Колеги, реших да се оборудвам с едно бусче и да започна свой бизнес.
Буса ще се товари със стока и ще има единична платформа.
Колебанията ми са между Crafter и Sprinter. Принципно не ми се изневерява на марката но пък гледам че масово се използват Спринтери за тази цел.
Първоначалния ми бюджет е до 15 000лв. Нещата на който ще се набегне са, да е икономичен и надежден мотор но в същото време и да не се задъхва като се натовари буса и му се закачи още една кола отзад За екстри няма да говорим. Достатъчно ми е да има климатик. Но задължително да няма DPF.
Малко съм на тръни с новите мотори и се чудя дали не е по добре да се метна на нещо от по стара година но доказало се до сега
Обмислям и варианта да го закупя директно от Германия. Така поне ще знам колко е убит от каране по реалните km.
През годините многократно съм се заричал че няма да си купя дизел, но в тази ситуация мисля че е безсмислено да коментираме бензиновите мотори с газова. Или греша ?
Очаквам мнения и препоръки
Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
- dontaskdontsay
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
- deodriver
- Мнения: 276
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
- Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
- Двигател:
- Местоположение: ...
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
Добре си се насочил от към модели бусове.Няма по-удобни бусове за момента на пазара.Парите които си приготвил ще ти стигнат за екземпляр от първите години на производство 2007-2010г.За съжаление единствия вариант да нямат DPF e,ако е изкормен от предишния собственик.Всички са оборудвани с DPF,за да отговарят на Евро 4.
Ще трябва да се примириш,че няма как да е надежден,икономичен и незадъхващ се едновременно.Тези години на производство,това е положението,че и до ден днешен кажи-речи.
Първо да ти кажа за Спринтер - моторите са 2.2CDi ОМ646(с една турбина или две) и 3.0CDi V6.Доста по-приятни,икономични,рафинирани и безшумни мотори спрямо Крафтър с неговия праисторически 2.5TDi.Тук най-здрави са 311CDi(eдна турбина) и 318CDi V6.Проблема на първия е,че идва слаб(110к.с,но с чиптунинг става горе-долу),но пък е здрав и икономичен.Рекорда празен ми е 8,5l/100km.,а колкото и да е пълен над 12-13l/100km не качва.Другия,318CDi е 3.0 литра 180к.с V6 тегли здраво,много издръжлив и разбира се гори подобаващо.Пълен може да стигнеш 17-18l на 100км.(зависи от терена).Средно е между 12-15л на 100км.Проблема е,че няма вече на света такива Спринтери на под 500-600хил.км.Много карани и търсени са.Другите два варианта на мощност 313CDi и 315CDi са битурбо имат склонност да чупят колянов вал понякога,но се правят.
Колкото до Крафръра - там е само 2.5TDi(5 цилиндъра) с 109/136/163к.с.Става ти ясно,че първия вариант е кашлица,вторият е много малко по-добре и остава третият.Що годе има сила,не знам как са с горенето,но като се има предвид,че са 5 цилиндъра,няма да е по-добре от 2.2 на Мерцедес.Шумени мотори за мен,вият вътре като мечка.Не знам защо,но имат доста ролки отпред спрямо 2.0TDi на фейслитовия Крафтър и са с 5 дюзи.Съответно повече неща за плащане,като се наложи.
За финал- от Спринтер аз бих търсил 311-ка,защото големия няма намиране читав,а от Крафтър 163к.с.Което ти излезе по-читаво,че състоянието определя дали ще караш или само ще стягаш.
Ще трябва да се примириш,че няма как да е надежден,икономичен и незадъхващ се едновременно.Тези години на производство,това е положението,че и до ден днешен кажи-речи.
Първо да ти кажа за Спринтер - моторите са 2.2CDi ОМ646(с една турбина или две) и 3.0CDi V6.Доста по-приятни,икономични,рафинирани и безшумни мотори спрямо Крафтър с неговия праисторически 2.5TDi.Тук най-здрави са 311CDi(eдна турбина) и 318CDi V6.Проблема на първия е,че идва слаб(110к.с,но с чиптунинг става горе-долу),но пък е здрав и икономичен.Рекорда празен ми е 8,5l/100km.,а колкото и да е пълен над 12-13l/100km не качва.Другия,318CDi е 3.0 литра 180к.с V6 тегли здраво,много издръжлив и разбира се гори подобаващо.Пълен може да стигнеш 17-18l на 100км.(зависи от терена).Средно е между 12-15л на 100км.Проблема е,че няма вече на света такива Спринтери на под 500-600хил.км.Много карани и търсени са.Другите два варианта на мощност 313CDi и 315CDi са битурбо имат склонност да чупят колянов вал понякога,но се правят.
Колкото до Крафръра - там е само 2.5TDi(5 цилиндъра) с 109/136/163к.с.Става ти ясно,че първия вариант е кашлица,вторият е много малко по-добре и остава третият.Що годе има сила,не знам как са с горенето,но като се има предвид,че са 5 цилиндъра,няма да е по-добре от 2.2 на Мерцедес.Шумени мотори за мен,вият вътре като мечка.Не знам защо,но имат доста ролки отпред спрямо 2.0TDi на фейслитовия Крафтър и са с 5 дюзи.Съответно повече неща за плащане,като се наложи.
За финал- от Спринтер аз бих търсил 311-ка,защото големия няма намиране читав,а от Крафтър 163к.с.Което ти излезе по-читаво,че състоянието определя дали ще караш или само ще стягаш.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11922
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
Мислех да предложа форд транзит след 2007 година обаче се оказва че бюджетът е малко.
Ако ще теглиш платформа първо ти трябва да е бус със задно предаване, транзит с 2.4 мотор след 2007 година е добър вариант, ама са скъпи.
Още един вариант е Ивеко с техните особености на трошляци
Ако ще теглиш платформа първо ти трябва да е бус със задно предаване, транзит с 2.4 мотор след 2007 година е добър вариант, ама са скъпи.
Още един вариант е Ивеко с техните особености на трошляци
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
Миналата година бях пред подобна дилема, също бях с ограничен бюджет и заложих на Спринтер 316 с 2,7 литровия петак (но са до 2006-та година). Върви добре и няма проблем с разчетния товар 1,6 тона. Разхода не е лош - в интервала 7,5-8,0 празен, до 9-10 пълен, но това е доста относително и много зависи от терена. На магистрала качва най-много, особено при скорост над 100 км/ч.
- tdi fen
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
толкова стари бусове от Германия са порядъчно раждясали, дори поизгнили трети пък са на много километри не си споменал къс/среден/дълъг нисък/среден/висок нещо такова или е малък
https://link.mobile.de/qqUYRzXnAimdvkCPA
п.п Ивеко също са доста стабилни като цяло https://link.mobile.de/vCVsziueK32yBoXQ8
https://link.mobile.de/qqUYRzXnAimdvkCPA
п.п Ивеко също са доста стабилни като цяло https://link.mobile.de/vCVsziueK32yBoXQ8
- dontaskdontsay
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
Доста полезна информация ми дадохте
Мисля да заложа на средна или най много на дългата база. Та ако потръгнат нещата да не се окаже че ми е тесен и да търся после по голям.
Преди да пусна темата в форума се загледах в тези обяви:
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 1-216-4855
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 0-216-4287
То реално половината обяви които прегледах, изчезнаха през последните 3-4 дни. Тези и двете бяха пуснати на 3.10.
Сега след вашите препоръки или по точно след съветите от @deodriver се оглеждам за 311. Прави ми впечатление че най много са обявите с 313/316.
318-ка както каза и колегата са рядкост. А 311 се среща тук там но не чак толкова често.
Все пак гледам и обяви в региона около 61118, защото там имам хора за предварителен преглед и тест.
Това с покупката от Германия го споменах като възможен вариант. Все пак едно е да го купиш от тук и да го стегнеш преди път. A съвсем друго е да го купиш от непознат в незнайно състояние (само по думите на купувача "карай смело нема да имаш ядове"), макар и да е минал TUV.
@Lupender Мен не ми пречи и да е по стара година на производство, стига да знам че на даден мотор 500 000+ километра не са му проблем.
Мисля да заложа на средна или най много на дългата база. Та ако потръгнат нещата да не се окаже че ми е тесен и да търся после по голям.
Преди да пусна темата в форума се загледах в тези обяви:
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 1-216-4855
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 0-216-4287
То реално половината обяви които прегледах, изчезнаха през последните 3-4 дни. Тези и двете бяха пуснати на 3.10.
Сега след вашите препоръки или по точно след съветите от @deodriver се оглеждам за 311. Прави ми впечатление че най много са обявите с 313/316.
318-ка както каза и колегата са рядкост. А 311 се среща тук там но не чак толкова често.
Все пак гледам и обяви в региона около 61118, защото там имам хора за предварителен преглед и тест.
Това с покупката от Германия го споменах като възможен вариант. Все пак едно е да го купиш от тук и да го стегнеш преди път. A съвсем друго е да го купиш от непознат в незнайно състояние (само по думите на купувача "карай смело нема да имаш ядове"), макар и да е минал TUV.
@Lupender Мен не ми пречи и да е по стара година на производство, стига да знам че на даден мотор 500 000+ километра не са му проблем.
- Lupender
- Мнения: 708
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
dontaskdontsay написа: @Lupender Мен не ми пречи и да е по стара година на производство, стига да знам че на даден мотор 500 000+ километра не са му проблем.
На 2,7 мотора със сигурност не са му проблем, още повече, че там нещата са доста по-опростени от към еко системи... Общо взето това са добитъци, които нямат нищо общо с експлоатационните разходи на един лек автомобил да речем. Ако не е ръждата, щяха да са самото съвършенство
- tdi fen
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
моята препоръка е да не вземаш на повече 250 к км все пак да има някакъв ресурс от около 100к км да минеш без особени проблеми, иначе те и на по 400-500к вървят, но не са като на 200-250к км
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
Разгледай дукато 2.3,здрав мотор няма dpf.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
Тия спринтери на колко хиляди превъртат километража, и оставят ли някаква следа че вече е превъртян ?
Питам понеже видях обяви със смешни километри (под 100 000) за бусове преди 2010г.
Питам понеже видях обяви със смешни километри (под 100 000) за бусове преди 2010г.
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
То кола нов внос от тия години е на 250-300 хиляди , а бусовете ….. Та в километри е ясно , че ще е милионер , даже няма и кво толкова да гледаш километри.
А също и да свалиш малко от изискванията , че 15к никак не стигат за читав бус . Можеш да гледаш евентуално за бус с проблем и да разчиташ , че ще ти излезе математиката .
И последно , споменатите модели са добри , но аз лично не бих отрязал от огледите Форд , и Ивеко.
А също и да свалиш малко от изискванията , че 15к никак не стигат за читав бус . Можеш да гледаш евентуално за бус с проблем и да разчиташ , че ще ти излезе математиката .
И последно , споменатите модели са добри , но аз лично не бих отрязал от огледите Форд , и Ивеко.
- tdi fen
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
що годе горна граница 15-16к може да вземе приличен според мен ,но ще има външни забележки мисля, че 129 кс е om 646 които е с "двойна" верига ,докато ако е 163 кс е с единична верига om651 и балансиращ вал
https://link.mobile.de/2ao8aQ81wXLoDgGx9
https://link.mobile.de/2ao8aQ81wXLoDgGx9
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
Iveco нямаха ли много сериозни проблеми с рамите. Ръжди и трошене на мостове.
Мерцедеса е еталон за работно куче. Много силно внимание трябва да обърне колегата на рамите и шасито като цяло. Двигателя и основен ремонт да му трябва, ще го направи. Ако шасито се крепи на свински опашки и е аха да се скърши - си на голяма загуба.
Километрите в общия случай не трябва да те топлят кой знае колко. Може да е гробница на 300к и да е изряден на милион и половина. Ако нямаш информация как е гледан (което е 99% шанс да нямаш), ослушвай се за видими проблеми При тези машини бързо се разбира, дали е бил неглежиран буса или е бил гледан.
Успех и да се похвалиш
Мерцедеса е еталон за работно куче. Много силно внимание трябва да обърне колегата на рамите и шасито като цяло. Двигателя и основен ремонт да му трябва, ще го направи. Ако шасито се крепи на свински опашки и е аха да се скърши - си на голяма загуба.
Километрите в общия случай не трябва да те топлят кой знае колко. Може да е гробница на 300к и да е изряден на милион и половина. Ако нямаш информация как е гледан (което е 99% шанс да нямаш), ослушвай се за видими проблеми При тези машини бързо се разбира, дали е бил неглежиран буса или е бил гледан.
Успех и да се похвалиш
- tdi fen
- Мнения: 4294
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
като цяло ивеко е по-евтино 2.3 и 2.8 са с ремък 3.0 е с верига, но и тя не е скъпа труда също е по-малко не се сваля мотора, както при om651 служебния взе да се обажда веригата оферта с оригинални части верига обтегачи маслена помпа охладиетел и труд надхвърля 6к лв
-
- VW експерт
- Мнения: 12830
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Покупка на товарен бус Crafter или Sprinter ?
За бус бих гледал само Ивеко.
3.0 мотора.
Това може много, може и малко.
Имам поглед върху няколко през годините, единият навъртя над 450000км.Нонстоп претоварен.
Слабо място е ел.инсталацията, но не е чак такава драма там.
3.0 мотора.
Това може много, може и малко.
Имам поглед върху няколко през годините, единият навъртя над 450000км.Нонстоп претоварен.
Слабо място е ел.инсталацията, но не е чак такава драма там.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gogogo79 и 45 госта