Здравейте, обмислям покупката на ID 4 от Америка.
Трудно ми е да намеря информация относно евентуални проблеми и ограничения превид американската весия на колата. Най-вече зарежднето на публични станции и това че техният стандарт е Type1 а нашия Type2. Виждам че се продават преходници, но не ми е ясно дали ще са нужни други модификации(при тесла се налага промяна и на софтуера). Също ако става с преходник дали той ще ограничава скоростта на зареждане по някакъв начин.. Като цяло ако някой има подобен опит ще ми бъде полезно да сподели впечатления. Благодаря!
ID 4 от USA
Re: ID 4 от USA
Ако колата не е драстиччно по-евтина + доставката не бих ти препоръчал, заради навалицата от потенциални проблеми.
Самият преходник не би следвало да те ограничава. Представи си го като смяна на пиновете на букса. Ограничението зависи от БМС-а на колата и самата зарядна станция. Евентуалният проблем е точно в софтуера, защото в САЩ не са на 220V, а на 110. Освен захранването може да имаш проблем с:
1. различни сим карти, с различно покритие.
2. Липса на ОТА ъпдейти, заради картите
3. Липса на навигация - заради картите
4. SOS бутона няма да работи евентуално - заради картите
5. Евентуални проблеми със застраховател, защото си с вносен електромобил.
6. Централната конзола може да не работи както трябва - заради USA vs EU spec
Т.е. може да се наложи да ходиш във VW за смяна на софтуер, обаче не се знае колко ще са съгласни на това. Напълно е възможно да ти откажат. Питай ги предварително. Ако БГ ти откажат - питай Гърция, Румъния.
Ако автомобила по някакъв начин се води write off - изключително много трябва да внимаваш. Повечето търгове са длъжни да предоставят информация, ако е такъв.
Самият преходник не би следвало да те ограничава. Представи си го като смяна на пиновете на букса. Ограничението зависи от БМС-а на колата и самата зарядна станция. Евентуалният проблем е точно в софтуера, защото в САЩ не са на 220V, а на 110. Освен захранването може да имаш проблем с:
1. различни сим карти, с различно покритие.
2. Липса на ОТА ъпдейти, заради картите
3. Липса на навигация - заради картите
4. SOS бутона няма да работи евентуално - заради картите
5. Евентуални проблеми със застраховател, защото си с вносен електромобил.
6. Централната конзола може да не работи както трябва - заради USA vs EU spec
Т.е. може да се наложи да ходиш във VW за смяна на софтуер, обаче не се знае колко ще са съгласни на това. Напълно е възможно да ти откажат. Питай ги предварително. Ако БГ ти откажат - питай Гърция, Румъния.
Ако автомобила по някакъв начин се води write off - изключително много трябва да внимаваш. Повечето търгове са длъжни да предоставят информация, ако е такъв.
- Petrolhead
- Мнения: 2119
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ID 4 от USA
дай вина на колата да видим що за удавник са домъкнали отвъд голямата вода
Re: ID 4 от USA
Няма конкретен автомобил, теоретично говорим. Просто цента ще е с около 20/25% по-ниска. Опитвам се да намеря достатъчно информация за евентуалните проблеми. @thanis благодаря за отговора! Това че навигацията няма да работи бих го приел. Притесненията са ми най-вече че ъпдейтите няма да работят(което нз в бъдеще как би се отразило..) и най-вече зареждането. Затова отварям темата, ако някой има досег от първа ръка би било мн полезно.
Re: ID 4 от USA
20/25% само колата или всичко. Ако е всичко пак не си заслужава. Ако е само колата хептен.
От Сащ и Канада внасяш само ако нещо го няма или е макс 60% от европейската цена.
Конкретно VW не бих си го причинил да е от там. Ривиан, тесла, хамър ок ама vw group не
Питай в мост примерно, ама доставката ти е едни 4-5к долара допълнително.
От Сащ и Канада внасяш само ако нещо го няма или е макс 60% от европейската цена.
Конкретно VW не бих си го причинил да е от там. Ривиан, тесла, хамър ок ама vw group не
Питай в мост примерно, ама доставката ти е едни 4-5к долара допълнително.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: ID 4 от USA
thanis написа: защото в САЩ не са на 220V, а на 110.
110В е много стар стандарт. 220В също е много стар стандарт, май само в Русия още са на 220В. От 30 - 40 години в Америка е 120В, а в Европа е 230В.
Масовият американец има контакти за 120В и 240В. За слаби консуматори ползват 120В, а за мощни консуматори ползват 240В. Колата вероятно се зарежда от 240В. Нашенските контакти са за 230В, ама на практика почти винаги са около 235В, демек американското зарядно ще бачка отлично.
Оттатък Големио Гьол имат 60 Херца за спомен от Никола Тесла, а ние се задоволяваме със скромните 50 херца. Което би било проблем за обикновен трансформатор, ама в съвременните супер хипер дупер зарядни едва ли слагат такива антични артефакти.
Всички тези щуротии обаче се отнасят само за дебелите жици.
Ама в колите има и километри тънки жичлета и иляда чипчета, дето могат да причинят милион дребни проблемчета, дето на собственика да му побелеят косите.
Ако някое сензорче спре зареждането, щото му се е сторило че околната температура е 888 градуса, тогава кво праим, обаждаме се в Америка да дойдат да сменят сензорчето
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: ID 4 от USA
Ivan8892 написа:Това че навигацията няма да работи бих го приел. Притесненията са ми най-вече че ъпдейтите няма да работят(което нз в бъдеще как би се отразило..)
Лишаваш се от това колата да знае къде има зарядни станции ?
Не съм запознат в детайли, но предполагам че освен софтуерната конверсия, ще трябва поне модем да се смени заради различните стандарти. Накрая има голяма вероятност да излезе по-скъпа , но за сметка на това осакатена спрямо европейска. Гаранцията отделно.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта