Пускам тази тема защото си мисля че е за този раздел ...
комбинирам повечето мнения за да не става много разводнено и да е по-прилежно подредена.
Ще видим как се ремонтира в домашни условия механична кормилна рейка на голф 2 .
Като за начало започвате с вдигането и осигуряването на колата .
Канал не е задължителен но е препоръчителен защото е неудобно.
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1354/1286967346.JPG
След това под колата виждате 4-те болта които държат рейката.
Трябват ви ключ 2 броя ключ 13 с единия да си държите контра.
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/918/2058993972.JPG
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1204/492456624.JPG
след това се стига до накрайниците (късите)
тях сваляте със скоба а не с чук.няма никакъв смисъл от лостове и удряне и т.н.
скобата струва 7.40 лв. в магазините на Мастерхаус.
Когато я поставите на място приплъзнете гайката на накрайника така че да захване и накрайника и болта на скобата.Така предотвратявате измятане при завиването.
http://vwclub.bg/forum/download/file.ph ... &mode=view
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1375/1974055764.JPG
гайката на накрайника се развива с лула 19
когато накрайника се извади от шенкела завийте гайката на скобата а не на накрайника.
има вероятност да запече на накрайника и да ви трябва тръбен ключ да я свалите.
откачате карето на рейката което е към кормилния прът .
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/714/1937145643.JPG
трябват ви ключ 13 и 14.
остава ви да развиете 3-те болта които са планката за лостовата система на скоростите.
като погледнете от горе в двигателния отсек се виждат.развивате ги и рейката пада.
е не точно...
издърпвате я от ляво (от към скоростната кутия)...за да ви е по-лесно предварително махнете скобите които държат рейката (едни такива подковообразни).
желателно е да сте 2ма души за по-лесно но и сам се оправя човек.
рейката е на земята пред вас.
махате накрайниците и в коша.запомнете до къде са били завити и каква е общата дължина къс + дълъг за да няма разминавания при монтирането на новите...ако са ви още оригиналните левия е цял. Т.Е. късия е пресован към дългия...
с шестограм (не знам точно кой номер ) развивате 2 болта в чашката от към вилката .http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/884/1830236449.JPG
под нея има малък фланец ..махате и него
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1370/1560312878.JPG
и виждате 1 от лагерите които са за смяна.
така...относно този лагер ..
не го търсете ...в автохит и ауто-плюс като ви кажат "имаме ремонтен комплект за рейки" не им вярвайте...
имат пакет грес и накрайници.по-долу ще видите аз как се оправих с него.
след това развивате 2та болта с ключе 10 които са на плочката за обиране на луфта.
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/832/149325968.JPG
така освобождавате гребена и може да извадите вилката.
сега..при мен всичко беше запекло и се наложи да изчопля долния лагер за да мога с чукче да изкарам вилката...говоря за този..
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/653/2145336019.JPG
след като я изкарате виждате това
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/924/1027507010.JPG
изчопляте лагера и с вилката при най-близкия стругар да направи това:
намирате си компромисен вариант на лагера , тъй като от рисунката се вижда за какво става въпрос.с 1 съм показал къде търкалят сачмите на лагера а с 2 ръбчето което пречи за набиване на новия..той оригиналния си има номер но няма да го откриете НИКЪДЕ тъй като е доста особен тип...
аз използвах лагер с размери 20/32/7
карате стругаря да ви изработи втулка която покрива луфта от размера (т.е. вилката е 18 мм а лагера е с 20 мм вътрешен диаметър)
при мен лагера е 7 мм ширина и за това втулката компенсира и това...направена 8 мм за да няма луфт на горе на долу...
ето за какво говоря
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1238/568624834.JPG
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/1113/1551146571.JPG
това е лагера който ползвах
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/686/1392236992.JPG
за да стане това
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/687/736957595.JPG
хубаво е на самата втулка да ви направят 2 каналчета за да може да залепите лагера към втулката с лепило за цилиндрични сглобки...
така че като набиете лагера в каналите да остане лепило а не да го изплюе всичкото.
сега се насочвате към втулката.
http://www.molia-polzvaite-drug-host-za-snimki/v.php?p=u/758/1105631691.JPG
изкарвате я с чукче и нож...в смисъл я изкарвате на парчета.
после набивате новата и това е.
относно долния лагер.
иглено лагерче като тапичка.
http://medias.ina.de/medias/images/skiz ... ah_ind.gif
http://medias.ina.de/medias/fr!hp.ec.br/BK
лагера е с номер BK 1012...в сайта горе може да видите инфо за него .
него просто го набивате на мястото му с малко грес като внимавате да не го смачкате и това е ...
така трябва да стане с лагерчето
а така трябва да изглежда рейката когато приключвате работа
след това гресирате хубаво, монтирате и газ до дупка
НО!
когато монтирате късите накрайници независимо каква марка са добре вижте гайките които са дошли с тях какви са.
има едни които като стигнат края на резбата превъртат и се заоблят яко.
за да ги извадите може да се наложи да купувате нови накрайници като мен.
намерете си читави гайки дори без тефлон...всеки майстор за 5 лв ще виги мазне с малко локтайт или друг осигурите и ще ги стегне с пистолета направо.
общо нещата струват:
10 лв услугата и втулката при стругаря.
3.40 лв големия лагер
10 лв игления лагер.
2 лв тефлоновата втулка.
6 лв маншоните които покриват накрайниците (може да ползвате и старите ако са здрави...мойте не бяха и за това...но ако вашите са внимавайте при издърпването на рейката да не ги закъсате някъде)
1.70 сребърен лак
Благодарности към aradovanov, ivkata и всички останали за оказаната помощ.
пп. нещо не можах да изкарам снимките...
Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
Последна промяна от parno на Нед 08 мар 2009 9:54, променено общо 5 пъти.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
Темата е просто страхотна!!!!
и при мен проблема беше едно към едно, но аз си смених цялата рейка. Сега виждам че старата би могла да се възстанови.
Поздравления на колегата
и при мен проблема беше едно към едно, но аз си смених цялата рейка. Сега виждам че старата би могла да се възстанови.
Поздравления на колегата
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
Допълнение:ако рейката е рециклирана,горния лагер е с по-голям външен диаметър.Рециклажа се познава по това,че на кожуха на рейката няма никакви номера на ВАГ групата или емблема на VW.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
Много полезна тема,
мен скоро ме чака това сам да си рециклирам рейката,която е механична,чука като въртя волана наляво надясно независимо колко оборота съм направил наляво или надясно,тоест елиминирам тотално износване на зъби на червяка и гребена.Обиране на луфта не помогна,има нещо разбито.
За съжаление нещо снимките не излизат.
Имам само един въпрос,като се развие болта на карето където влиза в рейката,рейката може ли да се свали без да се издърпва кормилната колона навътре към купето, че там има два болта дето се разпробиват които държат кормилната колона към купето.Хич ли няма чалъм да се намери същия/големия/лагер във магазините за лагери,там търсил ли си?
Тези за авточасти немогат да потдържат такава номенклатура от лагери,разбираемо е че не си намерил там.
мен скоро ме чака това сам да си рециклирам рейката,която е механична,чука като въртя волана наляво надясно независимо колко оборота съм направил наляво или надясно,тоест елиминирам тотално износване на зъби на червяка и гребена.Обиране на луфта не помогна,има нещо разбито.
За съжаление нещо снимките не излизат.
Имам само един въпрос,като се развие болта на карето където влиза в рейката,рейката може ли да се свали без да се издърпва кормилната колона навътре към купето, че там има два болта дето се разпробиват които държат кормилната колона към купето.Хич ли няма чалъм да се намери същия/големия/лагер във магазините за лагери,там търсил ли си?
Тези за авточасти немогат да потдържат такава номенклатура от лагери,разбираемо е че не си намерил там.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
можеш да извадиш рейката ако откачиш карето само в долната част.трябва преди това да махнеш 4-те болта които я държат и тя си се движи на където има място.
после обаче преди монтажа й закачи първо карето че ще береш ядове.
или си погледни кормилния прът...2 вида са единия от които е от няколко сглобяеми части с малки гумени тампончета на него.
там само го натискаш на горе от долния му край и той се свива осигурявайки достатъчно място за да монтираш карето без грижи.
големия лагер не си играй да го търсиш.
като свалиш пиньона ще видиш за какво говоря.или загледай рисунката на пейнт-а по-горе...
в ляво съм показал какво представлява оригинално и си представи как ще набиеш лагер .има номер...но просто като го търсят нищо не излиза.
ако имаш затруднения с намирането на малкия лагер ми пиши едно ЛС.
после обаче преди монтажа й закачи първо карето че ще береш ядове.
или си погледни кормилния прът...2 вида са единия от които е от няколко сглобяеми части с малки гумени тампончета на него.
там само го натискаш на горе от долния му край и той се свива осигурявайки достатъчно място за да монтираш карето без грижи.
големия лагер не си играй да го търсиш.
като свалиш пиньона ще видиш за какво говоря.или загледай рисунката на пейнт-а по-горе...
в ляво съм показал какво представлява оригинално и си представи как ще набиеш лагер .има номер...но просто като го търсят нищо не излиза.
ако имаш затруднения с намирането на малкия лагер ми пиши едно ЛС.
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
От това което си начертал за пиньона да разбирам ли ,че пред вътрешната гривна на оригиналния лагер има запресовано бордче,което не позволява на лагера да излиза.
Всъщност стругаря какво направи? -първо разстърга борда за да може да извадиш лагера ли/освен че е струговал втулката ,поне аз така го разбирам от това което си дал на рисунката.
ПП колата е пасат б3 с механична рейка.
Мога ли да използвам грес като тази дето се пълнят външните и вътрешните карета?.
Тефлоноват втулка предполагам от магазините за авточасти трябва да я търся?.
При тебе какви бяха симптомите на разбитата рейка и всъщност какво се оказа за смяна в рейката/тефлонова втулка,луфт в лагери../Тефлоновата втулка от коя страна на рейката е/шофьорската или на пасажера/
Извинявам се че задавам толкова много въпроси,искам да си изясня някои работи преди да започна да разглобявам поголомно.
Готино си я грундирал твоята рейка.
Всъщност стругаря какво направи? -първо разстърга борда за да може да извадиш лагера ли/освен че е струговал втулката ,поне аз така го разбирам от това което си дал на рисунката.
ПП колата е пасат б3 с механична рейка.
Мога ли да използвам грес като тази дето се пълнят външните и вътрешните карета?.
Тефлоноват втулка предполагам от магазините за авточасти трябва да я търся?.
При тебе какви бяха симптомите на разбитата рейка и всъщност какво се оказа за смяна в рейката/тефлонова втулка,луфт в лагери../Тефлоновата втулка от коя страна на рейката е/шофьорската или на пасажера/
Извинявам се че задавам толкова много въпроси,искам да си изясня някои работи преди да започна да разглобявам поголомно.
Готино си я грундирал твоята рейка.
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
моята рейка се чуваше от много време насам...
аз я свалих уж за втулката но подкарах наред смених лагерите , накрайниците и втулката та и предполагам няма да разбера от какво хлопаше толкова много...
но като хванех преди пиньона и го разклащах на ръка имаше огромен луфт във всички посоки...горния лагер го изкарваш преди стругаря.
долната му част която не се вижда на снимките (тази която влиза в самата рейка) е с нещо като пластмасов пръстен който придържа сачмите.
като го изкормиш с отверка той пада.
почистваш пиньона и при стругарин да ти го заглади и да махне горния ръб.
грес слагаш каквато ти падне...втулката е от дългата страна...като навиеш пълен ляв отиваш от дясно , хващаш направо гребена и почваш да го клатиш на горе на долу...ако почне да тропа значи втулката е заминала..
имаше снимка ама пицвали нещо осра снимките...а ги изтрих от компа вече
всичко друго е описано в първото мнение
аз я свалих уж за втулката но подкарах наред смених лагерите , накрайниците и втулката та и предполагам няма да разбера от какво хлопаше толкова много...
но като хванех преди пиньона и го разклащах на ръка имаше огромен луфт във всички посоки...горния лагер го изкарваш преди стругаря.
долната му част която не се вижда на снимките (тази която влиза в самата рейка) е с нещо като пластмасов пръстен който придържа сачмите.
като го изкормиш с отверка той пада.
почистваш пиньона и при стругарин да ти го заглади и да махне горния ръб.
грес слагаш каквато ти падне...втулката е от дългата страна...като навиеш пълен ляв отиваш от дясно , хващаш направо гребена и почваш да го клатиш на горе на долу...ако почне да тропа значи втулката е заминала..
имаше снимка ама пицвали нещо осра снимките...а ги изтрих от компа вече
всичко друго е описано в първото мнение
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
колега,
изкам да питам втулката в която се движи гребена ка се изкарва??, и за за нея ли е тефлона който си посочил??
изкам да питам втулката в която се движи гребена ка се изкарва??, и за за нея ли е тефлона който си посочил??
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
ами то имаше снимки някакви ама пиц валеи нещо бъгясва...
значи тефлоновата втулка я вадиш с остър нож и чук..
аз поне така я извадих , начупваш я на парченца и готово.
първоначално пробвах с гребена да я избия навън но после ми трябваше флашка за да оправя резбата му яко се заклинва не се мъчи с друго..начупи я.
после при поставянето на новата смажи хубаво и гледай да влезе плътно до ръбчето (има ръбче което ограничава хода на втулката) и я центрирай да е права.
иначе ако е с мм настрани гребена ще запъва яко.
успех
пп. да светна тези които искат да си оправят рейката сами за това че пиньона може да се постави всякък след като бъде изваден.
но добре запомнете как трябва да се постави спрямо карето на кормилния прът когато колелетата и волана са в изправено положение.
аз не го обмислих и сега като са ми изправени колелетата волата ми е на една страна
иначе за сега без да съм карал още колата първите ми впечатления като въртя волана на място са че няма скърцания и пукания като преди..
когато се заключи волана луфта които остава при въртенето му движи и колелата
при въртене бързо в 2те посоки преди се чуваше тропане което сега го няма.
предполагам че е било от някои от лагерите.
значи тефлоновата втулка я вадиш с остър нож и чук..
аз поне така я извадих , начупваш я на парченца и готово.
първоначално пробвах с гребена да я избия навън но после ми трябваше флашка за да оправя резбата му яко се заклинва не се мъчи с друго..начупи я.
после при поставянето на новата смажи хубаво и гледай да влезе плътно до ръбчето (има ръбче което ограничава хода на втулката) и я центрирай да е права.
иначе ако е с мм настрани гребена ще запъва яко.
успех
пп. да светна тези които искат да си оправят рейката сами за това че пиньона може да се постави всякък след като бъде изваден.
но добре запомнете как трябва да се постави спрямо карето на кормилния прът когато колелетата и волана са в изправено положение.
аз не го обмислих и сега като са ми изправени колелетата волата ми е на една страна
иначе за сега без да съм карал още колата първите ми впечатления като въртя волана на място са че няма скърцания и пукания като преди..
когато се заключи волана луфта които остава при въртенето му движи и колелата
при въртене бързо в 2те посоки преди се чуваше тропане което сега го няма.
предполагам че е било от някои от лагерите.
- mafiota
- Мнения: 1544
- Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
- Автомобил: Audi A6 C5
- Двигател: APU
- Местоположение: Козлодуй
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
чувал съм че тефлона си е сериозен материал, че чак да се износи втулката
А тя тази втулка купува ли се, или се купува материала , и майсторя я прави??.
Другият проблем който имам при мен е , че на самият гребен му е паднала циментацията (леко вкопан) там където го натиска планката с която се обира луфта. Това май не е много добре, и се двуумя изобщо дали да се захващам с рециклирането ?
PS:
И само в допълнение на общата тема изкам да спомена,за тези които се захващат с рециклиране на кормилната система, да си прегледате и каретата на кормилният прът. По някога и в тях се появяват луфтове и трябва са се поначукат тапите им , и да се одари допълнително по някой център!
А тя тази втулка купува ли се, или се купува материала , и майсторя я прави??.
Другият проблем който имам при мен е , че на самият гребен му е паднала циментацията (леко вкопан) там където го натиска планката с която се обира луфта. Това май не е много добре, и се двуумя изобщо дали да се захващам с рециклирането ?
PS:
И само в допълнение на общата тема изкам да спомена,за тези които се захващат с рециклиране на кормилната система, да си прегледате и каретата на кормилният прът. По някога и в тях се появяват луфтове и трябва са се поначукат тапите им , и да се одари допълнително по някой център!
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
качвам някакви снимки на куп от първото ми мнение поради фаталити с пицвалей
http://media.snimka.bg/2677/011608404.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608405.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608406.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608410.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608411.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608413.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608415.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608419.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608420.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608422.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608423.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608404.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608405.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608406.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608410.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608411.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608413.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608415.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608419.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608420.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608422.jpg
http://media.snimka.bg/2677/011608423.jpg
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
Темата ти е много хубава, само не ми стана ясно как избиваш пиньона? Съдейки по една от снимките ти, предполагам че отдолу където е тапата се блъска и от там?
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
то мина толкова време вече ,че не помня
най-вероятно отдолу съм го избил - имам спомен ,че беше много спекъл лагера му
после стругар,лагер,лепило и след няма и 2 месеца минах на хидравлика - сега не бих се хванал да правя рейка
ако на някой му се налага по-добре да я смени с хидравлична , филма е един и същ така или иначе
най-вероятно отдолу съм го избил - имам спомен ,че беше много спекъл лагера му
после стругар,лагер,лепило и след няма и 2 месеца минах на хидравлика - сега не бих се хванал да правя рейка
ако на някой му се налага по-добре да я смени с хидравлична , филма е един и същ така или иначе
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
Еми ще блъскам тогава и квото стане
При мен този лагер е здрав, но се опасявам след блъскането вече да не е
Защо пък стругар, какво се минава на струг, не се ли набива след това по същия начин лагера
При мен втулката, тази тефлоновата, е за смяна. Странното е че като свалих рейката, се усещаше луфт точно във втулката и като я занесах в една морга да ми търсят такава рейка и като си я взех сега вече не усещам луфт ..
За това се чудя дали въобще да разбутвам ..
При мен този лагер е здрав, но се опасявам след блъскането вече да не е
Защо пък стругар, какво се минава на струг, не се ли набива след това по същия начин лагера
При мен втулката, тази тефлоновата, е за смяна. Странното е че като свалих рейката, се усещаше луфт точно във втулката и като я занесах в една морга да ми търсят такава рейка и като си я взех сега вече не усещам луфт ..
За това се чудя дали въобще да разбутвам ..
- ktamen
- Мнения: 6157
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Ремонт на мех. кормилна рейка Г2.
Оригиналния лагер няма вътрешна гривна. Съчмите се търкалят в канал по самата ос.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта