Здравейте, от скоро сме с член повече в семейството. Съответно багажа се увеличи драстично в golf-а сме малко като в дядовата ръкавичка като тръгнем да пътуваме. Съответно започвам да се замислям за нов автомобил, но тук идва голямата дилема. До момента съм притежавал два автомобила Seat Leon 1.9 TDI 110 к.с. (легендарен със здравината си мотор) и текущия Golf 5 1.9 TDI 105 к.с. (отново доста здрава кола във всички направления). Сега обаче пред мен стоят следните въпроси Бензин или Дизел да бъде следващия автомобил и какво да избера SUV или комби. Бюджета за нова кола ми е около 40 000лв.
Изискванията ни:
1. Възможно най-висока сигурност за парите;
2. Голям багажник;
3. Автоматични скорости;
4. По възможност ще е добре да има 4x4;
Моделите към които съм се насочил:
1. VW Passat B8 150 или 190 к.с. (съответно преди фейса, че за тия пари няма да може да се вземе след);
2. Skoda Superb от 2015 година (същите мотори като на passat-а);
3. VW Touareg 7l 3.0 TDI 240 к.с. (мотора без адблуе);
4. Jeep Grand Cherokee WK2 - фейслифт (3.6 V6 Pentastar);
Сега размишленията ми по темите, които ме притесняват:
Сигурността според мен на по-тежките автомобили е по-добра (при евентуален удар), но пък пасата и супърба са по-нови с повече асистенти за сигурност и съответно може да са измислили и нещо още по платформата, знам ли. Какъв е вашия съвет.
Това което най-много ме притеснява е филтъра за твърди частици при дизелите, относно избора на гориво. Като цяло при голф-а имах такъв филтър, но нямам желание да метна 40к за кола и да я осакатявам като и махам филтрите, искам всичко да си е както са го предвидили от завода. Сега тук ще ме питате колко километра караш на година и в градски условия или извън града. Ами 20-25к на година, а относно това къде карам, ами трудно ми е процентно да преценя. За момента мисля, че повечето е извън града, но с децата се предполага, че ще има доста каране на къси разстояния (до детски градини или до някоя друга зала за тренировка) и се чудя дали няма да се промени математиката на километрите. Съответно да се осветква дпф-а. Знам, че вече ги перат, но нямам представа с какъв успех и след колко време пак ще трябва да правя същата процедура. От тази гледна точка Touareg-a май е по-добре, защото до колкото виждам схемата на изпускателната система, демонтажа ще бъде много по-лесен.
Не съм сигурен колко повече неща има за обслужване по SUV автомобилите. Ако може да ме светнете на тази тема. Знам, че на Туарега трябва да се подготвя за смяна на верига, но това ще го преживея.
До колкото до последния бензинов модел, съм го избрал изцяло по визия. Мотора няма турбини, дюзи, дпф фитри и т.н. и е с уж най-добрия 8 степенен автомат на ZF, но идеята тук е да се газифицира. Какво мислите за това като идея и някой с наблюдения върху газифицирането? Защото всеки когато чуе газифициране на такава кола и ми казва, ще имаш проблеми или ще си навлечеш беля.
Скоростите на superb и passat т.е. dsg е роботизирана кутия, която има и съединители и това ме притеснява, изцяло като обслужване дали ще е по-често или по-скъпо от AISIN-а на Touareg-a и ZF-a на Jeep-а защото отново нямам опит с автоматиците. Какво е вашето мнение?
Има ли надеждни бензинови двигатели, които се вграждат в пасата и супърба? Идеята да се интересувам от бензиновите мотори е изцяло с цел заобикалянето на дпф-а и евентуалната забрана на новия ми автомобил след време да влиза в центъра на София. До колкото съм чувал бензиновите мотори на ваг групата горели много масло и не били много добри, но все пак искам да разбера от хора на ти с темата.
Избор на семеен автомобил (до 40к)
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
От Голф 5 на Туарег !? Освен с нов член, семейството ви изглежда се е сдобило и с доста увеличен бюджет за разхода и поддръжка на тоя кораб, нали се сещаш, че разхода ти ще е сегашния...ама умножен по 2,5 /това важи и за другата джипка/ !
- fur1ous
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
B8 със сигурност, другите от списъка ги отпиши.
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Пасат,или Супърб.
В комби версията.
В комби версията.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Проблемът с ДПФ и градското каране не е за подценяване при съвременните дизели. Прането на ДПФ не е особено ефективно, а е скъпо, сложно и може да доведе до други проблеми, както при колегата group пт форума, който го прави при Дунев... Аз лично избрах Passat B8 2.0 TDI 190 hp 4motion, но при всяка възможност градско карам другата кола, която е 1.5 TSI. За дълъг път само с Пасат-а. Другата кола няма и винетка даже. Кара се само в града.
Туарегът е хубав, но там поддръжката е доста сериозен разход. И гориво и части, гуми, обслужване - всичко е в пъти.
Туарегът е хубав, но там поддръжката е доста сериозен разход. И гориво и части, гуми, обслужване - всичко е в пъти.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Разхода ми е ясно, че ще е значително по-различен. Но дайте малко по-технически да го караме. За скоростите, за надеждни бензинови алтернативи на супърб и пасат. Какви са по-големите разходи на туарега? При положение, че пак имаш автомат и 4x4. Да верига, гуми, данък, и разход на гориво ще е различно, но какво друго? Дайте ми малко примери.
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Vlad777 написа:Проблемът с ДПФ и градското каране не е за подценяване при съвременните дизели. Прането на ДПФ не е особено ефективно, а е скъпо, сложно и може да доведе до други проблеми, както при колегата group пт форума, който го прави при Дунев... Аз лично избрах Passat B8 2.0 TDI 190 hp 4motion, но при всяка възможност градско карам другата кола, която е 1.5 TSI. За дълъг път само с Пасат-а. Другата кола няма и винетка даже. Кара се само в града.
Туарегът е хубав, но там поддръжката е доста сериозен разход. И гориво и части, гуми, обслужване - всичко е в пъти.
Благодаря, това е полезен коментар. Нова ли взе колата или втора употреба. Би ли се замислил за бензинов пасат при това положение или друга марка в този клас с добри бензинови мотори. Вярно ли е че на пасатите с дигитално табло няма как за сега да връщат километражите?
- StS
- Мнения: 2394
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
fur1ous написа:B8 със сигурност, другите от списъка ги отпиши.
Абсолютно ЗА. Доста лошо подбрани модели /лично мнение/. Само Пасата е ок...но..
Шкода Октавия комби 1.5 TSI ще ти е в пъти по добър избор!
Успех
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
StS написа:fur1ous написа:B8 със сигурност, другите от списъка ги отпиши.
Абсолютно ЗА. Доста лошо подбрани модели /лично мнение/. Само Пасата е ок...но..
Шкода Октавия комби 1.5 TSI ще ти е в пъти по добър избор!
Успех
Ами отворен съм и за други предложения за бензинови автомобили, дори не на VW, но ми се иска да премина поне в класа на пасата. За мен октавията си е на окачването на голфа и си е голф с раница, но идеята е да си вземем и малко по приятен автомобил за прекарване на времето докато пътуваме. Контактнах се и с Еуратек за нова октавия, но месечна вноска от 970 лева за дизелова версия с 4х4 и автоматик ми се стори малко множко, а старата октавия фейслифт с тези два фара си е грозничка за мен.
Аз съм се подготвил за по-големи разходи, това не го мислете. Искаше ми се да разбера с по-конкретни примери какви са разликите в скоростите, моторите, още ли стои сериозен проблема с dpf-ите за да знам към какво да се насоча и да си направя някаква моя сметка.
Иначе сегаосъзнавам, че като кажа golf 5 хората си мислет, че съм наследил 40 бона и сега се чудя какво да си купя. За сведение текущия голф е произведен края на 2007 и регистриран 2008 и когато го взех беше на 6 години. Просто не си сменям колите просто защото имам излишни пари. Знам с какво разполагам и е малко кофти да квалифицирате хората по текущата им кола. Искам да мина към по-висок клас автомобили и за това съм дал примери от двата класа, в които се оглеждам с надеждата да ми помогнете да се ориентирам, кой клас е по подходящ спрямо въпросите ми
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Актуалната Октавия не е лоша, а мисля, че е по-едричка от Мк5 Голф:
https://www.cars.bg/offer/61dd7b5e07fcdf0c2546d883
Не казвам тази точно. Но може и да успееш да намериш нещо около тези пари. Да кажем някоя бензинова малко по-постна откъм екстри.
https://www.cars.bg/offer/61dd7b5e07fcdf0c2546d883
Не казвам тази точно. Но може и да успееш да намериш нещо около тези пари. Да кажем някоя бензинова малко по-постна откъм екстри.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
не съм съгласен с писалите по-горе, че сюпърб-а е за отписване. напротив, откъм пространство и функционалност, мисля, че бие всички останали, независимо дали в седан или комби вариант. от бензиновите мотори 2.0 TSI също е удачен избор, особено като се вземат предвид размерите на горните два шлепа. друг е въпроса дали парите ще стигнат за запазен екземпляр. мнението на stefan4o изобщо не е за пренебрегване (особено в комби вариант), ако говорим за 4-членно семейство. в това купе и 1.5 TSI също се представя прилично (но мисля, че има опция за 4х4 само при 2.0 TSI / TDI).
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
В момента сестра ми взимат Nissan Quashquai. Тежи 1440кг, 5 звезди euroncap и т.н. Има обява за предишния модел около 35К. Приятен изглежда.
Моето мнение е не бих взел кола с пиано лак конзола за климатроника отзад и да возя деца, става на нищо, имам наблюдения с един супърб. Разбира се всичко се свежда до правилно възпитание, транспортиране и обезопасяване на децата. Но когато возиш и комшийчета емоциите избиват, всички се вълнуват, вместо и ти да се радваш с тях си мислиш как ти ритат конзолата
Моето мнение е не бих взел кола с пиано лак конзола за климатроника отзад и да возя деца, става на нищо, имам наблюдения с един супърб. Разбира се всичко се свежда до правилно възпитание, транспортиране и обезопасяване на децата. Но когато возиш и комшийчета емоциите избиват, всички се вълнуват, вместо и ти да се радваш с тях си мислиш как ти ритат конзолата
Последна промяна от toraborat на Нед 13 мар 2022 9:22, променено общо 1 път.
- Кайзен
- Мнения: 1536
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Ако имаш достъп до електричество - Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Plug-In-Hybrid DSG GTE
9,9 kWh батерия се зарежда за около 4ч и е достатъчна за около 40км градско. С актуалната цена на нощната тарифа в България можеш да се возиш доста икономично през работната седмица.
9,9 kWh батерия се зарежда за около 4ч и е достатъчна за около 40км градско. С актуалната цена на нощната тарифа в България можеш да се возиш доста икономично през работната седмица.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Колега от форума имаше Touareg 7P Facelift 3.0 TDI - (2014-2017 г.). Беше на малко километри (между 50 и 100 к), но постоянно имаше някакви дребни проблеми, които просто бяха скъпи. Датчик тук, маркуч там, обслужване и т.н. Като се добави и горивото и се тегли чертата, това си е един сериозен средномесечен разход и аз лично не бих си го причинил, освен ако няма да го взимам нов.ventsi34 написа:Разхода ми е ясно, че ще е значително по-различен. Но дайте малко по-технически да го караме. За скоростите, за надеждни бензинови алтернативи на супърб и пасат. Какви са по-големите разходи на туарега? При положение, че пак имаш автомат и 4x4. Да верига, гуми, данък, и разход на гориво ще е различно, но какво друго? Дайте ми малко примери.
Като цяло и аз бях пред подобно чудене, с подобен бюджет. В края на 2020 г. смених Passat B5.5 (2002 г.) с Passat B8 (2016 г.). Започнах с идеята 2.0 TDI 150 к.с., после реших, че е по-добре да дам повече пари, но да е кола, която наистина ми харесва и като се качвам в нея ще съм доволен. Затова и доста дълго време търсих точно моя екземпляр. Имах си изисквания - и аз не обичам да си сменям колите често. ето тема.
За година и половина съм супер доволен от колата и честно казано в момента не мисля, че има с какво по-добро да я сменя като модел. Откъм поддръжка ето тук съм обобщил. Миналата година се появиха и при нас момче и момиче и си се возят и двамата в 2 кошчета на задната седалка. Двойната количка се събира в багажника и има място и за още малко багаж. За лятото мисля да сложа и кутия на тавана, за да мога да събера съвсем целия катун за почивката.
Като минус - обичам да настъпвам и свикнах с колата и вече ми се струва не достатъчно мощна. Оглеждам се за 240 к.с., но отново да е поне с екстрите, които вече имам и да е на максимум 100 000 км., а това трудно се намира, а и бюджетът за запазените екземпляри е висок. Ако нямахме втора бензинова кола за градско, вероятно щях да си помисля дали да взема дизел.
Други теми, които вероятно ще ти бъдат полезни, ако решиш да се спреш на Passat:
Passat B8 - нива на оборудване, фарове, стопове, системи, екстри
Passat B8 - подобрения
Passat B8 - обща информация
Passat B8 - интервали за сервизно обслужване
Това също е добър вариант според мен.Кайзен написа:Ако имаш достъп до електричество - Volkswagen Passat Variant 1.4 TSI Plug-In-Hybrid DSG GTE
1.4 TSI 156 к.с. (системна мощност 218 к.с.)
DSG DQ400E - 6 степенна кутия с 3 мокри съединителя и вграден елмотор
- technopolis
- Мнения: 204
- Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:04
- Автомобил: Ford Focus 2019
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Аз ще ти дам различно мнение.
Бях в подобна дилема но ми беше писнало от коли, които да мисля,какво,как,защо. Махнах от уравнението 4х4 и джип, което ти искаш и аз исках. Но аз не търсех голям мотор. Взех преди година форд фокус 1.0 125hp на 5000км комби за 48к да с тези пари можех да взема 3/4 годишна висок клас кола.
Колата е на 60к ходих до Италия с нея и доста пъти Гърция Турция. Колата не се спира.Ама била слаба е аз със пълен багажник и багажна кутия си карам 130/140 и винаги стигам.Ако нещо стане в цяла европа се покрива гаранционно. Да пасата, който имах b7 беше по комфортен но с малко все пак беше различна година няма как да саравняваш пасат 2019 с фокуса разликата е огромно но и в парите.Предишната кола пасата взет на истиснки 150 000км от Германия със сервизна история TUV. Е то небеше DPF, турбо и други незначителни неща.
Не казвам, че форда е правилно решение но според мен всичко в гаранция до 100000км няма грижи. Няма да си причиня никога вече подобно нещо.Да няма да карам висок клас кола но до 50 000лв ще си взимам каквото ще ама да е ново.
Това е мнение различно пак казвам незнам дали е правилно за теб но все пак и друга гледна точка да имаш тук.
Успех
Бях в подобна дилема но ми беше писнало от коли, които да мисля,какво,как,защо. Махнах от уравнението 4х4 и джип, което ти искаш и аз исках. Но аз не търсех голям мотор. Взех преди година форд фокус 1.0 125hp на 5000км комби за 48к да с тези пари можех да взема 3/4 годишна висок клас кола.
Колата е на 60к ходих до Италия с нея и доста пъти Гърция Турция. Колата не се спира.Ама била слаба е аз със пълен багажник и багажна кутия си карам 130/140 и винаги стигам.Ако нещо стане в цяла европа се покрива гаранционно. Да пасата, който имах b7 беше по комфортен но с малко все пак беше различна година няма как да саравняваш пасат 2019 с фокуса разликата е огромно но и в парите.Предишната кола пасата взет на истиснки 150 000км от Германия със сервизна история TUV. Е то небеше DPF, турбо и други незначителни неща.
Не казвам, че форда е правилно решение но според мен всичко в гаранция до 100000км няма грижи. Няма да си причиня никога вече подобно нещо.Да няма да карам висок клас кола но до 50 000лв ще си взимам каквото ще ама да е ново.
Това е мнение различно пак казвам незнам дали е правилно за теб но все пак и друга гледна точка да имаш тук.
Успех
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mitko66 и 32 госта