Голф 3 и перка за охлаждане - как се разглабя (АБФ)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Голф 3 и перка за охлаждане - как се разглабя (АБФ)

Мнениеот group® » Чет 25 сеп 2008 13:56


Здравейте,
Имам проблем с перките на охлаждането. Нещо запичат и сега едната(водещата) се е изметнала и въобще не тръгват.
Инатересува ме как се разглабят - има голям пластмасов панел, който ги "затваря". Как се сваля той и нужно ли е за да се свалят перките? Най-добре ако някой има схма или нещо такова :roll: (пробвах в разните руски сайтове, но не намерих такава, кояято показва захващането).
И след като се свалят какво може да се направи - смяна на лагерите или нещо от сорта(мотора си работи, така че не мисля, че трябва да ги сменям - знам ли)? Съответно продават ли се части?

Най-добре ако някой има и може да даде схеми от ЕТКА или подобно :wink:
Също може и съвети от хора с опит :D

Благодаря предварително :wink:




Потребителски аватар
LuIS
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
Двигател: 1.9 AWX
Местоположение: Раковски

Мнениеот LuIS » Чет 25 сеп 2008 14:05


само това намерих в ЕТКА.. до колкото знам май се сваляше и радиатора за да издади и маската с перките

http://media.snimka.bg/0801/007856581-big.jpg


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Чет 25 сеп 2008 14:13


Хммм това и аз намерих :?
Няма ли начин назад да стане (без сваляне на радиатора) ?

п.с. мерси за желанието да помогнеш ;)


Потребителски аватар
ebonov
Мнения: 29
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 15:45
Автомобил: Volkswagen Bora
Двигател: AZD 2003
Местоположение: Sofia
Контакти:

Мнениеот ebonov » Чет 25 сеп 2008 14:42


Разглабя се всичко: броня, антифриза се точи, маха се радиатора и т.н., голяма е играчка.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13422
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Чет 25 сеп 2008 15:31


ebonov написа:Разглабя се всичко: броня, антифриза се точи, маха се радиатора и т.н., голяма е играчка.


Аз откачих и левия фар - без да го вадя напълно. И при мен не е така нагъчкано като при АБФ а .
Задължително си вземи 2 червячни скоби - но читави , а не напълно прорязани. Монтажа на скобата на долния маркуч от радиатора не е от най-лесните. Иначе ще ти трябва клещи с дълги и тънки , но много здрави краища.


Потребителски аватар
Kozunak
Мнения: 2105
Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Kozunak » Чет 25 сеп 2008 15:36


Сичко се вади.Голяма голяма играчка, колко да е голяма, за 1 час работа. :lol:

Отиваш при талянеца купуваш си перка/и (наскоро продадох един комплект за 20кинта). Сменяш и си готов. Махаш бронята, махаш гредата, разкачаш буксите на фаровете, махаш скобата на маркуча на антифриза, точиш в леген, махаш и горния маркуч, развиваш двата болта горе на калниците, махаш маската заедно с фаровете, махаш радиаторите от 4-те болта и после перките, купуваш нов антифриз и си ти.Скобите и с гарги мое да ги извадиш ако немаш спешъл клещи.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Чет 25 сеп 2008 18:37


Ясна работата.
Много благодаря.
Ще изчакам да спре дъждът, ще потърся перки и се почвам Wink


Само да кажете и какво точно трябва да сменя след като са най-вероятно лагерите :roll:
Само перките или всичко ...


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Чет 25 сеп 2008 18:47


Лагерите по -скоро са графитени втулки-едва ли ще ги намериш някъде.Сменяй направо целия вентилатор.


Потребителски аватар
radko tarikata
Мнения: 96
Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот radko tarikata » Чет 25 сеп 2008 20:24


ebonov написа:Разглабя се всичко: броня, антифриза се точи, маха се радиатора и т.н., голяма е играчка.
\

a как се слага ремака на двойната перкааа death , като видях че трябва да се свали всичко , се по мъчих час два и така , та колега като решиш да сменяш перката , прекръсти се двапъти и я почвай


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Нед 28 сеп 2008 19:29


Благодаря на всички ;)
И за да има полза и за други ще разкажа как се сменят перките и колко струват:

- Намирате перките - в моя случай намерих при италянеца (както посъветва Козунака) - 70 лв двете (не посмях да рискувам и да взема само развалената - добре че така направих - и двете бяха заминали). Бонус получих ремъка, който иначе струвал 90лв нов :shock :roll:
Внимавайте - има поне 2 модела с ремък - по-голяма ремъчна ролка и по-малка. Бъдете сигурни коя е вашата - може да се измери с шублер

- Подсигурете си инструменти - трасчотки с камъни 10 и 13, отверки, клещи за скобите на охладителните маркучи(много е важно иначе ще се мъчите като мен :) ), хубаво е да имате и ключета - поне номер 10.

- Сваля се решетката - две щипки от двете крайни страни (леко се повдига с пръст края и се освобождава с отверка) и няколко в горната средна част.

- Сваля се бронята - три болта в горната част(под решетката - номер 10 са) и се освобождава от щипките в двата края (при калниците) с дърпане.
Проверете дали няма рапидки или нитове, които да я държат за подкалниците

- Сваля се гредата - в двата края на гредата има болтове - общо четири 10ки и четири 13к. Има и една планка, която се захваща за маската и е на един болт 10ка.

Ако нямате климатик - лесно :)
Ако имате ... :

- Разкачане на радиатора на климатика - захванат е с четири болта 10ки за охладителния радиатор. Понеже са сложени тръбите му в двата противоположни края на радиатора, повечето майстори ще ви кажат да го източите. Не ги слушайте:
Развиват се двете гайки номер 10 на филтъра (не съм сигурен как се казва) в лявата (пасажерска) част. В него отива левия маркуч от радиатора на климатика. Откача се за да има повече ход самия радиатор.
Тук идва 'българския' трик, който ще ви спести пълнене на климатика:
В лявата долна част с подходящи резци се реше прорез в пластмасовата основа, на която са закачени радиаторите - там където маркуча влиза в дупка и излиза за филтъра(който вече е разкачен). Не се притеснявайте няма да се наруши здравината на цялата пластмасова основа.
Това ви дава възможност да движите климатичния радиатор повече напред и да извадите после другия радиатор и перките.

Ето и снимка къде се реже:
Изображение
... и при вече изваден радиатор:
Изображение

- Разкача се охладителния радиатор - Откачате буксата на датчика за температурата в десния край. Самия радиатор е захванат е за четири болта 10ки от вътрешната част (от към двигателя). Разкачате двата маркуча на радиатора и източвате антифриза.
После много внимателно издърпвате климатичния радиатор и вадите охладителния отдолу.
Внимавайте и не бързайте - излиза не много трудно, но трябва да се внимава

- Разкачате перките - Откачате буксата на пеката. Самите перки са захванати за по три болта (10ки) от вътрешната страна(към двигателя). Има едни досадни пластмасови обръчи, които ги затварят от външната страна и трябва да се махнат. Захванати са с клипове за пластмасовата основа. При мен се счупиха и после не съм ги слагал - поне аз не виждам особенна нужда от тях.
Вадите перките внимателно да не спукате климатичния радиатор.

- Закачате новите перки - промушвате ги и захващате леко гайките от другата страна(само колкото да не паднат). Закачате ремъка - перките се движат леко в основата си (заради незатегнатите гайки) и това ви дава възможност да сложите ремъка лесно.

После вървите по обратния път и сте готови.


Потребителски аватар
VENISH_GOLF_3_GT
Мнения: 417
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч
Контакти:

голяма лудница е

Мнениеот VENISH_GOLF_3_GT » Нед 28 сеп 2008 23:50


На мен ми беше прецакана перката и започнах сам да си я сменям ма като видях че трябва да савалям всичко и я закарах на маистор. Вземи 40 лв. за 2ч беше готова и за 70 лв бях взел моторчето с перката и така това удоволствие ми излезе 110 лв.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта