Здравейте колеги!
Лека полека започвам да вдъхвам отново живот на бусчето и реших, че първото нещо, което трябва да се напарви, съдейки по състоянието му, е един основен ремонт на двигателя. Въпросният двигател е на незнайни километри (самия километраж на буса е спрял малко преди 400к), 1.8 бензин, 90кс, и е бил едно време на Ауди 80, където също не се знае колко километра е минал!
Това, което ще се направи е смяна на всичките гарнитури, семеринги, сегменти, биелни лагери, водна помпа, бензинова помпа, ангренаж, маслко, антифриз и тн. След тази операция мисля да му освежа малко газовата инсталация, да сменя 40 литровата бутилка с малко по-голяма и да оправя изпускателната система, тъй като гърнето е в доста лошо състояние.
По буса има срашно много работа, но това беше ясно още с купуването му. Въпреки това има разни детайли, които много ме дразнят, например неработещия километраж! Почти съм сигурен, без да съм свалял таблото, че проблема се дължи на счупените зъбни колелца на циферблата. Ако някой има идея от къде мога да намеря такива нека прати едно ЛС, ще съм му много благодарен!
А сега ето и малко снимки от разглобения двигател! :)
Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Моят скромен опит с километража след 3 различни уреда, около 60003 разглобявания и ремонти показва, че или се чупят зъби или колелцата превъртат по осите. С последния километраж навъртях около 7 хиляди километра докато накрая буса остана на слънце лятото и явно лепилото на някое колелце се размекна и превъртя. Заби на 19.9км дневния броят, нулирах го и стигна до 9,9 и повече не мръдна.
Доста часовникарска работа си е това. Аз го лепих с лепило за лагери, но от шубе да не залепя оста за втулките май не залепих това, което трябва. Ако откриеш елегантно решение моля сподели! Също така много внимавай с платката на таблото, че после ще има да ти свири зумера и да се чудиш дали имаш налягане на маслото!
Едит: Пропуснах да питам - скоростомерът ти показва нали?
Доста часовникарска работа си е това. Аз го лепих с лепило за лагери, но от шубе да не залепя оста за втулките май не залепих това, което трябва. Ако откриеш елегантно решение моля сподели! Също така много внимавай с платката на таблото, че после ще има да ти свири зумера и да се чудиш дали имаш налягане на маслото!
Едит: Пропуснах да питам - скоростомерът ти показва нали?
- mantonov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 03 окт 2018 8:19
- Автомобил: Volkswagen Caravelle T3 1988
- Двигател:
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Скоростомера работи да, но малко странно. Когато тръгна с бусчето в началото е малко хаотичен и издава странен звук на прецакана пружина (примерно, на мен на такова ми звучи) и всъщност се клати нагоре-надолу в диапазона +- 5 км. След известно време спира и започва да си показва стабилно километрите в час.
Относно свалянето на таблото попаднах на едни онлайн серии в Ютуб и игледах видеото им, в което показват точно как става смяната на това зъбно колелце. Изглеждаше доста елементарно, но със сигурност ще внимавам за нещата, които ме предупреди! Благодаря и ще ви държа в течение! До ден-два трябва да е готов двигателя! :)
Относно свалянето на таблото попаднах на едни онлайн серии в Ютуб и игледах видеото им, в което показват точно как става смяната на това зъбно колелце. Изглеждаше доста елементарно, но със сигурност ще внимавам за нещата, които ме предупреди! Благодаря и ще ви държа в течение! До ден-два трябва да е готов двигателя! :)
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Жилото ти прескача в бронята. Може да е ръждясало или разбридано. Моето е по същия начин. Ако можеш му вкарай 3-4мл. масълце с една спринцовка и игла, може да не се оправи, но няма да му навреди. Може ли линк към видеото?
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Колега, Т3 не беше ли с боксермотор? Как е събран този от Ауди, сигурно стърчи в багажното?
- mantonov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 03 окт 2018 8:19
- Автомобил: Volkswagen Caravelle T3 1988
- Двигател:
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Оказа се, че не съм си го запаметил, но успях да намеря няколко статии със снимки, които могат да свършат работа. Ще го потърся пак видеото и ако успея да го намеря ще го пусна в темата.
https://forums.vwvortex.com/showthread. ... n-odometer
https://www.4crawler.com/Diesel/CheapTr ... eter.shtml
Доколкото прочетох това е доста често срещан проблем и в повечето случаи проблема се дължи на това бяло зъбно колело. В първия линк обаче човека е решил проблема много елегантно, с табло което има метално зъбно колело. Няма чупене! Иначе мога да препоръчам един-два канала, които качват видеа на тема Т3, Westfalia, Vanagon и тн. и са доста полезни - https://www.youtube.com/user/GoWestyLO/playlists
https://www.youtube.com/user/ExoVCDS/playlists
Иначе относно спидометъра може би направо ще сменя цялото жило и така няма да има проблем, зависи моето в какво състояние е и дали може да се отремонтира.
Колега, двигателя от Аудито е паснал учудващо добре, а предишния боксеров мотор се е бил запалил и за това са го сменили! Тази интервенция я е правил предишния собственик и няма нищо, което да стърчи извън двигателния кош. Малко са пренаредени нещата, жилото за газта е направено по изключително интересен начин и акумулатора вече не седи там, а е зад пасажерската седалка отпред в купето. Когато се сглоби и върне в коша ще направя една снимка и ще покажа.
Иначе в момента е в това състояние - почти като чисто нов! :)
https://forums.vwvortex.com/showthread. ... n-odometer
https://www.4crawler.com/Diesel/CheapTr ... eter.shtml
Доколкото прочетох това е доста често срещан проблем и в повечето случаи проблема се дължи на това бяло зъбно колело. В първия линк обаче човека е решил проблема много елегантно, с табло което има метално зъбно колело. Няма чупене! Иначе мога да препоръчам един-два канала, които качват видеа на тема Т3, Westfalia, Vanagon и тн. и са доста полезни - https://www.youtube.com/user/GoWestyLO/playlists
https://www.youtube.com/user/ExoVCDS/playlists
Иначе относно спидометъра може би направо ще сменя цялото жило и така няма да има проблем, зависи моето в какво състояние е и дали може да се отремонтира.
Колега, двигателя от Аудито е паснал учудващо добре, а предишния боксеров мотор се е бил запалил и за това са го сменили! Тази интервенция я е правил предишния собственик и няма нищо, което да стърчи извън двигателния кош. Малко са пренаредени нещата, жилото за газта е направено по изключително интересен начин и акумулатора вече не седи там, а е зад пасажерската седалка отпред в купето. Когато се сглоби и върне в коша ще направя една снимка и ще покажа.
Иначе в момента е в това състояние - почти като чисто нов! :)
- mantonov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 03 окт 2018 8:19
- Автомобил: Volkswagen Caravelle T3 1988
- Двигател:
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Такаааа, здравейте отново, колеги!
Основния ремонт на двигателя бе завършен, като пълния списък какво е сменено е следното - гарнитури на фланците, главата, колекторите, картера, капака на клапаните, сегменти, биелни лагери, водна и бензинова помпа, ангренаж, маслен и въздушен филтър, антифриз, свещи и кабелите към тях и ремонт на главата.
В момента върви доста зле, с много ниски обороти и гасне, а на бензин почти не работи, но това ще се промени скоро, като мина през газаджийте за настройка. Ето и снимки за колегата Курт как седи двигателя от 80ката в буса + как е направено жилото на газта на ролка!
.
Днес намерих време и да свърша нещо друго - да махна стария малък волан сигурно от голф или поло, и да си сложа големия хубав бусаджийски волан! Малко останах изненадан, защото в началото не легна хубаво на мястото си и се наложи да се премахне един слой пласмаска за да станат нещата, но сега е супер!
НО! Колеги все още имам проблем с чистачките - не стига никаква течност до тях. Като купих буса си работеха без проблем, след което изведнъж изчезнаха! Взех друга помпа и пробвах с нея, свалих казанчето и го промих, докато сменях волана днес използвах за да почистя пластината на дясното лостче, която прави контакт за да пръска, но уви нищо не помогна! Проверих и бушони 11,12 и 17, които на една схема ми даде, че отговарят за всичко, свързано с чистачките. Не знам идиот ли съм и не връзвам правилно + и - на самата помпа, но просто не искат да пръскат... Ето малко сними от заигравката днес!
Основния ремонт на двигателя бе завършен, като пълния списък какво е сменено е следното - гарнитури на фланците, главата, колекторите, картера, капака на клапаните, сегменти, биелни лагери, водна и бензинова помпа, ангренаж, маслен и въздушен филтър, антифриз, свещи и кабелите към тях и ремонт на главата.
В момента върви доста зле, с много ниски обороти и гасне, а на бензин почти не работи, но това ще се промени скоро, като мина през газаджийте за настройка. Ето и снимки за колегата Курт как седи двигателя от 80ката в буса + как е направено жилото на газта на ролка!
.
Днес намерих време и да свърша нещо друго - да махна стария малък волан сигурно от голф или поло, и да си сложа големия хубав бусаджийски волан! Малко останах изненадан, защото в началото не легна хубаво на мястото си и се наложи да се премахне един слой пласмаска за да станат нещата, но сега е супер!
НО! Колеги все още имам проблем с чистачките - не стига никаква течност до тях. Като купих буса си работеха без проблем, след което изведнъж изчезнаха! Взех друга помпа и пробвах с нея, свалих казанчето и го промих, докато сменях волана днес използвах за да почистя пластината на дясното лостче, която прави контакт за да пръска, но уви нищо не помогна! Проверих и бушони 11,12 и 17, които на една схема ми даде, че отговарят за всичко, свързано с чистачките. Не знам идиот ли съм и не връзвам правилно + и - на самата помпа, но просто не искат да пръскат... Ето малко сними от заигравката днес!
Последна промяна от mantonov на Вто 23 окт 2018 14:51, променено общо 1 път.
- mantonov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 03 окт 2018 8:19
- Автомобил: Volkswagen Caravelle T3 1988
- Двигател:
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Още малко снимки:
И един последен въпрос! Някой да има идея за какво служат ето тези жички, които при мен са отрязани?
И един последен въпрос! Някой да има идея за какво служат ето тези жички, които при мен са отрязани?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Карбуратор е, нали? Мислил ли си за електрическа бензинова помпа? Има такива с 0.5 бара, за карбуратор.
- mantonov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 03 окт 2018 8:19
- Автомобил: Volkswagen Caravelle T3 1988
- Двигател:
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
muns61 написа:Карбуратор е, нали? Мислил ли си за електрическа бензинова помпа? Има такива с 0.5 бара, за карбуратор.
Карбурато е, да. Ами честно казано не съм мислил, какво всъщност печеля с ел. бензинова помпа?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Даваш контакт, помпата работи и пълни карбуратора и след 7-8 секунди стартер и палиш.
И отпада възможността да влезе бензин в маслото. Няколко коли съм правил така и всички са оценили предимствата. Колата от аватара ми е така.
И отпада възможността да влезе бензин в маслото. Няколко коли съм правил така и всички са оценили предимствата. Колата от аватара ми е така.
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Приятно съм изненадан колко добре стои не боксермотор в това бусче! Иска се много търпение за олдтаймер, колега.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Колега Деликуртев, редовите блокове на ВАГ групата , от 1.6 до 1.9 пасват прекрасно наклонени на 55 градуса със дизелова камбана на кутията. За преминаването от боксер към редови, ти трябват оригиналните тръби, на които стоят тампоните, лапи от дизел . Има го описано някъде в раздела в техническите схеми за модела. има само едно условие, че двигателите с карбуратор трябва да се направи колектора така ,че да е изравнен карбуратора. При инжекционните системи няма нужда да се прави,както и при дизелите.
- mantonov
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 03 окт 2018 8:19
- Автомобил: Volkswagen Caravelle T3 1988
- Двигател:
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
muns61 написа:Даваш контакт, помпата работи и пълни карбуратора и след 7-8 секунди стартер и палиш.
И отпада възможността да влезе бензин в маслото. Няколко коли съм правил така и всички са оценили предимствата. Колата от аватара ми е така.
Звучи доста добре! Както споменах когато представях буса, доста съм нов в тези среди, но бързо се уча. Като пари горе долу колко излиза слагането на една такава помпа?
Колеги буса все още не е настроен на газ и бензин по простата причина, че не мога да реша къде да го дам. Толкова много мнения, ту добри, ту лоши, за почти всички уж майстори... Попадна ми едно мнение на колега от форума The_Machine за сервиз Деа Моторс, намира се в Дружба едно. Ако се сещате за добър газаджия моля драснете един коментар, ще съм много благодарен!
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Т3 Caravelle 1988 - реставрацията започна!
Той отдавна не се занимава с газови. Настрой си го сам, не е толкоз трудно.
Относно проводниците:
Източник:
http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html
Относно проводниците:
B26 Headlight Switch Pin 58 (58R in Europe) Parking Lights, Right, Fuse 8 Gray/Green (Gray/Red in Europe
B27 Headlight Switch Pin 58 (58L in Europe) Parking Lights, Left, Fuse 7 Gray/Green (Gray/Black in Europe
Източник:
http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта