Привет колеги,проблема е следния:сутрин на студена кола въпросния клапан (понякога,на случаен принцип) започва да щрака в такт с работата на двигателя на празен ход.Резултата е богата смес,миризма на неизгорял бензин,тресене и самоволно форсиране до около 1300 оборота.Въпроса ми е кога ECU решава да отвори клапана и защо той щрака като луд и какъв е проблема му?Не разбирам от екология и предпочитам колата да е в ред.Благодаря ви предварително.
PS : Това признак ли е че канистъра е за смяна поради запушване или е наличен "large vacuum leak"?
Проблем с EVAP клапан двигател 2Е
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Re: Проблем с EVAP клапан двигател 2Е
Най добре го елиминирай! Лично мнение - всичко измислено за екология не е добре за двигателя!
- MITKOGOLF
- Мнения: 462
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 18:56
- Автомобил: VW GOLF 3
- Двигател: ABF-TURBO
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с EVAP клапан двигател 2Е
Как точно можем да го махнем компа не отчитали някаква грешка
- van4ooo
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с EVAP клапан двигател 2Е
При мен проблема е същия но като му извадя буксата работата на мотора не се променя и vag-com не отчита грешка незнам що така става.Два компа сменям и проблема си остава колкото по студено повече чатка.А доколкото знам трява да отваря когато двигателят е загрял и в движение не на обороти а при мен е обратното.С друг мотор съм.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем с EVAP клапан двигател 2Е
Днес разковах филтърна кутия,дебитомер и въздуховод за да стигна до т.нар канистър който бил пълен с активен въглен.Тръбите на системата са здрави,гумените свръзки също.Смених само ъгловата гумена свръзка до TPSa от която тази система взима вакуум-беше напукана.Кюмбето до рога е здраво,не пропуска и не е запушено.Почистих и дросела,да не се мина случайно.Съответно оборотите се вдигнаха леко-ще доживея дросела да натрупа пак мърсотия за да паднат където им е мястото. След тая операция клапана щрака по-тихо и ефекта с претрисането е осезаемо по-слаб.Тъпото е че системата за изсмукване на парите от резервоара сработва в студовете,няма логика-тогава парите са най-мъртви.Клапана щрака за да бъдат те изсмукани на порции-ако ECU го държи отворен колектора ще се задръсти само с изпарения,защото дросела е закрит на място.Следващия път ще байпасна и кюмбето,ако решите да изхвърлите всичко свързано са тая простотия заменете клапана с резистор,за всеки случай.
Благодаря на колегите за мненията.
Благодаря на колегите за мненията.
-
- Мнения: 64
- Регистриран на: Пон 29 яну 2007 8:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с EVAP клапан двигател 2Е
при мен този клапан е изключен,така си карам без броблеми.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем с EVAP клапан двигател 2Е
Губиш смотаните пари,така ми каза vaskoto1 и го върза обратно.И аз така мисля,но понякога ми претриса заради тоя клапан.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с EVAP клапан двигател 2Е
бензина е летлив. силно при това.
ако го вентилираш в атмосферата-го разпиляваш по пътя все едно.
резервоара се нуждае от вентилация-иначе става лошо. за да не губите парите и парите си (не знам как да сложа ударения, ама вие ше се сетите коя дума какво значи )това трябва да си е на мястото.
по каква логика щрака обаче... не съм убеден, за това нямам мнение по темата. просто казвам че това не е за екология, а за икономия-има значение все пак...
п.п. като се замисля сега-има шанс да е нарушен някой маркуч и колата вместо пари-да смуче чист софийски въздух и да се дави от това... друго си е да виждаш какво дишаш...
ако го вентилираш в атмосферата-го разпиляваш по пътя все едно.
резервоара се нуждае от вентилация-иначе става лошо. за да не губите парите и парите си (не знам как да сложа ударения, ама вие ше се сетите коя дума какво значи )това трябва да си е на мястото.
по каква логика щрака обаче... не съм убеден, за това нямам мнение по темата. просто казвам че това не е за екология, а за икономия-има значение все пак...
п.п. като се замисля сега-има шанс да е нарушен някой маркуч и колата вместо пари-да смуче чист софийски въздух и да се дави от това... друго си е да виждаш какво дишаш...
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем с EVAP клапан двигател 2Е
vaskoto1 написа:бензина е летлив. силно при това.
ако го вентилираш в атмосферата-го разпиляваш по пътя все едно.
резервоара се нуждае от вентилация-иначе става лошо. за да не губите парите и парите си (не знам как да сложа ударения, ама вие ше се сетите коя дума какво значи )това трябва да си е на мястото.
по каква логика щрака обаче... не съм убеден, за това нямам мнение по темата. просто казвам че това не е за екология, а за икономия-има значение все пак...
п.п. като се замисля сега-има шанс да е нарушен някой маркуч и колата вместо пари-да смуче чист софийски въздух и да се дави от това... друго си е да виждаш какво дишаш...
"Ханс" който е измислил логиката за щракане явно си е опазил тайната добре-а и надали е между живите та да каже.Идеята за прокъсан тръбопровод е много добра:лично аз проверих цялостта на системата чрез смукане с уста.Понеже тук не съм наред, се натрових добре.За съжаление по магазините не са и чували за това канистърче като нова резервна част-за да го сменя.Моето мнение е да не закачате системата,най-малко цялата смрад ще я вдишвате през парното лично вие.Ако модераторите преценят могат да заключат темата.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: lirata и 30 госта