Тарифа на акцизите

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Нед 19 ное 2006 18:53


Ами не е лошо всичко това но аз както съм си намислил едно АУДИ А3 1.8Т 150кс. досега беше около 2700-2800лв всичко,сега колко ще стане?? :wink:




Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Нед 19 ное 2006 19:44


rusiq_24 написа:сега колко ще стане?? :wink:


240 или по-малко, зависи какъв ЕВРО сертификат има.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Нед 19 ное 2006 19:46


musura написа:
rusiq_24 написа:сега колко ще стане?? :wink:


240 или по-малко, зависи какъв ЕВРО сертификат има.
И това означава че след нова година ще мога да я взема примерно с около 2500лв по евтино :roll:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Нед 19 ное 2006 19:47


точно така. Едиснтвеният вариант, да не поевтинее колата с 2500 е примерно, ако се юрне масово народа да пазари коли втора ръка, търговците зад граница да вдигнат цените.


Потребителски аватар
DragoGT
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Мнения: 10772
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 18:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DragoGT » Пон 20 ное 2006 23:46


Акциз: 13500 лв.


бъркаш .... и аз така както ти смяташ искам ама нема как

http://auto.mitnica.com/index.php


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Тарифа на акцизите

Мнениеот Vlad777 » Пон 20 ное 2006 23:50


ALiGaToR написа:
Vlad777 написа:

Тоест един употребяван автомобил 225 к.с. по DIN ще бъде:

225/1.36 = 165 KW по DIN

30 KW x 35 лв = 1050 лв
+ 15 KW x 60 лв = 900 лв

Като теглим чертата: 1950 лв!!! ТОТАЛ!




Е тука си във грешка!!!

За 165kW не се плаща 1950 лева акциз ами се плаща 9926 лева.
Акциза не се плаща за конете над 120kW ами за всичките коне които са. В смисъл за 165kW не плащаш само 45kW ами всичките 165kW. И не се смята по 30лв до 150kW и по 60лв след 150kW. Ами когато е над 150kW си палщаш всичките коне по 60 лева.


Само че аз имам един въпрос. Какво става със акциза след като влезем във ЕС?


Да. Наистина не е така :oops:

Ето тук има калкулатор: http://auto.mitnica.com/index.php

Гледах VW Passat 2.8 V6 4Motion 193 к.с. (142 кВ)
Мито: 0 лв.
Акциз: 4967 лв.
Еко такса: 80 лв.
ДДС: 4483 лв.
Общо: 9530 лв.

А след нова година общото ще е малко над 5000 лв. (4400 лв по-надолу!)


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Мнениеот tyo » Вто 21 ное 2006 1:21


musura написа:и след нова гдина би трябвало да е така:

Акциз: 4445 лв.
Еко такса: 240 лв.
Общо: 4685 лв.


+ ДДС 937 лв. :wink:


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Вто 21 ное 2006 12:29


tyo написа:
musura написа:и след нова гдина би трябвало да е така:

Акциз: 4445 лв.
Еко такса: 240 лв.
Общо: 4685 лв.


+ ДДС 937 лв. :wink:


Дали ще остане ДДС върху акциза?

+ това до колкото ми е известно, в ЕС няма акциз за мощност!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Вто 21 ное 2006 13:15


Вече проверих на 100 места, изчетох цялото законодателство на ЕС и няма акциз за колите от ЕС
Може да има и друга добра новина и тя е, че най-вероятно ще оборят еко таксата, но това ще стане най-рано няколко месеца след 01.01.2007г :roll:


Само да уточня за тези, които незнаят - ДДС за колите втора употреба в БГ няма да се плаща и митницата отпада тотално, но ДДС ще се плаща ако колата се закупува от юридическо лице(примерно от германска автокъща), но то ще е начислено в цената. Хубавото при това е, че ако се купува голф2 за 200 евро няма да се плаща ДДС, което митница определя(1500лв примерно), а ще е на самата стойност, тоест 40 лв. Най-далавера ще е купуване от физически лица(демек прочутата немска бабка с GTI), там няма да има нищо. Дано с тоя малко неясен пост да внеса малко яснота около тези истории, че много се изписа и каза. :lol:


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Вто 21 ное 2006 13:25


Значи има закон за акцизите, който гласи:

Чл. 2. На облагане с акциз подлежат:
1. алкохолът и алкохолните напитки;
2. тютюневите изделия;
3. енергийните продукти;
4. кафето и екстрактите от кафе;
5. автомобилите.


Тоест ако не се промени този закон, няма как да не се плащат акцизи за автомобилите.

Има и един друг член в него обаче:

Чл. 21. (1) От плащане на акциз се освобождават:
...
2. акцизни стоки, за които в международен договор, ратифициран, обнародван и влязъл в сила по съответния ред, е предвидено освобождаване при внос от данъци, налози или други вземания (плащания, облагания) с ефект, еквивалентен на косвен данък;
...
(2) Редът за прилагане на ал. 1 се определя, както следва:
...
2. по т. 2 - с правилника за прилагане на закона;
...


:?: Договорът ни за присъединяване към ЕС дали е такъв?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Вто 21 ное 2006 13:32


Владо с две думи: кат купуваш кола от Варна плащаш ли акциз? Същото е и от Германия и т.н.
Акцизи ще има. Тези закони като цяло ще са същите, а ще има и още много, които важат за целия ЕС, но те ще се отнасят за автомобили, които не са с общностен произход.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Вто 21 ное 2006 14:11


group написа:Владо с две думи: кат купуваш кола от Варна плащаш ли акциз? Същото е и от Германия и т.н.
Акцизи ще има. Тези закони като цяло ще са същите, а ще има и още много, които важат за целия ЕС, но те ще се отнасят за автомобили, които не са с общностен произход.


Раздел V
Автомобили
Чл. 18. “Автомобили” са новите и употребяваните пътнически, товаро-пътнически и състезателни автомобили за транспорт до 9 лица, включително водачът, с мощност на двигателя, превишаваща 120 киловата (kW) по система DIN или 126 киловата (kW) по система SAE, включени в код по КН 8703.

Глава трета
ДАНЪЧНО ЗАДЪЛЖЕНИЕ


Раздел I

Възникване на задължение за заплащане на акциз

Чл.19. (1) Стоките по чл.2 подлежат на облагане с акциз при тяхното производство на територията на страната или при внасянето им на тази територия, освен когато са поставени под режим отложено плащане на акциз.


Това означава, че в момента в който автомобилът влезе на територията на България се дължи акциз :?: :?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Вто 21 ное 2006 16:02


Чл.19. (1) Стоките по чл.2 подлежат на облагане с акциз при тяхното производство на територията на страната или при внасянето им на тази територия, освен когато са поставени под режим отложено плащане на акциз.

За GTI-то, което си купуваме от немската бабка, е платен акциза още при производството, заедно с ДДС-то и всичко.
Аз си казах моето мнение Владо и предлагам да изчакаме и ще се чуе :wink:


Потребителски аватар
KOKO ГЕОРГИЕВ
Мнения: 1110
Регистриран на: Вто 25 яну 2005 15:38
Автомобил: AUDI A8 4.2 Quattro + FORD Galaxy
Двигател: AUW 2001
Местоположение: София

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Съб 02 дек 2006 11:18


За съжаление акциз ще има.
Ето цитат от в-к "Капитал"
Поне засега акцизът върху мощните автомобили се запазва, въпреки че дори в Министерството на финансите съвсем официално признават, че "малко държави имат акцизен данък върху автомобилите". И допълват, че в последните години се правят промени, намаляващи акциза. С този данък се облагат колите с мощност над 120 киловата (163.2 конски сили). При употребяваните ставката е 35 лв. на 1 киловат (kW), а при новите - 700 лв. плюс 90 лв. за всеки 1 kW над 120 kW. Тоест акцизът на един автомобил (независимо нов или употребяван) с мощност 120 kW e нула лева, с мощност 121 kW при нов автомобил е 790 лв., а при употребяван изведнъж скача на 4235 лв. При старите коли с мощност над 150 kW (204 к.с.) има и още по-висока ставка - 60 лв. за всеки киловат. Например акцизът на BMW 530 от 1999 г. е 10 191 лв., което е над половината от цената му на германския пазар.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Съб 02 дек 2006 16:24


KOKO ГЕОРГИЕВ написа:За съжаление акциз ще има.
Ето цитат от в-к "Капитал"
Поне засега акцизът върху мощните автомобили се запазва, въпреки че дори в Министерството на финансите съвсем официално признават, че "малко държави имат акцизен данък върху автомобилите". И допълват, че в последните години се правят промени, намаляващи акциза. С този данък се облагат колите с мощност над 120 киловата (163.2 конски сили). При употребяваните ставката е 35 лв. на 1 киловат (kW), а при новите - 700 лв. плюс 90 лв. за всеки 1 kW над 120 kW. Тоест акцизът на един автомобил (независимо нов или употребяван) с мощност 120 kW e нула лева, с мощност 121 kW при нов автомобил е 790 лв., а при употребяван изведнъж скача на 4235 лв. При старите коли с мощност над 150 kW (204 к.с.) има и още по-висока ставка - 60 лв. за всеки киловат. Например акцизът на BMW 530 от 1999 г. е 10 191 лв., което е над половината от цената му на германския пазар.


:(



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта