Привет колеги!
За последните 2 седмици, 2 пъти се наложи да паля с кабели ...
Та зарових се вчера по бушони и тн с ампер метър свързан на серия през "-" на акумулатора.
Установих че на бушон н.4 от главното табло с бушони (дето е в коша до самият акумулатор и по описание отговаря за Салон-Интериор) има консуматор от порядъка на 2.4амп.
Като извадя бушона за осветление на купето, аудио (стандартно радио/касетка) и газовата и 3те дърпат по 0.2амп общо ~0.6амп, г/д се търсят едни 2.4амп къде отиват.
В тоя ред на мисли останалите бушони от таблото под кормилото не дадоха сведение, изключване на основните букси до тях също.
нужда от помощ със:
1. Не разбрах къде са релетата, моля за снимка или обяснение как да ги достигна.
2. Документ, pdf или друг формат на електрическа схема от основното табло с бушони (н.4 Салон-Интериор) също би била полезна.
(снимка от мрежата)
описание на схемата:
1. 60A – Glow plugs
2. 40A – Radiator fan
3. 40 / 60A – Radiator rotator
4. 110A – Salon interior - тук е мистериозният консуматор с 2.4амп
5. 150A – Generator
6. 3A – Multifunctional control unit
7. 30A – ABS
8. 30A – ABS (pump)
(също от мрежата заедно със снимката приложена горе)
Благодаря за отделеното време!
Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пон 27 дек 2004 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
https://vwts.ru/vw_sharan_7m.html
Е тук няма PDF дето да го няма, но са на руски. Схемите се разбират
Иначе не разбирам ма да не е климатика?
Е тук няма PDF дето да го няма, но са на руски. Схемите се разбират
Иначе не разбирам ма да не е климатика?
- lordini
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 26 фев 2008 21:02
- Автомобил: Sharan 2001
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
Благодаря! Прерових някаква бройка RU ресурси без резултат, но този опредлено е правилният :).
-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Пон 27 дек 2004 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
Знам че е много за преглеждане ма там все ще се покаже някъде с повече търпение.
- ZEDYCUS
- Мнения: 331
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
Някоя ламба не се гаси по купето, в жабката или другаде. Като взех моя шаран преди години, стария собственик беше махнал всички лампи за врати, задния багажник и плафони, явно заради подобен проблем. Но тогава оправих снопа с кабели в лява врата, щото не се заключваше от дистанционното заради прекъснати кабели и си върнах всички ламби обрато, оттогава нямам проблеми с отечка от нея врата.
От задния сноп в петата врата миналото лято ми се получи пак аномалия заради прекъснат кабел който явно е давал на маса, натискам спирачката и едновременно с нея се включваше парктроника и светкаше неква ламба за ЕСП май по таблото.
Релетатата една част са в комфорт модула до бушоните в купето, другите са зад него и да стигнеш до тях е малко зор, имаше няква видия дето ми се наложи преди време да скърша за да стигна реле 109, мислех че е виновно за светкането на ЕСП-то, а то се оказа от прекъснатия кабел в снопа отзад.
От задния сноп в петата врата миналото лято ми се получи пак аномалия заради прекъснат кабел който явно е давал на маса, натискам спирачката и едновременно с нея се включваше парктроника и светкаше неква ламба за ЕСП май по таблото.
Релетатата една част са в комфорт модула до бушоните в купето, другите са зад него и да стигнеш до тях е малко зор, имаше няква видия дето ми се наложи преди време да скърша за да стигна реле 109, мислех че е виновно за светкането на ЕСП-то, а то се оказа от прекъснатия кабел в снопа отзад.
- lordini
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 26 фев 2008 21:02
- Автомобил: Sharan 2001
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
Благодаря! Това ще приложа днес да изключвам де що видя букси, за да сортирам по-точно къде е зора и после ще се фокусирам на предоставените схеми от Iosif.
Чувам там долу около бушоните, да цъка реле при отваряне на врата примерно, но не се вижда явно ще трябва да се заиграя и отворя панелите.
Чувам там долу около бушоните, да цъка реле при отваряне на врата примерно, но не се вижда явно ще трябва да се заиграя и отворя панелите.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13443
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
lordini написа:Благодаря! Това ще приложа днес да изключвам де що видя букси, за да сортирам по-точно къде е зора и после ще се фокусирам на предоставените схеми от Iosif.
Чувам там долу около бушоните, да цъка реле при отваряне на врата примерно, но не се вижда явно ще трябва да се заиграя и отворя панелите.
Има разлика м/у картинката с предпазителите , която си качил и тази в Аутодатата за 2001 г 1,8 Т и в номерата и във веригите.
Набързо проверка - откачи куплунга към алтернатора , после и + клема към алтернатора о мери за консумация.
Може да има избил диод в алтернатора за възбудителната намотка.
Комфорт модула е с 2 степенно засповане / след около 10 мин. 1 во изключване и след около 25-30 2 ро/.
Допълнително слагана аларма имаш ли / с вградена батерия ли е ?
Последна промяна от kris11 на Пон 04 дек 2023 10:35, променено общо 1 път.
- lordini
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 26 фев 2008 21:02
- Автомобил: Sharan 2001
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
kris11 написа:Има разлика м/у картинката с предпазителите , която си качил и тази в Аутодатата за 2001 г 1,8 Т и в номерата и във веригите.
Набързо проверка - откачи куплунга към алтернатора , после и + клема към алтернатора о мери за консумация.
Може да има избил диод в алтернатора за възбудителната намотка.
Комфорт модула е с 2 степенно засповане / след около 10 мин. 1 во изключване и след около 25030 2 ро/.
Допълнително слагана аларма имаш ли / с вградена батерия ли е ?
Благодаря че се включваш :) !
Ами всъщност точно с н.5 което е за алтернатора почнах оня ден и нямаше проблем, а веднага на н.4 хванах въпросната консумация от 2.4амп.
(нямам никакви модификаций като музики, DRL, аларма и тн - само газова и видео регистратор, но и двете са проверени - даже видео регистратора в момента е разкачен централно)
Но както и да е, мисля че открих проблема, въпреки че доста се озорих да отворя таблото за релетата реално е в нещо като касетка зад панела с бушоните ...
Реле 16 обозначено със код "149" от тази схема:
(снимка от мрежата)
(149) Relay for power rear side windows (или иначе казано задните прозорци при багажника, дето се отварят странично)
Буквално пареше само около минута след като свързах акумулатора и почнах да оглеждам дали случайно не съм изтървал някоя крушка или друго по салона...
Веднага след премахването му останаха едва 0.17 амп от които 0.6 ги знам къде са (осветление на купето, аудио (стандартно радио/касетка) и газовата и 3те дърпат по 0.2амп общо ~ 0.6амп).
Та идва нов въпрос - в норма ли съм с този резултат или да продължавам да търся тези 0.11 амп, може би именно това е въпросният комфорт модул и реално след описаните минути те ще паднат?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7662
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
При мен тока е 85мА след заключване. След още час престой пада на 25мА. Мисля че си в норма.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13443
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
lordini написа:Реле 16 обозначено със код "149" от тази схема:
(снимка от мрежата)
(149) Relay for power rear side windows (или иначе казано задните прозорци при багажника, дето се отварят странично)
Буквално пареше само около минута след като свързах акумулатора и почнах да оглеждам дали случайно не съм изтървал някоя крушка или друго по салона...
Веднага след премахването му останаха едва 0.17 амп от които 0.6 ги знам къде са (осветление на купето, аудио (стандартно радио/касетка) и газовата и 3те дърпат по 0.2амп общо ~ 0.6амп).
Имай в предвид, ако сваляш корите / наклонените / за достъп към ел.двигателите , че са със шибани щипки тип елхичка и не се предлагат като резервни.като резервни.
За да пари релето явно се задържа включено много дълго време от комфорт модула. Но тия 2,4 А не са само от бобината на релето.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7662
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
Хрилете май нямат нищо общо с комфортмодула. Провери снопа с кабели в отделението за крика да няма наранени кабели (ако например крика е подскачал по снопа)!
Edit:
Хрилете имат общо с комфортмодула. Въпросното реле служи за затварянето на хрилете при задържане на ключа в посока заключване. (Провери си и трите ключалки и кабелите в маншоните на вратите! Най вече тоя на 5тата врата -там си е редовно прекъсване или късо на кабели)
Схемата е за шаран 1995-2000г но надали при теб е различно. Та с махане на бушон 71 би трябвало да отпадне тая консумация.
Edit:
Хрилете имат общо с комфортмодула. Въпросното реле служи за затварянето на хрилете при задържане на ключа в посока заключване. (Провери си и трите ключалки и кабелите в маншоните на вратите! Най вече тоя на 5тата врата -там си е редовно прекъсване или късо на кабели)
Схемата е за шаран 1995-2000г но надали при теб е различно. Та с махане на бушон 71 би трябвало да отпадне тая консумация.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13443
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
goppa написа: (Провери си и трите ключалки и кабелите в маншоните на вратите! Най вече тоя на 5тата врата -там си е редовно прекъсване или късо на кабели)
Поне там е лесно кърпенето на снопа , аи си е удбно седнал Кърпил съм снопа , но такъв проблем с консумация не съм имал. Може да се бърка заклюването на вратите без предна лява .
Или комфорта държи релето включено или краен изключвател в хрилете не подава сигнал,че е затворен прозореца и ел. мотора продължава да работи.
Това съм го пробвал с блокиране на прозорец с пръчка - хрилото не може да се затвори и двигателя работи. Пробвал съм с блокиране за да не се затвори с дистанционното за да има въздух за клепоушко. Накрая заключване с ключа без дистанционното за алармата. и без задържане на ключа в крайно дясно.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 07 фев 2010 16:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Wratsa
Re: Sharan 2001 / 1.8T / електрическа схема за Салон-Интериор (от основното табло с бушони н.4)
Колега, реши ли проблема,че и при мен се получи същата консумация -утечка? Ще ти бъда много благодарен, ако споделиш как си решил проблема.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта