Здравей, колега от въздухарския подраздел.
Предполагам, че ще искаш да понавървява колата, затова ако смяташ да слагаш плочки за газта на двете тела на карбураторите ползувай такива с дифузьори почти колкото тези на карбуратора или една идея по-малки - да речем ако си с 26мм, както казваш, сложи 24, примерно де. Плочките дето ги продават в магазините имат възможността да им се сменява средната част - дифузьорът всъщност. Така че ако не ти хареса динамика/разход, винаги можеш да експериментираш с друг размер, ако имаш познат стругар, на който да му се занимава с теб
Ако има шанс разположи тройникът точно между двата карбуратора, като се постараеш маркучите към плочките им да са с минимална дължина и равни. Като цяло мисля, че това е по-основното. При по-дебели маркучи след тройника ще е нужно по-малко развит тройник и обратното - при по-тънки - по-развит от първия случай. Относителна е работата, нещата стават с хубава центровка на запалването и настройка на газта. Делкото ти с чукче ли е? В момента нямам време, но не ми е проблем да ти драсна една скица на дифузера с фунията преди и след него.
Мнение за дифузьор на смесител
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Всъщност, докато реша от къде и как да подавам газта, уморен от опити да регулирам и настроя карбуратори на които половината части са им за смяна, 100-те октана бензин и лошата динамика на двигателя, взех зъмбата и пробих по дупка в гумените входове на карбовете. Изпарителят е по средата и от него излизам с 10см. маркуч Ф18 -тройник с едно кранче, два маркуча Ф14 и влизам над входа на карбовете с Г-та 30х30 с Ф10,5. При тоя сетъп и стандартният филтър на газ нямаше палене, затова, запуших входа на филтъра. След няколко теста се спрях на изрязано шише от малка-минерална с Ф24. Върви си доста прилично, дори с малко газ, още от 1000 до 4000, ниските също биват, но после започва да куца, а според разпределителният вал силата трябва да е от 3500 до към 5500. Вярвам, че съм го поудошил и не, това е начинът, но е по-добре от разбити карбове и 100 октана. Мисля да "вървя" в посока на разпробиване на дифузьорите 26мм., под стеснението им, с малки отвори под ъгъл 30гр. ...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Имам известен опит с газифициране на боксерните Алфи. Пътят на газта към двата карба трябва да е еднакъв по дължина, с минимум завои и чупки, за да е еднакво съпротивлението. Проблем е, че тройникът с рег. винт е далече от карбураторите и трудно се напасват различните режими.
Според мен добро решение за тази схема са 2 еднокамерни карбуратора Вебер от Застава, защото газта може да се подаде както на жигуловските, които съм показал по-рано. С щуцер, през малкия дифузьор за бензина. Така има перфектно дозиране на газта и не се влошава работата на бензин.
Според мен добро решение за тази схема са 2 еднокамерни карбуратора Вебер от Застава, защото газта може да се подаде както на жигуловските, които съм показал по-рано. С щуцер, през малкия дифузьор за бензина. Така има перфектно дозиране на газта и не се влошава работата на бензин.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Идеята със заставовите е добра, ама не знам от де бих намерил, със сигурност ще има изненади и доработки и пак влезам във филм... Да не говорим как ще отиват заставови карбове на двигател Порше... По-лесно и стилно ще да сложа двойните вебъри и да им посна газ през малките дифузьори, ама пак не си е работа, че и там куп доработки ще има. Това ми е всекидневното возило и повече от ден в боксът, не трябва да стои, та се налага да се справяме с наличните карбове, без много-много щуротии... Като става въпрос за солексите, се сещам, че при същият двигател слаган на Т3 е с друг разпределителен вал и са до 4500об. всъщнос за моят вал, при бензин би трябвало да са ми малки тия 26мм. дифузьори, тоест за газ - ще са близо до истината...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Заставовите карбуратори все още се намират, а и на Порше мотор ще паснат. Такива съм слагал на Пасат В2 и Голф 2 1.6 75 коня - колите си вървят най-нормално и на бензин са много икономични.
Самият карб е точно половин жигулов и е много прост, не страда от запушвания като Солекс. Ако ще слагаш двукамерни, бая са големи - не зная колко ти е мястото.
Самият карб е точно половин жигулов и е много прост, не страда от запушвания като Солекс. Ако ще слагаш двукамерни, бая са големи - не зная колко ти е мястото.
- hcohco
- Мнения: 13
- Регистриран на: Чет 29 ное 2012 9:24
- Автомобил: Audi 80 B4
- Двигател: ABF
- Местоположение: София
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Да съживя темата.
На АБФ-а бях с плочка с 32мм ,мотора тъпчеше след 4500 каквито и реглажи да правя.
Минах на 38 мм и вече се развърта до 7000 об/мин без проблем.
Колата стана по пъргава и по икономична,близо с 1 литър свали разхода градско.София час пик сутрин и вечер час пик 12/100км газ ,преди се въртеше около 13-13.5/100км.
Мисля че повече от този разход няма какво да се желае,при полужение че колата е 1400 кг (Audi B4)
На АБФ-а бях с плочка с 32мм ,мотора тъпчеше след 4500 каквито и реглажи да правя.
Минах на 38 мм и вече се развърта до 7000 об/мин без проблем.
Колата стана по пъргава и по икономична,близо с 1 литър свали разхода градско.София час пик сутрин и вечер час пик 12/100км газ ,преди се въртеше около 13-13.5/100км.
Мисля че повече от този разход няма какво да се желае,при полужение че колата е 1400 кг (Audi B4)
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Темата е много хубава и мисля, че ще е по-полезна, ако се направи важна...
Благодарение и отчасти на тая тема разходът на бус Транспортер Т2-1971г. с 4 цилиндров въздухар Порше над 110 коня, с два карба и обикновенно Ловато е 8 извънградско и 15 градско, като градското е такова, заради задкормилното естройство...
Кутията все още е прекалено къса и за да се движа с нормална скорост, двигателят работи на 4000об. и с предишният мотор Лада 1500 70коня, с долна плочка за смесител, градско и извън разходът ми беше еднакъв, но не юрках, толкова, че не беше, така забавно... Газта на 2-та карба, подавам, чрез полиуретавови маркечи 100мм. и Ф7, кито влизат през въздуховода и достигат до тястата част на дифузьора, което пречи на дроселите на смукачите, но засега нямам особенни грижи с, това... Кранчето за газта е развито докрай и просто е излишно... След разпробиването на дифузьорите и оптимизирането на делкото, че хич не е за тоя мотор и опушване на моторният отсег, за да не смуче 80гр. горещ въздух, очаквам падане на разхода и повишаване на мощноста с поне още 5-10%. Но и сега съм доволен!
Благодарение и отчасти на тая тема разходът на бус Транспортер Т2-1971г. с 4 цилиндров въздухар Порше над 110 коня, с два карба и обикновенно Ловато е 8 извънградско и 15 градско, като градското е такова, заради задкормилното естройство...
Кутията все още е прекалено къса и за да се движа с нормална скорост, двигателят работи на 4000об. и с предишният мотор Лада 1500 70коня, с долна плочка за смесител, градско и извън разходът ми беше еднакъв, но не юрках, толкова, че не беше, така забавно... Газта на 2-та карба, подавам, чрез полиуретавови маркечи 100мм. и Ф7, кито влизат през въздуховода и достигат до тястата част на дифузьора, което пречи на дроселите на смукачите, но засега нямам особенни грижи с, това... Кранчето за газта е развито докрай и просто е излишно... След разпробиването на дифузьорите и оптимизирането на делкото, че хич не е за тоя мотор и опушване на моторният отсег, за да не смуче 80гр. горещ въздух, очаквам падане на разхода и повишаване на мощноста с поне още 5-10%. Но и сега съм доволен!
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Отдавна не бях писал точно по темата. С "новата" си кола се радвам на съвсем приличен разход. Реших да закупя едни вълшебни неща, които спомагат за по-добро смесообразуване и респ. намаляване на разхода. Тъй като се наложи да сваля въздушния филтър най-накрая успях да измеря фи-то на дифузьорите. Както и предполагах - те са два, като за двукамерен карбуратор - моят е 2ЕЕ - т.нар.Екотроник на Пиербург. Оказа се, че газовите дифузьори са по-големи по размер от дроселовите клапи на двете камери на карбуратора. Съответно 25мм е на първа, а 27мм на втора камера. Което казано честно не съответствува много дотук написаното в темата - предполагам, че карбураторът е близък до 2е2, който мисля беше със съответно 22 и 24мм. др.клапи на двете камери. Предстоят ми малко експерименти и заиграване с ТАП, като дам още предварение (гоня това на метановите коли) и обедня още сместа. Ще пиша периодично или ще допълвам това си мнение за резултатите.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Отдавна се канех за този проект, накрая му дойде времето.
Приготвил съм 2 дифузьора, 32 и 37 мм диаметър. Дупките, които са пробити, запушвам вътре с алуминиева лента от бирена кутийка, залепена с епоксидна смола. Вместо отворите по 2.5-3 мм, пробивам с шило 1 мм. След пробите ще увеличавам отворите, докато получа оптимален резултат.
Регулаторът, който съм приготвил, ще се навие на плочката директно. Целта на занятието е тръбата от изпарителя до плочката да е максимално къс - при мен ще е 20 см - и дроселирането да не е в регулатора, а в плочката. При мен регулатора ще е почти напълно отворен. Така се получава по-равномерно смесообразуване на различни натоварвания. Ще се монтира на 1.6 AFT мотор, който в момента е с 34 мм плочка, стандартно изпълнение. Дава ми много приличен разход и добър вървеж, ама се видях с повече свободно време и отдавнашен мерак.
За съмняващите се - вече съм го правил на карбураторен мотор.
Приготвил съм 2 дифузьора, 32 и 37 мм диаметър. Дупките, които са пробити, запушвам вътре с алуминиева лента от бирена кутийка, залепена с епоксидна смола. Вместо отворите по 2.5-3 мм, пробивам с шило 1 мм. След пробите ще увеличавам отворите, докато получа оптимален резултат.
Регулаторът, който съм приготвил, ще се навие на плочката директно. Целта на занятието е тръбата от изпарителя до плочката да е максимално къс - при мен ще е 20 см - и дроселирането да не е в регулатора, а в плочката. При мен регулатора ще е почти напълно отворен. Така се получава по-равномерно смесообразуване на различни натоварвания. Ще се монтира на 1.6 AFT мотор, който в момента е с 34 мм плочка, стандартно изпълнение. Дава ми много приличен разход и добър вървеж, ама се видях с повече свободно време и отдавнашен мерак.
За съмняващите се - вече съм го правил на карбураторен мотор.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Ники, да не забравиш да споделиш резултатът после?
Да използвам темата, за да не пускам нова. Ще ми се да поразсъждаваме малко над един въпрос
Понеже написаното от колегата Добромирски ме е водило в настройката на газ почти винаги ми се иска да разясня нещо, за което мисля отдавна, но не успявам да си дам отговор дали е или не е така. Става реч за обяснението му с графиката, изразяваща ролята на винта на изпарителя (за кратко ще го наричам ВнИ) и тройника.
Сега нека видим как изглежда графиката при даден автомобил, в случая няколко ГТИ-та 8-волтови, не успях да намеря някое 1.8 моно:
Питането ми е: ако успеем да нагодим тройника и ВнИ така, че графиката да стане подобна на тая от дино-теста това гарантира ли ни, че ще получим "оптималното"(приемаме, че оптимумът е заложен още от разработката на даден мотор от завода) като разход/вървеж на автомобила ни?.
Ето и при японските - Хонда 1.5 90 коня:
Да използвам темата, за да не пускам нова. Ще ми се да поразсъждаваме малко над един въпрос
Понеже написаното от колегата Добромирски ме е водило в настройката на газ почти винаги ми се иска да разясня нещо, за което мисля отдавна, но не успявам да си дам отговор дали е или не е така. Става реч за обяснението му с графиката, изразяваща ролята на винта на изпарителя (за кратко ще го наричам ВнИ) и тройника.
Сега нека видим как изглежда графиката при даден автомобил, в случая няколко ГТИ-та 8-волтови, не успях да намеря някое 1.8 моно:
Питането ми е: ако успеем да нагодим тройника и ВнИ така, че графиката да стане подобна на тая от дино-теста това гарантира ли ни, че ще получим "оптималното"(приемаме, че оптимумът е заложен още от разработката на даден мотор от завода) като разход/вървеж на автомобила ни?.
Ето и при японските - Хонда 1.5 90 коня:
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Ехеее, как я изровихте дая дърта тема.
Мнение - слагайте ГИ
Мнение - слагайте ГИ
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
stefan4o написа:Ехеее, как я изровихте дая дърта тема.
Мнение - слагайте ГИ
с дифузор нище ще върви като хората , ама ще гори . А при киф - см. колектор е пластмасов - познай резултата.
Re: Мнение за дифузьор на смесител
7 г.с обикновена метанова никакви ядове,сега с обикновена газова пак няма яд,но на принципа проба -грешка повече харчеше,намалихме диаметъра и заспа.Пък Вие пак си чешайте езиците.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Мнение за дифузьор на смесител
Та като си чешем езиците пиши какъв ти е разхода строго градско и кой град и магистрално.
А и как е положвнивто с оборотите на ПХ ?
А и как е положвнивто с оборотите на ПХ ?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта