Тарифа на акцизите
- DragoGT
- 1/8 перничанин
- Мнения: 10772
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Акциз: 13500 лв.
бъркаш .... и аз така както ти смяташ искам ама нема как
http://auto.mitnica.com/index.php
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Тарифа на акцизите
ALiGaToR написа:Vlad777 написа:
Тоест един употребяван автомобил 225 к.с. по DIN ще бъде:
225/1.36 = 165 KW по DIN
30 KW x 35 лв = 1050 лв
+ 15 KW x 60 лв = 900 лв
Като теглим чертата: 1950 лв!!! ТОТАЛ!
Е тука си във грешка!!!
За 165kW не се плаща 1950 лева акциз ами се плаща 9926 лева.
Акциза не се плаща за конете над 120kW ами за всичките коне които са. В смисъл за 165kW не плащаш само 45kW ами всичките 165kW. И не се смята по 30лв до 150kW и по 60лв след 150kW. Ами когато е над 150kW си палщаш всичките коне по 60 лева.
Само че аз имам един въпрос. Какво става със акциза след като влезем във ЕС?
Да. Наистина не е така
Ето тук има калкулатор: http://auto.mitnica.com/index.php
Гледах VW Passat 2.8 V6 4Motion 193 к.с. (142 кВ)
Мито: 0 лв.
Акциз: 4967 лв.
Еко такса: 80 лв.
ДДС: 4483 лв.
Общо: 9530 лв.
А след нова година общото ще е малко над 5000 лв. (4400 лв по-надолу!)
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Вече проверих на 100 места, изчетох цялото законодателство на ЕС и няма акциз за колите от ЕС
Може да има и друга добра новина и тя е, че най-вероятно ще оборят еко таксата, но това ще стане най-рано няколко месеца след 01.01.2007г
Само да уточня за тези, които незнаят - ДДС за колите втора употреба в БГ няма да се плаща и митницата отпада тотално, но ДДС ще се плаща ако колата се закупува от юридическо лице(примерно от германска автокъща), но то ще е начислено в цената. Хубавото при това е, че ако се купува голф2 за 200 евро няма да се плаща ДДС, което митница определя(1500лв примерно), а ще е на самата стойност, тоест 40 лв. Най-далавера ще е купуване от физически лица(демек прочутата немска бабка с GTI), там няма да има нищо. Дано с тоя малко неясен пост да внеса малко яснота около тези истории, че много се изписа и каза.
Може да има и друга добра новина и тя е, че най-вероятно ще оборят еко таксата, но това ще стане най-рано няколко месеца след 01.01.2007г
Само да уточня за тези, които незнаят - ДДС за колите втора употреба в БГ няма да се плаща и митницата отпада тотално, но ДДС ще се плаща ако колата се закупува от юридическо лице(примерно от германска автокъща), но то ще е начислено в цената. Хубавото при това е, че ако се купува голф2 за 200 евро няма да се плаща ДДС, което митница определя(1500лв примерно), а ще е на самата стойност, тоест 40 лв. Най-далавера ще е купуване от физически лица(демек прочутата немска бабка с GTI), там няма да има нищо. Дано с тоя малко неясен пост да внеса малко яснота около тези истории, че много се изписа и каза.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи има закон за акцизите, който гласи:
Чл. 2. На облагане с акциз подлежат:
1. алкохолът и алкохолните напитки;
2. тютюневите изделия;
3. енергийните продукти;
4. кафето и екстрактите от кафе;
5. автомобилите.
Тоест ако не се промени този закон, няма как да не се плащат акцизи за автомобилите.
Има и един друг член в него обаче:
Чл. 21. (1) От плащане на акциз се освобождават:
...
2. акцизни стоки, за които в международен договор, ратифициран, обнародван и влязъл в сила по съответния ред, е предвидено освобождаване при внос от данъци, налози или други вземания (плащания, облагания) с ефект, еквивалентен на косвен данък;
...
(2) Редът за прилагане на ал. 1 се определя, както следва:
...
2. по т. 2 - с правилника за прилагане на закона;
...
Договорът ни за присъединяване към ЕС дали е такъв?
Чл. 2. На облагане с акциз подлежат:
1. алкохолът и алкохолните напитки;
2. тютюневите изделия;
3. енергийните продукти;
4. кафето и екстрактите от кафе;
5. автомобилите.
Тоест ако не се промени този закон, няма как да не се плащат акцизи за автомобилите.
Има и един друг член в него обаче:
Чл. 21. (1) От плащане на акциз се освобождават:
...
2. акцизни стоки, за които в международен договор, ратифициран, обнародван и влязъл в сила по съответния ред, е предвидено освобождаване при внос от данъци, налози или други вземания (плащания, облагания) с ефект, еквивалентен на косвен данък;
...
(2) Редът за прилагане на ал. 1 се определя, както следва:
...
2. по т. 2 - с правилника за прилагане на закона;
...
Договорът ни за присъединяване към ЕС дали е такъв?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
group написа:Владо с две думи: кат купуваш кола от Варна плащаш ли акциз? Същото е и от Германия и т.н.
Акцизи ще има. Тези закони като цяло ще са същите, а ще има и още много, които важат за целия ЕС, но те ще се отнасят за автомобили, които не са с общностен произход.
Раздел V
Автомобили
Чл. 18. “Автомобили” са новите и употребяваните пътнически, товаро-пътнически и състезателни автомобили за транспорт до 9 лица, включително водачът, с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата (kW) по система DIN или 126 киловата (kW) по система SAE, включени в код по КН 8703.
Глава трета
ДАНЪЧНО ЗАДЪЛЖЕНИЕ
Раздел I
Възникване на задължение за заплащане на акциз
Чл.19. (1) Стоките по чл.2 подлежат на облагане с акциз при тяхното производство на територията на страната или при внасянето им на тази територия, освен когато са поставени под режим отложено плащане на акциз.
Това означава, че в момента в който автомобилът влезе на територията на България се дължи акциз
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Чл.19. (1) Стоките по чл.2 подлежат на облагане с акциз при тяхното производство на територията на страната или при внасянето им на тази територия, освен когато са поставени под режим отложено плащане на акциз.
За GTI-то, което си купуваме от немската бабка, е платен акциза още при производството, заедно с ДДС-то и всичко.
Аз си казах моето мнение Владо и предлагам да изчакаме и ще се чуе
За GTI-то, което си купуваме от немската бабка, е платен акциза още при производството, заедно с ДДС-то и всичко.
Аз си казах моето мнение Владо и предлагам да изчакаме и ще се чуе
- KOKO ГЕОРГИЕВ
- Мнения: 1110
- Регистриран на: Вто 25 яну 2005 15:38
- Автомобил: AUDI A8 4.2 Quattro + FORD Galaxy
- Двигател: AUW 2001
- Местоположение: София
За съжаление акциз ще има.
Ето цитат от в-к "Капитал"
Поне засега акцизът върху мощните автомобили се запазва, въпреки че дори в Министерството на финансите съвсем официално признават, че "малко държави имат акцизен данък върху автомобилите". И допълват, че в последните години се правят промени, намаляващи акциза. С този данък се облагат колите с мощност над 120 киловата (163.2 конски сили). При употребяваните ставката е 35 лв. на 1 киловат (kW), а при новите - 700 лв. плюс 90 лв. за всеки 1 kW над 120 kW. Тоест акцизът на един автомобил (независимо нов или употребяван) с мощност 120 kW e нула лева, с мощност 121 kW при нов автомобил е 790 лв., а при употребяван изведнъж скача на 4235 лв. При старите коли с мощност над 150 kW (204 к.с.) има и още по-висока ставка - 60 лв. за всеки киловат. Например акцизът на BMW 530 от 1999 г. е 10 191 лв., което е над половината от цената му на германския пазар.
Ето цитат от в-к "Капитал"
Поне засега акцизът върху мощните автомобили се запазва, въпреки че дори в Министерството на финансите съвсем официално признават, че "малко държави имат акцизен данък върху автомобилите". И допълват, че в последните години се правят промени, намаляващи акциза. С този данък се облагат колите с мощност над 120 киловата (163.2 конски сили). При употребяваните ставката е 35 лв. на 1 киловат (kW), а при новите - 700 лв. плюс 90 лв. за всеки 1 kW над 120 kW. Тоест акцизът на един автомобил (независимо нов или употребяван) с мощност 120 kW e нула лева, с мощност 121 kW при нов автомобил е 790 лв., а при употребяван изведнъж скача на 4235 лв. При старите коли с мощност над 150 kW (204 к.с.) има и още по-висока ставка - 60 лв. за всеки киловат. Например акцизът на BMW 530 от 1999 г. е 10 191 лв., което е над половината от цената му на германския пазар.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
KOKO ГЕОРГИЕВ написа:За съжаление акциз ще има.
Ето цитат от в-к "Капитал"
Поне засега акцизът върху мощните автомобили се запазва, въпреки че дори в Министерството на финансите съвсем официално признават, че "малко държави имат акцизен данък върху автомобилите". И допълват, че в последните години се правят промени, намаляващи акциза. С този данък се облагат колите с мощност над 120 киловата (163.2 конски сили). При употребяваните ставката е 35 лв. на 1 киловат (kW), а при новите - 700 лв. плюс 90 лв. за всеки 1 kW над 120 kW. Тоест акцизът на един автомобил (независимо нов или употребяван) с мощност 120 kW e нула лева, с мощност 121 kW при нов автомобил е 790 лв., а при употребяван изведнъж скача на 4235 лв. При старите коли с мощност над 150 kW (204 к.с.) има и още по-висока ставка - 60 лв. за всеки киловат. Например акцизът на BMW 530 от 1999 г. е 10 191 лв., което е над половината от цената му на германския пазар.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта