Ейй, като почнете с тия разходи и меренето - нали знаете, че винаги аз го вадя най-голем...
2347 литра за последните 25244 км = 9,30 литра средно на 100. Това по резервоар.
Само ще добавя, че същата кола дойде при мен с показание по борд Long Term 5.9 л/100 за последните 6049 км. Та може спокойно да се каже, че колата харчи между 6 и 10 - единствено зависи как я караш.
VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
именно де зависи как се кара, затова кажи ти как я караш, защото автобокса 630л при мен вдига преко сили 0.8-1 литър и то при по-високите скорости 140-150 , до 120 км/ч почти не улавям разлика или е пренебрежимо малка, за да се каже, че е категорично от автобокса.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Vlad777 написа: Та може спокойно да се каже, че колата харчи между 6 и 10 - единствено зависи как я караш.
Изобщо не виня бокса. Всичко в комплект.
А и да не забравяме, че съм с малко по-големи гуми, което прави 100те километра да са истински 100км
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19703
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
group® написа:че съм с малко по-големи гуми, което прави 100те километра да са истински 100км
След доста наблюдения установих, че километражът работи точно. Скоростомерът лъже. Сега с по-големите гуми имаш верен скоростомер и неверен километраж. Т.е. реално изминаваш над 100 км.
- ssssl
- Мнения: 924
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
И аз имам същите наблюдения.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
DoH_KuXoT написа:...защото автобокса 630л при мен вдига преко сили 0.8-1 литър и то при по-високите скорости 140-150 , до 120 км/ч почти не улавям разлика или е пренебрежимо малка, за да се каже, че е категорично от автобокса.
Не съм много по меренията, но вчера имах шанса да пътувам морето - София - морето, в един ден. Към Сф с бокса и към морето без бокса.
На относително равно със заковани 120км/ч (по GPS), с бокса, 3 деца, сравнително малко багаж - не можеше да падне под 7.7л.
Пак на относително равно, пак заковани 120км/ч, без бокса и гредите, сам, без багаж - 5.9-6.1л
Колата се усеща значително по-лека и пъргава.
При по-висока скорост разликата ще е още по-значима, според мен.
Може и моя бокс нещо да е крив Може да не съм го сложил по оптимален начин. Не знам. Споделям впечатления.
Общо разхода София -морето (същия маршрут, както предишния път) - 6.7л. Празна кола и сходен стил на каране. Може би една идея по-бавно съм карал сега.
Това са 3л. разлика.
Vlad777 написа: Сега с по-големите гуми имаш верен скоростомер и неверен километраж. Т.е. реално изминаваш над 100 км.
Така е.
От скука мерих дистанцията по табелките на магистралата и километража. За 200км даде разлика от 7км.
Тоест 3.5% някъде се разминава и разхода ми по бордови.
Отделно и по-голямото тегло на гумите оказва някакво значение в грамове.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Слагам видео тук за смяна батерия на дистанционно за печка на Passat B8.
(Евентуално да спестя търсенето на някой колега)
Печка, нагревател, батерия, дистанционно
(Евентуално да спестя търсенето на някой колега)
Печка, нагревател, батерия, дистанционно
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Понеже тази тема си стана своеобразен наръчник за проблеми, ще споделя тук информация от друга кола за проблем с адблу системата (adblue, SCR) при passat B8 (EA288).
Колегата, ако реши, ще сподели в съответна тема повече инфо.
Свързана грешка P204F00
Изписва на таблото, че остават 1000км до невъзможност за запалване. А в резервоара има адблу.
Има някакъв бюлетин в сервизите на VW и стъпките са: актуализиране на софтуер, проверка на дюза, подмяна на NOx сензор, подмяна на резервоар на адблу (в него са акустичния датчик и помпата, но не могат да се сменят отделно).
По информация от нета, в някои случаи актуализацията на софта върши работа.
Дюзата се тества физически, почиствала се нещо.
И дотук с лесните решения.
Следва нокса, който както знаем е към над 1000лв.
Резервоара - към 3000лв (вече не поня даже точно, защото леко ме фрапира тази проба-грешка от сервизите на VW ).
Та лесно отиваш над 5к+ лева.
Лично за мен е очевиден избора, че ако се стигне дотам и ъпдейт не помогне, тази система заминава в кофата. Adblue delete.
Май това е, което се знае за момента.
Колегата, ако реши, ще сподели в съответна тема повече инфо.
Свързана грешка P204F00
Изписва на таблото, че остават 1000км до невъзможност за запалване. А в резервоара има адблу.
Има някакъв бюлетин в сервизите на VW и стъпките са: актуализиране на софтуер, проверка на дюза, подмяна на NOx сензор, подмяна на резервоар на адблу (в него са акустичния датчик и помпата, но не могат да се сменят отделно).
По информация от нета, в някои случаи актуализацията на софта върши работа.
Дюзата се тества физически, почиствала се нещо.
И дотук с лесните решения.
Следва нокса, който както знаем е към над 1000лв.
Резервоара - към 3000лв (вече не поня даже точно, защото леко ме фрапира тази проба-грешка от сервизите на VW ).
Та лесно отиваш над 5к+ лева.
Лично за мен е очевиден избора, че ако се стигне дотам и ъпдейт не помогне, тази система заминава в кофата. Adblue delete.
Май това е, което се знае за момента.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11920
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Сензорите за нокс мисля че са еднакви, поне на едно бмв гледахме и бяха еднакви, та може да им се разменят местата и да се види дали грешката ще се премести, ако се премести е ясно че сензорът е заминал, ако остане на същото място, проблемът е другаде и грешката за сензор е записана или заради друг повреден компонент или щото със софтуера така са решили.
Иначе това е хубава система, обаче явно в началните си години са слаби компонентите и са много скъпи, но когато работи пък не се усеща дизела че работи, няма никаква миризма
Иначе това е хубава система, обаче явно в началните си години са слаби компонентите и са много скъпи, но когато работи пък не се усеща дизела че работи, няма никаква миризма
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Ода, на В8 е един NOx.
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Един метод използван от стотици немци.group® написа:Понеже тази тема си стана своеобразен наръчник за проблеми, ще споделя тук информация от друга кола за проблем с адблу системата (adblue, SCR) при passat B8 (EA288).
Колегата, ако реши, ще сподели в съответна тема повече инфо.
Свързана грешка P204F00
Изписва на таблото, че остават 1000км до невъзможност за запалване. А в резервоара има адблу.
Има някакъв бюлетин в сервизите на VW и стъпките са: актуализиране на софтуер, проверка на дюза, подмяна на NOx сензор, подмяна на резервоар на адблу (в него са акустичния датчик и помпата, но не могат да се сменят отделно).
По информация от нета, в някои случаи актуализацията на софта върши работа.
Дюзата се тества физически, почиствала се нещо.
И дотук с лесните решения.
Следва нокса, който както знаем е към над 1000лв.
Резервоара - към 3000лв (вече не поня даже точно, защото леко ме фрапира тази проба-грешка от сервизите на VW ).
Та лесно отиваш над 5к+ лева.
Лично за мен е очевиден избора, че ако се стигне дотам и ъпдейт не помогне, тази система заминава в кофата. Adblue delete.
Май това е, което се знае за момента.
Условия за провеждане на процедурата:
- напълно загрял автомобил (> 60°C)
- температура на околната среда >-7°C
- DPF НЕ трябва да е в процес на регенерация
Стъпки:
Автомобила трябва да се шофира по извънградски път с обороти на двигателя между 1400 и 2100 об/мин. На най-висока предавка (за автоматиците в ръчен режим) се задържат константни обороти за 5сек (без никакво изменение). В последствие педала на газта се отпуска мигновено и колата преминава в ППХ за мин. 5сек.
Ако процедурата е изпълнена коректно, то грешката изчезва. Ако процедурата не е успешна, то тя трябва да се повтори.
Процедурата функционира единствено и само при напълно изправна адблу система. Ако е наличен поне един дефект (нефункциониращ NoX-сензор, дефектна впръскваща дюза и т.н.) грешката ще си остане. По описания метод се изтрива грешка P204F 00 [101] - Malfunction (Reductant System Performance Bank 1) или подобен текст свързан с Bank 1. Затова преди да се предприеме тестовото шофиране е добре грешката/грешките да бъдат прочетени с VCDS.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9878
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Кайзен написа:...
Благодаря, че я описа тази процедура.
Аз не я знаех, но колегата я е пробвал. Вероятно в Порше също.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11920
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
group® написа:Ода, на В8 е един NOx.
Интересно, не знаех, мислех, че между двата сензора изчислява единиците събрани азотни окиси в катализатора, явно при пасат е различен метода за изчисление
- astragt
- Мнения: 735
- Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
- Автомобил: b8 alltrack
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Здравейте, ще ползвам темата на group® за да дам повече инфо по проблема с adblue/SCR системaта. Когато ми остане повече време ще направя една тема, в която да споделя 4 годишния ми опит с тази кола, както и директно сравнение с B7, който имах преди, а и известно време карах паралелно с Alltrack-a.
Първо искам да изразя огромни благодарности към group® !!! Галине, страхотен си !!!
По темата започвам с това, че винаги съм доливал адблу закупено само от Порше София Изток/Юг и количество според показанията на компютъра. Обикновено по 10 литра.
Преди около 10-15 000 км. при движение по магистралта светна Error: Adblue (Def) No engine start in 1000km. Четох я с VCDS и Car Scanner и нямаше записани грешки.
В сервиз на мой приятел пуснкахме пълни тестове на системата и всичко минаваше ок, без да даде грешка, сваляхме дюзата за тест на налягане и количество. Има тест, който се пуска на свалена дюза и се мери количесто адблу, което разпръсква за 3 минути в подходящ съд. Трябва да е около 180мл. ( някъде четох от 150 до 180мл.). При мен беше 175-180мл. След като колата успешо си направи и дългия тест на адблу системата ресетнахме тези три неща в Engine control модула (Basic Settings):
1. Reseting teach-in values of reduction agent
2. Reseting reduction agent fill level detecting sensor
3. Reset SCR lock
След, което трябва да се покара известно време и да се изпълнят условията, които Кайзен е посочил. Аз тогава не знаех точната процедура, а само, че се прави пробно шофиране около 30км. за да се адаптира системта. И след около 28-9км. разходки по околовръстното съобщението за грешка изчезна. Известно време след това всичко беше наред (мисля имах и едно наливане от 10литра адблу).
Няколко месеца по-късно, обаче, отново се случи при движение на ниски обороти и кротко каране да изкочи същото съобщение Error: Adblue (DEF) No engine start in 1000km. Като един истиснки VAG фен си ходя с диагностиката на море, та я прочетох с VCDS и Car Scanner и пак нямаше записани грешки. Направих ресетите в 3те точки по-горе и тръгнах от Каваци към София този път след може би над 200км. системата се ресетна (все още не знаех за условията, които трябва да се изпълнят при пробното каране).
Закарах я в Порше за да обслужа DSG-то и да ги питам дали няма да измислят нов софтуер за тази боза. Имаше някаква акция за софтуер на Engine control modul-а, но казаха, че не бил свързан с адблуто а само нещо с комуниакцията по CAN при диагностика (или нещо подобно, не разбрах много и им казах да не го слагат). Акцията е 23DH, която в последствие се оказа, че все пак е свързана точно с SCR системата, но уж нямала отношение към конретния проблем.
Колата изкара още няколко хиляди и пак се осветка.
Този път в сервиза свалиха всички кори под колата за оглед на тръбопроводите, резервоара за адблу, отоплението му, дюзата отново тестваха и пак си изпръска 175-180мл. за 3 минути. Грешки нямаше. Adblue имаше. Процента на урея беше по спецификация. Пуснаха пълна сервизна програма за тестване на всички видове сензори, смеси, дюзи, температурни кръгове, дпф- и всички модули по колата - продължава поне 20ина минути, колата работи и сама се форсира, дефорсира, сменя обороти, пуска перки, гаси перки, води някакъв собствен живот, а накрая каза, че всичко е ок и е щастлива със себе си (вероятно и с мен), само дето лампата не угасна. Правих няколко пробни шофирания, вече бях прочел и за изискванията, за които Кайзен написа, но проблемът си остана. Казаха ми, че не остава друго освен да я изключат софтуерно таз уж неработеща система.
Всъщност тя си работеше прекрасно, адблуто си намаляваше, пробно доливах 2 пъти, отчиташе си долятото количество, регенреациите са си както обичайно. От никъде никакво жокерче не изкочи. Накрая от проби ми останаха 30 км. до No engine start-a.
Записах час в Порше Изток (чаках около 20-25 дни, нещо натоварването им е страшно напоследък). Колата седя при тях 3 дни: Грешки нямаше, качиха последната ревизия на софтуера (ecu soft version: 2013), проверяваха дюза, подгреви, количество на пръскане, налягане, качество и концентрация на уреята, бяха слагали пробно нови датчици за диференциално налягане (имали случай от тях да прави мизерии), тестове и живи данни над 180км. са правили - казват всичко по колата е 6+, системата си работи, но нямат представа защо не се ресетва. Тук ми споделиха, че имало 3 различни начина за ресет (заедно с този с пробното шофиране), но с никой не ставало. Съмняваха се в NOx сензора (при тези мотори е един), но нямаха наличен за проба и трябваше да ми поръчат от Германия. Питах ги дали дава някакви индикации,че може да е от него, но ми казаха, че си показва перфектни стойности и всичко изглежда ок, но няма какво друго да се предприеме освен - първа проба нов NOx, втора проба нов резервоар с цялта му карантия. Прибрах си я от Порше, защото много се съмнявах, че NOx-ът ще е причината без да дава грешка и някак не се мотивирах да правя толкова скъпи опити по система проба/грешка. По чужди форуми изчетох много чести проблеми с NOx, но винаги е излизал от стойности и забива грешка за NOx сензор (не помня номерата). В Порше бяха успяли да ресетнат оставащите 20-30км. и си я взех с оставащи около 800, та имах време за още малко тестове. Споделих с group® за проблема и той веднага ми предложи да свалим неговия NOx за проба. Аз първо отказах, защото се притеснявах да не направим два проблема от един и да осветкаме и неговата кола, но той беше настоятелен :) :) :) , аз пък любопитен каво ще стане, та в крайна сметка сложихме неговия сензор на моята кола. Отново всички тестове и ресети пуснах през VCDS и вече знаейки за условията за пробно шофиране се опитах многократно да ги спазя (2 пробни шофирания по 50ина км.) с надежда, че ще се ресетне, но уви нямаше резултат. Благодарение на group® спестих 4 цифрена сума за проба/грешка с нов NOx. Той донесе и OBD11 и я четохме преди да сменим NOx, тогава беше дала грешка P204F00 около 14км. преди да я прочетем. Преди това и след това при всички опити и тестове грешки нямаше. Единствено, винаги при Reseting teach-in values of reduction agent и Reseting reduction agent fill level detecting sensor, след това дава грешка, че не си познава нивото на запълване с адблу. Но това се оправя с пробното шофиране.
Доста време вложих, защото имах голямо желание да я преборя, ама пуста SCR система ми взе тока и май ще трябва да се разделяме с нея. Тук идва и чуденката къде и кой да свърши тази работа. За сега имам препоръки за Pepino raicing team. Като цяло казват, че нямало икаква драма да се изключи и то само софтуерно, като това по никакъв начин не оказва влияние на работата на DPF.
Общо взето с всичките проби, тестове и мнооого четене по чужди форуми може да се заключат няколко проблема при SCR:
1. Много често срещан проблем теч на Урея от тръбичката към дюзата. Или по-рядко тръбите под колата (вървят в канал на шасито и са малко тегави за физическа проверка.
2. Запушване на дюзата. Тя разпръсква с две струи и лесно се проверява.
3. Явно е и чест проблемът с NOx сензор - там обикновено дава 2 грешки - едната е свързана с качестото на обработените газове, другата е нещо за NOx-a под лимит.
4. Подгрев - не съм засичал много теми - твърди се че си дава грешка веднага
5. Сензорите за ниво - обикновено се ошашкват от прекалено голямо количесто на долят агент.
6. Помпа - не си прави нужното налягане - това може да се види и на живи данни и би трябвало да даде и грешка.
7. Не на последно място доста чести са софтуерните проблеми, които с ревизия на софта се оправят. Бях сигурен, че и при мен е това, но......
Няколко са свързаните грешки, които обикновено излзиат и може да са валидни по няколко от горните точки, та е малко занимавка диагностицирането, но поне като има грешка си е някаква насока.
group® съжалявам, че пиша в твоята тема, но общо взето тя е една от най-пълните за сега с информация около проблемите по тези коли и е ок може би и това да го има... :)
Поздрави!
Първо искам да изразя огромни благодарности към group® !!! Галине, страхотен си !!!
По темата започвам с това, че винаги съм доливал адблу закупено само от Порше София Изток/Юг и количество според показанията на компютъра. Обикновено по 10 литра.
Преди около 10-15 000 км. при движение по магистралта светна Error: Adblue (Def) No engine start in 1000km. Четох я с VCDS и Car Scanner и нямаше записани грешки.
В сервиз на мой приятел пуснкахме пълни тестове на системата и всичко минаваше ок, без да даде грешка, сваляхме дюзата за тест на налягане и количество. Има тест, който се пуска на свалена дюза и се мери количесто адблу, което разпръсква за 3 минути в подходящ съд. Трябва да е около 180мл. ( някъде четох от 150 до 180мл.). При мен беше 175-180мл. След като колата успешо си направи и дългия тест на адблу системата ресетнахме тези три неща в Engine control модула (Basic Settings):
1. Reseting teach-in values of reduction agent
2. Reseting reduction agent fill level detecting sensor
3. Reset SCR lock
След, което трябва да се покара известно време и да се изпълнят условията, които Кайзен е посочил. Аз тогава не знаех точната процедура, а само, че се прави пробно шофиране около 30км. за да се адаптира системта. И след около 28-9км. разходки по околовръстното съобщението за грешка изчезна. Известно време след това всичко беше наред (мисля имах и едно наливане от 10литра адблу).
Няколко месеца по-късно, обаче, отново се случи при движение на ниски обороти и кротко каране да изкочи същото съобщение Error: Adblue (DEF) No engine start in 1000km. Като един истиснки VAG фен си ходя с диагностиката на море, та я прочетох с VCDS и Car Scanner и пак нямаше записани грешки. Направих ресетите в 3те точки по-горе и тръгнах от Каваци към София този път след може би над 200км. системата се ресетна (все още не знаех за условията, които трябва да се изпълнят при пробното каране).
Закарах я в Порше за да обслужа DSG-то и да ги питам дали няма да измислят нов софтуер за тази боза. Имаше някаква акция за софтуер на Engine control modul-а, но казаха, че не бил свързан с адблуто а само нещо с комуниакцията по CAN при диагностика (или нещо подобно, не разбрах много и им казах да не го слагат). Акцията е 23DH, която в последствие се оказа, че все пак е свързана точно с SCR системата, но уж нямала отношение към конретния проблем.
Колата изкара още няколко хиляди и пак се осветка.
Този път в сервиза свалиха всички кори под колата за оглед на тръбопроводите, резервоара за адблу, отоплението му, дюзата отново тестваха и пак си изпръска 175-180мл. за 3 минути. Грешки нямаше. Adblue имаше. Процента на урея беше по спецификация. Пуснаха пълна сервизна програма за тестване на всички видове сензори, смеси, дюзи, температурни кръгове, дпф- и всички модули по колата - продължава поне 20ина минути, колата работи и сама се форсира, дефорсира, сменя обороти, пуска перки, гаси перки, води някакъв собствен живот, а накрая каза, че всичко е ок и е щастлива със себе си (вероятно и с мен), само дето лампата не угасна. Правих няколко пробни шофирания, вече бях прочел и за изискванията, за които Кайзен написа, но проблемът си остана. Казаха ми, че не остава друго освен да я изключат софтуерно таз уж неработеща система.
Всъщност тя си работеше прекрасно, адблуто си намаляваше, пробно доливах 2 пъти, отчиташе си долятото количество, регенреациите са си както обичайно. От никъде никакво жокерче не изкочи. Накрая от проби ми останаха 30 км. до No engine start-a.
Записах час в Порше Изток (чаках около 20-25 дни, нещо натоварването им е страшно напоследък). Колата седя при тях 3 дни: Грешки нямаше, качиха последната ревизия на софтуера (ecu soft version: 2013), проверяваха дюза, подгреви, количество на пръскане, налягане, качество и концентрация на уреята, бяха слагали пробно нови датчици за диференциално налягане (имали случай от тях да прави мизерии), тестове и живи данни над 180км. са правили - казват всичко по колата е 6+, системата си работи, но нямат представа защо не се ресетва. Тук ми споделиха, че имало 3 различни начина за ресет (заедно с този с пробното шофиране), но с никой не ставало. Съмняваха се в NOx сензора (при тези мотори е един), но нямаха наличен за проба и трябваше да ми поръчат от Германия. Питах ги дали дава някакви индикации,че може да е от него, но ми казаха, че си показва перфектни стойности и всичко изглежда ок, но няма какво друго да се предприеме освен - първа проба нов NOx, втора проба нов резервоар с цялта му карантия. Прибрах си я от Порше, защото много се съмнявах, че NOx-ът ще е причината без да дава грешка и някак не се мотивирах да правя толкова скъпи опити по система проба/грешка. По чужди форуми изчетох много чести проблеми с NOx, но винаги е излизал от стойности и забива грешка за NOx сензор (не помня номерата). В Порше бяха успяли да ресетнат оставащите 20-30км. и си я взех с оставащи около 800, та имах време за още малко тестове. Споделих с group® за проблема и той веднага ми предложи да свалим неговия NOx за проба. Аз първо отказах, защото се притеснявах да не направим два проблема от един и да осветкаме и неговата кола, но той беше настоятелен :) :) :) , аз пък любопитен каво ще стане, та в крайна сметка сложихме неговия сензор на моята кола. Отново всички тестове и ресети пуснах през VCDS и вече знаейки за условията за пробно шофиране се опитах многократно да ги спазя (2 пробни шофирания по 50ина км.) с надежда, че ще се ресетне, но уви нямаше резултат. Благодарение на group® спестих 4 цифрена сума за проба/грешка с нов NOx. Той донесе и OBD11 и я четохме преди да сменим NOx, тогава беше дала грешка P204F00 около 14км. преди да я прочетем. Преди това и след това при всички опити и тестове грешки нямаше. Единствено, винаги при Reseting teach-in values of reduction agent и Reseting reduction agent fill level detecting sensor, след това дава грешка, че не си познава нивото на запълване с адблу. Но това се оправя с пробното шофиране.
Доста време вложих, защото имах голямо желание да я преборя, ама пуста SCR система ми взе тока и май ще трябва да се разделяме с нея. Тук идва и чуденката къде и кой да свърши тази работа. За сега имам препоръки за Pepino raicing team. Като цяло казват, че нямало икаква драма да се изключи и то само софтуерно, като това по никакъв начин не оказва влияние на работата на DPF.
Общо взето с всичките проби, тестове и мнооого четене по чужди форуми може да се заключат няколко проблема при SCR:
1. Много често срещан проблем теч на Урея от тръбичката към дюзата. Или по-рядко тръбите под колата (вървят в канал на шасито и са малко тегави за физическа проверка.
2. Запушване на дюзата. Тя разпръсква с две струи и лесно се проверява.
3. Явно е и чест проблемът с NOx сензор - там обикновено дава 2 грешки - едната е свързана с качестото на обработените газове, другата е нещо за NOx-a под лимит.
4. Подгрев - не съм засичал много теми - твърди се че си дава грешка веднага
5. Сензорите за ниво - обикновено се ошашкват от прекалено голямо количесто на долят агент.
6. Помпа - не си прави нужното налягане - това може да се види и на живи данни и би трябвало да даде и грешка.
7. Не на последно място доста чести са софтуерните проблеми, които с ревизия на софта се оправят. Бях сигурен, че и при мен е това, но......
Няколко са свързаните грешки, които обикновено излзиат и може да са валидни по няколко от горните точки, та е малко занимавка диагностицирането, но поне като има грешка си е някаква насока.
group® съжалявам, че пиша в твоята тема, но общо взето тя е една от най-пълните за сега с информация около проблемите по тези коли и е ок може би и това да го има... :)
Поздрави!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11920
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Аз съм потресен, толкова сложна се оказва тая система, че в официалните сервизи не могат да я оправят. Тук се оказва, че в порше искат проба - грешка да правят за сметка на потребителя, във форума за други марки автомобили, от опел не можеха да решат на колега със Зафира проблемите със системата и се стига до софтуерно премахване. Ние се борихме с адблу на бмв Ф10, там сменяваше грешките за нокс сензори, за подгрев на тръбата, за дюза, за резервоар и за какво ли още не. На едно ситроен берлинго записваше грешка за резервоара, смениха му го и се оправи, а на бмв-то премахнаха софтуерно, че явно нямаше оправия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта