Vlad777 написа:Tishku написа:Сега не разбрах, но кво ще трябва да платя за да си вкарам АБФ?
Сорри че досаждам с такъв въпрос, ама никак не ме улесниха тея сметки
нищо
До 163 к.с. няма акциз, нито мито, нито ДДС. И екотакса няма.
Владо, мерси много
G3 написа:
колега направи съпоставка с сега
оправдала ли се писаното по рано !?
Гацо Бацов написа:G3 написа:
колега направи съпоставка с сега
оправдала ли се писаното по рано !?
Тези сметки се оказаха неверни
до 163 к.с. няма акциз. над 163 има и си е същия
Tishku написа:Тоест ако колата е 180 коня тряя да платя 5000 лева акциз ли?
musura написа:Tishku написа:Тоест ако колата е 180 коня тряя да платя 5000 лева акциз ли?
ахам
G3 написа:над 163 а не 180 колега не лъжи
Tishku написа:Тоест ако колата е 180 коня тряя да платя 5000 лева акциз ли?
Строгият Европейски съюз
Изхождайки от опита на приетите през 2004 г. страни - членки на ЕС, най-вероятно България ще има проблеми, ако акцизът върху автомобилите се запази в сегашния вид и ако бъде въведена екологична такса.
През 2005 г. Европейската комисия започна натиск срещу Чехия, Полша и Унгария (както и някои стари членки) да премахнат търговските бариери, с които се опитват да блокират вноса на коли втора употреба от ЕС и така нарушават фундаменталните търговски принципи в общността. Според принципа за свободно движение на стоки употребяваните коли би трябвало да могат да се продават без никакви рестрикции вътре между страните в ЕС. Всеки момент се очаква Европейският съд в Люксембург да излезе с решение срещу Полша заради акциз, който противоречи на европейското законодателство. Според официално изявление на говорителя на съда полското законодателство дискриминира вноса на употребявани автомобили, тъй като нивото на акциза зависи от възрастта им - по-старите коли се облагат по-високо от вече регистрираните в Полша автомобили. На същото основание България може да бъде осъдена за акциза, който за стари автомобили е много по-висок, и за т.нар. екологична такса, която се плаща при регистрацията на автомобил, купен от ЕС, но не и ако е купен в България.
Акциз
Поне засега акцизът върху мощните автомобили се запазва, въпреки че дори в Министерството на финансите съвсем официално признават, че "малко държави имат акцизен данък върху автомобилите". И допълват, че в последните години се правят промени, намаляващи акциза. С този данък се облагат колите с мощност над 120 киловата (163.2 конски сили). При употребяваните ставката е 35 лв. на 1 киловат (kW), а при новите - 700 лв. плюс 90 лв. за всеки 1 kW над 120 kW. Тоест акцизът на един автомобил (независимо нов или употребяван) с мощност 120 kW e нула лева, с мощност 121 kW при нов автомобил е 790 лв., а при употребяван изведнъж скача на 4235 лв. При старите коли с мощност над 150 kW (204 к.с.) има и още по-висока ставка - 60 лв. за всеки киловат. Например акцизът на BMW 530 от 1999 г. е 10 191 лв., което е над половината от цената му на германския пазар.
Назад
prj57 написа:Аз пак съм пре***н, трябва ми да вкарам една дърта американсак щайга, ма тука ми режат главата, тя колата не струва толкова....
Как да вкарам 350-400 коня кола и то от САЩ, а не ЕС.....
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта