В подготовка за новия сезон - реших да пробвам с други гуми - от колега от форума изпаднаха (за съжаление само 2бр.) почти чисто нови и перфектни полуслика TOYO Proxes R888 с DOT5009, като той ме увери, че са карани само няколко старта. Търсят се още 2 такива (ако знаете някъде - помагайте!), също в перфектно състояние и не стари, за да окомплектовам с еднакви гуми колата. Макар че приятели, каращи на пистата точно с тоя модел R888 не се изказаха много ласкаво за него, бяха разочаровани откъм държание спрямо настилката - меко казано били надценени (не отговаряли на очакванията), особено пък за високата си цена. Искам лично да ги пробвам, наистина очаквам от тях по-добро сцепление от полусликовете на FEDERAL 595 RS-R, с които съм сега. Но все пак по всички ревюта ги дават гуми за драг, не толкова за писта.
Естествено за втория комплект гуми набавих още един комплект джанти, за да не се налага да свалям Федерала. А и така ще мога да правя тестове при еднакви условия, като на пистата директно сменям едните с другите колела. Джантите отново са оригиналните от G60 - Estoril 6J x 15" ET35. Прави и без заварки, на оригиналния лак, който е подпухнал и се е олюпил - мисля да го махна с някакъв пейнт ремуувър и да си останат полиран алуминий, както са стандартно. Моделът ми допада, защото е много здрав и сравнително лек за дизайна си, недостатък му е само, че е тесен - само 6J и с не особено изнесеното ЕТ35.
Първоначално идеята беше за втори комплект гуми да взема Federal 595 (нормалните, не R), защото имат много добро сцепление на сухо и особено на мокро (преди карах с такива Vento-то на пистата - очарован съм), но засега това се отлага.
Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM над 120PS
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
План за развитие за сезон 2011г.
План за развитие на автомобила за сезон 2011г.:
- основен ремонт на двигателя - бутала и сегменти на ремонтен размер 81,50mm;
- ревизия, шлайф и леки доработки на цилиндровата глава;
- термоизолиране на смукателния колектор;
- ревизия на биели, колянов вал, основни и биелни лагери;
- алуминиев картер (под въпрос е заради рисковете от удар и счупване);
- ревизия на съединителя - ако се наложи керамика вместо феродото;
- ревизия на спирачки (дискове, накладки, помпа, течност, маркучи и т.н.);
- експерименти с по-агресивни валове - 272, 276, 282 и повече градуси;
- увиване на цялата генерация с термолента (до крайното гърне);
- нови настройки на дино-стенд;
- ревизия основен комплект гуми Federal 555 RS-R - износване на протектора и остаряване на каучука;
- подготвяне на втори комплект гуми - за резервен и за експерименти как държат спрямо основните. Засега имам 2 перфектни TOYO Proxes R888, търся още 2 такива или ще взема 4 нови Federal от друг модел - 555 или 535;
- напомпване на всички гуми с азот;
- шпилки вместо болтове на джантите;
- изчистване на налюпения лак на втория комплект джанти Estoril с пейнт-ремуувър - вероятно ABRO;
- от всички седалки, които имам - да си подбера най-удобната за каране по писта;
- монтиране на пасажерски спортен 3 или 4-точков колан;
- настройване на ламбда-симулатора - ако се наложи да се манипулира сигнала;
- монтиране на долна разпънка между носачите;
- подмяна на някои или всички тампони по окачването с полиуретанови;
- раздуване на калниците (с fender roller, който трябва да направя), за да може да слезе колата още по-ниско;
- снижаване на окачването с 2-3см;
- фланци на колелата от 10-12mm за разширяване на следата;
- монтиране на ключ-маса с жило за задействане от купето;
- добавка за гориво Bardahl Octane Booster, Bardahl - BSF / Octane Booster или друга за подобряване на изгарянето;
- монтиране на табло DigiFiz до 8.000 оборота, заедно с MFA и инсталация;
- лазерен термометър за измерване температурата на гумите след каране - за оптимизиране на сцеплението;
- on-board камера - да си гледаме грешките после;
*Евентуално може да започна и работа по подготвяне на друга система за впръскване на горивото - две моноинжекции в един смукателен колектор. Всички части вече са налични.
Целта на всичко е да се постигне мощност над 120 коня и още по-добро стоене на пистата. Време под 1:03:80. Дано се получи!
Лошото е, че сезонът наближава, а аз нямам никакво време за колите. Вероятно няма да успея да осъществя всичко по план, но поне най-основните неща се надявам да станат навреме.
А имам интересни планове и за Vento-то, и за комбито...
От следващата седмица започвам с по-дребните промени, ще качвам снимки.
- основен ремонт на двигателя - бутала и сегменти на ремонтен размер 81,50mm;
- ревизия, шлайф и леки доработки на цилиндровата глава;
- термоизолиране на смукателния колектор;
- ревизия на биели, колянов вал, основни и биелни лагери;
- алуминиев картер (под въпрос е заради рисковете от удар и счупване);
- ревизия на съединителя - ако се наложи керамика вместо феродото;
- ревизия на спирачки (дискове, накладки, помпа, течност, маркучи и т.н.);
- експерименти с по-агресивни валове - 272, 276, 282 и повече градуси;
- увиване на цялата генерация с термолента (до крайното гърне);
- нови настройки на дино-стенд;
- ревизия основен комплект гуми Federal 555 RS-R - износване на протектора и остаряване на каучука;
- подготвяне на втори комплект гуми - за резервен и за експерименти как държат спрямо основните. Засега имам 2 перфектни TOYO Proxes R888, търся още 2 такива или ще взема 4 нови Federal от друг модел - 555 или 535;
- напомпване на всички гуми с азот;
- шпилки вместо болтове на джантите;
- изчистване на налюпения лак на втория комплект джанти Estoril с пейнт-ремуувър - вероятно ABRO;
- от всички седалки, които имам - да си подбера най-удобната за каране по писта;
- монтиране на пасажерски спортен 3 или 4-точков колан;
- настройване на ламбда-симулатора - ако се наложи да се манипулира сигнала;
- монтиране на долна разпънка между носачите;
- подмяна на някои или всички тампони по окачването с полиуретанови;
- раздуване на калниците (с fender roller, който трябва да направя), за да може да слезе колата още по-ниско;
- снижаване на окачването с 2-3см;
- фланци на колелата от 10-12mm за разширяване на следата;
- монтиране на ключ-маса с жило за задействане от купето;
- добавка за гориво Bardahl Octane Booster, Bardahl - BSF / Octane Booster или друга за подобряване на изгарянето;
- монтиране на табло DigiFiz до 8.000 оборота, заедно с MFA и инсталация;
- лазерен термометър за измерване температурата на гумите след каране - за оптимизиране на сцеплението;
- on-board камера - да си гледаме грешките после;
*Евентуално може да започна и работа по подготвяне на друга система за впръскване на горивото - две моноинжекции в един смукателен колектор. Всички части вече са налични.
Целта на всичко е да се постигне мощност над 120 коня и още по-добро стоене на пистата. Време под 1:03:80. Дано се получи!
Лошото е, че сезонът наближава, а аз нямам никакво време за колите. Вероятно няма да успея да осъществя всичко по план, но поне най-основните неща се надявам да станат навреме.
А имам интересни планове и за Vento-то, и за комбито...
От следващата седмица започвам с по-дребните промени, ще качвам снимки.
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Днес започнах от монтирането на ключ-масата (като по-лесно). Измислих му място, както и как ще се задейства от купето посредством жило.
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Вече съм с "ръчен смукач"!
Посредством него ще се задейства от купето ключ-масата в случай на нужда. Остава само да окабеля ключа и с това съм готов.
Посредством него ще се задейства от купето ключ-масата в случай на нужда. Остава само да окабеля ключа и с това съм готов.
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Най-накрая!
След двумесечно чакане, днес пристигна онборд-камерата. С доста прилични параметри е, но не ми остана време да я пробвам. Надявам се това да стане утре - напът за София. Ако е хубава, може да взема още една-две:
След двумесечно чакане, днес пристигна онборд-камерата. С доста прилични параметри е, но не ми остана време да я пробвам. Надявам се това да стане утре - напът за София. Ако е хубава, може да взема още една-две:
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Камерката работи супеееер - много готин образ вади! На феста я монтирах отвътре на предното стъкло на комбито и снимах минаващите посетители!
И докато ние сме се забавлявали там, механиците са свалили двигателя и са го разглобили, за да мога днес да го огледам и да преценим какво правим нататък. Ще поумувам до края на седмицата, защото замислям още жокери за повече коне :
И докато ние сме се забавлявали там, механиците са свалили двигателя и са го разглобили, за да мога днес да го огледам и да преценим какво правим нататък. Ще поумувам до края на седмицата, защото замислям още жокери за повече коне :
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Използвах хубавото време днес, избягах леко от работа (за няколко часа ) и си намотах генерацията докрай с термолента. Надявам се да има поне малко положителен ефект.
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Вече сме на шпилки (за добро или лошо)! Могат да понесат фланци до 30-40мм, но толкова дебели няма да се налагат. На снимките са без фланци, затова стърчат. Тия дни ще реша колко широки да слагам, но шпилките няма да излизат извън джантите.
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Ден за експерименти с различни дебелини фланци (5, 10 и 15mm), както и с различни широчини и офсет джанти (G60 - 6J ЕТ35 и BMW Alpina - 7,5J ET12):
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Прекрасен ден за измиване на купето, моторния отсек и почистване и подготвяне на цилиндровия блок, глава, бутала и останалите части по мотора, за да можем в следващите дни спокойно да го сглобим.
Буталата преди и след почистване:
Блокът преди и след (шлайфан и пръснат черен мат):
Главата след контролен шлайф 0,2mm:
Кошът преди и след хигиенизация:
Лагери, сегменти, болтове, семеринги, гарнитури и всичко необходимо:
И всичко е подредено в очакване да го сглобим скоро:
Буталата преди и след почистване:
Блокът преди и след (шлайфан и пръснат черен мат):
Главата след контролен шлайф 0,2mm:
Кошът преди и след хигиенизация:
Лагери, сегменти, болтове, семеринги, гарнитури и всичко необходимо:
И всичко е подредено в очакване да го сглобим скоро:
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Довърших монтирането на ключ-масата и понеже заводските кабели и клеми към акумулатора хич не ми харесваха, смених цялата инсталация за плюс и минус до него.
Правих и малко измишльотини по камерите на главата, но за тях утре...
Ето така ще стой прекъсвачът - използвах 2 стърчащи от подкалника заводски шпилки, за които ще го захвана с гайки посредством собственоръчно изработена алуминиева планка (не особено красива, но здрава и функционална):
Така изглежда направената от мен нова инсталация до оригиналната (с черните кабели):
Правих и малко измишльотини по камерите на главата, но за тях утре...
Ето така ще стой прекъсвачът - използвах 2 стърчащи от подкалника заводски шпилки, за които ще го захвана с гайки посредством собственоръчно изработена алуминиева планка (не особено красива, но здрава и функционална):
Така изглежда направената от мен нова инсталация до оригиналната (с черните кабели):
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Днес много малко успях да поработя по колата, че и в службата имаше доста задачи. Не можах да подготвя напълно главата, но поне механиците събраха блока (утре ще го снимам, че забравих).
Аз само завърших напълно инсталацията и монтажа на ключ-масата (само ще преместя тънките кабели за маса да са след ключа, тук са сложени да не ги търся после):
Специални благодарности към guru за този ключ-маса!
Аз само завърших напълно инсталацията и монтажа на ключ-масата (само ще преместя тънките кабели за маса да са след ключа, тук са сложени да не ги търся после):
Специални благодарности към guru за този ключ-маса!
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Вижда му се краят!
Блокът е сглобен, почти довърших "измишльотините" по главата, утре я събираме и нея.
Тук е мястото да изразя своите огромни благодарности към фирма ГАРЕНА 5 (гр. Пловдив) за това, че ми угаждат на всички прищявки и приумици, дори в събота и неделя. И ми позволяват сам да си работя с техните машини и инструменти. ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ, Ники!!! Ако ви трябва да се изработи сложен детайл, част по колата, инструмент или ремонт по машина, изобщо всякакво нестандартно оборудване - те са хората! Доста тунингисти ползват услугите им.
Чакаме само Венци да направи керамиката на съединителя, качваме и палииииииммммммм:
Блокът е сглобен, почти довърших "измишльотините" по главата, утре я събираме и нея.
Тук е мястото да изразя своите огромни благодарности към фирма ГАРЕНА 5 (гр. Пловдив) за това, че ми угаждат на всички прищявки и приумици, дори в събота и неделя. И ми позволяват сам да си работя с техните машини и инструменти. ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ, Ники!!! Ако ви трябва да се изработи сложен детайл, част по колата, инструмент или ремонт по машина, изобщо всякакво нестандартно оборудване - те са хората! Доста тунингисти ползват услугите им.
Чакаме само Венци да направи керамиката на съединителя, качваме и палииииииммммммм:
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
"Съединителят прави силата" Старият беше буксувал малко, надявам се с този зацепването да е перфектно.
Благодарности (за кой ли път! ) към Венци и Илиян от Madness Motorsport за вниманието и помощта! Разчитам на тях и за настройките на диното другата седмица.
Утре качваме двигателя!
Благодарности (за кой ли път! ) към Венци и Илиян от Madness Motorsport за вниманието и помощта! Разчитам на тях и за настройките на диното другата седмица.
Утре качваме двигателя!
- Vento
- Мнения: 2876
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Повишаване мощността на 1,8i mono - RP, ABS и AAM - до 115PS
Всичко е сглобено, днес дори запалихме и покарахме малко.
Има дребни довършителни работи, малко разработване и другата седмица - настройки при Венци на диното...
Има дребни довършителни работи, малко разработване и другата седмица - настройки при Венци на диното...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта