Здравейте Колеги,
Странно е ако след, толкова години и всякакви теми, не сме се сетили за основна и важна тема,
с която вероятно е трябвало да започнем, или има такава, но понеже не намерих или търсачката ме предаде,
реших, че няма да лошо ако поправим грешката...
Надавам се на корекции и помощ от всички колеги.
Аз започвам с това:
Схема за поддръжка на Volkswagen:
На всеки 500 километра или седмично, което от двете настъпи първо:
Проверете нивото на маслото в двигателя.
Проверете нивото на течността на казанчето за предното стъкло.
Проверете нивото на спирачната течност.
Проверете гумите и налягането в гумите.
На всеки 5000 километра или 3 месеца, което от двете настъпи първо:
Проверете нивото на течността на казанчето с хидравлично масло за автоматичната скоростна кутия.
Смажете шасито.
Сменете двигателното масло.
Проверете и настройте задвижващите ремъци на двигателя, ако е необходимо.
Проверете и обслужвайте батерията.
На всеки 10000 километра или 6 месеца, което от двете настъпи първо:
Проверете гумичките на чистачките на предното стъкло и ги сменете, ако е необходимо.
Проверете педала на съединителя за правилен ход и регулирайте, ако е необходимо.
Прегледайте всички маркучи и подменете, ако е необходимо.
Завъртете всички гуми.
Проверете хлабините на клапаните и коригирайте, ако е необходимо.
Проверете спирачната система.
Проверете маншоните на скоростната кутия и на полуоските, когато има такива.
Само при автоматични скоростни кутии, направете проверка на защитния превключвател на стартера.
На всеки 20000 километра или 12 месеца, което от двете настъпи първо:
Обслужвайте въздушния филтър.
Погледнете горивната система.
Подменете горивния филтър.
Проверете компресията.
Сменете свещите.
Погледнете кабелите за свещи, капачката и палеца на делкото и сменете, ако е необходимо.
Смяна на запалителните свещи.
Сменете чукчето и кондензатора на делкото.
Проверете оборотите на двигателя на празен ход и коригирайте, ако е необходимо.
Проверете центовката на запалването и коригирайте, ако е необходимо.
Проверете хлабината на клапаните и коригирайте, ако е необходимо.
Проверете нивото на маслото в скоростната кутия.
Погледнете компонентите на окачването и кормилното управление.
Погледнете системата за контрол на емисиите (ако има такава).
Проверете изпускателната система.
Сервиз на автоматичната скоростна кутия
Завъртете гумите.
На всеки 50000 километра или 24 месеца, което от двете настъпи първо:
Проверете и смажете лагерите на колелата
Сменете маслото на трансмисия.
Сменете катализатора, ако има такъв.
Обслужете системата EGR, ако има такава.
Надявам се, че с помоща на Гугъл преводач сме направили разбираем превод...
Изгубих източника си, но разбира се - ще го линкна в някой друг момент.
Поддръжка и обслужване.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Поддръжка и обслужване.
И една схема/система за консервация на купе и шаси, посредством препарат за кухини, показана за VW Транспортер Т1, но подходяща и за бусовете, като Т2 и Т3. Разбира се, запознавайки се и разбирайки принципът, системата може да се приложи, както на Костенурките, така и останалите модели...
Препаратите за кухини са предимно на парафинова основа и целта им е, при наличие на влага в затворените пространства на купето или шасито, да не и позволят, както да не прониква, така и да не се задържа по стените, като я кара да се превръща в големи капки, които в последствие, при подходящи условия - да се изпарят . Така влагата/конденза, особено зимата няма да има възможност да проникне и в последствие замръзне, получи разширение и направи поражения, като те ще бъдат все повече и по големи с всеки следващ цикъл... особено където има припокриващи се панели, тоест всички свръзки с точкови заварки на панелите...
Препаратите за кухини се продават в разфасовки като за Шагре и се нанасят със специалният накрайник приложен с някой пистолети за нанасяне на Шагре. Има и на спрейчета, но там нещата за значително разредени... За по лесно и равномерно нанасяне, препаратът може да бъде загрят до достигането на подходящ за нанасяне вискозитет. Внимание, особено след нанасянето - ЛЕСНО ЗАПАЛИМ! Но, този "-" за перфекционистите може да бъде превърнат в "+", защото, когато нанесеният материал бъде запален за секунди - става гладък като стъкло...
Като готови тапички, можете да използвате - гумички за водопроводен кран (модела с периферия и без отвор), закупени от
местната железария или, ако желаете да сте оригинални и се възползвате от готови продукти като: https://www.scarab.be/ShowItem.aspx?s_id=17-525-G , използвал съм и двата варианта и смятам, че няма нужда да споменавам кой е по-удачният...
Преди полагането на препарата за кухини, особено на местата където заводски не е било нанесено такъв, тоест имаме нормална основа за нанасяне на покрития - има добра възможност, да се нанесе някакво антикорозионно покритие, като аз лично се доверявам и предпочитам - цинковият грунд, който ако искате да сте железни, може да запечатате с епоксиден или полиуретанов грунд или боя, но каквото и да правите, ако цинквате, дайте на Цинка поне 24 часа и тогава го запечатвайте.
Предварително се извинявам, че документът е на английски език, но ако някой с по-големи езикови възможности пожелае да го преведе - да се чувства свободен да го направи.
Препаратите за кухини са предимно на парафинова основа и целта им е, при наличие на влага в затворените пространства на купето или шасито, да не и позволят, както да не прониква, така и да не се задържа по стените, като я кара да се превръща в големи капки, които в последствие, при подходящи условия - да се изпарят . Така влагата/конденза, особено зимата няма да има възможност да проникне и в последствие замръзне, получи разширение и направи поражения, като те ще бъдат все повече и по големи с всеки следващ цикъл... особено където има припокриващи се панели, тоест всички свръзки с точкови заварки на панелите...
Препаратите за кухини се продават в разфасовки като за Шагре и се нанасят със специалният накрайник приложен с някой пистолети за нанасяне на Шагре. Има и на спрейчета, но там нещата за значително разредени... За по лесно и равномерно нанасяне, препаратът може да бъде загрят до достигането на подходящ за нанасяне вискозитет. Внимание, особено след нанасянето - ЛЕСНО ЗАПАЛИМ! Но, този "-" за перфекционистите може да бъде превърнат в "+", защото, когато нанесеният материал бъде запален за секунди - става гладък като стъкло...
Като готови тапички, можете да използвате - гумички за водопроводен кран (модела с периферия и без отвор), закупени от
местната железария или, ако желаете да сте оригинални и се възползвате от готови продукти като: https://www.scarab.be/ShowItem.aspx?s_id=17-525-G , използвал съм и двата варианта и смятам, че няма нужда да споменавам кой е по-удачният...
Преди полагането на препарата за кухини, особено на местата където заводски не е било нанесено такъв, тоест имаме нормална основа за нанасяне на покрития - има добра възможност, да се нанесе някакво антикорозионно покритие, като аз лично се доверявам и предпочитам - цинковият грунд, който ако искате да сте железни, може да запечатате с епоксиден или полиуретанов грунд или боя, но каквото и да правите, ако цинквате, дайте на Цинка поне 24 часа и тогава го запечатвайте.
Предварително се извинявам, че документът е на английски език, но ако някой с по-големи езикови възможности пожелае да го преведе - да се чувства свободен да го направи.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 27 окт 2021 9:05
- Автомобил: VW Beetle Type1
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: Варна
Re: Поддръжка и обслужване.
Здравейте,
Подготвяйки списък за покупка части от Scarab.be, относно свещи за 1600cc мотор на Beetle Type1 питането ми е:
NGK BPR 5HS , код 32-281 имат ли предимство пред оригиналната марка BOSH W8 AC (код 32-300)? Моля споделете опит.
Откакто ползвам предимно за градско каране(ок.18г.) не съм сменял свещите Champion L86C - made in France / 402 CD. Изглеждат така примерно 3 и 4-ти цилиндри:
https://i.imgur.com/2Wk0sUV.jpg
https://i.imgur.com/HEhZAEj.jpg
С дистрибутор БОШ съм, вакуум предварене - 0 231 168 001
Ще съм благодарен за коментар.
Подготвяйки списък за покупка части от Scarab.be, относно свещи за 1600cc мотор на Beetle Type1 питането ми е:
NGK BPR 5HS , код 32-281 имат ли предимство пред оригиналната марка BOSH W8 AC (код 32-300)? Моля споделете опит.
Откакто ползвам предимно за градско каране(ок.18г.) не съм сменял свещите Champion L86C - made in France / 402 CD. Изглеждат така примерно 3 и 4-ти цилиндри:
https://i.imgur.com/2Wk0sUV.jpg
https://i.imgur.com/HEhZAEj.jpg
С дистрибутор БОШ съм, вакуум предварене - 0 231 168 001
Ще съм благодарен за коментар.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Поддръжка и обслужване.
Като цяло, по информация от форумите по цял свят, болшинството колеги предпочитат марката "NGK",
не знам дали добрата им слава не се държи на моделите: NGK BP , защото те са без резистор...
Аз ги предпочитам, основно заради това, че в желанието си да оптимизирам двигателите за съвременните
горива, конструирам двигателите с по-голямо сгъстяване, от което свещите получават допълнително
натоварване. Минус на свещите без резистор е, че често предизвикват смущения в
радиоапаратите, но и има разни варианти за справяне с проблема.
не знам дали добрата им слава не се държи на моделите: NGK BP , защото те са без резистор...
Аз ги предпочитам, основно заради това, че в желанието си да оптимизирам двигателите за съвременните
горива, конструирам двигателите с по-голямо сгъстяване, от което свещите получават допълнително
натоварване. Минус на свещите без резистор е, че често предизвикват смущения в
радиоапаратите, но и има разни варианти за справяне с проблема.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 27 окт 2021 9:05
- Автомобил: VW Beetle Type1
- Двигател: 1600 cc
- Местоположение: Варна
Re: Поддръжка и обслужване.
Благодаря за отговора! Поръчал съм Бош свещите, но в бъдеще, живот и здраве, може да опитам и с NGK.
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта