Механизмът на ръчната спирачка при моделите на Голф 2 с дискови спирачки отзад(GT,GTi) има недостатък, който води до проблеми със спирачките.Семерингите на лостчетата за ръчната с времето изгниват и вече няма какво да пречи на мръсотията да навлезе в механизма.След клеясването на механизма, съпротивлението нараства и яката пружина се затруднява да връща лостчетата за ръчната и с тях буталцата.Това води до неприятно задържане на ръчната спирачка и постоянно стържене на накладките в дисковете.Задържането се установява много лесно, джантите загряват и около задните спирачки мирише на феродо.
Малко са сервизите, които биха се наели да отстранят този проблем.По моргите единия апарат може да се намери за 40-50лева, а нов няма нужда да споменавам колко струва.В тази тема ще се опитам да обясня как да отстраним проблема,не мисля, че това е непосилна задача за човек с технически умения.
Необходими инструменти:шестограм 8мм(задължително от хром ванадий),лулата от комплекта на колата,голяма и яка отвертка,нормални клещи,клещи с дълги човки,зегер клещи(стискащи),чук(без него не може,винаги трябва за нещо),ключе за развиване на маркучите(мисля, че беше номер 10),ключе за освобождаване на пружината на всяко лостче(мисля че номер ,две дълги тънки и здрави отвертки.Мисля, че е това, ако има още нещо в хода на работа ще се разбере какво е то
Първо откачаме жилата на ръчната спирачка като повдигаме лостчетата с яката отвертка.Ако не става, отпускаме жилото от купето.След това освобождаваме пружината като развиваме болта който я държи(ПАЗЕТЕ СИ ЛИЦЕТО,ЗАЩОТО Е МНОГО ВЕРОЯТНО ДА ИЗХВЪРЧИ НАНЯКЪДЕ ПО СЛУЧАЙНОСТ ! ! !)
На тази снимка се вижда какво представлява апарата.Апаратите се държат с по 2 болта,които се развиват с шестограм номер 8, който трябва да е от хром ванадий,иначе ще се осуче.Ползваме лулата,с която сме развили болтовете на джантата,за да я наденем на шестограма(по-голям лост, по-голяма сила).Следкато апаратите вече висят на маркучите,напомпваме педала на спирачката докато буталцето излезе почти докрай(аз ползвах силата на спирачката, за да направя това,ако някой друг има по-добра идея да действа )
Вече сме извадили буталцето и може да се заемем със зегерката,която държи всички чарколяци от механизма.
Това са всички съставни части на механизма,които сме извадили от тялото след махане на зегерката.Всичко се намира е разположено така както е номерирано на снимката.Номер 1 е зегерката,която се маха със зегер клещи,някакво шило или отвертка.Това не е проблем, проблема е слагането и обратно.
6,7 и 8 са главните компоненти на ръчната спирачка.На 6 е навито буталцето,което вече сме изкарали.Буталцето се навдига с помощта на 7 и 8(бобче).Лостчето(7) с помощта на жилото се извърта и повдига бобчето нагоре,а то буталцето и по този начин колелата блокират.Колато лостчето е в тялото и е силно замърсено се движи много трудно и прижината е безсилна да го върне обратно.По този начин 6,7 и 8 остават в горно положение и не могат да се върнат,накладките се трият в дисковете доста силно, при всяко потегляне задницата слиза надолу към пътя.....
Почостваме всичко и оглеждаме семерингата на лостчето за ръчната,ако е останало нещо от нея(метални пръстени) се отстраняват и леглото се почиства.След това се купуват нови.Аз не намерих никъде нови и затова купих друг вид каучукови но със същите размери.При желание може да се сложи допълнително и силикон.
Възможно е някое от двете бобчета(8) да са счупени.При мен едното беше счупено и баща ми ми направи ново от една стоманена отвертка,отряза малко парче и го оформи на шмиргел.Леглата на бобчетата трябва да се почистят и гресират.При мен в дъното на отвора,където стои лостчето(7), имаше нещо като лелго за сачма,но сачма нямаше,затова слижих такава с подходящ размер.Когато напъхаме лостчето в основата си то ще се трие само в съчмата при движение(не знам дали оригинално е имало такава сачма)
Следкато всичко е почистено и смазано,а и новите семеринги са поставени заедно с лостчето,слагаме бобчето като слагаме грес и в двете му легла!След това поставяме всичко обратно.Там вече идва големия проблем.Пружината(3) повдига 2 много нагоре и зегерката не може да си влезе на мястото.При поставянето на зегерката, някои трябва да натиска с нещо подходящо 2 за да слезе надолу пружината и друг човек да се мъчи да сложи зегерките.Мизерията в тази ситуация е че мястото е много малко и трябва да се работи прецизно.При мен зегерката си отиде на мястото с помощта на 2 отвертки, а ако някой може да го направи със зегер клещите
Тук вече сме се преборили със зегерката и е ред на буталцето да си дойде на мястото.Напъваме първо маншона по показания начин и след това натикваме буталцето колкото може.Оттам нататък трябва да го навием на 3(по-горната снимка).Това става с помощта на клещите с дългите човки като ползваме двете фрезки от горната страна на буталцето.Навиваме докато стигне до долу, като внимаваме с маншона.
Вече би трябвало всичко да е ОК.Закачаме наново всичко и почваме да обезвъздушаваме спирачната система,Настройваме жилата на ръчната така,че когато не е задействана жилото да не опъва лостчето,но и да не е хлабаво.По този начин системата ще се връща докрай....
Мисля,че това беше всичко.Моля да ме извините ако има някакви несъответствия в обяснението ми,но това нещо го правих преди година и нещо.Ако се сетя за нещо друго ще редактирам темата.Извинявам се и ако обяснението е объркано и с много печатни грешки,но се надявам, че ще помогне поне малко на някой ФауВе ентусиаст като мен.Приемам критики и възражения, а ако нещо не е ясно питайте, с каквото мога ще помогна!
За тези които разбират френски ще дам този линк:http://www.passiongolfgti.com/technique/etrierArG2/index.htm откъдето копирах снимките, за да обясня как става процедурата понеже не знам френски, за да преведа тяхното обяснение
Успех в начинанието!Хайде със здраве!
Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Почистване на задни дискови спирачни апарати Golf 2
Последна промяна от NovobranecGT на Сря 21 май 2008 12:40, променено общо 3 пъти.
- La4o
- Мнения: 187
- Регистриран на: Сря 15 сеп 2004 16:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
И аз наи-после си оправих апарата, но без да свалям зегерката щото после нема зглабяне, а бре то явно има , но си трее хубав инструмен за тази работа, сега всичко бачка след промивка с нафта ( ква кал имаше вътре не е за описване, то и аз да бях щях да блокирам : ) и раздвижване с тръбния ключ, мноо съм доволен. Следващия път вече явно ще се разглабя, но за сега е на 6.
- Sachko
- Мнения: 643
- Регистриран на: Нед 15 авг 2004 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bansko/Sofia
- Контакти:
?
Някаде продават ли се ремонтни комплекти за тези апарати ? Интересуват ме гуми4ки всякакви ?
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17178
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ?
Sachko написа:Някаде продават ли се ремонтни комплекти за тези апарати ? Интересуват ме гуми4ки всякакви ?
В Юнитрейд или Ауто+
Аз съм със същите дискови спирачки .
Обаче не ми работи само ръчната на задно ляво колело.
Опитвах да го натягам,но няма резултат - не е в това проблема.
Иначе си спира нормално като натискам педала.
Та искам да попитам, един ли цилиндър командва всичко, трябва ли да го свалям и да го чистя , или някаква друга идея ???
Приемам всякакви съвети.Благодаря предварително.
Атанас
Обаче не ми работи само ръчната на задно ляво колело.
Опитвах да го натягам,но няма резултат - не е в това проблема.
Иначе си спира нормално като натискам педала.
Та искам да попитам, един ли цилиндър командва всичко, трябва ли да го свалям и да го чистя , или някаква друга идея ???
Приемам всякакви съвети.Благодаря предварително.
Атанас
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Прав си, 36-тици са и се чудя защо са по-различни от другите, които бях правил Тия нямат пружини и като махнеш зегерката чарковете не изскачат.Понеже ме домързя да ходя на стругар да ми направи нещо с такава резба, с което да извадя чарковете, направо CO-то......но за моя изнената след трудното разглобяване, се оказа, че всичко вътре е перфектно и си работи добре, а като бяха на колата не работеха
Ти какво против 36-тиците имаш Нали дисковете и на двата модела са еднакви, за 2мм на буталцето няма да правим проблем
Ти какво против 36-тиците имаш Нали дисковете и на двата модела са еднакви, за 2мм на буталцето няма да правим проблем
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: eddyman и 25 госта