Формула 1, Сезон 2016

Всичко, свързано със състезания с автомобили, мотори и други
Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот Ludia » Вто 01 ное 2016 14:28


Spas написа:+2 точки към суперлиценза му, заедно с паричната санкция. Видно е, че е нервен Фетелчо, защото никога не е имал толкова наказателни точки, колкото тази година (6)

Най-забавното е, че именно Фетел беше човека инициирал в най-голяма степен "Verstappen rule" за "криминализиране" на движение при спиране, и той е първия който беше наказан заради него.
:stumm :dummy




Liminat
Мнения: 426
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот Liminat » Вто 01 ное 2016 14:31


Тъпотия голяма, от това спорта само губи. По-мъжко щеше да е "бития бит, другия-друг", без наказания.
Малкия е добре, че напъва и се бори, прав-крив, състезател е. При 370 няма как да е като да пръцкаш пред тивито.
Фетел... ако не беше късмета му с редбул, щеше да е с успехите на Хюлкенберг.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот Ludia » Вто 01 ное 2016 15:48


Liminat написа: Фетел... ако не беше късмета му с редбул, щеше да е с успехите на Хюлкенберг.

:bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3070
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот escrime » Вто 01 ное 2016 16:37


За сетен път е удобно да се напомни, че именно Фетел беше наречен The crash kid.
Тогава го оправдаваха с ранната му възраст и след това той показа, че може да бъде постоянен и спечели 4 титли.

На мен ми се струва, че Верстапен може да бъде повече от Фетел... като улегне малко.


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3070
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот escrime » Вто 01 ное 2016 17:04


По-интересно четиво: https://www.jamesallenonf1.com/2016/11/ ... cclestone/


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот Ludia » Вто 01 ное 2016 21:28


escrime написа:По-интересно четиво: https://www.jamesallenonf1.com/2016/11/ ... cclestone/

Да, четох миналата седмица, че беше казал, че иска да се занимава със спорта, но не с конкретен отбор. Тогава реших, че преговаря с Ферари и казва това за да си вдигне цената, но явно този пост е имал предвид. Аз лично се радвам и мисля, че Рос може да помогне и да насочи спорта в друга по-интересна посока.


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3070
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот escrime » Сря 02 ное 2016 10:00


По отношение на това, което си мислим, че знаем и "виждаме", а рейс контрол "не го виждат":

Martin Brundle написа:...

By sheer coincidence on Saturday I was invited to see all the tools and data Race Control have at their disposal.

It's spectacular: as well as full access to all of the cameras we see on TV, they have access to complete circuit CCTV, a camera above every pit stop zone and on every car, full access to every radio transmission, and every time a car goes past Race Control they receive a data burst of steering angle, throttle, brakes etc - and they can drill down much further if required.

They can interview both drivers together and demand further data from teams post race.

Their software correlates this immense amount of information to a timeline so that every incident can be collectively reviewed in it's entirety almost instantly - which I must admit alarmed me because in commentary we usually have to voice an opinion within a few seconds based on just one or two camera angles.

Race Control is privy to far more information than we are. For example, I asked them about Rosberg's penalty when passing Verstappen in July's German GP. It took them five seconds to pull up the entire timelined and correlated case history, but of course any discussion about it was out of the question.

This gave me the impression that continuity of decision making is possible, but given different steward combinations race to race and the fact that all this data in the end needs a human interpretation and action, like any sport the referee's decision is always going to please some more than others.

...

The stewards usually give some leeway in the mad dash at the start of a race and through the first lap, there's so much going on that they would be overwhelmed with potential enquiries. That's what happens when you line 22 cars up together and start as one.

The key consideration in these types of incidents is whether a 'lasting advantage' is deemed to have been gained. But the data sent back to Race Control from Hamilton's Mercedes showed that he got off the throttle when he came back on track to take himself back towards the pack even before the Virtual Safety Car was deployed.

It was also the case that the two cars behind him were squabbling for position with one cutting the corner and not challenging him for the lead of the race. So hence he wasn't penalised.

Also the grassy nature of the Mexican Turn One run-off means that we can't have a penalty zone or slalom such as we see in Sochi and Monza, and the drivers are all too well aware of that, as well as the geography of the bumps and kerbs involved such that they won't break their car…

What's important to stress is that at no point did Race Control instruct Verstappen to give back position to Sebastian Vettel near the end of the race. He was only told to do so by his team, sensibly in my view. I'm not sure that distinction was made clear to Sebastian and then he got very upset over team radio.

The great irony of the penalty then handed out against the Ferrari driver late on Sunday night, demoting him from third to fifth, for moving in the braking zone when challenged by Daniel Ricciardo is that Seb is the driver who complained most about Verstappen doing such things and then he was the first driver to suffer under the new regulation.

This particular incident is the great conundrum; we want hard racing, it's essential for the credibility and excitement of the sport, but where do we draw the line in over-regulation? But if we allow lateral movement in the braking zone in side-by-side combat then you simply can't race.

Charlie has assured me that Vettel's verbal outburst had absolutely no bearing on the penalty he eventually received, but I suspect we haven't heard the last about those radio messages. Jean Todt, the FIA president, was watching the race and he was understandably unimpressed with what he heard. What would happen in rugby or football if a player abused a referee like that? They would be facing a ban.

...


Пълният текст тук: http://www.skysports.com/f1/news/24096/ ... -penalised


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот Ludia » Сря 02 ное 2016 13:41


Точно влизах да го шерна това. За мен, Брандъл изчерпва темата с тази статия.


Liminat
Мнения: 426
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот Liminat » Сря 02 ное 2016 17:27


escrime написа:

На мен ми се струва, че Верстапен може да бъде повече от Фетел... като улегне малко.

Както може и да бъде поредния случай на "роди се талант, умря надежда". До късмет е всичко, Бътън как стана неузнаваем като му тръгна колата. Преди това никой не би го взел на сериозно. Фетел с промяната на правилата яде ли тоягата от Рикардо, като е толкова велик, защо отнася тоягата от мерцедесите, та и от редбул. Хамилтън, докато не попадна в мерцедес, който върви си се псуваше и блъскаше с Маса и виждаше купа през крив макарон...
Понякога си мислех, че ако някой може повече от другите, поне когато дъжда изтрие предимството на по-мощните, ще успее да направи нещо, но освен Сена, не съм видял друг да го прави.


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот Spas » Сря 02 ное 2016 17:43


Шумахер го правеше.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот Ludia » Сря 02 ное 2016 18:15


Изображение


gugun4u
Мнения: 531
Регистриран на: Сря 21 авг 2013 11:16
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: 1.9 TDI 2007
Местоположение: София

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот gugun4u » Сря 02 ное 2016 18:38


Spas написа:Шумахер го правеше.

По едно време се знаеше, че завали ли дъжд борбата е за второ място, първото беше за Шумахер, независимо от позицията му преди дъжда и с каква кола кара. Жалко, че гении като него... Сена, се раждат и им се дава шанс твърде рядко.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11926
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 02 ное 2016 20:45


escrime написа:По отношение на това, което си мислим, че знаем и "виждаме", а рейс контрол "не го виждат":

Може ли кратко резюме на наш език, че никак не разбирам, а и гугъл транслатора нещо не работи


Liminat
Мнения: 426
Регистриран на: Вто 21 окт 2008 21:54
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот Liminat » Сря 02 ное 2016 21:03


Spas написа:Шумахер го правеше.

Шуми е... Бог, говорим за човеци-пилоти :)


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19713
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Формула 1, Сезон 2016

Мнениеот Vlad777 » Сря 02 ное 2016 21:06


Ода, с две думи ни казват, че рейс контрола има 10 пъти повче камери от нас и пълен достъп до телеметрията на автомобила.

Оправдания някакви.



Върни се в “Motorsport”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта