Сигурно на всички им е писнало всеки път като се качват да пускат и като слизат да гасят светлините зимата. По-лошото е като ги забравиш ама... на тва му измислиха решението със зумер на бързо, но пак не си е работа пусни-спри, пусни-спри и тва при всяко тръгване и спиране. Тук ще ви светна как лесно и бързо и с минимални познания по електротехнока можете да си направите проста схема палеща ги при заработване на двигателя и спираща ги при гасене. Знам, че има и готови схеми ,но те не са толкова ефективни тъйкато се палят и при оставане колата само на контакт пък и струват 15-20лв.
За целта ви е нужно едно реле 12в/15-20А и малко кабел многожилен 2.5 квадрата по възможност.
Ето и как се свързва: на динамото на колата има малко винтче 4мм на което е закачен тънък кабел на което се закача единият краи на релето а другият на маса, на единия контакт се подава постоянно напрежение12в а на другия се закачат късите светлини на колата,така при стартиране на колата динамото заработва и релето затваря (релето е нормално отворено NO) и фаровете се палят, като изгасите и те гаснат .При мен е малко по сложно, но е дълго за обяснение,тъй като има и реле за време, но ако сте слушали в час по трудово и физика и вие можете да си го направите. Когато паля фаровете се палят след3 сек. Късите угасват при преминаване от положение 0 на габарит на ключа за светлините. Светят само къси светлини без табло и габарити (за икономия на енергия). Успех. Ако имате въпроси с удоволствие ще ви помогна.
автоматично палене на светлините
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- T.C.T.
- Мнения: 1234
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СофиЯ
Re: автоматично палене на светлините
mityomk написа:...За целта ви е нужно едно реле 12в/15-20А и малко кабел многожилен 2.5 квадрата по възможност.
Ето и как се свързва: на динамото на колата има малко винтче 4мм на което е закачен тънък кабел на което се закача единият краи на релето а другият на маса...
Има ли значение кой край от коя страна е ?
mityomk написа:...на единия контакт се подава постоянно напрежение12в а на другия се закачат късите светлини на колата,така при стартиране на колата динамото заработва и релето затваря...
Това не го разбрах.Нали единия край е към болтчето а другия на маса?Откъде изскочиха тия два контакта?
Малко по подробно и по-опростено ако може.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: автоматично палене на светлините
gadenmuxx написа:mityomk написа:...За целта ви е нужно едно реле 12в/15-20А и малко кабел многожилен 2.5 квадрата по възможност.
Ето и как се свързва: на динамото на колата има малко винтче 4мм на което е закачен тънък кабел на което се закача единият краи на релето а другият на маса...
Има ли значение кой край от коя страна е ?mityomk написа:...на единия контакт се подава постоянно напрежение12в а на другия се закачат късите светлини на колата,така при стартиране на колата динамото заработва и релето затваря...
Това не го разбрах.Нали единия край е към болтчето а другия на маса?Откъде изскочиха тия два контакта?
Малко по подробно и по-опростено ако може.
Повечето релета са като това на снимката
85 маса
86 + от болтчето
30 + от акумулатора
87 към фаровете
- jijibs
- Мнения: 698
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA
Колеги, аз имам едни такива въпроси: "към къси светлини" какво се има в предвид по-точно? И къде точно се осъществява връзката към късите светлини (ще се изолира ли превключвателя за светлините в купето)? Ще светят ли и габаритите отзад на стоповете? Не познавам ел.инсталацията на автомобила и затова питам. Ако някой може да постне ел.схема на ел.инсталацията по тази тема няма да е лошо.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта