Монтирах си стар климатик Sanyo, климатика работи, но ме притеснява самото свързване на кабелите в трафа!
Старият кабел беше отрязан и аз по него гледах,но в крайна сметка външното тяло не е заземено и бие ток. Инсталацията ми е фаза и нула, като на всеки контакт съм с мост от нулата към земно.Прилагам снимки, за да дискотираме за какво става свъпрос.
Не разбирам от трафове, но все си мисля че кафявият е фаза ,а синият нула.. Но при мерене с фазомера нещо сметките излизат грешно. На последната снимка сък показал за какво иде реч! С жълто съм отбелязъл входа, а червено съм отбелязъл къде има Фаза на изхода..
В крайна сметка зазимих вънжното тяло в арматурата ,но това не си е работа..
Въпрос за климатик Sanyo
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13442
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик Sanyo
трансформатора ти е разделителен 220 / 110V. При добро изпълнения трябва да има добра изолация от мрежовото напрежение. т.е. да е галванически развързан от мрежата.Ако имаш възможност го провери на високоволтова установка дали започва да настъпва пробив при 1 kV.
Последна промяна от kris11 на Вто 12 юли 2016 9:36, променено общо 1 път.
- boar
- Мнения: 314
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за климатик Sanyo
Колега, не разбирам грам от тия токове. Свързах кабела,като гледах от отрязания кабел.Според мен би трябвало кафявият да е фазата на изход,а синит да е нула,но и на двата излиза фаза... Някой, който монтира климатици мисля че ще е запознат, но все по малко колеги ползват форума. Преди години за 1 час получаваш 10 отговора на въпрос...
-
- Мнения: 251
- Регистриран на: Пон 14 апр 2008 12:58
- Автомобил: Рено Меган
- Двигател: K4M760 2004
- Местоположение: София
Re: Въпрос за климатик Sanyo
Колега,потърси електротехник!!!
Иначе аз бих направил следното:
Изключвам захранването,разкачам всички кабели,пускам захранването,проверявам кое е фаза и нула и земно,пак спирам тока и си ги връзвам според схемата за 220 волта.
По-принцип по-тъмното трябва да е фаза,но не се знае кой как го е свързал и винаги трябва да се проверява.
Иначе аз бих направил следното:
Изключвам захранването,разкачам всички кабели,пускам захранването,проверявам кое е фаза и нула и земно,пак спирам тока и си ги връзвам според схемата за 220 волта.
По-принцип по-тъмното трябва да е фаза,но не се знае кой как го е свързал и винаги трябва да се проверява.
- bobovo
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 22 окт 2010 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
Re: Въпрос за климатик Sanyo
Така ги свързвам аз .От вътрешното тяло излиза проводник с 2 жила.На едното от жилата върви черен надпис това ти е захранващия 100v или ако са бял и черен черния ти е захранващ 100 волта. който върви в трафа на позиция 100 волта другото ти е 0-та.която на трафа ти е обща както и земното ти е общо. Щепсела като го сглобяваш си маркираш кое е фаза и търсиш и на контакта кое ти е фаза и го включваш.Маркирай си ги за да не ги объркаш някой път като го изключваш от контакта.На снимката прекъсвача е сложен защото клиента имаше изваден захранващ кабел от вън.Захранването между 2-те тела го направи с мостов кабел в зависимост от ампеража на машината зависи и дебелината на кабела.Аз на малките машини им слагам 3х1.5 мостов между 2-те тела.
- logrus
- Мнения: 135
- Регистриран на: Вто 22 юли 2014 0:08
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 06.1989
- Местоположение: на баира до София
Re: Въпрос за климатик Sanyo
Заземяване към арматурата на сградата върши работа, но е забранено.
Кабела - води се от правилото КИЛОВАТ-КВАДРАТ.
Кабела - води се от правилото КИЛОВАТ-КВАДРАТ.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за климатик Sanyo
logrus написа:Кабела - води се от правилото КИЛОВАТ-КВАДРАТ.
Което правило е глупост.
- bobovo
- Мнения: 219
- Регистриран на: Пет 22 окт 2010 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
Re: Въпрос за климатик Sanyo
При 100 волтовите машини волтажа е нисък а ампеража е голям така че си трябват по някой път по дебелички кабели.
- stefan4o
- Мнения: 19157
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик Sanyo
За сметка на това са по-икономични от европейските си аналози на 220В...
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Въпрос за климатик Sanyo
Аз имам два климатика,единия е на около десет години,другия го монтираха преди около седмица и на двата бие ток от външното тяло,вързани са от хора монтиращи само климатици,интересното е че бие ток и без да работи климатика т.е. достатъчно е да е включен захранващия кабел.
- boar
- Мнения: 314
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за климатик Sanyo
bobovo написа:Така ги свързвам аз .От вътрешното тяло излиза проводник с 2 жила.На едното от жилата върви черен надпис това ти е захранващия 100v или ако са бял и черен черния ти е захранващ 100 волта. който върви в трафа на позиция 100 волта другото ти е 0-та.която на трафа ти е обща както и земното ти е общо. Щепсела като го сглобяваш си маркираш кое е фаза и търсиш и на контакта кое ти е фаза и го включваш.Маркирай си ги за да не ги объркаш някой път като го изключваш от контакта.На снимката прекъсвача е сложен защото клиента имаше изваден захранващ кабел от вън.Захранването между 2-те тела го направи с мостов кабел в зависимост от ампеража на машината зависи и дебелината на кабела.Аз на малките машини им слагам 3х1.5 мостов между 2-те тела.
Колега разбирам те, но си мился, че при мен или е сгрешена схемата или трафа нещо е побил. Свързано е по схемата,но на изхода (по-дебели кафяв и син)има фаза и на двата, което е много станно..
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Относно климатиците и "фазичките" по тях
Здравейте .
Колеги да ви препоръчам да проверите заземяването в контактите на жилището. Това е онази странична пластина която стърчи в контакта .
Ако инсталацията ви е 2 проводна се прави мостче между 0 и заземителните пластини .
Притягат се всички болтови връзки на контакта.
При условие че това не помогне да се свали офазяването по външните тела - проверете и притегнете болтовите връзки в разпределителното табло . В повечето случай това е достатъчно за да се отстрани проблема и да не си убием половинката докато простира на балкона .
Ако продълва да има офазяване на външен и/или вътрешен компонент ,потърсете помощ от квалифициран специалист ....
Там вече е филм .... разклонителни кутии /входни табла/разпределителни касети (въпреки че за последните 2 ще има оплаквания от целият вход на блока).
А подавайки офазен уред към армировката, става опасно за всички който живеят по тази арматура.
Разберете че монтажниците на климатични уредби в повечето случай са само монтажници. Прави дупки; набива дюбели; завива гайки на тръби ; и връзва жица на морски възел. За тях е важно уредбата да стартира , и толкова нищо повече - нищо по малко . "Имате климатик , /работи ли - работи/ спасявайте се ние само монтираме .
Както и да е разводних се малко ... boar пусни едно жило от външното тяло до жълтозеленият проводник от захранващият кабел , и още едно жило от външната кутия на трансформатора пак до жълтозеления от захранване (провери си мостовете по контакти). За да вършат работа връзката към ламарините трябва да е със кабелна обувка и болтово съединение(ако няма специално болтче върши работа и кой да е болт по агрегатите на климатика , стига да е метален и да контактува добре с корпуса на уредбата)
Това се прави ако се случи пробив или утечка от накой агрегат да може напрежението да се отведе безопасно към 0 и "бушона" да има време да изключи преди да сте убили някой .
В 3 проводните инсталации със монтирана дефектно токова защита е друга бира . Там автоматиката изключва в момента на появяване на утечка към земя , но пак си иска кабелчета от корпус към третия(жълто зелен )кабел.
Колеги да ви препоръчам да проверите заземяването в контактите на жилището. Това е онази странична пластина която стърчи в контакта .
Ако инсталацията ви е 2 проводна се прави мостче между 0 и заземителните пластини .
Притягат се всички болтови връзки на контакта.
При условие че това не помогне да се свали офазяването по външните тела - проверете и притегнете болтовите връзки в разпределителното табло . В повечето случай това е достатъчно за да се отстрани проблема и да не си убием половинката докато простира на балкона .
Ако продълва да има офазяване на външен и/или вътрешен компонент ,потърсете помощ от квалифициран специалист ....
Там вече е филм .... разклонителни кутии /входни табла/разпределителни касети (въпреки че за последните 2 ще има оплаквания от целият вход на блока).
А подавайки офазен уред към армировката, става опасно за всички който живеят по тази арматура.
Разберете че монтажниците на климатични уредби в повечето случай са само монтажници. Прави дупки; набива дюбели; завива гайки на тръби ; и връзва жица на морски възел. За тях е важно уредбата да стартира , и толкова нищо повече - нищо по малко . "Имате климатик , /работи ли - работи/ спасявайте се ние само монтираме .
Както и да е разводних се малко ... boar пусни едно жило от външното тяло до жълтозеленият проводник от захранващият кабел , и още едно жило от външната кутия на трансформатора пак до жълтозеления от захранване (провери си мостовете по контакти). За да вършат работа връзката към ламарините трябва да е със кабелна обувка и болтово съединение(ако няма специално болтче върши работа и кой да е болт по агрегатите на климатика , стига да е метален и да контактува добре с корпуса на уредбата)
Това се прави ако се случи пробив или утечка от накой агрегат да може напрежението да се отведе безопасно към 0 и "бушона" да има време да изключи преди да сте убили някой .
В 3 проводните инсталации със монтирана дефектно токова защита е друга бира . Там автоматиката изключва в момента на появяване на утечка към земя , но пак си иска кабелчета от корпус към третия(жълто зелен )кабел.
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за климатик Sanyo
Трафа най общо казано от единият край представлява един дълъг проводник навт върху сърцевина , от другият край пак проводник навит около същата сърцевина . Ако няма консумация /не е стартиран климатика/ имаш работа на празен ход , трафа е възан към мрежата . И проверката със фазомер може да ви обърка много ....... Трафа не е контакт - това е работещ уред който черпи енергия от разликите между фаза към нула от едната страна (условно висока) и подава трансформирана енергия (преобразувана колкото си му трябва на уредбата )от ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕН НЕГОВ СИ (ПРЕОБРАЗУВАН) параметър (в случая по напрежение) както гадая по снимките се използва обща нула (на мрежата 220 в) .
По едното кафяво жило имаме фаза вход( по тънънкия кабел от трафа до клема) по другото кафяво имаме преобразувана фаза изход (по дебелият кабел от трафа "онова омотано с червено нещо" ). и по двете фазомера трябва да свети .
Накратко :подвързан ли е трафа и щепсала пъхнат ли е в контакта , фазомера ти свети на всяка клема с изключение на жълто зеленият кабел .
По едното кафяво жило имаме фаза вход( по тънънкия кабел от трафа до клема) по другото кафяво имаме преобразувана фаза изход (по дебелият кабел от трафа "онова омотано с червено нещо" ). и по двете фазомера трябва да свети .
Накратко :подвързан ли е трафа и щепсала пъхнат ли е в контакта , фазомера ти свети на всяка клема с изключение на жълто зеленият кабел .
- boar
- Мнения: 314
- Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
- Автомобил: Golf III
- Двигател: ADZ 1995
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за климатик Sanyo
petrushkov написа:Трафа най общо казано от единият край представлява един дълъг проводник навт върху сърцевина , от другият край пак проводник навит около същата сърцевина . Ако няма консумация /не е стартиран климатика/ имаш работа на празен ход , трафа е възан към мрежата . И проверката със фазомер може да ви обърка много ....... Трафа не е контакт - това е работещ уред който черпи енергия от разликите между фаза към нула от едната страна (условно висока) и подава трансформирана енергия (преобразувана колкото си му трябва на уредбата )от ИЗКУСТВЕНО СЪЗДАДЕН НЕГОВ СИ (ПРЕОБРАЗУВАН) параметър (в случая по напрежение) както гадая по снимките се използва обща нула (на мрежата 220 в) .
По едното кафяво жило имаме фаза вход( по тънънкия кабел от трафа до клема) по другото кафяво имаме преобразувана фаза изход (по дебелият кабел от трафа "онова омотано с червено нещо" ). и по двете фазомера трябва да свети .
Накратко :подвързан ли е трафа и щепсала пъхнат ли е в контакта , фазомера ти свети на всяка клема с изключение на жълто зеленият кабел .
Здравей колега!
Значи купих нов контакт и направих мост м/у земното и нулата, пробвах всички връзки в кутията, стегнати са.. обръщах щепсели ,отварях контакти всичко е вързано до тук както трябва. На други уреди утечки няма, което ме навежда на мисълта ,че инсталацията е ОК.(поне така си мисля).
Свързх един кабел от корпуса на външното тяло с жълто-зеленият кабел на трафа , не гръмна слава богу и утечката изчезна . Отбелязах си на щепсела и контакта кое е фаза и кое нула , за да не ги обърна случайно някой път и да стане
Благодаря на всички колеги, които се отзоваха на проблема
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за климатик Sanyo
Не разбрах защо трябва да отбелязваш фаза/0 на щепсела и контакта? Точно затова има земя на отделна пластина, за да се свързва със земя/0 без значение как е обърнат щепсела. Иначе и аз имах проблем с биене на ток и се оказа, че в контакта пластините за земя бяха изкривени и реално не се допираха в съответното място на щепсела. Огънах ги малко и се оправи всичко.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта