Понеже четох темата за падането на ДДС-то и реших да погледна и акцизите:
Ето:
Тарифа за акцизите
11. (Изм., ДВ, бр. 153 от 1998 г., бр. 118 от 2002 г., бр. 112 от 2003 г.)
Пътнически автомобили, товаро-пътнически и състезателни автомобили за не повече от 9 човека, вкл. водача, с мощност на двигателя:
а) за фабрично нови автомобили:
- над 120 киловата (kW) по система DIN 700 лв. плюс 90 лв. за 1 kW
за разликата над 120 kW
- над 126 киловата (kW) по система SAE 700 лв. плюс 85,71 лв. за
1 kW за разликата над 126 kW
б) за употребявани автомобили:
- над 120 киловата (kW) по системата DIN над 120 kW
до 150 kW 35 лв. за 1 kW
над 150 kW 60 лв. за 1 kW
- над 126 киловата (kW) по системата SAE над 126 kW
до 157,5 kW 33,33 лв. за 1 kW
над 157,5 kW 57,14 лв. за 1 kW
Преизчисляването на мощността на двигателите на автомобилите от киловати (kW) в конски сили се извършва при съотношение 1 киловат (kW), равен на 1,36 конски сили.
Тоест един употребяван автомобил 225 к.с. по DIN ще бъде:
225/1.36 = 165 KW по DIN
30 KW x 35 лв = 1050 лв
+ 15 KW x 60 лв = 900 лв
Като теглим чертата: 1950 лв!!! ТОТАЛ!
А преди как беше?
225 к.с. x 18 лв ДДС = 4050 лв
+ Акциз 1950 лв
+ ДДС въху акциза 20% = 390 лв
Тотал: 6390 лв.
Изводът е, че след нова година, да сме живи и здрави, бегачките ще са с поне 4000 лева по-евтини!!!
Е това не е ли добра новина?
Тарифа на акцизите
- KOKO ГЕОРГИЕВ
- Мнения: 1110
- Регистриран на: Вто 25 яну 2005 15:38
- Автомобил: AUDI A8 4.2 Quattro + FORD Galaxy
- Двигател: AUW 2001
- Местоположение: София
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
KOKO ГЕОРГИЕВ написа:И аз така разбрах, че няма да има, но Владо е в грешка при изчисленията. При употребяваните се таксува всеки киловат, а не само тези над 120.
- над 120 киловата (kW) по системата DIN над 120 kW
до 150 kW 35 лв. за 1 kW
над 150 kW 60 лв. за 1 kW
това второто "над 120 kW" аз го разбирам като от 120тия kW до 150тия - по 35 лева. от 150тия до XXX по 60 лв.
Не би трябвало да се плаща под 120 - то няма и цена за под 120 kW
- ALiGaToR
- Мнения: 407
- Регистриран на: Чет 28 юли 2005 10:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Тарифа на акцизите
Vlad777 написа:
Тоест един употребяван автомобил 225 к.с. по DIN ще бъде:
225/1.36 = 165 KW по DIN
30 KW x 35 лв = 1050 лв
+ 15 KW x 60 лв = 900 лв
Като теглим чертата: 1950 лв!!! ТОТАЛ!
Е тука си във грешка!!!
За 165kW не се плаща 1950 лева акциз ами се плаща 9926 лева.
Акциза не се плаща за конете над 120kW ами за всичките коне които са. В смисъл за 165kW не плащаш само 45kW ами всичките 165kW. И не се смята по 30лв до 150kW и по 60лв след 150kW. Ами когато е над 150kW си палщаш всичките коне по 60 лева.
Само че аз имам един въпрос. Какво става със акциза след като влезем във ЕС?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
рових се доста и никъде неоткрих да има акциз във вътрешнообщностната търговия освен при - горива, алкохоли и цигари.
Акциза се събира и контролира от агенция митница. Доста са сложни нещата които ще се случват след 01.01.2007, но при вноса на коли няма да ни интересува митница. Идеята на цялата врътка е, че ще стане все едно дали купуваш колата от Варна или от Германия. Акцизи и мита ще има за колите, но само за тези които влизат в общността за първи път, което ще рече, че дори и да се купи хонда регестрирана в Германия, ние тук нищо неплащаме освен еко таксата и таксата първа регистрация, които са локални такси и нямат общо с митници или ЕС.
Абе с две думи стига сте стряскали - ще си купуваме евтино стари и мощни коли
Акциза се събира и контролира от агенция митница. Доста са сложни нещата които ще се случват след 01.01.2007, но при вноса на коли няма да ни интересува митница. Идеята на цялата врътка е, че ще стане все едно дали купуваш колата от Варна или от Германия. Акцизи и мита ще има за колите, но само за тези които влизат в общността за първи път, което ще рече, че дори и да се купи хонда регестрирана в Германия, ние тук нищо неплащаме освен еко таксата и таксата първа регистрация, които са локални такси и нямат общо с митници или ЕС.
Абе с две думи стига сте стряскали - ще си купуваме евтино стари и мощни коли
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта