Touran - слабости
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Touran - слабости
Обмислям смяна на колата и загледах тоя модел. Преди го знаех като название само и най-общо, че е по-малък от Пасат и по-голям от Голф. Като възраст е добре да е след 2010, но може да смъкна и до 2007 долната граница. 1.9TDI стигат ли му като мощност и ако е автоматик какъв разход ще извади? Изглежда е с ел.усилвател - дефектира ли това нещо и с каква сума се оправя? Проблеми с ръжда, фарове предпочитани за крадене, таралеж с лоши спойки или някакъв подобен масов недостатък има ли?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Touran - слабости
След 2010 вече няма 1,9, а 1,6 е на негово място. И 2,0PD, става с комън рейл. Иначе до към 2015, разликите с първите са предимно козметични. Всички дизели са с дизелова печка, която при повечето работи като доотоплител, и е малко калпава. Най-лесен за правилен избор е 2,0 комън рейл. Той е при последния фейслифт. Има ги от някое време с доста вариации в оборудването, както и като Крос-Туран, разгледай какво точно ти харесва.
Автоматът е основно DSG, разхода едва ли се различава от ръчката, но са потенциално проблемни и със скъпи ремонти. Мой близък приятел, кара 1,9 с ръчни скорости, предимно извънградско, и малко градско, разходът е между 5,5 и 6 на 100км. На магистрала качва и над 6.
Ръждички има тук-там, при положение, че е от края на 2007г, и се кара само в Германия(преден ляв калник доста грозна ръжда по веждата, но може и да е след ремонт).
За 1,9 казват, че понякога биелата пробива блока от няма нищо, лично видях последствията на друг Туран, на мой колега. До тогава и аз мислех, че са предимно легенди. Но пък и предвид бройките произведени с тоя мотор, бройката счупени май не е чак толкова за притеснение.
Иначе като мощност, е що-годе достатъчен за придвижване без състезателни амбиции.
2,0PD го има с 8 или 16 клапана, като първият е по-лесен за избор, и като цяло безпроблемен(код на мотора BMM). За 170 коня направо забрави с помпа-дюза, при комън рейл вече е ОК. След 2010г всички дизели са с DPF, преди това само осемклапановите PD, като при 1,9 има и с DPF и без, през целия период на производство. При Крос-Туран 2,0PD е само читавият BMM(който е винаги с DPF).
Усилвател на волан, окачване и пр, са еднакви или сходни с Голф 5, и не са проблемни, фаровете също не знам да имат проблеми(има няколко вида фарове).
1,6 дизела не е тачен по принцип.
Има модификации BlueMotion, те са оптимизирани за по-нисък разход на гориво, но не е кой знае какво... Те винаги са и с DPF.
Автоматът е основно DSG, разхода едва ли се различава от ръчката, но са потенциално проблемни и със скъпи ремонти. Мой близък приятел, кара 1,9 с ръчни скорости, предимно извънградско, и малко градско, разходът е между 5,5 и 6 на 100км. На магистрала качва и над 6.
Ръждички има тук-там, при положение, че е от края на 2007г, и се кара само в Германия(преден ляв калник доста грозна ръжда по веждата, но може и да е след ремонт).
За 1,9 казват, че понякога биелата пробива блока от няма нищо, лично видях последствията на друг Туран, на мой колега. До тогава и аз мислех, че са предимно легенди. Но пък и предвид бройките произведени с тоя мотор, бройката счупени май не е чак толкова за притеснение.
Иначе като мощност, е що-годе достатъчен за придвижване без състезателни амбиции.
2,0PD го има с 8 или 16 клапана, като първият е по-лесен за избор, и като цяло безпроблемен(код на мотора BMM). За 170 коня направо забрави с помпа-дюза, при комън рейл вече е ОК. След 2010г всички дизели са с DPF, преди това само осемклапановите PD, като при 1,9 има и с DPF и без, през целия период на производство. При Крос-Туран 2,0PD е само читавият BMM(който е винаги с DPF).
Усилвател на волан, окачване и пр, са еднакви или сходни с Голф 5, и не са проблемни, фаровете също не знам да имат проблеми(има няколко вида фарове).
1,6 дизела не е тачен по принцип.
Има модификации BlueMotion, те са оптимизирани за по-нисък разход на гориво, но не е кой знае какво... Те винаги са и с DPF.
Последна промяна от cecoa1 на Сря 07 окт 2020 21:33, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Touran - слабости
Ръждата е основен враг. От Голф 5 всички са с Ел.рейки. Фаровете не се крадат. Абе и аз го заглеждам,като колебанието е Алтеа ХЛ.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran - слабости
Малко по старата тема - не съм любител на метана, но има Турани с метан и един познат ми хвали неговия, че няма грижи. Откъм вървеж дали е равностойно на бензин, има ли нещо подобно на DPF на дизелите или само катализатор и колко добра комбинация е автоматик с метан? Сигурно няма да събера кураж за автоматик, но ме привлича идеята.
- tdi fen
- Мнения: 4307
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Touran - слабости
няма дпф само катализатор нали все пак е метан той е чисто гориво за кой мотор питаш 2.0 или 1.4 tsi
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran - слабости
1.4 tsi ми се струва, че се срещат повече, но нямам конкретни претенции - който е по-добър вариант. За DPF имах предвид дали бензиновите имат някакъв еко-модул, който се износва и не е евтин, в такъв смисъл.
- zoovanka
- Мнения: 641
- Регистриран на: Чет 02 май 2013 13:10
- Автомобил: VW Caddy MAXI Life 1395 TGI 109
- Двигател: 2016 1395 TGI метан
- Местоположение: Бургас
Re: Touran - слабости
2.0 109 к.с. е старият агрегат,1,4 tsi по-новия модел,за който твърдят че редуктора няма проблемите на стария.Имаш две ламда сонди и един катализатор.
- borislav_mladenov
- Мнения: 363
- Регистриран на: Съб 09 май 2009 13:36
- Автомобил: VW Passat B7
- Двигател: 2_0 TDI 170+ 4motion
- Местоположение: Хасково
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:27
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2009
- Местоположение: Sofia
Re: Touran - слабости
Проблема с редуктора, мисля че е само при 1T1 - 1T2 нямат проблем.
2.0 109к.с. е предпочитания мотор и може да бъде намерен и в по-късни версии на Кади, ако не бъркам до 2014.
2.0 109к.с. е предпочитания мотор и може да бъде намерен и в по-късни версии на Кади, ако не бъркам до 2014.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Touran - слабости
Някой карал ли е бензин 1.6/102кс, да каже колко зле или поносимо е положението. Примерно с климатроник и качване на Хаинбоаз. Склонност към загряване?
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Touran - слабости
Според мен - не си го причинявай.
Склонност към загряване имат технически неизправните автомобили. Без значение мотора.
Склонност към загряване имат технически неизправните автомобили. Без значение мотора.
- tdi fen
- Мнения: 4307
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Touran - слабости
мотора е евтин за подръжка и става на газ и с това се изчерпват плюсовете иначе е склонен към голям разход на масло скоростните кутии са чупливи ,отделно мисля че ще слаб за за това купе скоростите са къси
- c7aH4eB
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 30 яну 2010 3:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Синеморец
Re: Touran - слабости
Здравейте, дигам от пепелта малко стара тема, но искам да попитам с идея за помощ при следния казус: имаме тоуран 1.9 тди 105 к.с
Започна да клати задницата отидох в сервиз ми то всичко здраво амортисьорите леко омаслени да сменим тях - > окей сменете. След смяната започна да клати отпред по логика и предните са стари отзад се оправи премести се клатенето отпред и те леко омаслени окей сменихме и тях. Като цяло получи се леко подобрение, но на завой пак има едно поклащане, което като изключим неприятното си е и опасно. Моля дайте съвет, който е патил от подобно нещо с модела носачи ли какво да гледаме понеже почваме вече на проба грешка и ще сменим цялата кола още малко.
Благодаря Ви предварително
Започна да клати задницата отидох в сервиз ми то всичко здраво амортисьорите леко омаслени да сменим тях - > окей сменете. След смяната започна да клати отпред по логика и предните са стари отзад се оправи премести се клатенето отпред и те леко омаслени окей сменихме и тях. Като цяло получи се леко подобрение, но на завой пак има едно поклащане, което като изключим неприятното си е и опасно. Моля дайте съвет, който е патил от подобно нещо с модела носачи ли какво да гледаме понеже почваме вече на проба грешка и ще сменим цялата кола още малко.
Благодаря Ви предварително
- tdi fen
- Мнения: 4307
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Touran - слабости
баланса на гумите проверен ли е ?
- c7aH4eB
- Мнения: 15
- Регистриран на: Съб 30 яну 2010 3:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Синеморец
Re: Touran - слабости
Сложих летния комплект след като си мина гумаджиите и пак така.
Принципно съм карал кола с криви гуми и джанти тресе волана чак го мести, а тук не мърда.
Принципно съм карал кола с криви гуми и джанти тресе волана чак го мести, а тук не мърда.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта