ОТнася се за повечето каляски, но най-вече приложимо за
Голф 2,3;
Поло 2, 2F, 3
Пасат 2,3,4
Венто, Джета
Та предполагам много хора имат чуството, че спирачките им не са читави..
ето няколко съвета, често давани тук във форума:
Спирачна течност
Спирачната течност /СП/, по книжка се сменява на всеки 2 години, без оглед на пробега. Силно препоръчително е да сменявата ЦЯЛАТА спирачна течност така както производителя е указал.
СП са типизирани по FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.
и някой от тях са несъвместими една с друга и не бива да се смесват.
Ето и тема по въпроса
Накладки/Дискове
Също имат определен живот, и се сменят, когато достигнат определени параметри на износване дефинирани от производителя.
Можете да прибегнете и към подмяна на вашите оригинални дискове с други дискове от същият размер но перфорирани, с канали, вентилирани
Накладки каква марка?
Тестове на накладки
и дискусия
Слагане на по-големи дискове..
VW имат хубавият навик да монтират стандартни части на различни автомобили.
НА голяма част от Г2, Г3, Поло 2,2F, 3 са монтирани дискове с размер 239mm. Смяна само на дискове с по-големи не може да се направи но..
Ако подмените спирачните апарати и сложите такива от GTI ще можете да монтирате по-големи дискове /256мм/, и по-добро спиране.
такива големи дискове с апарати, се намират в корадо, Г2 GTI, PL и PV мотори след 89 година.. ако говорим за джанти с 4 дупки..
Ако говорим за джанти с 5 дупки, то изборът е по-голям.
Слагане на дискови задни спирачки
Тема по въпроса
Подробност.. тук не трябва да се забравя и т.нар. кантар, или регулатор на спирачното усилие за задните спирачки ако го нямате.. трябва да си го набавите.
СЛагане на по-голям спирачен цилиндър
Тепърва... ще се попълва...
на финала..
Някъде да споменах цени..
не съм.. защото не е евтино..
И моля.. отнасяте се със спирачките си така, както бихте искали да се е грижил човека в колата задаваща се преалено бързо към вас..!!
Подобряване на спирачната система и спирането
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Човече, ти не спиш - в три часа посред нощ пак за общото благо -
По темата: за Голф 3 GT AFT 1.6 74 kW/101 к.с. - смяна на всички (4) спирачни дискове (чисто нови Brembo)заедно с всички накладки (ATE Textar - нещо такова, ама кое от двете ), спирачната течност и тя новичка, с монтажа - около 350 лева. Съвсем точно не мога да кажа, щото бая други работи си смениха, и нямам разбивката по части, но някъде там е цената. Както каза Wili98, не е евтино, но по важно е да спреш на време, отколкото да спестиш някой лев. А и при такава смяна си знаете (а и само на накладките да са нови) - първите 300 км по-леко за да не се опекат накладките и да почнат да пеят
По темата: за Голф 3 GT AFT 1.6 74 kW/101 к.с. - смяна на всички (4) спирачни дискове (чисто нови Brembo)заедно с всички накладки (ATE Textar - нещо такова, ама кое от двете ), спирачната течност и тя новичка, с монтажа - около 350 лева. Съвсем точно не мога да кажа, щото бая други работи си смениха, и нямам разбивката по части, но някъде там е цената. Както каза Wili98, не е евтино, но по важно е да спреш на време, отколкото да спестиш някой лев. А и при такава смяна си знаете (а и само на накладките да са нови) - първите 300 км по-леко за да не се опекат накладките и да почнат да пеят
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Колата ми дойде от Германия с накладки които бяха за смяна и това е първото което смених по нея. Стандартно накладките от двете страни на диска ми бяха еднакви с дължина в най-дългата си част 10 см. Отидох в първият магазин и ми предложиха накладки от Сеат Толедо които са различни: от външната страна на диска бяха 15 см ,а от вътрешната 12 см ,цена 22 лв. Захващачите им бяха едентични на моите и ги купих. За съжаление нямам база за сравнение ,но съм сигурен ,че сега полото спира доста по добре
П.П. Всички размери в сантиметри не са точни ,а са примерни ( просто не ги помня) ,но си спомням много добре ,че "оригиналните" ми бяха дори по-малки от малките(вътрешните) на новият комплект
П.П. Всички размери в сантиметри не са точни ,а са примерни ( просто не ги помня) ,но си спомням много добре ,че "оригиналните" ми бяха дори по-малки от малките(вътрешните) на новият комплект
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
нямам база за сравнение..
реното е нова кола, и има АБС, и разпределение на спирачното усилие.. + това е с по-широки и големи гуми.
рендака е с барабани отзад, и все още спират, и нямам сага отзад
На практика след смяна на спирачна помпа очаквам да докарам усещането за спирачките на Зрънчи /как се натиска педала/ по горе долу същият начин....
с две думи натиска който оказваш при натискане на педала да е малък, а спирането голямо.. това целя.. искам да имам нервни спирачки... така са при рендето..
Но според мен Реното спира по-добре..
а споменах за недомислиците, заради големината на дисковете при реното, които са 239 стъщо но са вентилирани..
само за сравнение, че френското рено, само на 1.2 е 239 мм диск, на другите е 260..
Единственият начин да проверим, кое спора по-добре, е на някоя права.. засилваме се със 100 и рипаш на сопинячките...
Но при Зрънчо ефекта от слагане на дискове отзад е поразиелен....
чудя се въобще дали съм имал спирачки отзад.. /доказано е че имам на стенд де.../
с две думи може да не стават по-добри от на нова кола.. но стават мноооггооо по-добри...
Но в крайна сметка.. нямат база за сравнение...просто спирачната система е много по-различна
реното е нова кола, и има АБС, и разпределение на спирачното усилие.. + това е с по-широки и големи гуми.
рендака е с барабани отзад, и все още спират, и нямам сага отзад
На практика след смяна на спирачна помпа очаквам да докарам усещането за спирачките на Зрънчи /как се натиска педала/ по горе долу същият начин....
с две думи натиска който оказваш при натискане на педала да е малък, а спирането голямо.. това целя.. искам да имам нервни спирачки... така са при рендето..
Но според мен Реното спира по-добре..
а споменах за недомислиците, заради големината на дисковете при реното, които са 239 стъщо но са вентилирани..
само за сравнение, че френското рено, само на 1.2 е 239 мм диск, на другите е 260..
Единственият начин да проверим, кое спора по-добре, е на някоя права.. засилваме се със 100 и рипаш на сопинячките...
Но при Зрънчо ефекта от слагане на дискове отзад е поразиелен....
чудя се въобще дали съм имал спирачки отзад.. /доказано е че имам на стенд де.../
с две думи може да не стават по-добри от на нова кола.. но стават мноооггооо по-добри...
Но в крайна сметка.. нямат база за сравнение...просто спирачната система е много по-различна
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта