и ВМА, мерси


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Ски въпрос

Мнениеот icoico » Сря 06 фев 2013 23:27


Знам какво казват лекарите, и мен ме ремонтира едно от светилата :icon_smile .Ските са шибана история,при никой друг спорт нямаш вързан на краката два метра лост от първи род :mhihi Идете където продават такива наколенки и направете тест: слага една (на здравото коляно обаче:mhihi ) после го хващаш за глезена и му усукваш коляното до където позволяват връзките, с отпуснати мускули. После я маха и повтаряш процедурата. И пиши тук резултата. :icon_smile


Потребителски аватар
alexx
Мнения: 1295
Регистриран на: Пон 11 апр 2005 22:26
Автомобил: SantaFe
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ски въпрос

Мнениеот alexx » Сря 06 фев 2013 23:41


за АСL и каране на ски ето ТОВА са другите са за пред телевизора :beer


Потребителски аватар
XaBaTa™
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ски въпрос

Мнениеот XaBaTa™ » Чет 07 фев 2013 15:52


Аз също съм на тази вълна и изчетох доста.
За наколенка, тя трябва да бъде за след ACL Reconstruction, затова съм се спрял на ето този модел.
Повечето наколенки са пълен т*шак*

На мен операцията ми беше Октомври 2012 и мисля Март да се пусна (Стефчо, готви се :mhihi ) (консултирано с доста лекари).

Колкото до автоматите, може да хвърлиш едно око на тези.

Успех!

* от скоро по кината


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6156
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ски въпрос

Мнениеот VWGT » Чет 07 фев 2013 16:22


мерси хора! Точно някакви такива си ги представях и аз, че тия текстилните хич не вдъхват доверие. Ако някой има опит с такива нека каже, как се кара с тях, удобни ли са, какво по-специално да се гледа при избора им (от метал или от пластмаса са изработени ?). Автоматите вече са взети, изобщо не съм предполагал, че има автомати за ACL. На първо време ще ги кара с по-меки настройки, пък ако много се разкопчават ще ги натегнем малко и така.
И не забравяйте разгрявката преди ските, помага и на здравите колена :)


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Ски въпрос

Мнениеот icoico » Чет 07 фев 2013 18:27


XaBaTa™ написа:Аз също съм на тази вълна и изчетох доста.
За наколенка, тя трябва да бъде за след ACL Reconstruction, затова съм се спрял на ето този модел.
Повечето наколенки са пълен т*шак*


Хубава играчка, карбонова с дизайнерски шарки. Яки реклами...Деветстотин долара бройката. :icon_rolleyes


Потребителски аватар
XaBaTa™
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 14:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ски въпрос

Мнениеот XaBaTa™ » Чет 07 фев 2013 19:10


icoico написа:
XaBaTa™ написа:...


Хубава играчка, карбонова с дизайнерски шарки. Яки реклами...Деветстотин долара бройката. :icon_rolleyes



Ако се поинтересуваш колко струва една реконструкция на връзки, ще разбереш, че не е чак толкова голяма инвестиция.
Шината като цяло не е превантивна мярка за здрави, а за болни. По време на операцията със старата връзка ти махат едни проприорецептори, които докато се възстановиш ти правят реакциите спрямо ситуацуята неадкватни (най-общо казано).
Това налага, пожелателно разбира се, носенето на такава шина ПО ВРЕМЕ на спорт.

Има и други ключови характеристики:

Backed by DonJoy's Knee Guarantee Program™
Lifetime warranty on frame and hinges
Clinically-proven 4-Points-of-Leverage System™


Не целя да правя реклама на марката или конкретната шина, просто споделям мойте пет стотинки :beer
Не на последно място си мисля, че здравето е безценно :icon_wink

Поздрави!


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Ски въпрос

Мнениеот icoico » Чет 07 фев 2013 21:42


За последното няма да споря. Поразрових се из нета и открих почти същите или по-големи цени и при другите утвърдени производители, този например:

http://www.ortema.de/de/images/ortema/k ... glisch.pdf

стр. 28

P.S.
Специално ските са гадно нещо. От онзи ден:



Забележете- дясната ска не се откачи при падането. Резултат- скъсани връзки и счупен пищял...а не е като да не е знаела на колко да си настрои автоматите :dontknow Нямаше силен удар, просто ската като лост усука крака наопаки, от което движение тези наколенки, за които говорим ни най- малко не предпазват...

Последна промяна от icoico на Пет 08 фев 2013 11:47, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6156
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ски въпрос

Мнениеот VWGT » Пет 08 фев 2013 10:49


за цената на здравето, за специфичното напрежение, лост от първи род, и травмите на ПРОтата в резултат на крайностите, до които стигат, няма смисъл да говорим и обсъждаме, мисля че сме единодушни :) Ските са си рисков спорт, но въпреки това, ако се внимава си заслужават много, кеф цена няма :)

Цените на тези шини са доста високи и ме изненадаха неприятно, признавам. Преди няколко години карах известно време с един пич (на когото нямам координати за съжаление), и който живееше в чужбина. От там му бяха изписали шина, визуално подобна на последните, която му беше излязла по спомен около 150-200$ макс да е била (освен пък да е била субсидирана по каса или застраховка ?!). Главата определено не го слушаше, но и проблеми с краката нямаше. Надявах се нещо подобно да изкочи и тук в БГ, но засега намирам само някакви ластични превръзки, които не вдъхват доверие. Връзките веднъж като зарастнат и раздвижат както трябва, би трябвало да нямат проблем, та всичко това е една превенция. Ще се говори и с доктор ... а времето си минава, снега си вали :)
Като изберем нещо ще пиша, ако има и още инфо по въпроса също е добре дошло.

ПП. Специално на Линдзи автоматите подозирам, че са били заварени за обувките, там настройката е една :) Лошо падане с лоша травма, като знам какъв договор подписа ... дано се възстанови бързо.

ПП2. линка с pdf-a нещо е счупен и не мога да го отворя


Петре
Мнения: 412
Регистриран на: Пет 21 дек 2007 22:01
Автомобил: Golf II
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ски въпрос

Мнениеот Петре » Пет 08 фев 2013 11:31


Ските са прекрасен спорт!
Скъсах предна кръстна връзка и менискус,оперирах се,възстанових се и отново пързалям с кеф и без притеснения.Това се случи преди три лета и половина.Единствената шина,която съм слагал е непосредствено след операцията.
Забелязал съм други да слагат заради притеснения,психическа бариера и т.н.При мен не стояха така нещата.Контузих се на ски,оперирах се,за да съм сигурен,че пак ще карам :icon_biggrin
http://www.befsa.com/forum/showthread.php?t=7199 Прегледай тук някои положения за автоматите.
Иска се усърдна и целенасочена тренировка за крака,за да няма неприятни последици.Всичко това след успешна рехабилитация.



Върни се в “ОФФ-Топик - други”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта