Здравейте.
Не съм сигурен дали темата ми е за този раздел, ако е необходимо ще я преместя.
Моля за помощ за разчитане на грешка, която се е записала на колата ми.
Колата е Пасат 2008г. 1,9 тди, мотор BLS.
Снощи докато се прибирах, след изминат около 150км. присветна лампата на подгревните свещи със съпътстващ звуков сигнал и ми изписа "Fault engine. Garage".
Веднага след това изгасна и така още няколко пъти докато се прибрах. Не е влизала в авариен режим, колата си вървеше нормално.
Като се прибрах, без да гася, веднага я за качих да видя за грешки.
Грешката, която беше записана е в раздел "Engine" и е "Sensor Reference Voltage B, P0653- too hight Intermittent"
Прикачвам снимки от лаптопа.
Не знам дали има връзка, но вчера преди да пътувам си проверих маслото и забелязах , че на плюса на акумулатора ми има малко окис и реших да го изчистя, но от бързане го направих по супер левашки начин . Разхлабих накрайника и надигнах леко, без да го отделям от полюса колкото да изчистя отдолу окиса, но явно не съм допирал добре, защото мултимедията ми си беше занулила настроиките. Възможно ли е да съм изгорил предпазител или нещо...?
Разчитане на грешка
- McLane
- Мнения: 245
- Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
- Автомобил: SeatToledo
- Двигател: AGN
- Местоположение: Шумен
Re: Разчитане на грешка
Автомат ли е ?
- McLane
- Мнения: 245
- Регистриран на: Чет 04 ное 2021 5:20
- Автомобил: SeatToledo
- Двигател: AGN
- Местоположение: Шумен
Re: Разчитане на грешка
Symptoms of a P0653 code may include: Delayed (or no) transmission engagement Failure of the transmission to shift between sport and economy modes Transmission shifting malfunctions Failure of the transmission to switch between all-wheel and two-wheel drive modes Failure of the transfer case to shift from low to high gear Lack of front differential engagement Lack of front hub engagement Erratic or inoperative speedometer/odometer
Read more at: https://www.obd-codes.com/p0653
Copyright OBD-Codes.com
Read more at: https://www.obd-codes.com/p0653
Copyright OBD-Codes.com
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: Разчитане на грешка
McLane написа:Автомат ли е ?
Ръчна скоростна кутия е.
McLane написа:Symptoms of a P0653 code may include: Delayed (or no) transmission engagement Failure of the transmission to shift between sport and economy modes Transmission shifting malfunctions Failure of the transmission to switch between all-wheel and two-wheel drive modes Failure of the transfer case to shift from low to high gear Lack of front differential engagement Lack of front hub engagement Erratic or inoperative speedometer/odometer
Read more at: https://www.obd-codes.com/p0653
Copyright OBD-Codes.com
Четох тази информация, но исках да питам тук дали някой не е попадал в тази ситуация и как е подходил към проблема.
Също така искам да знам дали ако продължа да карам така може да се повреди нещо, дали може да ме остави на път някъде?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Разчитане на грешка
Тази грешка не се отнася до скоростната кутия, както се лансира на много места, а е свързана с проблемно захранване 5 волта към един от всичките датчици, които управлява компютъра на автомобила и главно тези по двигателя. Тук аз лично бих се насочил към захранване на ЕГР клапана. Всеки един сензор или клапан, който се управлява от компютъра и се захранва с 5 волта, попада под тази грешка. За да се локализира този проблем, трябват много измервания (с мултицет, отново се прави диагностика на живи данни, трябва да пуснат и тестове през апаратурата в реално време) има ли късо някъде, липсва ли захранване (в твоя конкретен случай е липса на такова), проблем в самия компютър ли е или дадения сензор. В много от случаите няма проблем да се кара така, зависи точно на кой сензор липсват тези 5 волта, но е възможно да се получи, че автомобила може да влезе и в авариен режим. Затова е хубаво да се намери проблема, но с тази грешка, няма да е лесно да се локализира и изисква много работа.
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: Разчитане на грешка
Благодаря за насоките.
В събота ще видя какво ще успея да направя.
В събота ще видя какво ще успея да направя.
-
- Мнения: 163
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 22:41
- Автомобил: Vw Passat B6
- Двигател: 1.9 TDI- BLS- 2008
Re: Разчитане на грешка
Днес намерих време и се порових по колата. Успях да открия сноп с кабели, на който гофрето му се беше разпаднало от температурата. Като го пипнах и стана на трохи в ръцете ми. В снопа има пет или шест тънки кабела, отиващи към различни сензори и датчици около двигателя. На няколко места по дължината, на три от тях беше обелена изолацията чак до проводника, явно от вибрациите. Предполагам, че са се опрели някъде и за това се е получила грешката, за която писах. Изолирах ги по отделно и сложих снопа в полиестерна оплетка за кабели, която издържа до 150 градуса.
Надявам се, че с това съм отстранил причината за проблема ми.
За сега е това, ако има още нещо, ще пиша.
Надявам се, че с това съм отстранил причината за проблема ми.
За сега е това, ако има още нещо, ще пиша.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 12 госта