Поредната ми придобивка, но този път VW.
Не съм имал такова от около 7-8 години.
Реших да сменя всичките си досегашни концепции за коли, но да се върна към VW.
Имах доста опити да го направя преди, но ...
Пускам темата с надеждата да е полезна за бъдещи собственици на такава кола.
Не толкова да се хваля, защото който ме познава знае, че с дизел няма как да се хваля
По-скоро го приемам за поражение, но нямам избор вече - или стари коли или дизел.
Нова кола и бензин се оказва невъзможна комбинация, за мен
Както и да е, определени практични нужди ме насочиха към точно тази кола и тях искам да споделя:
Изборът ми отне около 6-7 месеца. Всъщност повече, но от толкова реших, че ще е VAG.
Смених няколко пъти концепцията - от нов Пасат Алтрак към нова Шкода Суперп Скаут, през употребявано А6 Allroad, та накрая употребяван Пасат Alltrack. Даже имаше моменти, когато мислех дори да не е Alltrack
Колата трябваше да събира 3те ми деца, доста багаж, да е 4х4 и да има приличен просвет за черни пътища. (преди тук беше и да е бензин, ама ...)
Преди исках и да е чисто нова, но ме разубедиха доста фактори и хора. Основният е, че се 'женя' за официалния сервиз, а аз лесно се разочаровам от сервизи
Хем искам да не се занимавам, хем претенции имам... Все пак надделя да имам право на избор.
Имаше и фактор да я ползвам за служебни нужди, но реших и това да махна с цел повече избор.
За мигове обмислях и Алхамбра/Шаран с 4х4, но реших да не мисля само за децата и да имам и аз поне някакъв кеф.
Истината е, че дизайна на В8 Alltrack много ми харесва и макар да съм гледал и В7 преди, това е първия дизайн след В5.5, който ми допада истински - да го пожелая.
При В7 сякаш има нещо недовършено, но то така беше и при В5/В5.5.
(естествено това са си лично мои виждания за дизайн и не е нужно да са споделени)
Та така стигнахме до Passat Alltrack В8.
Започвам с изискванията ми за колата, по ред на важност:
1. Да не е удряна. Всичко се прави - двигател, скорости .... Единственото нещо от което няма връщане назад в една кола е удар и ръжда. - никакъв компромис с това.
2. Мотор и скорости:
- мотора исках да е точно този 2.0 190к.с.. Бях склонен да се кача и на 2.0biTDI 240к.с., но щеше да е компромис в моя случай.
Исках да е възможно най-масов мотор. Писнало ми е да ме гледат като изтребител по сервизите. Ваското1 още си пази ремъка от предишния ми пасат, защото си беше екзотика за времето. Както казах по-горе - искам да не се занимавам. Отделно, този мотор е оптимален като вървеж и поддръжка. Отдавна са ми минали рацерските мераци. Сигурен съм, че собственици на biTDI ще скокнат, но такъв е моя избор и е базиран на доста четене и опит.
- DSG - все ми беше тая дали е DQ250 или 500. И за двете кутии си има плюсове и минуси. Никоя опция нямаше да повлияе избора ми.
2.5. Тук ще отбележа, че за пробег нямах претенции. За съжаление, явно хората си ги харесват и карат, та няма много избор на по-нови. Бях решил, че стига да се изпълняват останалите изисквания, тук няма да имам претенции. И на 250000км да беше, пак щях да я взема. Наясно съм с потенциалните ремонти и определящо е цена спрямо пробег и състояние. Естествено и с изрядна история. Принципно за да се навъртят 250000км за 3г. и да няма особени външни следи от употреба, означава нормално каране и ползване, което не плаши дизеляка, напротив. Ако цената е с 15-20к лв надолу от същия със 70000км - бих избрал по-евтиния. Просто за тези пари ще сложа чисто ново DSG и мотор, барабар с халдекса Да не говорим, че бих взел кола и на 500000км, стига да няма удари. Все пак моята не е на толкова
3. Цвят - може да звучи смешно за мъж, но цвета ми беше супер важен. Отказах се от кола на по-малко километри, но черна.
А аз исках да е бяла! Задължително.
Имал съм почти всички стандартни цветове коли и най-вече черни. Никога не съм имал бяла. Сега исках бял акрил. Не лунна история, а нормален бял цвят - лесен за боядисване, поддръжка, не личат вдлъбнатинки малки, драскотини и т.н.
Единствен недостатък - личи мръсотия, но единствено сивото е добро за мръсотия, а не мен ми се повдига от сиви коли вече.
4. Панорама - също задължителна екстра. Тотално различно усещане.
Отделно, слизам от джипове и този простор над главата ми няма да ми липсва толкова.
5. Печка - друго задължително. Не стига че минавам на дизел ...
Без печка не искам и да чуя. Едно - искам комфорт, друго - значително удължава живота на кола, която се кара доста градско.
6. Групирам - фарове, инфо актив дисплей, асистенти - основните неща, които правят В8 съвременен автомобил.
Няма какво да обсъждам много - писано е доста.
7. Салон - тук бях склонен на определени компромиси, но в идеалния вариант беше да е изцяло кожа.
Заради келешчетата и почистването. Най-вече не исках алкантара, но и плат.
Получих салон Vienna с надуване, масаж, обдухване, което е екстра. Масажа го считах за глупост, но след няколко часа на седалката го уважих
Няма памет, но не ми е болка - просто няма да го давам на жената
Това са основните неща, които ме вълнуваха и предопределиха търсенето ми.
Този, който взех има и подгряване на волана, което също се оказва не лоша екстра.
Медията е ясна, че е Discover Pro, но нямах претенции там, стига да има гореизброените.
Единственото, което нямам, а исках е Area View. И не толкова за страничните камери (задна си имам), а за предната. При лек офроуд по къмпингите щеше да ми е полезна. Намирам само цели комплекти за ретрофит и цените са безумни. Естествено не намирам инфо някой да е добавил само предна камера, та някой ако знае нещо, ще ми е полезно.
Ааа и щях да забравя за DCC:
Имах моменти, в които го исках много.
Но после се зарових в четива и тествах на един обикновен пасат, та се отказах и ще обясня защо:
Принципно основното предимство на DCC е от нормален режим към спортен. А на мен не ми дреме за спорт
Стандартното окачване се намира някъде в полето между Normal и Comfort на DCC (само да уточним, че говорим за Alltrack).
Аз карам много по дупки и кофти пътища. На всичките си коли (освен по-сериозни жипове), сменям амортисьори непрекъснато.
Та този малко по-добър комфорт на DCC щеше да ми излезе златен. А мен спортния режим изобщо не ме вълнува, както казах.
Това беше и един основен довод да мисля за A6. Ако ще е гарга, да е рошава и направо на въздух. Ама ей на.
Дори да беше с DCC този, който взех, при 1вата смяна щях да го махна, вероятно.
Все пак ако ме досърби за DCC, това е от екстрите, които се ретрофитват на разумната цена от 4 амортисьора и още малко.
Ако някой има олтрак с DCC и иска да сравним и направим някакви тестове, нека ми пише. Ще е интересно.
Мен ме вълнува само разликата между стандартното окачване и Comfort режима.
Стига толкова.
На линия съм да помагам, ако някой има въпроси, които ми влизат в компетенцията.
Снимки ще качвам по-натам.
Слагам една, да се види защо ми е олтрак:
И една полу нормална
VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
честито и много безавариини км,ама рано или късно ще се качиш на Т5/6-натам си тръгнал(местото все не стига при комбитата и вановете)
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Един roof box и нещата си идват по местата. И аз возя две лапета на годинка и няколко месеца с цялата покъщнина, та с багажника оправихме недостига на място. Passat-a е супер и бял му отива много, бих помислил за защитно фолио на най-застрашените детайли. Особено щом ще го завираш по къмпинги и храсталаци. Метална кора под двигателя задължително.
-
- VW експерт
- Мнения: 12830
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Честито,и много безаварийни километри.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9879
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
DoH_KuXoT написа:Един roof box ... Метална кора под двигателя задължително.
Бокса го имам. Греди умувам.
Оригиналните са ми грозни.
Харесал съм тези:
Ама не мога да намеря еднозначно инфо дали ще пречат на панорамата. Явно ще трябва проба.
Тя защита си има от доста здрава пластмаса. Не знам дали ще ми е нужна метална кора. Ще го мисля.
Не съм фен на безцветно фолио за защита. По-скоро може друго бяло да избера и цялата кола, ама малко да ми омръзне това
А и аз няма да я завирам по 'лоши' места. Само черен път.
Ники, аз не съм се отказал от мултито. Чакам Тиан да се нарадва и да взема неговия
- samo_pechka
- Мнения: 8425
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Честито и от мен! Да си я караш със здраве!
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Честито! Хубава кола, пак да кажа :)
А с бокс на тавана ... няма ли да е бадева за панорамата ?!?
А с бокс на тавана ... няма ли да е бадева за панорамата ?!?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9879
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Благодаря за пожеланията!
Бокса се сваля. Гредите също, но искам да минава стъклото, че стават инцидентни отваряния. Особено с деца в колата.
Бокса се сваля. Гредите също, но искам да минава стъклото, че стават инцидентни отваряния. Особено с деца в колата.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Супер е колата! Завчера гледах на снимка една такава и се сетих за теб ;-), явно съм имал предчувствие някакво... Пожелавам от все сърце само безаварийни км и чакам снимки от ползване по предназначение
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Безаварийно за колата и адмирации за цвета!
Аз те разбирам напълно, нямам идея следващата ми кола каква ще бъде, но ще е бяла :)
Аз те разбирам напълно, нямам идея следващата ми кола каква ще бъде, но ще е бяла :)
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19705
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Честито и само безаварийни с новата придобивка! Красавец си е!
- imedarov
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
group® написа:
Ники, аз не съм се отказал от мултито. Чакам Тиан да се нарадва и да взема неговия
Е може и Up!-а да му омръзне, вземи го него, с трите деца ще се отвозиш
Много хубава кола си си взел! Винаги да си усмихнат като я караш, нищо че си темерут :)
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Бравос! Страхотен и обоснован избор! Много безаварийни!
П.П: Аз сигурно щях да взема 240 к.с. DCC
П.П: Аз сигурно щях да взема 240 к.с. DCC
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3928
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
безаварийна експлоатация, красив е!
-
- Мнения: 719
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: VW Passat B8 Alltrack 2.0TDI 190к.с.
Честито! Много безаварийни километри с новата кола! Прекрасна комбинация си избрал, аз бих избирал 1:1 с теб :)
Аз съм с такива греди на Шарана, точно за да може да се отваря панорамата, даже с висящите отдолу захвати на кутията. Но при мен релсите са повдигнати, като на Б7 и от там идва допълнително разстояние. Пробвай ги, но задължително сложи и кутията. На Тюле бързия захват надстърча с около см под гредата.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Аз съм с такива греди на Шарана, точно за да може да се отваря панорамата, даже с висящите отдолу захвати на кутията. Но при мен релсите са повдигнати, като на Б7 и от там идва допълнително разстояние. Пробвай ги, но задължително сложи и кутията. На Тюле бързия захват надстърча с около см под гредата.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта