Здравейте,
Имам проблем с перките на охлаждането. Нещо запичат и сега едната(водещата) се е изметнала и въобще не тръгват.
Инатересува ме как се разглабят - има голям пластмасов панел, който ги "затваря". Как се сваля той и нужно ли е за да се свалят перките? Най-добре ако някой има схма или нещо такова (пробвах в разните руски сайтове, но не намерих такава, кояято показва захващането).
И след като се свалят какво може да се направи - смяна на лагерите или нещо от сорта(мотора си работи, така че не мисля, че трябва да ги сменям - знам ли)? Съответно продават ли се части?
Най-добре ако някой има и може да даде схеми от ЕТКА или подобно
Също може и съвети от хора с опит
Благодаря предварително
Голф 3 и перка за охлаждане - как се разглабя (АБФ)
- LuIS
- Мнения: 1235
- Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
- Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
- Двигател: 1.9 AWX
- Местоположение: Раковски
само това намерих в ЕТКА.. до колкото знам май се сваляше и радиатора за да издади и маската с перките
http://media.snimka.bg/0801/007856581-big.jpg
http://media.snimka.bg/0801/007856581-big.jpg
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13422
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
ebonov написа:Разглабя се всичко: броня, антифриза се точи, маха се радиатора и т.н., голяма е играчка.
Аз откачих и левия фар - без да го вадя напълно. И при мен не е така нагъчкано като при АБФ а .
Задължително си вземи 2 червячни скоби - но читави , а не напълно прорязани. Монтажа на скобата на долния маркуч от радиатора не е от най-лесните. Иначе ще ти трябва клещи с дълги и тънки , но много здрави краища.
- Kozunak
- Мнения: 2105
- Регистриран на: Сря 22 дек 2004 20:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Сичко се вади.Голяма голяма играчка, колко да е голяма, за 1 час работа.
Отиваш при талянеца купуваш си перка/и (наскоро продадох един комплект за 20кинта). Сменяш и си готов. Махаш бронята, махаш гредата, разкачаш буксите на фаровете, махаш скобата на маркуча на антифриза, точиш в леген, махаш и горния маркуч, развиваш двата болта горе на калниците, махаш маската заедно с фаровете, махаш радиаторите от 4-те болта и после перките, купуваш нов антифриз и си ти.Скобите и с гарги мое да ги извадиш ако немаш спешъл клещи.
Отиваш при талянеца купуваш си перка/и (наскоро продадох един комплект за 20кинта). Сменяш и си готов. Махаш бронята, махаш гредата, разкачаш буксите на фаровете, махаш скобата на маркуча на антифриза, точиш в леген, махаш и горния маркуч, развиваш двата болта горе на калниците, махаш маската заедно с фаровете, махаш радиаторите от 4-те болта и после перките, купуваш нов антифриз и си ти.Скобите и с гарги мое да ги извадиш ако немаш спешъл клещи.
- radko tarikata
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 23 сеп 2008 15:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- group®
- Темерут
- Мнения: 9869
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Благодаря на всички
И за да има полза и за други ще разкажа как се сменят перките и колко струват:
- Намирате перките - в моя случай намерих при италянеца (както посъветва Козунака) - 70 лв двете (не посмях да рискувам и да взема само развалената - добре че така направих - и двете бяха заминали). Бонус получих ремъка, който иначе струвал 90лв нов
Внимавайте - има поне 2 модела с ремък - по-голяма ремъчна ролка и по-малка. Бъдете сигурни коя е вашата - може да се измери с шублер
- Подсигурете си инструменти - трасчотки с камъни 10 и 13, отверки, клещи за скобите на охладителните маркучи(много е важно иначе ще се мъчите като мен ), хубаво е да имате и ключета - поне номер 10.
- Сваля се решетката - две щипки от двете крайни страни (леко се повдига с пръст края и се освобождава с отверка) и няколко в горната средна част.
- Сваля се бронята - три болта в горната част(под решетката - номер 10 са) и се освобождава от щипките в двата края (при калниците) с дърпане.
Проверете дали няма рапидки или нитове, които да я държат за подкалниците
- Сваля се гредата - в двата края на гредата има болтове - общо четири 10ки и четири 13к. Има и една планка, която се захваща за маската и е на един болт 10ка.
Ако нямате климатик - лесно
Ако имате ... :
- Разкачане на радиатора на климатика - захванат е с четири болта 10ки за охладителния радиатор. Понеже са сложени тръбите му в двата противоположни края на радиатора, повечето майстори ще ви кажат да го източите. Не ги слушайте:
Развиват се двете гайки номер 10 на филтъра (не съм сигурен как се казва) в лявата (пасажерска) част. В него отива левия маркуч от радиатора на климатика. Откача се за да има повече ход самия радиатор.
Тук идва 'българския' трик, който ще ви спести пълнене на климатика:
В лявата долна част с подходящи резци се реше прорез в пластмасовата основа, на която са закачени радиаторите - там където маркуча влиза в дупка и излиза за филтъра(който вече е разкачен). Не се притеснявайте няма да се наруши здравината на цялата пластмасова основа.
Това ви дава възможност да движите климатичния радиатор повече напред и да извадите после другия радиатор и перките.
Ето и снимка къде се реже:
... и при вече изваден радиатор:
- Разкача се охладителния радиатор - Откачате буксата на датчика за температурата в десния край. Самия радиатор е захванат е за четири болта 10ки от вътрешната част (от към двигателя). Разкачате двата маркуча на радиатора и източвате антифриза.
После много внимателно издърпвате климатичния радиатор и вадите охладителния отдолу.
Внимавайте и не бързайте - излиза не много трудно, но трябва да се внимава
- Разкачате перките - Откачате буксата на пеката. Самите перки са захванати за по три болта (10ки) от вътрешната страна(към двигателя). Има едни досадни пластмасови обръчи, които ги затварят от външната страна и трябва да се махнат. Захванати са с клипове за пластмасовата основа. При мен се счупиха и после не съм ги слагал - поне аз не виждам особенна нужда от тях.
Вадите перките внимателно да не спукате климатичния радиатор.
- Закачате новите перки - промушвате ги и захващате леко гайките от другата страна(само колкото да не паднат). Закачате ремъка - перките се движат леко в основата си (заради незатегнатите гайки) и това ви дава възможност да сложите ремъка лесно.
После вървите по обратния път и сте готови.
И за да има полза и за други ще разкажа как се сменят перките и колко струват:
- Намирате перките - в моя случай намерих при италянеца (както посъветва Козунака) - 70 лв двете (не посмях да рискувам и да взема само развалената - добре че така направих - и двете бяха заминали). Бонус получих ремъка, който иначе струвал 90лв нов
Внимавайте - има поне 2 модела с ремък - по-голяма ремъчна ролка и по-малка. Бъдете сигурни коя е вашата - може да се измери с шублер
- Подсигурете си инструменти - трасчотки с камъни 10 и 13, отверки, клещи за скобите на охладителните маркучи(много е важно иначе ще се мъчите като мен ), хубаво е да имате и ключета - поне номер 10.
- Сваля се решетката - две щипки от двете крайни страни (леко се повдига с пръст края и се освобождава с отверка) и няколко в горната средна част.
- Сваля се бронята - три болта в горната част(под решетката - номер 10 са) и се освобождава от щипките в двата края (при калниците) с дърпане.
Проверете дали няма рапидки или нитове, които да я държат за подкалниците
- Сваля се гредата - в двата края на гредата има болтове - общо четири 10ки и четири 13к. Има и една планка, която се захваща за маската и е на един болт 10ка.
Ако нямате климатик - лесно
Ако имате ... :
- Разкачане на радиатора на климатика - захванат е с четири болта 10ки за охладителния радиатор. Понеже са сложени тръбите му в двата противоположни края на радиатора, повечето майстори ще ви кажат да го източите. Не ги слушайте:
Развиват се двете гайки номер 10 на филтъра (не съм сигурен как се казва) в лявата (пасажерска) част. В него отива левия маркуч от радиатора на климатика. Откача се за да има повече ход самия радиатор.
Тук идва 'българския' трик, който ще ви спести пълнене на климатика:
В лявата долна част с подходящи резци се реше прорез в пластмасовата основа, на която са закачени радиаторите - там където маркуча влиза в дупка и излиза за филтъра(който вече е разкачен). Не се притеснявайте няма да се наруши здравината на цялата пластмасова основа.
Това ви дава възможност да движите климатичния радиатор повече напред и да извадите после другия радиатор и перките.
Ето и снимка къде се реже:
... и при вече изваден радиатор:
- Разкача се охладителния радиатор - Откачате буксата на датчика за температурата в десния край. Самия радиатор е захванат е за четири болта 10ки от вътрешната част (от към двигателя). Разкачате двата маркуча на радиатора и източвате антифриза.
После много внимателно издърпвате климатичния радиатор и вадите охладителния отдолу.
Внимавайте и не бързайте - излиза не много трудно, но трябва да се внимава
- Разкачате перките - Откачате буксата на пеката. Самите перки са захванати за по три болта (10ки) от вътрешната страна(към двигателя). Има едни досадни пластмасови обръчи, които ги затварят от външната страна и трябва да се махнат. Захванати са с клипове за пластмасовата основа. При мен се счупиха и после не съм ги слагал - поне аз не виждам особенна нужда от тях.
Вадите перките внимателно да не спукате климатичния радиатор.
- Закачате новите перки - промушвате ги и захващате леко гайките от другата страна(само колкото да не паднат). Закачате ремъка - перките се движат леко в основата си (заради незатегнатите гайки) и това ви дава възможност да сложите ремъка лесно.
После вървите по обратния път и сте готови.
- VENISH_GOLF_3_GT
- Мнения: 417
- Регистриран на: Пон 26 ное 2007 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
голяма лудница е
На мен ми беше прецакана перката и започнах сам да си я сменям ма като видях че трябва да савалям всичко и я закарах на маистор. Вземи 40 лв. за 2ч беше готова и за 70 лв бях взел моторчето с перката и така това удоволствие ми излезе 110 лв.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта