Polo 6n 16v - прегрява
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: Вто 24 ное 2009 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Polo 6n 16v - прегрява
Карах полото нагоре по семинарията със 4 човека отзад и тамън изкачвам и гледам 115 градуса показва. Спрях веднага и изключих колата. Отворих капачката на разширителния съд и почна да пръска доста вода и около 1 минута антифриза не спря да кипи. След 5 минути дадох на контакт да видя колко градуса ще покаже и резултата беще 110... така пак след 5 минути и беше на 90 градуса. Тръгнах и повече не се качиха.
Теоретично какви за последиците и защо се е получило така...
Теоретично какви за последиците и защо се е получило така...
Последна промяна от Bobi_S13 на Сря 19 окт 2011 20:57, променено общо 2 пъти.
Причина: редактирано заглавие
Причина: редактирано заглавие
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Ако си го хванал веднага, нищо фатално.
Провери си термостата, датчика на перката дали работят.
Превъртаща перка на водна помпа също може да е причина
Провери си термостата, датчика на перката дали работят.
Превъртаща перка на водна помпа също може да е причина
- lpishinov
- Мнения: 74
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 21:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Смолян
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Извинявам се за излишните приказки, но в такава ситуация не е ли почти задължително да оставиш колата да работи ?. Не помня конкретната причина, но това ми е казвал инструктора преди години.
Последна промяна от lpishinov на Вто 18 окт 2011 8:01, променено общо 1 път.
- 4i4o-dido
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Отворих капачката на разширителния съд и почна да пръска доста вода и около 1 минута антифриза не спря да кипи.
Това е най-неправилното което си направил.Можеше да се попариш.Не отвивай капачката преди да изчакаш 10-15мин..
А причини колкото искаш.
Това е най-неправилното което си направил.Можеше да се попариш.Не отвивай капачката преди да изчакаш 10-15мин..
А причини колкото искаш.
- lrlmodo
- Мнения: 4356
- Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
- Автомобил: Zafira OPC
- Двигател: Z20LET
- Местоположение: София, Овча купел
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
lpishinov написа:Извинявам се за излишните приказки, но в такава ситуация не е ли пощи задължително да оставиш колата да работи ?. Не помня конкретната причина, но това ми е казвал инструктора преди години.
Да, но зависи колко е прегряна и колко време е карана прегрята.
- wierdo
- Мнения: 644
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Като започне да прегрява колата не е трябвало да спираш, какво остава да отваряш капачката на казанчето. (и аз съм го правил )
Кола се охлажда в движение. Водната помпа трябва да върти. А тя върти само когато мотора е запален.
Кола се охлажда като:
1. Освободиш от скорост и караш по инерция с включен мотор или караш по инерция на скорост.
2. Включваш парното на топло и на най-високата степен на вентилатора.
3. Започваш да се кръстиш.
4. Караш толкова продължително, колкото е необходимо.
Кола се охлажда в движение. Водната помпа трябва да върти. А тя върти само когато мотора е запален.
Кола се охлажда като:
1. Освободиш от скорост и караш по инерция с включен мотор или караш по инерция на скорост.
2. Включваш парното на топло и на най-високата степен на вентилатора.
3. Започваш да се кръстиш.
4. Караш толкова продължително, колкото е необходимо.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Ами никак не е лошо да смениш термостат,понеже скромния ми личен опит показва,че когато прегрееш колата един път,термостата никога повече не е същия и не работи както преди...нямам логично обяснение,ама съм го виждал на доста коли,включително и на моята.Едва ли има сериозни поражения,понеже моторите са здрави в това отношение.
Иначе причини да прегрее има много - блокирал е термостата,не е сработил датчика на перката (явно и на двете си степени,понеже едната е на 95,другата на 102 градуса) или перките не са тръгнали и т.н.
В твоят случай най-добре е било да пуснеш парното на колата да вее горещо,да пуснеш климатика,за да завърти перките на радиатора и да вкарва въздух с температура около 0 градуса към радиаторчето на парното (печелиш доста добро охлаждане на радиаторчето и повече отдаване на топлина).Разбира се ако перките заработят,понеже може и самите те да са имали проблем и тогава само ще влошиш положението с пускането на климатика.При оконите температури последните дни,не натоварваш много двигателя с климатика,понеже е хладно,а в същото време печелиш много отдаване на топлина и от външния и от вътрешния радиатор.
Всичкото това,съчетано с каране на колата с минимални обороти и максимална скорост,много бързо допринася за смъкването на температурата.
Когато е завряла и отвориш разширителния съд,само и вредиш,защото тогава извира всичката вода,а каквото остане вътре,си ври просто и не поема топлина от блока и главата...става малко като чайник.А докато е затворена системата,тя е под налягане и водата не завира и дори на 115-120 градуса,си циркулира през системата.Като стане на пара вече,забрави за циркулация...просто извира през капачката и всичко приключва.
Иначе причини да прегрее има много - блокирал е термостата,не е сработил датчика на перката (явно и на двете си степени,понеже едната е на 95,другата на 102 градуса) или перките не са тръгнали и т.н.
В твоят случай най-добре е било да пуснеш парното на колата да вее горещо,да пуснеш климатика,за да завърти перките на радиатора и да вкарва въздух с температура около 0 градуса към радиаторчето на парното (печелиш доста добро охлаждане на радиаторчето и повече отдаване на топлина).Разбира се ако перките заработят,понеже може и самите те да са имали проблем и тогава само ще влошиш положението с пускането на климатика.При оконите температури последните дни,не натоварваш много двигателя с климатика,понеже е хладно,а в същото време печелиш много отдаване на топлина и от външния и от вътрешния радиатор.
Всичкото това,съчетано с каране на колата с минимални обороти и максимална скорост,много бързо допринася за смъкването на температурата.
Когато е завряла и отвориш разширителния съд,само и вредиш,защото тогава извира всичката вода,а каквото остане вътре,си ври просто и не поема топлина от блока и главата...става малко като чайник.А докато е затворена системата,тя е под налягане и водата не завира и дори на 115-120 градуса,си циркулира през системата.Като стане на пара вече,забрави за циркулация...просто извира през капачката и всичко приключва.
- hooligans
- Мнения: 18720
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Трябвало е да провериш дали някой маркуч не е студен (за термостат)
Дали парното ти духа топло или студено (ако духа студено+студен маркуч най-вероятно турбинката на помпата е превъртяла)
За да ти е мирна главата си смени термостата+колянцето което го държи (често се чупят)
Дали парното ти духа топло или студено (ако духа студено+студен маркуч най-вероятно турбинката на помпата е превъртяла)
За да ти е мирна главата си смени термостата+колянцето което го държи (често се чупят)
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: Вто 24 ное 2009 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Последните дни няма никакъв проблем с градусите ... мисля да го остава така. Пък ако отново ги вдигне, ще сменя термостата.
- hooligans
- Мнения: 18720
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
- Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
- Двигател: 1.6 AEE
- Местоположение: София
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Alexandar_yordanov написа:Последните дни няма никакъв проблем с градусите ... мисля да го остава така. Пък ако отново ги вдигне, ще сменя термостата.
Смени го сега, за да нямаш ядове като си тръгнал за някъде!
Загряло ли е, значи има някакъв проблем
не е толкова скъпo, даже можеш и сам да го смениш...
- Koksan
- Мнения: 1678
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 15:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен / 6N 1,4 16V - AFH
- Контакти:
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Моето така правеше, заради перката - влиза прах, ако караш в по-прашна среда и някой път трудно тръгва! 2-3 пъти съм я пускал с чука отзад! После я свалих и я чистих с един контактен спрей, и вече нямам проблеми!
Не съм сменял термостат и колата все още си загрява бързо и работи добре!
Когато ми го праееше номера, перката не тръгваше дори с пускането на климатика!
изчисти я .. ако ти се занимава - на 3 болта се държи, ама май само от долу излизаше, ако не се лъжа!
Не съм сменял термостат и колата все още си загрява бързо и работи добре!
Когато ми го праееше номера, перката не тръгваше дори с пускането на климатика!
изчисти я .. ако ти се занимава - на 3 болта се държи, ама май само от долу излизаше, ако не се лъжа!
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: Сря 13 юли 2011 11:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Привет колеги:)На мене ми загря това лято по същия начин, и изхвърли натифриза като отворих капачката!Бях в задръстване, но на време спярх и огасих двигателя.Казвали са ми че не трябва да се гаси, но аз го направих.Моторчето на перката ми беше изгоряло, и се наложи колата да отиде веднага в сервиз.Първата степен беше изгоряла и работеше само втората, но и тя здаде багажа.Провери си перката дали включва когато трябва!Това не е нормално да загрее един път до 110 градуса, и повече да не го прави!Има нещо, което не е както трябва!
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: Вто 24 ное 2009 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Повече не е загрявала. Дори на път за морето със 4 човека и багаж я мъчих със 190.
Re: Поло 6н 16в загря на 110 градуса
Вчера и моята ми хвърли водите,незнам дали се е помъчила да ражда в последствие ще се разбере температурата беше 100градуса а долния маркуч на радиатора студен,наведи ме на мисълта че е станало нещо с термостата.Отворих го и видях че където се застопорява чопчето на ремостата е счупено и беше щтръкнал и неможал да се избута да отвори големия крък и затова загряла колата извадих термостата и сега съм без да пробвам как е и дали ще загрява пак,загрей ли пак ганитурка.Колата ми е поло 97г 1.6 аее.
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта