Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
За база взех изпарител Тартарини G79 с вакуумно управление на притока на газта, който впоследствие се оказа със наскоро сменяни мембрани (но водната не бе сменяна - типично за доста мърлячи ):
, който ми бе донесен с проблем постоянно задавяне на колата. Възможните причини са две - скъсана вакуумна мембрана или засякъл обогатител , което и се оказа впоследствие.
Хайде на тезгяха:
Отваряме капака откъм водната мембрана, 12 болтчета с шестограм 5мм:
Обръщаме изпарителя откъм втора камера, обръщаме контрите с отвертка и чук и със извъртане махаме бобинката на обогатителя:
Ето блокиралия пин:
Има силна деформация , предполагам вследствие на държане твърде дълго на обогатител и прегряване на бобинката
Малко полиш и е готово
Така, продължаваме напред: разхлабваме 6-те болта на капака (5мм шестограми отново), маркираме позицията на капака, за да ни е лесно след това да го сглобим по същия начин и да пасне на предишното захващане:
Махаме капака и се появява туй чудо:
Мембраната се вади като се издърпа настрани от металната скоба:
Махнахме я и нея - появи се това:
Сега разхлабваме с кръстата отверка двете винтчета:
Туй чудо пада, внимавайте с положението на дистанционните втулки - малки са и се губят лесно!!!
Почиствате и полирате лостчето:
Късате старата гумичка:
Вадите новата и сравнявате дебелините на двете:
Развивате 4-те болтчета с кръстата глава на вакуумната мембрана:
Сега се заиграваме с втора камера, почистваме я, например със стара четка за зъби и разтворител
Voila! Дори прекалено се заиграх - няма смисъл от толкова преизлъскване, но все пак - за снимка
Ето сглобката на вакуумната камера:
Стягате с болтовете и всмуквате през щуцера с уста - не трябва да можете да засмуквате въздух след като се смачка мембраната:
Така, връщаме се на втора камера - пъхате гумичката и издърпвате края й с фини клещи (моите не са много ) с леко въртеливо движение:
Режете края, който сте дърпали близо до пъпката долу.
Много хубаво почиствате конусната контактна повърхност, дори може да я минете с 2000 шкурка - там уплътнява гумичката:
Ето ни обратно в корпуса!
Сега трябва да прехвърлим двете големи шайби на мембраната на втора камера, обърнете внимание и запомнете коя шайба от коя страна е, както и от коя страна на мембраната остава хартиената гарнитура, тук съм ги обърнал двете на противоположните посоки:
Готови сме:
Ето и мембраната в корпуса, пъхната по обратния ред с леко подпъхване встрани:
Слагаме капака, стягаме болтовете "на кръст":
Връщаме бобинката на обогатителя, закривяваме обратно контрите:
Обратно при водната мембрана, тук малко забравих да снимам, но общо-взето се развива централната гайка, махат се тя, пружинката и шайбата, мембраната се отстранява, отдолу се появява това, като в средата над него има една алуминиева шайба - внимавайте как я махате, защото се криви лесно! Премахнати са така също и щуцера за газта, който накрая си пак има конус за гумичка, той идва отгоре, махнат е и държача на гумичката, който е монтиран посредством пружинка, която го издърпва обратно към центъра на изпарителя и зегерка:
МНОГО ВНИМАВАЙТЕ С ПРУЖИНКАТА, ЗАЩОТО СЕ ГУБИ ЛЕСНО. Ето къде изпуснах моята и рових около час, за да я намеря:
Едит: намерих снимка за обяснение:
Ето го и държача на гумичката за високо налягане, най-лесно се вади гумичката като се навие рапидка в средата й!
Новата се напъхва и изравнява хубаво - става например с макетно ножче , с което да се подпъхват ръбчетата:
Пак сравняваме дебелината на новата и старата гумичка:
На снимата гледате централния болт - оста му се държи на две шпилки с вътрешен шестостен, които се развиват и после пада:
Ето я обратно оста, после се навива щуцера-вход за газта, връща се алуминиевата шайба, слага се мембраната, шайбата, пружината и гайката се натяга обратно напълно
Слагаме капака , стягаме на кръст болтчетата и сме готови!
Честит нов изпарител!
Като заключение за конкретния изпарител мога да кажа, че нямаше абсолютно никаква нужда от смяна на мембраните, но момчето го беше отваряло вече, за да провери вакуумната мембрана и се усъмних дали ще уплътнят наново мембраните. Водната мембрана, както и гумичката за високото налягане не бяха сменяни - редовна практика на някои мърлячи - газаджии
Методиката за ремонт на изпарител е същата и за електрическия, с тази разлика, че се пропуска частта с вакуумната мембрана.
Методиката е принципно същата с дребни разлики за кажи-речи всички изпарители по италиански стандарт, предлагани в момента на пазара.
mod edit: vasstop
, който ми бе донесен с проблем постоянно задавяне на колата. Възможните причини са две - скъсана вакуумна мембрана или засякъл обогатител , което и се оказа впоследствие.
Хайде на тезгяха:
Отваряме капака откъм водната мембрана, 12 болтчета с шестограм 5мм:
Обръщаме изпарителя откъм втора камера, обръщаме контрите с отвертка и чук и със извъртане махаме бобинката на обогатителя:
Ето блокиралия пин:
Има силна деформация , предполагам вследствие на държане твърде дълго на обогатител и прегряване на бобинката
Малко полиш и е готово
Така, продължаваме напред: разхлабваме 6-те болта на капака (5мм шестограми отново), маркираме позицията на капака, за да ни е лесно след това да го сглобим по същия начин и да пасне на предишното захващане:
Махаме капака и се появява туй чудо:
Мембраната се вади като се издърпа настрани от металната скоба:
Махнахме я и нея - появи се това:
Сега разхлабваме с кръстата отверка двете винтчета:
Туй чудо пада, внимавайте с положението на дистанционните втулки - малки са и се губят лесно!!!
Почиствате и полирате лостчето:
Късате старата гумичка:
Вадите новата и сравнявате дебелините на двете:
Развивате 4-те болтчета с кръстата глава на вакуумната мембрана:
Сега се заиграваме с втора камера, почистваме я, например със стара четка за зъби и разтворител
Voila! Дори прекалено се заиграх - няма смисъл от толкова преизлъскване, но все пак - за снимка
Ето сглобката на вакуумната камера:
Стягате с болтовете и всмуквате през щуцера с уста - не трябва да можете да засмуквате въздух след като се смачка мембраната:
Така, връщаме се на втора камера - пъхате гумичката и издърпвате края й с фини клещи (моите не са много ) с леко въртеливо движение:
Режете края, който сте дърпали близо до пъпката долу.
Много хубаво почиствате конусната контактна повърхност, дори може да я минете с 2000 шкурка - там уплътнява гумичката:
Ето ни обратно в корпуса!
Сега трябва да прехвърлим двете големи шайби на мембраната на втора камера, обърнете внимание и запомнете коя шайба от коя страна е, както и от коя страна на мембраната остава хартиената гарнитура, тук съм ги обърнал двете на противоположните посоки:
Готови сме:
Ето и мембраната в корпуса, пъхната по обратния ред с леко подпъхване встрани:
Слагаме капака, стягаме болтовете "на кръст":
Връщаме бобинката на обогатителя, закривяваме обратно контрите:
Обратно при водната мембрана, тук малко забравих да снимам, но общо-взето се развива централната гайка, махат се тя, пружинката и шайбата, мембраната се отстранява, отдолу се появява това, като в средата над него има една алуминиева шайба - внимавайте как я махате, защото се криви лесно! Премахнати са така също и щуцера за газта, който накрая си пак има конус за гумичка, той идва отгоре, махнат е и държача на гумичката, който е монтиран посредством пружинка, която го издърпва обратно към центъра на изпарителя и зегерка:
МНОГО ВНИМАВАЙТЕ С ПРУЖИНКАТА, ЗАЩОТО СЕ ГУБИ ЛЕСНО. Ето къде изпуснах моята и рових около час, за да я намеря:
Едит: намерих снимка за обяснение:
Ето го и държача на гумичката за високо налягане, най-лесно се вади гумичката като се навие рапидка в средата й!
Новата се напъхва и изравнява хубаво - става например с макетно ножче , с което да се подпъхват ръбчетата:
Пак сравняваме дебелината на новата и старата гумичка:
На снимата гледате централния болт - оста му се държи на две шпилки с вътрешен шестостен, които се развиват и после пада:
Ето я обратно оста, после се навива щуцера-вход за газта, връща се алуминиевата шайба, слага се мембраната, шайбата, пружината и гайката се натяга обратно напълно
Слагаме капака , стягаме на кръст болтчетата и сме готови!
Честит нов изпарител!
Като заключение за конкретния изпарител мога да кажа, че нямаше абсолютно никаква нужда от смяна на мембраните, но момчето го беше отваряло вече, за да провери вакуумната мембрана и се усъмних дали ще уплътнят наново мембраните. Водната мембрана, както и гумичката за високото налягане не бяха сменяни - редовна практика на някои мърлячи - газаджии
Методиката за ремонт на изпарител е същата и за електрическия, с тази разлика, че се пропуска частта с вакуумната мембрана.
Методиката е принципно същата с дребни разлики за кажи-речи всички изпарители по италиански стандарт, предлагани в момента на пазара.
mod edit: vasstop
-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- pitbula90
- Мнения: 217
- Регистриран на: Вто 08 май 2007 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Елхово - София
- Контакти:
Зравеи колега ще може ли да ми пратиш снимките на емаила ми itso_1990@abv.bg .Благодаря ти предварително.
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
pitbula90 написа:Зравеи колега ще може ли да ми пратиш снимките на емаила ми itso_1990@abv.bg .Благодаря ти предварително.
Ми... не
Снимките вече са достъпни!
Тази вечер или утре може да поснимам ремонта на едно Ловато електрическо и един Екогаз електрически
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- The_Machine
- Мнения: 3558
- Регистриран на: Нед 17 дек 2006 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1360
- Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
- Автомобил: Passat 4
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
Абе никакви снимки не се виждат, туууу Язък за хубавата тема.
От кога ми се искаше нещо такова.
От кога ми се искаше нещо такова.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта