Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
Търсих доста в форума но не намерих информация Интересува ме по конкретно мотора. Колко струва обслужването - ролки ремъци, водна помпа и каквото още трябва да се смени при закупуване. Също дали има често проявяващи се проблеми и ако да колко струва отстраняването им:)
- Traytor
- Мнения: 1657
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
- Двигател: AKE 2004
- Местоположение: София
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
Зависи кой 2.5, но приблизително идва 1000лв обслужването.
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
Обслужването да този долнопробен мотор е вечно....обикновено за 2-3 години надминава цената на покупката.Има някакви илюзорни надежди ако е 163к но като цяло недоразумение е този мотор за VW групата.
- samo_pechka
- Мнения: 8431
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
често се налага, да се умножи по 3.14 тези 1000лвTraytor написа:Зависи кой 2.5, но приблизително идва 1000лв обслужването.
- Traytor
- Мнения: 1657
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Audi A4 B6 Avant Quattro
- Двигател: AKE 2004
- Местоположение: София
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
Е аз говоря за ангренажния комплект.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
В една друга тема написахме почти всичко, което може да се каже за тия мотори:
И колегата добави:
Като добавка моторите с код започващ с буква В са по-добрия вариант защото всички без BFC са с ролкови кобилици и проблема с яденето на разпределителни валове почти на 100% решен.
Моторите може да се разделят на 3 подвида:
1. Първа серия, проблеми с мазането на валовете, електрониката на помпата, запушване на филтър картерна вентилация.
AFB - 150 bhp ( 1998 - 2000)
AKN - 150 bhp (1999 - 2000)
AKE - 180 bhp (2000 - 2004)
2. Проблеми с мазането на валовете и електроника на помпата. Заводски е решен проблема с картерната вентилация
AYM - 155 bhp (2002 only)
BFC - 163 bhp (2003 - 2004)
3. Изчистени проблеми с разпределителни валове и ъпдейтната електроник на помпата. Тези са най-изчистени от детски болести.
BCZ - 163 bhp (2003 on)
BDG - 163 BHP (2004 on)
BAU - 180bhp (2003 on)
BDH - 180 bhp (2003 on)
Да се избягват колите с мултитроник кутиите защото прочути със своите проблеми с веригата на вариатора.
radi_nrj написа:Мнението си остава същото.
Цялостно обслужване на ангренаж, пистов и всички течности минава 1000лв с труда
На всеки 200'000 хвърля валове. По пресни данни комплект валове и кобилици се намира за 1500лв и труд колкото се разберете с майстора.
Капризна електроника на нафтовата помпа. Мен ми е горяла и качване, сваляне на помпата + нова електроника и настройка на стенд 2000лв. Това обаче беше 2008-ма и до колкото чувам сега се намират някакви майстори дето лекуват електрониката за 200лв, но пак имаш сваляне качване на помпата и минаване на стенд. Това е често срещан проблем, но не е толкова сигурно, че ще се случи колкото валовете.
Предницата вече има цял комплект носачи от 240 до 1000лв
Варианта 4x4 е със сравнително здрав автомат на ZF и ако се обслужва редовно ядове не дава. Проблема е ако даде някой яд отиваме на хиляди левове отново.
Разхода на автомата варира от 7-8 извънградско до 10-15 градско в зависимост от много външни фактори. Ръчката е кило надолу.
За ръчните скорости маховик около 1100-1200лв, съединител 600-800лв комплект.
Ти си преценяваш дали си заслужава риска.
И колегата добави:
Rabbit_TDI написа:Подкрепям това което казва radi_nrj с малко допълнения от мен:
Нафтовата помпа вече се ремонтира кажи речи под път и над път в рамките на 300-800 лева. Аз се отървах само с авансатор, сваляне и стенд - общо 400 лева
За валовете освен нови има и доста втора ръка а смяната е лесна. Всъщност проблема не са валовете а "пуловете" под повдигачите които се износват и не пръексат масло.
Обсулжването на мен ми легна малко над 900 лева, но съм ръчна и не сменям скъпо масло на кутията
За предницата според мен най-доброто е смяна на самите тампони в носача и то само този които е необходим. Тампони има и на lempforder и цената излиза по-евтина отколкото цялостна подмяна с неизвестно окачване.
Аз съм с А6 С5 на предно, но ръчни. Разход извънградско 5,5-7. В града обаче ралзиката спрямо автоматика е осезаема (имах същата автомат) 9-11 вместо въпросните 12-15.
Като цяло оабче ти препоръчвам четирицилиндров мотор с ръчка, особенно при Пасат където 1,9 ТДИ са под път и над път.
Като добавка моторите с код започващ с буква В са по-добрия вариант защото всички без BFC са с ролкови кобилици и проблема с яденето на разпределителни валове почти на 100% решен.
Моторите може да се разделят на 3 подвида:
1. Първа серия, проблеми с мазането на валовете, електрониката на помпата, запушване на филтър картерна вентилация.
AFB - 150 bhp ( 1998 - 2000)
AKN - 150 bhp (1999 - 2000)
AKE - 180 bhp (2000 - 2004)
2. Проблеми с мазането на валовете и електроника на помпата. Заводски е решен проблема с картерната вентилация
AYM - 155 bhp (2002 only)
BFC - 163 bhp (2003 - 2004)
3. Изчистени проблеми с разпределителни валове и ъпдейтната електроник на помпата. Тези са най-изчистени от детски болести.
BCZ - 163 bhp (2003 on)
BDG - 163 BHP (2004 on)
BAU - 180bhp (2003 on)
BDH - 180 bhp (2003 on)
Да се избягват колите с мултитроник кутиите защото прочути със своите проблеми с веригата на вариатора.
- samo_pechka
- Мнения: 8431
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
Адаш, по-добре оформено мнение и обобщение на проблеми , препоръки при 2.5 V6 tdi, не съм чел .
- 110afn
- Мнения: 1894
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
Прави сте адашите
Кат се замисли човек, става въпрос за А6 фейсово и Пасат с мигача в огледалото, които все още са си цифра
Като тръгнеш да продаваш такава кола иди обяснявай, че не е от душегубите
Кат се замисли човек, става въпрос за А6 фейсово и Пасат с мигача в огледалото, които все още са си цифра
Като тръгнеш да продаваш такава кола иди обяснявай, че не е от душегубите
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
Наскоро правих тази операция на моето BDG - около 1000 лв без ДДС всичко. Общо платих 1380 лв с ДДС като в тях имаше около 200 - 300 лв ремонти по окачването. Лично мнение като ползвател на чешкия събрат - забрави за Пасат и Ауди, ако искаш огромна машина с много комфорт и динамика.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
Благодаря много за ичерпателните отговори. Оказва се, че на този етап не съм готов да поддържам такъв автомобил Ако реша да вземам нещо ще търся автомобил с по-евтина поддръжка.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
110afn написа:Прави сте адашите
Кат се замисли човек, става въпрос за А6 фейсово и Пасат с мигача в огледалото, които все още са си цифра
Като тръгнеш да продаваш такава кола иди обяснявай, че не е от душегубите
Попадал съм на такива и със стария мотор, AKN да съм по-точен. Също може да попаднеш на BFC, което е същия чеп.
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
Някой може ли да каже дали двигатели:
BAU - 180bhp (2003 on)
BDH - 180 bhp (2003 on)
се срещат в A6 C5 Allroad?
По каталога който гледам, до 2003-та има 2.5тди 180к.с., след 2003-та слагат BFC - 163к.с.
От това си правя извод, че ако се взема Allroad 2.5 180hp, то той е с AKE - 180 bhp (2000 - 2004) ?
Дали има шанс да се попадне на BAU и BDH?
BAU - 180bhp (2003 on)
BDH - 180 bhp (2003 on)
се срещат в A6 C5 Allroad?
По каталога който гледам, до 2003-та има 2.5тди 180к.с., след 2003-та слагат BFC - 163к.с.
От това си правя извод, че ако се взема Allroad 2.5 180hp, то той е с AKE - 180 bhp (2000 - 2004) ?
Дали има шанс да се попадне на BAU и BDH?
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Вто 12 мар 2013 16:37
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: asz 1.9TDI 131
- Местоположение: София
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
Има 2004 BAU мотор. Аз имам такава, но не allroad. Дори я продавам :)
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Мнение за Пасат Б5/Ауди А6 2,5tdi
BeckoTDI написа:Дали има шанс да се попадне на BAU и BDH?
При Allroad (4BH) се монтират следните 3 мотора 2,5 V6 TDI:
AKE, BAU 180 коня
BCZ 163 коня