Здравейте, бъдещи колеги и Весела Коледа!
Решил съм да направя подарък на семейството си, с което живеем в Германия и да купя един надежден семеен автомобил (втора ръка) , подходящ за семейство с малко дете, на който да разчитам при дългите ни разходки из Европа. Колкото повече гледам обаче, толкова повече се обърквам (колко изненадващо, нали) и вместо алтернативите да намаляват, те се увеличават. Та на този етап избирам между различните дизеловите двигатели на: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби. Бих се радвал да споделите всякакви мисли, опит и разсъждения по въпроса, колкото и да е обширна темата:)
Поздрави!
Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
- stefan4o
- Мнения: 19156
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
Трите автомобила са в различен клас - т.е. за различни нужди и клиенти. Все пак сподели своите приоритети, за да ти се даде малко ориентир към кое да се насочиш.
-
- Мнения: 2205
- Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
- Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
- Двигател: avf+m47
- Местоположение: shabla
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
Точно тези който си избрал са коренно различни освен че са VW Както казва и колега конкретизирай искания от теб автомобил
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
На първо място бих те посъветвал да подбереш екземплярите с най-нисък пробег, които отговарят на бюджета ти. Има съществена разлика между автомобил на 70 000км и такъв на 150 000км. След това, ако се спреш на Golf 7, при 1.4 TSI, веригите са заменени с ремък и моторите са trouble free. Много по-приличен вариант от TDI в този клас.
- Stivi
- Мнения: 8301
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
Както вече се спомена,щом автомобила ще върти километри из други държави търси най-новия и на малко километри, по възможност с оставаща гаранция ако искаш да е безпроблемен Ако децата скоро няма да стават две то голф 7 комби ще е напълно достатъчен,разхода на Шарана при еднаква моторизация с голфа сигурно ще е с 30% повече
-
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пон 04 фев 2013 15:25
- Автомобил: FORD GALAXY
- Двигател: Y5B 1999г 147kc
- Местоположение: Враца
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
За дълги разходки в Европа има само една кола-Шаран! Бензин или дизел е лично предпочитание.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
Различен клас са изброените автомобили на всички стана ясно. Пропуснал си Touran... той си е за дълги турове а за разходки из Европа-та Т5 California е моят фаворит.
Сега съвсем сериозно. Какъв е бюджета? За да се дават адекватни мнения трябва да има тази опорна точка. Колите, които са изброени са с различна покупна цена и едва ли някой може да се ориентира.
Сега съвсем сериозно. Какъв е бюджета? За да се дават адекватни мнения трябва да има тази опорна точка. Колите, които са изброени са с различна покупна цена и едва ли някой може да се ориентира.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19701
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
golfer написа: Пропуснал си Touran...
Боби здравей!
Точно това и аз щях да напиша. Sharan от това поколение е изключително голям автомобил, който поради размерите си ще е много нерентабилен откъм разход на гориво.
Според auto-data.net:
Дължина 4854 мм
Широчина 1904 мм
Височина 1720 мм
25 см по-висок от Пасат и 8 по-широк.
Голям хладилник си е да го возиш по магистралите празен...
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 25 дек 2016 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
:)Благодаря за дружелюбните отговори. Защо дизел - защото разкликата в цените на горивата в Германия е съществена, а разстоянията сериозни, дори когато човек ползва автомобила само за ежедневни нужди. А иначе съзнавам, че става дума за коренно различни автомобили и сякаш като помислих, за семейните нужди повече отговаря Голфа, тъй като ще изпълнява съществено повече "градски" задачи. Тъй като и жената ще я кара, съм обещал да я поглезя евентуално с автоматична ск. кутия или поне със система за самопаркиране:) И при двата варианта се ориентирам към 1.6 , 105к.с:) Ще се радвам на още някой друг коментар:)
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
Щом и жената ще я кара-вземай голфа.Със шарана ще се чувства,все едно кара автобус.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 25 дек 2016 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
Искаше ми се също да попитам, според вас след какъв пробег автомобил като Голф 7 вариант става ненадежден? Приемаме хипотезата, че е поддържан само във Фолксваген. Също така, кога следва да бъде обслужен ( ремъци и прочие).?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
Трудно е да се каже. Но с DSG + 1,6 TDI не бих разчитал на него след 100 000км. Съединителите на DSG кутията се износват и сменят срещу около 3000лв, при тестовия мк7 на ауто билд това се наложи на 150 000км. 1,6TDI имам вкъщи от 2011г, закупен нов, сега на 55 000км. Мотора като цяло има доста драми с DPF, дюзи и разни такива прелести. Отделно е немощен и некултивиран.
- golfer
- The Мaster of PERNIK TUNING performancе
- Мнения: 7369
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
- Автомобил: Gandalf the Grey
- Двигател: 368kw LPG
- Местоположение: oberbayern
- Контакти:
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
Вече имаме някаква посока
Голф вариант, дизел, автоматик. След кратка справка в мобиле.де виждам, че Голф 6 е около 10 000 евро и 100 000 км. При Голф 7 за тази сума пробега започва от 150 000 км. Вижда се, че има добре изглеждащи екземпляри и над 200 хиляди, но на снимка. Абстрахираме се, че пишем в български форум на VW и гледаме фактите в Германия. Volkswagen в Германия държи цена, да има и защо, но реално погледното някои се престарават. Факта, че последващата подръжка на колата е скъпа на всички е известно. Цена от 60 евро на час е съвсем нормална за кварталния/селския сервиз. При оторизиран сервиз се започва от 100 на час. Частите са купени от ebay, но ги таксуват като оргинални. Масло и филтри във Volkswagen 400/500 евро. За части не коментирам... Данъка на по стар дизелов автомобил може и да е 300 евро на година. Застраховката ГО при двама шофьори може и да стигне 100 евро на месец, това зависи от SF-Klasse, което си, но това предполагам го знаеш. Има разни законопроекти от догодина да не се допускат автомобили в големите градове с норма по-малка от евро 6. При навъртяни градско много километри DPF-а е пътник а не се покрива от гаранцията. При навъртяни много на дълги разстояния немеца излиза от село за 5 минути и на аутобана и раздава всичката газ, стига до крайната точка гаси и слиза. Като се замисли човек какво се случва с двигател и другите възли. Навремето в Германия поддържаха колите добре, сега все по-малко. Защото в Германия не са само немци. средностатистическият немец купува нова кара в гаранцията 5 години до 100 000 и после взима друга. На пръв поглед по-скъпо , но не точно.
Владо, здравей...
Шарана дето го пробва, вървеше... оказа се 110 kw
Голф вариант, дизел, автоматик. След кратка справка в мобиле.де виждам, че Голф 6 е около 10 000 евро и 100 000 км. При Голф 7 за тази сума пробега започва от 150 000 км. Вижда се, че има добре изглеждащи екземпляри и над 200 хиляди, но на снимка. Абстрахираме се, че пишем в български форум на VW и гледаме фактите в Германия. Volkswagen в Германия държи цена, да има и защо, но реално погледното някои се престарават. Факта, че последващата подръжка на колата е скъпа на всички е известно. Цена от 60 евро на час е съвсем нормална за кварталния/селския сервиз. При оторизиран сервиз се започва от 100 на час. Частите са купени от ebay, но ги таксуват като оргинални. Масло и филтри във Volkswagen 400/500 евро. За части не коментирам... Данъка на по стар дизелов автомобил може и да е 300 евро на година. Застраховката ГО при двама шофьори може и да стигне 100 евро на месец, това зависи от SF-Klasse, което си, но това предполагам го знаеш. Има разни законопроекти от догодина да не се допускат автомобили в големите градове с норма по-малка от евро 6. При навъртяни градско много километри DPF-а е пътник а не се покрива от гаранцията. При навъртяни много на дълги разстояния немеца излиза от село за 5 минути и на аутобана и раздава всичката газ, стига до крайната точка гаси и слиза. Като се замисли човек какво се случва с двигател и другите възли. Навремето в Германия поддържаха колите добре, сега все по-малко. Защото в Германия не са само немци. средностатистическият немец купува нова кара в гаранцията 5 години до 100 000 и после взима друга. На пръв поглед по-скъпо , но не точно.
Владо, здравей...
Шарана дето го пробва, вървеше... оказа се 110 kw
- Кайзен
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Избор на семеен автомобил: Пасат комби (2011-2014), Шаран(2011-) или Голф 7 комби
До 200 000 / 300 000км с 1.6TDI и DSG (в зависимост от състоянието на ексемпляра) е твърде вероятно да бъдат заплатени приблизително следните суми, ако предвиждаш да го обслужваш в Германия:
-DSG: 3000€
-DPF: 2000€
-DSG: 3000€
-DPF: 2000€
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: val4ana и 41 госта