Здравейте колеги,
днес си закупих едно пасаторче 2001г. б5.5 101 коня 1.9 ТДИ двг AVD тип двигател. Много готино върви това нещо. Скоростите се включват като по масло, не е кой знае какво от към скорост или бързина на набиране, но не ми и трябва това, търсех икономична кола, дизел, семейна и с повече място за багаж за да си пътувам до България с нея, за дълъг път ми трябваше. До колкото знам този тип двигател е нещо между комон рейла и обикновеният турбо дизел, този пишеше, че е дюза помпа. Може ли да ми кажете нещо повече за този двигател, лош ли е, добър ли е? Четох че държат по 500.000 :), което значи че са добри двг, но не съм сигурен дали този държи или си има и като при бмв-то двг с не много голям успех, като 525 тдс.
Технически е в много добро състояние, скорости, мотор, съединител и окачване. Двг нито пушеше при задържане на 2000 оборота нито като се изфорсира, освен като се препомпа газта, но това смятам че е нормално при всички дизели и не пуши много, а просто леко бял дим. Не е черен или син, като за издухан двг де, това имах предвид. Като отворих въздушният филтър беше нормално мръсен, но не омаслен, което значи че и турбото работи добре, ауспуха нямаше налепи или масло или влага. За кола на старо доста добри характеристики има тоя пасат и искам да кажа, че съм очарован от возията и стабилността :). Като екстри имаше ЕSC, климатроник, подгряване на седалките, подгряване на двигателя с устройство ДЕФА мисля че това са най-важните.
ИНтересуват ме няколко неща, за които търсих, но не можах да намеря отговор.
1. Има ли такива масла за дизели, които да издържат по 20к без да се сменят? Четох, че на дизелите с турбо трябва да се сменя по-често маслото като от сорта на 7.000, защото когато си изгуби вискозитета се отразявало на турбото и по-бързо свършвало. Да поясня, че това е първата ми кола дизел, при това с турбо :). Преди съм бил само на бенз.
2. Има ли ремъци дето държат по 90к км?
3. Ново турбо оригинално за Пасат 5.5 колко струва? Все някога ще издаде багажа :)
4. това копче за стабилити контрола как и кога се използва? Служи като електронен блокаж на диф-а или действа на спирачките при хлъзгане? Че не ми е ясно кое точно е това :).
Отдавна бях мераклия специално на б5.5 модела, не на новия или стария или на Каравеле, но са много скъпи новия модел :).
Още едно въпросче, четох много из форума, но не можах да разбера. Б5.5 не е с окачването на Б5, а е самостоятелно окачване така ли?
АКо може някой да сподели някакви слаби места на този модел. Благодаря предварително
Ето и снимки
И аз да се впиша в клуба с Пасат Б5.5 1.9 TDI :)
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
И аз да се впиша в клуба с Пасат Б5.5 1.9 TDI :)
Последна промяна от dobrin на Пон 06 яну 2014 21:26, променено общо 2 пъти.
Причина: Местя в правилният раздел.
Причина: Местя в правилният раздел.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: И аз да се впиша в клуба :)
модела пасат 97-2005г откъм механика е еднакъв-ходова част ,спирачки и още няколко дреболии.турбото оригинално е гарет 1749V цената е как я намериш-във фв е почти 1300евро за ново ,рециклираното е 700и малко
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: И аз да се впиша в клуба :)
Ахаа, може и така да е. Моля ако не съм писал на правилното място, модераторите да ми преместят темата. Отдавна не съм влизал и съм ... позабравил Снощи търсих ролки и ремък за пасата, ам не знам колко струват в БГ, но тук най-евтините са 600 лв :). И пак проблема дето ме тормози, моя ремък е на 80.000 км, тоя каза, че бил оригинален и се сменял на 90 000 км. Знам, че те по принцип и 120 може да издържат, но дали? Гледам в нет-а има случаи на скъсани ремъци на 60 000, 70 000 и т.н. и се стряскам. Има ли такова нещо като такъв ремък или тоя ме баламосва нещо, че го мързяло да го смени?
- zzzzzzz
- Мнения: 1005
- Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: ADD
- Местоположение: Димитровград
Re: И аз да се впиша в клуба :)
Колега, ако не познаваш търговеца, от който си взел колата сменяй ремъците. Една от болежките на Пасат 5 са микроключетата на централното. Често правят проблеми с заключването и отключването. Не са скъпи, но панаира по смяната им е приличен. За 5.5 не знам дали са оправили тоя проблем.
- Ivcho
- Мнения: 1439
- Регистриран на: Пет 10 сеп 2004 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: И аз да се впиша в клуба :)
Хубава е колата, със здраве да си я караш. Маслото трябва да ти е за дизелов двигател помпа-дюза, аз карам с 5-40 PD сменям на 10 000 км.
- Mirqn
- Мнения: 37
- Регистриран на: Пет 13 сеп 2013 14:27
- Автомобил: Vento
- Двигател: AEY 1.9 SDI 1996
- Местоположение: Варна / София
Re: И аз да се впиша в клуба :)
Много хубав Пасат колега. Пожелавам ти много безаварийни и много да те слуша колата
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: И аз да се впиша в клуба :)
За много години и честита придобивка колега.
Аз не бих се притеснявал от сега, че турбината може да си замине един ден. Като усетиш първите признаци, тогава му мисли за цена и смяна.
За ремъци бих ти препоръчал на Continental, определено изкарват(от личен опит) по и над 90 хил.
Това е от най-обширните теми за моторни масла на дизелови двг. http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=19233&hilit=%D0%91+5.5+1.9+%D0%A2%D0%94%D0%98+101+%D0%BA.%D1%81.
Аз не бих се притеснявал от сега, че турбината може да си замине един ден. Като усетиш първите признаци, тогава му мисли за цена и смяна.
За ремъци бих ти препоръчал на Continental, определено изкарват(от личен опит) по и над 90 хил.
Това е от най-обширните теми за моторни масла на дизелови двг. http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=19233&hilit=%D0%91+5.5+1.9+%D0%A2%D0%94%D0%98+101+%D0%BA.%D1%81.
- Johnsword
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
- Автомобил: Passat B3
- Двигател: 1.8 RP1991
- Местоположение: Монтана Баце
Re: И аз да се впиша в клуба :)
Привет колега. Пасата е супер, много запазен и лачен Относно маслото, за турбо колите с директно впръскване е мисля, че е препоръчително да е с 5w40 на някоя добра марка като Motul,castrol, liqui moly.. да се знае, че е качествено маслото. Е.. качествено не може да се твърди, че наистина е така, но е по-сигурно от евтините боклуци Мисля,че това масло ще ти изкара най-малко 15 хиляди http://www.tstgroup.eu/motul-Specific-VW-505.01-502.00-505.00-5W40-5L много добри отзиви чувам от него. Надявам се да съм помогнал. Успех !
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: И аз да се впиша в клуба :)
Здравейте колеги, първо благодаря за пожеланията, да ви се връщат многократно :).
Ще ги формулирам с цифри, че по-подредено и лесно за четене :).
1. Ремъка струва 650 лв с ролките, това възможно ли е? Смяната на ремъка струва около 2 бона, чудя се дали да не пробвам аз, да си бележа кое къде е било с длето, ако няма белези там долна горна мъртва точка, трябва да видя как става, че 2 бона не ми се дават отгоре, пък ако направя беля ще прецакам всичко. Ще реша де.
2. Чувал съм, че на по-старите дизели, като моя дето е дюза помпа трябвало да се слага 15 40 дизелово масло или 10 най-малко, щото изразходвали повече малсо, не знам до колко ми е вярно инфото.
3. Благодаря на колегата zzzzz за инфото :)
4. Какви са първите признаци за турбото? Аз го проверяват дали дими, обаче нямаше никакъв дим и въздушният филтър беше мръсен, но не омаслен, просто нормално мръсен от въздуха.
5. Маслата са много качествени, както и цените им хахахха. 5 литра дизелово масло ще му взема най-хубавото първият път, нека да му върви по мед и масло дето се вика ахахахха. Да го освежа. 5-те литра струват около 300 кинта, ама ще му взема това си заслужава.
Само тая смяна на ремъка ме тревожи, щото са доста парички 2.000 лв за смяната плюс още 600 за ремък и ролки. Трябва да намеря накой руснак или литовец тук да го смени за по-малко пари, ама хич им нямам доверие, да зема аз ли да се занимавам . . . незнам. Междувременно си карам едно малко джипче до работа и обратно, така че няма да ме събори ако си оставя 2 уикенда да го сменя тоя ремък. Колата не е карана от 2 месеца горе долу и нещо спирачките ми се виждат много твърди и предните 2 диска бяха загряли леко ,трябва да видя дали задържат и да ги раздвижа, ако не нови, ама то нищо им няма, сменени са 2012 г, дискове, накладни и челюсти.
Благодаря за всичкото инфо, аз пак ще питам, че докато я пооправя ще имам много въпроси. Благодаря за помощта, че иначе не бих се справил, че това ми е първата кола дизел с турбо. После ще пусна снимки и отвътре, нека я докарам, че докато оня се натутка да оправи документите :). Норвежка му работа
Ще ги формулирам с цифри, че по-подредено и лесно за четене :).
1. Ремъка струва 650 лв с ролките, това възможно ли е? Смяната на ремъка струва около 2 бона, чудя се дали да не пробвам аз, да си бележа кое къде е било с длето, ако няма белези там долна горна мъртва точка, трябва да видя как става, че 2 бона не ми се дават отгоре, пък ако направя беля ще прецакам всичко. Ще реша де.
2. Чувал съм, че на по-старите дизели, като моя дето е дюза помпа трябвало да се слага 15 40 дизелово масло или 10 най-малко, щото изразходвали повече малсо, не знам до колко ми е вярно инфото.
3. Благодаря на колегата zzzzz за инфото :)
4. Какви са първите признаци за турбото? Аз го проверяват дали дими, обаче нямаше никакъв дим и въздушният филтър беше мръсен, но не омаслен, просто нормално мръсен от въздуха.
5. Маслата са много качествени, както и цените им хахахха. 5 литра дизелово масло ще му взема най-хубавото първият път, нека да му върви по мед и масло дето се вика ахахахха. Да го освежа. 5-те литра струват около 300 кинта, ама ще му взема това си заслужава.
Само тая смяна на ремъка ме тревожи, щото са доста парички 2.000 лв за смяната плюс още 600 за ремък и ролки. Трябва да намеря накой руснак или литовец тук да го смени за по-малко пари, ама хич им нямам доверие, да зема аз ли да се занимавам . . . незнам. Междувременно си карам едно малко джипче до работа и обратно, така че няма да ме събори ако си оставя 2 уикенда да го сменя тоя ремък. Колата не е карана от 2 месеца горе долу и нещо спирачките ми се виждат много твърди и предните 2 диска бяха загряли леко ,трябва да видя дали задържат и да ги раздвижа, ако не нови, ама то нищо им няма, сменени са 2012 г, дискове, накладни и челюсти.
Благодаря за всичкото инфо, аз пак ще питам, че докато я пооправя ще имам много въпроси. Благодаря за помощта, че иначе не бих се справил, че това ми е първата кола дизел с турбо. После ще пусна снимки и отвътре, нека я докарам, че докато оня се натутка да оправи документите :). Норвежка му работа
Последна промяна от thewolf на Вто 04 мар 2014 18:39, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19159
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: И аз да се впиша в клуба :)
Честито, колега, доста лъскава придобивка.
На заводските вграждани ремъци им дават мисля 120 000км. Ангренажен комплект купувах мисля миналата година за колата на баща ми, която реално е като твоята, за цена около 75 ойро от ебай. ОЕМ части си бяха - ремък и обтяжна ролка за него мисля че имаше.
Ако обявените от теб цени са такива, склонен съм да повярвам, понеже имам информация от източници в нета за стандарта на Норвегия, то по-добре я докарай до България, където да ти бъде извършена качествена смяна на нужните части с читави такива.
На заводските вграждани ремъци им дават мисля 120 000км. Ангренажен комплект купувах мисля миналата година за колата на баща ми, която реално е като твоята, за цена около 75 ойро от ебай. ОЕМ части си бяха - ремък и обтяжна ролка за него мисля че имаше.
Ако обявените от теб цени са такива, склонен съм да повярвам, понеже имам информация от източници в нета за стандарта на Норвегия, то по-добре я докарай до България, където да ти бъде извършена качествена смяна на нужните части с читави такива.
- zzzzzzz
- Мнения: 1005
- Регистриран на: Чет 24 юли 2008 13:31
- Автомобил: Golf Mk3
- Двигател: ADD
- Местоположение: Димитровград
Re: И аз да се впиша в клуба с Пасат Б5.5 1.9 TDI :)
Колега, ако мотора е същия като на 5-цата да знаеш, че имат 4 ролки за смяна (до колкото помня, че беше миналата година). Брат ми имаше 5-ца и ремъците с ролките му струваха около 320 лева. Отделно труда...
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: И аз да се впиша в клуба с Пасат Б5.5 1.9 TDI :)
Две ролки има този мотор Тази кола или фаровете или бронята не са от нея така че не може да се вярва на търговеца
- thewolf
- Мнения: 148
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 21:04
- Автомобил: Passat 1.9 TDI B5.5
- Двигател: AVB
- Местоположение: Пловдив
Re: И аз да се впиша в клуба с Пасат Б5.5 1.9 TDI :)
IRRITATING написа:Две ролки има този мотор Тази кола или фаровете или бронята не са от нея така че не може да се вярва на търговеца
Колега я сподели? Той спомена нещо че има нови фарове, но не разбрах точно какво имаше предвид. Модела не е с лупа оригинално или ? Благодаря предварително
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: И аз да се впиша в клуба с Пасат Б5.5 1.9 TDI :)
Спрямо годината на колата бронята ми се вижда от фейслифта
-
- Мнения: 2102
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF
- Местоположение: София
Re: И аз да се впиша в клуба с Пасат Б5.5 1.9 TDI :)
Отвори за пръскалки има а ксеноновите фарове не
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта