Най-после дойде заветния миг в който се реших и започнах ремонта на мойта костенурка.
Реших да пиша тук какво правя и до къде съм стигнал, за да може който знае да помага, а в последствие това да помогне и на някой друг след мене.
Искам само да обясня, че не съм се занимавал с коли до сега и единственото нещо, по което се водя е книгата "Haynes - Volkswagen Beetle & Karmann Ghia 1954 Thru 1979.pdf" , която намерих в интернет.
Кода на двигателя e: AR073951, а на шасито: 1142332935.
Проблема с костенурката е, че отзад нещо започна да чука, в последствие чукането се увеличи и започна да стърже. Отидох при Жеко, но човека много мило ме изпъди и затова запретнах ръкави и ето че първите стъпки са направени.
Днес замалко да сваля двигателя, но заваля и ... Не го свалих. Ако утре не вали със сигурност ще го сваля, но всичко е в ръцете на Времето.
За да имате малко по ясна представа какво точно правя съм направил и малко снимки:
Откачени са всички кабели и са надписани (да не стават грешки:)
Ако карбуратора ви се струва странен, това е защото е от шкода.
Взел съм един карбуратор от самара и ако успея ще го сложа, но до тогава има време!
Свалил съм въздуховодите към купето:
В момента ми създават проблеми жилата които са за въздуховодите, не мога да ги развинтя!
Свалил съм двете долни гайки на двигатиля:
Има два-три кабела, които идват от купето и отиват към някаква бобина или кондензатор към двигателя, но не знам дали да ги откачам?
Вече съм източил и маслото:
Сложил съм обратно капачката, за да не стане някой сакътлък когато свалям двигателя.
Следващата стъпка е да развия и горните болтове на двигателя, но не знам точно къде са!
За момента толкова, за съжаление заваля и се наложи да се прибера на сушинка. Утре очаквайте още снимки, ако не вали много и да се надяваме, че ще успея да сваля двигателя и дай Боже и скоростната кутия и диференцияла.
Ремонт VW 1300
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
14 минути
за горните болтове :
заставаш от лявата страна на купето ... обръщаш се с гръб към предницата и си завираш дясната ръка с ключ 17 зад мотора ...и ще напипаш гайката, след като я развъртиш буташ болта назад и той излиза, понеже и шпилка и държи стартера отгоре ...после отиваш от другата страна и бъркаш ...там е малко по-тясно защото болта е някъде под масления радиатор развиваш го и си готов...след като си разкачил всичко дърпаш назад трябва да подпреш мотора за да не падне на земята ...най-добре с крик
после сваляш някоя от задните гуми вдигаш колата от тази страна и издърпваш моторетката
за горните болтове :
заставаш от лявата страна на купето ... обръщаш се с гръб към предницата и си завираш дясната ръка с ключ 17 зад мотора ...и ще напипаш гайката, след като я развъртиш буташ болта назад и той излиза, понеже и шпилка и държи стартера отгоре ...после отиваш от другата страна и бъркаш ...там е малко по-тясно защото болта е някъде под масления радиатор развиваш го и си готов...след като си разкачил всичко дърпаш назад трябва да подпреш мотора за да не падне на земята ...най-добре с крик
после сваляш някоя от задните гуми вдигаш колата от тази страна и издърпваш моторетката
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Благодаря за съветите, въпреки че вече го свалих, поне се уверих, че съм действал правилно.
А именно:
Открих съответните горни болтове и беше точно както казва BuGmaN, малко кофти се свалят!
Както каза asentm подпрях с крик, но по малко по друга система:
И теглиш назад:
И ето че двигателя е отстранен!
Остана да открия и проблема, заради който правя цялата тази операция. Издърпах гумения ботуш:
И проблема сам си се показа:
Оказа се, че не и е първият ремонт и който и да го е правил или не е разбирал (като мен), или не е можел да заварява (като мен). Добрече около мен има добри хора, които да помагат, че иначе щях да го закъсам!
Разбира се се бях подготвил за най-лошото и бях на крачка от сваляне и на скоростната кутия.
Сега остава да се заварят достатъчно качествено двете части и всичко по обратния ред:
Не съм много сигурен, но не ми се сваля полуоската за да проверявам луфтовете. Като се опитвам да я клатя и ми поддава единствено наветре.
Утре се надявам да ми заварят двете части и да зглобя всичко отзад. Разбира се тъй или иначе съм свалил мотора, ще му направя някакъв оглед и ако се налага ремонт.
Добрече днеска поспря да вали, иначе щях пак да си кибича на прозореца с надеждата най после да спре!
А именно:
Открих съответните горни болтове и беше точно както казва BuGmaN, малко кофти се свалят!
Както каза asentm подпрях с крик, но по малко по друга система:
И теглиш назад:
И ето че двигателя е отстранен!
Остана да открия и проблема, заради който правя цялата тази операция. Издърпах гумения ботуш:
И проблема сам си се показа:
Оказа се, че не и е първият ремонт и който и да го е правил или не е разбирал (като мен), или не е можел да заварява (като мен). Добрече около мен има добри хора, които да помагат, че иначе щях да го закъсам!
Разбира се се бях подготвил за най-лошото и бях на крачка от сваляне и на скоростната кутия.
Сега остава да се заварят достатъчно качествено двете части и всичко по обратния ред:
Не съм много сигурен, но не ми се сваля полуоската за да проверявам луфтовете. Като се опитвам да я клатя и ми поддава единствено наветре.
Утре се надявам да ми заварят двете части и да зглобя всичко отзад. Разбира се тъй или иначе съм свалил мотора, ще му направя някакъв оглед и ако се налага ремонт.
Добрече днеска поспря да вали, иначе щях пак да си кибича на прозореца с надеждата най после да спре!
- asentm
- airman
- Мнения: 3081
- Регистриран на: Вто 16 ное 2004 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
това със заварката е лек проблем ... но където се е скъсало ще стане пак, т.е. решаваш проблема временно ...по-добре си намери един друг "ботуш" и го сложи него. ако сменяваш случайно полуоската, трябва да сложиш полуоска, която си върви заедно с камъните иначе или ще е стегнато или ще тропа .... това че са е скъсал ботуша е може би следствие на това ....става при удър .
- sastezatelya
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Сря 08 авг 2007 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта