Избор на семеен автомобил (до 40к)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
За 40 хил бих се огледал в някое волво В70 с бензинов двигател дори и да е 5-6 годишно. Огромно комби с мощен двигател бензинов 240-250 к.с и 8 степенен автоматик. За нивото на сигурност при волво мисля не е нужно да говорим
То една обява има само https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=nn49yj
То една обява има само https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=nn49yj
- fur1ous
- Мнения: 1361
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Аз пък лично за мен си стигнах до извода, че не е по добре ново, всъщност добре е, но трябва да изсипя 160 000 лв за кола, което пък от друга страна лично за мен няма смисъл.
Карах почти нова кола, Seat Leon, като цяло беше прилична и с много високо ниво на оборудване, но първо ми возеше твърдо което много почна да ме дразни с времето, второ материалите отпред в долната част на купето, кори табло и тн. бяха ужас. (В шкода съм забелязвал,че положението е още по зле). Отзад бяха ужас и в горната част, просто си личи,че колата е евтина, което не ми харесваше. За твърдото окачване седнах да почета малко, оказа се,че по новите Skoda и Seat фабрично се правят да возят по твърдо от VW и Audi. Причина защо не намерих, явно идеята е да пробваш колите и да си купиш по скъпото съответно VW или Audi. Като цяло разликата е огромна. Leona на 225/45/17 возеше като дърво сравнение с А3-то ми което е 4г. по старо и е на 18" 225/40/18.
Та, аз предпочетох да карам 4г. по стара кола, но за мен е къде къде повече кола от нова по нисък клас.
Нещата са доста относителни.
Като цяло никога не бих взел по нова Skoda/Seat вместо 2-3-4г. по стар VW или Audi.
Нямам нищо против новите коли, ама малко ми идват в повече цените за VW/Audi, а другите от групата са страшен компромис за мен, не е като да не пробвах.
Ето примерно волвото по горе, може да е здраво, но за мен не прилича на нищо тази кола. Никакъв дизайн, ако я погледна на улицата ще кажа,че е 2005г., а не 2015г. Вътре също не впечатлява с нищо, просто е грозна (лично мнение). За сметка на това пък е 20 000лв, а не 40 000. То и има защо де.
Та да се върнем на темата, не бих взел нищо по ниско от B8 или А4.
Не бих взел и SUV, не мисля че ще ти е нужен, а и ще е още по скъп не само като поддръжка, а и като покупка, просто защото тенденцията е такава.
Карах почти нова кола, Seat Leon, като цяло беше прилична и с много високо ниво на оборудване, но първо ми возеше твърдо което много почна да ме дразни с времето, второ материалите отпред в долната част на купето, кори табло и тн. бяха ужас. (В шкода съм забелязвал,че положението е още по зле). Отзад бяха ужас и в горната част, просто си личи,че колата е евтина, което не ми харесваше. За твърдото окачване седнах да почета малко, оказа се,че по новите Skoda и Seat фабрично се правят да возят по твърдо от VW и Audi. Причина защо не намерих, явно идеята е да пробваш колите и да си купиш по скъпото съответно VW или Audi. Като цяло разликата е огромна. Leona на 225/45/17 возеше като дърво сравнение с А3-то ми което е 4г. по старо и е на 18" 225/40/18.
Та, аз предпочетох да карам 4г. по стара кола, но за мен е къде къде повече кола от нова по нисък клас.
Нещата са доста относителни.
Като цяло никога не бих взел по нова Skoda/Seat вместо 2-3-4г. по стар VW или Audi.
Нямам нищо против новите коли, ама малко ми идват в повече цените за VW/Audi, а другите от групата са страшен компромис за мен, не е като да не пробвах.
Ето примерно волвото по горе, може да е здраво, но за мен не прилича на нищо тази кола. Никакъв дизайн, ако я погледна на улицата ще кажа,че е 2005г., а не 2015г. Вътре също не впечатлява с нищо, просто е грозна (лично мнение). За сметка на това пък е 20 000лв, а не 40 000. То и има защо де.
Та да се върнем на темата, не бих взел нищо по ниско от B8 или А4.
Не бих взел и SUV, не мисля че ще ти е нужен, а и ще е още по скъп не само като поддръжка, а и като покупка, просто защото тенденцията е такава.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1259
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
@fur1ous , съгласен съм с всичко което си написал. Моето мнение е същото.
Но примерно в момента обмислям с какво по високо да заменя Passat B8 заради разни промени около мен и не стигам до разумен избор. Та за автомобил - пасат е чудесно разумно решение, но ако трябва да се мисли за SUV нещата рязко се променят.
Но примерно в момента обмислям с какво по високо да заменя Passat B8 заради разни промени около мен и не стигам до разумен избор. Та за автомобил - пасат е чудесно разумно решение, но ако трябва да се мисли за SUV нещата рязко се променят.
- Asko VW
- Мнения: 818
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Аз ще се върна мало към началото на темата, по отношение чuденката комби или SUV предвид безопасността. ТЕОРЕТИЧНО, при сблъсък конкретно м/у SUV и лек автомобил, пътуващите в джипа са по добре защитени, от директното въздействие на удара, предвид усилената конструкция (трябва да издържа на усукванията при излизане извън пътищата) и това, че е по-висок и съответно удара попада по-ниско спрямо позицията на намиращите се вътре. НО последното е и нож с две остриета, заради по-голямата си височина SUV-тата са по-склонни към преобръщане, най-вече при катастрофа/удар, което изобщо не е за пренебрегване!
Предвид горното, не може категорично да се определи кое от двете е по-безопасно, всичко зависи от конкретната ситуация. Съответно личното ми мнение е, че покупката на SUV и съпътстващите по-високи разходи е неоправдано ако автомобила няма да се използва за преодоляване на терени с по-утежнени условия.
По отношение бензин или дизел, хъм при съвременните автомобили и двете си имат проблеми, дизелите искат периодични разходки за чистене на ДПФ, а бензините бутат масло, правят нагари ...., уж по новичките ги пооправиха ама знам ли. Предполагам ще трябва да избереш по-малкото зло.
П.П. Ако се откажеш от двойното задвижване, Passat с 1.5 TSI (150 к.с.), DSG, може би не е толкова лош вариант.
Предвид горното, не може категорично да се определи кое от двете е по-безопасно, всичко зависи от конкретната ситуация. Съответно личното ми мнение е, че покупката на SUV и съпътстващите по-високи разходи е неоправдано ако автомобила няма да се използва за преодоляване на терени с по-утежнени условия.
По отношение бензин или дизел, хъм при съвременните автомобили и двете си имат проблеми, дизелите искат периодични разходки за чистене на ДПФ, а бензините бутат масло, правят нагари ...., уж по новичките ги пооправиха ама знам ли. Предполагам ще трябва да избереш по-малкото зло.
П.П. Ако се откажеш от двойното задвижване, Passat с 1.5 TSI (150 к.с.), DSG, може би не е толкова лош вариант.
- samo_pechka
- Мнения: 8447
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
За 40 бона си намира човек прилична хонда ЦРВ 4ген. на малко км с добро оборудване , бензинов мотор 2.0л, от който няма ядове и 4х4. Един добър паркетник ( който е повече миниван , отколкото "джипка" , но това отделна тема ) и с голям багажник.
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Колега, не си уточнил колко членно семейство ще возиш в желания автомобил и колко са големи децата. Мога да дам насоки, относно СУВ, тъй като аз съм с 3 хлапета и карам такъв.
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Asko VW написа:Passat с 1.5 TSI (150 к.с.), DSG, може би не е толкова лош вариант.
Въобще не е лош, само че ще трябва да търси от чужбина, в БГ излизат супер рядко и цената няма да му хареса в момента. При B8 го слагат от края на 2018г. и продължава с B8.5
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: Чет 20 авг 2009 9:42
- Автомобил: VW Golf MK5
- Двигател: 1900 TDI BLS
- Местоположение: Кърджали
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Заформи се доста добра дискусия с много полезни за мен теми. Започнах да разбирам, че като цяло не ме съветвате да да не си причинявам големите разходи по премиум SUV-овете (ако може така да се изразя). Принципно това ми е първо дете, но целта не е да взема за следващите една две години кола и дай боже при евентуално второ пак да търся. Казах, че когато си взема кола си я карам дълго време (ако не ми я откраднат пак :D) и не се занимавам със чести подмени. Има няколко въпроса, които ми изскачат и не сме говотили по тях.
1. Относно скоростите, излиза ли евентуален ремонт (обслужване) на DSG повече от това на един хидротрансформатор (май така се водят) на ZF или Aisin?
2. Защо масово се монтират роботи в автомобилите от класа на пасат и супърб, а на по-премиум колите хидротрансформатори (или там както се казва на не-роботизираните кутии)?
3. Как са бензиновите мотори на Toyota и Мазда, защото съм чувал, че корейчетата и японците са добри в това отношение?
4. Някой взимал ли е кола от Das WeltAuto и как е ситуацията там?
5. Основния проблем свързан с DPF-филтрите почити не се дискутира. Само колегата Vlad777 каза нещо, но всики ли сте съгласни с този коментар или не е въпроса?
1. Относно скоростите, излиза ли евентуален ремонт (обслужване) на DSG повече от това на един хидротрансформатор (май така се водят) на ZF или Aisin?
2. Защо масово се монтират роботи в автомобилите от класа на пасат и супърб, а на по-премиум колите хидротрансформатори (или там както се казва на не-роботизираните кутии)?
3. Как са бензиновите мотори на Toyota и Мазда, защото съм чувал, че корейчетата и японците са добри в това отношение?
4. Някой взимал ли е кола от Das WeltAuto и как е ситуацията там?
5. Основния проблем свързан с DPF-филтрите почити не се дискутира. Само колегата Vlad777 каза нещо, но всики ли сте съгласни с този коментар или не е въпроса?
Последна промяна от ventsi34 на Нед 13 мар 2022 20:15, променено общо 1 път.
- fur1ous
- Мнения: 1361
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
1 - много зависи какво се случи, но ако говорим за тотален ребилд хидрото ще излезне по евтино и има повече хора в България които могат да го ремонтират качествено, хората които могат да ремонтират DSG-то качествено в София се броят на пръстите на едната ми ръка.
2. На всички напречни двигатели се слагат роботи, просто защото няма място за хидро. Ако питаш кое е по добро за мен лично хидрото е в пъти по добро и надеждно, имал съм и двете кутии, DSG-то се държи много по остро, няма плавност и ми беше неприятно да го карам дълго време в задръстване, хидрото при нормално шофиране се справя в пъти по добре, особено щом ще имаш семейство 8 степения ZF би ти допаднал много повече или 9 степенния G tronic, ако говорим за бързо превключване DSG-то е по добро все пак двата съeдинителя са си два съединителя.
3. Не съм се интересувал от японски коли никога единственото мнение което имам е от на жена ми служебния Ярис 2020 чисто нов и го дадоха на 7км, не мисля че съм карал по гадна кола, спестено е от всичко по много. За 10к км се разтропа предницата, според хората в тойота нищо и нямало, жена ми кара нормално и не издевателства над колата. Крушките на фаровете горят през 4 месеца, изолацията на таблото под предния джам излезна след първото лято. Чистачката почна да маже след първата зима и то брутално, не са нормални тия неща за мен. Колата е хибрид и цена на нова по каталога тогава беше 50 и няколко хиляди лв.
4. Имам двама приятели взимали и двамата са доволни от колите, аз лично не съм взимал кола от там, когато търсих не ми допаднаха.
5. Аз лично проблем с DPF не съм имал, но също така му обръщам доста внимание. Следя кога регенерира, по възможност не прекъсвам регенерацията ако се пусне, ако я прекъсна изкарам колата на дълго на следващото палене за да си направи регенерацията и така. Ако караш повече на къси разстояния не мисля, че е удачно. Иначе аз винаги съм за дизел пред бензин с директно, но това си е мое лично мнение, аз просто не харесвам директното впръскване на бензина, то създава много повече проблеми отколкото решава.
2. На всички напречни двигатели се слагат роботи, просто защото няма място за хидро. Ако питаш кое е по добро за мен лично хидрото е в пъти по добро и надеждно, имал съм и двете кутии, DSG-то се държи много по остро, няма плавност и ми беше неприятно да го карам дълго време в задръстване, хидрото при нормално шофиране се справя в пъти по добре, особено щом ще имаш семейство 8 степения ZF би ти допаднал много повече или 9 степенния G tronic, ако говорим за бързо превключване DSG-то е по добро все пак двата съeдинителя са си два съединителя.
3. Не съм се интересувал от японски коли никога единственото мнение което имам е от на жена ми служебния Ярис 2020 чисто нов и го дадоха на 7км, не мисля че съм карал по гадна кола, спестено е от всичко по много. За 10к км се разтропа предницата, според хората в тойота нищо и нямало, жена ми кара нормално и не издевателства над колата. Крушките на фаровете горят през 4 месеца, изолацията на таблото под предния джам излезна след първото лято. Чистачката почна да маже след първата зима и то брутално, не са нормални тия неща за мен. Колата е хибрид и цена на нова по каталога тогава беше 50 и няколко хиляди лв.
4. Имам двама приятели взимали и двамата са доволни от колите, аз лично не съм взимал кола от там, когато търсих не ми допаднаха.
5. Аз лично проблем с DPF не съм имал, но също така му обръщам доста внимание. Следя кога регенерира, по възможност не прекъсвам регенерацията ако се пусне, ако я прекъсна изкарам колата на дълго на следващото палене за да си направи регенерацията и така. Ако караш повече на къси разстояния не мисля, че е удачно. Иначе аз винаги съм за дизел пред бензин с директно, но това си е мое лично мнение, аз просто не харесвам директното впръскване на бензина, то създава много повече проблеми отколкото решава.
-
- VW експерт
- Мнения: 12861
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
hvp800 написа:Но пък го има 1.4 тси и пак е 150 к.с. и dsg !
Това е по -добрият избор.
Имаш 4 мултипойнт дюзи,и 4 с директно впръскване.
При 1.5 тси мпи дюзите ги няма.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11928
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
fur1ous написа:2. На всички напречни двигатели се слагат роботи, просто защото няма място за хидро.
Според предпочитанията на дизайнери и инженери е това. Волво имат ХС90 с 8 цилиндров напречен мотор и хидротрансформатор, моята кола е с напречен двигател и хидро, пежо също имат напречен мотор с хидротранформаторна кутия
- fur1ous
- Мнения: 1361
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
Може, но масово не е така. Скъпичко излиза за производителя
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1259
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил (до 40к)
ventsi34 написа:
1. Относно скоростите, излиза ли евентуален ремонт (обслужване) на DSG повече от това на един хидротрансформатор (май така се водят) на ZF или Aisin?
На късмет е. Не малък плюс на DSG e, че се сменя масло на 60к км, за кутиите с хидро дилърите казват, че маслото е лайфтайм със съответните последици за вторичният пазар.
2. Защо масово се монтират роботи в автомобилите от класа на пасат и супърб, а на по-премиум колите хидротрансформатори (или там както се казва на не-роботизираните кутии)?
Защото усещането от кутия с хидро е премиум. Цената на тоя възел също е определяща.
3. Как са бензиновите мотори на Toyota и Мазда, защото съм чувал, че корейчетата и японците са добри в това отношение?
И от тях има масларници. Но като цяло са мудни според мен.
4. Някой взимал ли е кола от Das WeltAuto и как е ситуацията там?
Две коли имам купени от тях. Много приятели също. Много добро решение за кола втора употреба!
5. Основния проблем свързан с DPF-филтрите почити не се дискутира. Само колегата Vlad777 каза нещо, но всики ли сте съгласни с този коментар или не е въпроса?
С минимални усилия можеш да го държиш в добра кондиция филтъра. След някакъв пробег от около 200-250хил км започват и проблемите, но те не са причинени от филтъра, а следствие от износени дюзи примерно.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта