След като ми изгоря немската бензинова помпа и сложих нова но китайска, реших да взема мерки да я щадя Китайката, за да ме изкара надявам се по дълго време.
Та оглеждайки кабелите и услушвайки се при работа на двигателя на газ, разбрах че помпата през това време продължава да работи. И взех окончателно решение да си направя нещо като ключе, може и на по скришно място, с което да прекъсвам работата и, когато съм на газ.
Много се е изписало по темата дали е нужно или не изключването и, поради което, ви моля да не давате съвети дали е удачно или не прекъсването и, защото съм решил окончателно да я спирам, но само при работа на газ.В тази връзка ще добавя и следното: винаги паля и ще паля на бензин, което означава че помпата няма да бездейства напълно, само искам да я предпазя от ненужното въртене.
И така, минавам по същината на темата :
1. От къде е добре да се прекъсне връзката - веднага след релето (бушончето), от кабелите които отиват към помпата, или от друго място?
2. Кой номер реле е за помпата ?
3. Възможно ли е ключа за ГАЗ/БЕНЗИН да се ползва и като прекъсвач за помпата?Целта е когато превключа на газ, автоматично да се изключва помпата, както и обратното?
4. Ако по горното е невъзможно, какво ключе ще е удачно да се сложи?
5. Ще попитам и за кабелите, какви трябва да са, защото знам че помпата е голям консуматор на ток?
Предполагам че ще имам още въпроси, за сега толкова. Нека ако някой си е направил подобно прекъсване да помага със съвети!
Как да си направя прекъсвач за бензиновата помпа?
- Miki
- Мнения: 1031
- Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да си направя прекъсвач за бензиновата помпа?
doktora написа:...моля да не давате съвети дали е удачно или не прекъсването и, защото съм решил окончателно да я спирам, но само при работа на газ...
нИдей бе човек, спри си я и на бенц, знаЙш ли колко тънкана ше ти е
Сега сериозно - беж при Павката, човека няма да ти одере кожата и ще ти свърши работа професионално.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=5971
Към модераторите - темата май е за този раздел, move не може ли pls?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Някой казвал ли ти е, че си голям щастливец и не само ти, както и всички други които живеят в София?!Ако не - сега ти го казвам аз! Прочетох отзивите за момчетата в Княжево и ми става още по мъчно че съм в скапаната провинция. Ще ми излезе златно да отида до Сф и да се върна заради един ключ.
Имаш ли си на идея дали тези момчета при газификацията на колите, дали са предвидили прекъсване работата на бензиновата помпа при превключване на газ?
Имаш ли си на идея дали тези момчета при газификацията на колите, дали са предвидили прекъсване работата на бензиновата помпа при превключване на газ?
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз я прекъсвам по следния начин -от бушона.
Първо защо - после как ..
Защо - забелязах че на дълъг път ми гори и бензин ( малко ) и се оказа че помпата върти непрекъснато и така бензина се загрява и изпрарява , парите през един клапан се изгарят. И затова реших да направя така че да си изключвам помпата когато си искам и съм на газ. Принципно ключа за газовата няма връзка с този за помпата , когато съм извънградско или съм сигурен че ще карам по дълго градско , без да превкл. на бензин, щрак ключето и така, помпата я спирам. През останалото време ( когато карам градско или късо разстояние ) ми работи бензиновата помпа.
Как - грозно решение ама просто - заменям бушона за помпата с два кабела прекъснати с ключ + гнездо за 20А бушон. Купих си 3 бушона ( 1 резерва ) какъвто и да е ампераж и ключ , кабели. Единия от бушоните му късам жицата за товара и запоявам към него два кабела на двата края, този бушон се пъха в гнездото на стария, единия кабел го прекъсвам с ключ, и после в другиа им край запоявам 2-рия бушон които с малко въображение го префасонирам на гнездо - където си слагам оригиналния бушон ( по-добре да използваш цокъл за бушон - по-чисто решение ама аз не намерих )
Не е много техн. издържано, но исках възможно най-малко да се намесвам в схемата на колата - т.е. имаш си една външна джаджа която се включва на мястото на бушона ( обаче го използва като му осигурява гнездо където да се сложи ) и прекъсва външно вригата.
Не забраяй да включваш помпата само на изключен двиг. за изкл. може и когато си на газ и двиг. работи.
Успех
Първо защо - после как ..
Защо - забелязах че на дълъг път ми гори и бензин ( малко ) и се оказа че помпата върти непрекъснато и така бензина се загрява и изпрарява , парите през един клапан се изгарят. И затова реших да направя така че да си изключвам помпата когато си искам и съм на газ. Принципно ключа за газовата няма връзка с този за помпата , когато съм извънградско или съм сигурен че ще карам по дълго градско , без да превкл. на бензин, щрак ключето и така, помпата я спирам. През останалото време ( когато карам градско или късо разстояние ) ми работи бензиновата помпа.
Как - грозно решение ама просто - заменям бушона за помпата с два кабела прекъснати с ключ + гнездо за 20А бушон. Купих си 3 бушона ( 1 резерва ) какъвто и да е ампераж и ключ , кабели. Единия от бушоните му късам жицата за товара и запоявам към него два кабела на двата края, този бушон се пъха в гнездото на стария, единия кабел го прекъсвам с ключ, и после в другиа им край запоявам 2-рия бушон които с малко въображение го префасонирам на гнездо - където си слагам оригиналния бушон ( по-добре да използваш цокъл за бушон - по-чисто решение ама аз не намерих )
Не е много техн. издържано, но исках възможно най-малко да се намесвам в схемата на колата - т.е. имаш си една външна джаджа която се включва на мястото на бушона ( обаче го използва като му осигурява гнездо където да се сложи ) и прекъсва външно вригата.
Не забраяй да включваш помпата само на изключен двиг. за изкл. може и когато си на газ и двиг. работи.
Успех
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
momcho написа:Не забраяй да включваш помпата само на изключен двиг. за изкл. може и когато си на газ и двиг. работи.
Колега, можеш ли да обясниш защо, т. като буквално останах втрещен като прочетох това?!Много пъти ми се е налагало, примерно когато започне да свършва газта, да превключвам от газ на бензин. В такъв случай ако помпата се направи да изключва, то тогава ако изкачвам някакъв баир ще трябва буквално да спирам , да угасям двигателя и така да минавам на бензин?!
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Няма фатална причина за това
Просто си мисля че така е по-нормално, моито "подобрение" да оказва по малко влияние върху това как се стартира електродвигателя на помпата. Иначе казано гледам да действам с моито ключе, когато колата е изкл. от контакт, там се дискутираха някакви токови удари при вкл. на помпата , затова гледам да я включвам чрез ключа когата няма напрежение на бушона..
Когато си на байр и нямаш газ , естествено е да си вкл. помпата и да подкараш на бенз, просто не ми се е случвало досега.
Принципно много ръчна работа , ама аз така предпочитам да си гася помпата когато си искам, ако искаш направи както ти казва другия колега , прекъсващо реле към плюса на изпарителя/газовия клапан, тогава няма да те е грижа кога е пусната или спряна.
Просто си мисля че така е по-нормално, моито "подобрение" да оказва по малко влияние върху това как се стартира електродвигателя на помпата. Иначе казано гледам да действам с моито ключе, когато колата е изкл. от контакт, там се дискутираха някакви токови удари при вкл. на помпата , затова гледам да я включвам чрез ключа когата няма напрежение на бушона..
Когато си на байр и нямаш газ , естествено е да си вкл. помпата и да подкараш на бенз, просто не ми се е случвало досега.
Принципно много ръчна работа , ама аз така предпочитам да си гася помпата когато си искам, ако искаш направи както ти казва другия колега , прекъсващо реле към плюса на изпарителя/газовия клапан, тогава няма да те е грижа кога е пусната или спряна.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Еее неее, нали казах че съм решил твърдо и ви помолих да не си губим времето в излишни спорове.Достатъчно мнения съм прочел по този въпрос и съм взел окончателно решение.
Това което ме загложди е за въпросните токови удари, за които и аз бях чел някъде.Останах с впчеатление че те се получават не от начина на прекъсване/пускане на помпата, а при самото и пускане?!Т.е. по често включване/заключване = по чести токови удари, независимо от това дали прекъсването е по начина който обясни i.e.i или по начина на momcho?!
Това което ме загложди е за въпросните токови удари, за които и аз бях чел някъде.Останах с впчеатление че те се получават не от начина на прекъсване/пускане на помпата, а при самото и пускане?!Т.е. по често включване/заключване = по чести токови удари, независимо от това дали прекъсването е по начина който обясни i.e.i или по начина на momcho?!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как да си направя прекъсвач за бензиновата помпа?
doktora написа:След като ми изгоря немската бензинова помпа и сложих нова но китайска, реших да взема мерки да я щадя Китайката, за да ме изкара надявам се по дълго време.
Та оглеждайки кабелите и услушвайки се при работа на двигателя на газ, разбрах че помпата през това време продължава да работи. И взех окончателно решение да си направя нещо като ключе, може и на по скришно място, с което да прекъсвам работата и, когато съм на газ.
Много се е изписало по темата дали е нужно или не изключването и, поради което, ви моля да не давате съвети дали е удачно или не прекъсването и, защото съм решил окончателно да я спирам, но само при работа на газ.В тази връзка ще добавя и следното: винаги паля и ще паля на бензин, което означава че помпата няма да бездейства напълно, само искам да я предпазя от ненужното въртене.
И така, минавам по същината на темата :
1. От къде е добре да се прекъсне връзката - веднага след релето (бушончето), от кабелите които отиват към помпата, или от друго място?
2. Кой номер реле е за помпата ?
3. Възможно ли е ключа за ГАЗ/БЕНЗИН да се ползва и като прекъсвач за помпата?Целта е когато превключа на газ, автоматично да се изключва помпата, както и обратното?
4. Ако по горното е невъзможно, какво ключе ще е удачно да се сложи?
5. Ще попитам и за кабелите, какви трябва да са, защото знам че помпата е голям консуматор на ток?
Предполагам че ще имам още въпроси, за сега толкова. Нека ако някой си е направил подобно прекъсване да помага със съвети!
Трябва ти едно реле. Режеш плюса на помпата и го прекарваш през нормално затворените контакти на едно реле. Намотката на релето я връзваш параллно на клапана за газта. Автоматиката е пълна като минеш на газ автоматично спира помпата като минеш на бензин автоматично се включва помпата. Ако искаш и скрито ключе релетата трябва да станат две.
- madmen
- Мнения: 3032
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливница
Re: Как да си направя прекъсвач за бензиновата помпа?
silent написа:Трябва ти едно реле. Режеш плюса на помпата и го прекарваш през нормално затворените контакти на едно реле. ....
Док, колегата ти е отговорил. Само да допълня че ако някой ден имаш проблем с работата на бензин помни за това реле....
Действието е по действителен случай - извадена работеща помпа, заради едно преебано(прекъснало) реле... Ама човек се учи докато е жив.
- brother_Tom
- Мнения: 166
- Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Хорица,а как може да се направи да изключва помпата без да се щракват разни ключета и други изгъзици,зашото жена ми се метка тея дни на колата и трябва да има възможно по-малко техника по нея Мисълта ми е да си остане както е сега,пали си на бензин и при 2000 оборота си минава на газ.Така,обаче при минаването на газ автоматично да спре и помпата и обратно при палене на мотора/при подаване на контакт/да заработва.Къде какво трябва да се прекъсне?В момента немога да карам на бензин и правя следната маневра,давам на контакт,ключето е на газ обаче трябва да запали на бензин.Аз връщам към бензина,връщам към газта и паля на газ.Искам и този вариант да си остане при начина на прекъсването на бензиновата помпа
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта