Уточнение: Моля темата да остане в основния форум тъй като става въпрос за политиката на Volkswagen AG.Пусната е в техническия форум за Passat.Предпочитам да остане в основния форум.Благодаря.
Здравейте,
за първи път влизам в този форум.Надявам се и за последен.
Искам накратко да споделя с Вас моята история около VW-тата.
2002 г. си купих passat B3 - AAZ двигател.Много бях доволен от тази кола и затова си купих passat B5.От B3-то към B5-то разликата беше минимум две класи в полза на B5.След това с брат ми подарихме B5-то на баща ми.Много е доволен от нея.
Занимавам се с проектиране на сгради и съоръжения-проектант.Колата ми е необходимост.
Трябваше колата да бъде сигурна, надежна, сравнително малко да гори, евтина поддръжка и т.н.След като имах опит с pаssat-тите,( B3 и В5 в голяма степен оправдават по-горните изисквания) реших да си купия passat В6.Отидох в uniontrade и там ми предложиха passat В6 на една година от Италия на 41000 км, 2.0 TDI, 140 к.с. седан, остава една година гаранция.Много ми хареса и го взех.
Минах около 20 000 км. без проблем.Но един ден спирам колата и натискам копчето за ръчна спирачка (това се водело система против приплъзване....... ) и след около 2 часа решавам да потегля.Да ама не."Системата" не иска да освободи задните дискове.Какво ли не правих - не и не.Включих на първа - предните гуми потеглят, задните се пързалят.На задна предавка - гасне двигателя.Пълен цирк.Ами ако бях със семейството на разходка в планината... .Слезнах от колата отидох в офиса и започнах да търся репатрак да и я закара в сервиза на uniontrade.Едвам намерих репатрак (и то в София), защото колата трябва да се вдигне на платформа (заните гуми не могат да се въртят).
Както и да е, след един ден дойде репатрака откара колата в сервиза.Репатрирането беше за сметка на uniontrade нали е гаранционна.Пет дни стоя колата в сервиза, защото ключа бил повреден и доставката от Германия е четири работни дни. Добре случва се.
След още 10 000 км. пускам чистачките няма вода.Това се случва през есенно-зимния период на 2007.Кално, мръсно само след един километър по магистралата предното стъкло е перфектно мръсно.Нищо не се вижда.Трябваше да карам зад тировете да си намокря стъклото от водата която пръскат за да го измия.Така карах около 1200 км защото бях по работа в провинцията.След като се върнах в София веднага отидох в сервиза на uniontrade да отстранят проблема.Отсраниха го безплатно, причината - изгоряла помпа на чистачките. Добре случва се.
Добре, доволен и щастлив взех си колата и газ на педала.Да ама след около един месец радиото не работи.Какво стана?! По- принцип слушам радио само сутрин когато отивам на работа и вечер когато се прибирам.Музиката е усилиена нормално.Carkit-а ми е вързан към радиото на колата и немога да говоря.Веднага отидох в сервиза на uniontrade.Нали само там я поддържат.След един ден престой ми казаха, че ремонта е 30лв. (супер), но може пак да се случи и тогава радиото струва 400 euro.Няма значение нали засега работи.Карай случва се.
Колата стана на 100 000 км.За една година правя около 50-60 000 км.
До сега цялото обслужване, ремонт и др. ги правя в uniontrade- масла, филтри и др.Без значение, че смяна на масло, филтри-4бр., труд струва около 500 лв с ДДС.
На първата смяна на консумативи (изброени по-горе) на 101 000 км. ми заявиха, че предните тампони са много износени и трябва да се сменят.Значи тампоните са се износили за 1 000км. .Както и да е.Платих около 1400 лв за консумативи и тампони.
Качих се в колата, много по-добре вози.Идеална е.Лято е. И в един прекрасен ден ми светва лампата за запушен FAB филтър.Карам градско и не мога да мисля за фитъра защото гоня задачи.На седващия ден ми светват и трите икони за запушен на 100% FAB филтър.Компютъра "спъна" колата и двигателя заработи в сервизен режим.Отидох в uniontrade и те ми казаха да издувам повече на магистралата.Така и направих.Карах около 2000 км. на 3000-4000 обр.Ефект нула.Скъсаха ми се нервите.След като нищо не се промени отидох в сервиза и оставих колата за ремонт.След два дни ми се обаждат, че е за смяна FAB филтъра.Има запушване на 100%.Цената с труда е 4110 лв.След като чух тези новини си взех колата.Започнахме да мислим с брат ми как да отпушим филтъра.Имаше най-различни и екзотични идеи.След кратка работа без да сваляме филтъра той се отпуши.За по-вече информация ievtimov@mail.bg.
Не въздаржах любопитството си и писах до Изпълнителния Директор на Volkswagen AG.Преведох писмото и фактурата на която пише:За смяна на партикел филтър.Пратих го с DHL на 05-11-2008.След две седмици получих отговор от Porshe BG ?! Ето го и отговора:
**********************************************************
Уважаеми г-н Евтимов,
Искрено съжаляван за възникналите проблеми с Вашия автомобил!
Във връзка с Ваше писмо до Volkswagen AG от 05-11-2008, след като се запознах с предоставената ми информация, както и след проведените разговори с нашите партньори от "САКАР АУТО" ООД бих желал да Ви информирам, че описаният от Вас случай не може да бъде описан като "некомпетенстност" от страна на сервиза.Проведения тест на автомобила Ви е показал задръстване на филтъра за твърди частици над 90%.Софтуера ни предоставен от Volkswagen AG не позволява регенериране на филтъра при тези условия, поради опасност от пожар и препоръчва подмяна на филтъра с нов.В съответствие с изискванията на завода производител на Вас ви е била предложена подмяна на филтъра.
Уважавам Вашия интерес към техниката и в никакъв случай не подценявам Вашата квалификация и възможности.Бих искал да подчертая,че информацията в WEB пространството не винаги е достоверна и одобрена от съответния производител, което може да доведе до сериозни технически проблеми.Отговорността за използването на такава информация е на самия собственник и не ангажира производителя със последващи щети по автомобила.
Надяваме се, че предоставената информация ще Ви е от полза.
При възникване на допълнителни въпроси екипът на Порше БГ както и колегите от дилърската мрежа ще бъдат на Ваше разположение.
20.11.2008 Калоян Касабов
гр.София Управител следпродажбено
обсужване
************************************************************
Това е отговора на Volkswagen AG.
Сега разбирам от Вашето писмо, че в uniоntrade не са некомпетентни, а това е политика на Volkswagen AG.
г-н Касабов (Volkswagen AG) аз съм си купил автомобил от средна бизнес класа.Passat-а се цели в бизнес класа.Той е за да върши работа.Недопустимо е да разхождам автомобила по магистралите на всеки 1200 км или след като ми светне лампата за запушен на 60% FAB филтър.Аз трябва да си отделя от личното си време (което в днешно време е така ценно) за да почиствам филтъра на автомобила?! Ако бях купил Golf, Bora или др. кола от по-нисък клас ще кажа добре така е.Макар,че последното изречение може да бъде спорно тъй като Volkswagen не е от евтините марки коли-поне последните модели.
При положение, че следвам Ваште (Volkswagen AG) инструкции за подмяна на филтъра то следва, че за две години каране 100 000 км. Трябва да платя 4110 лв. или това прави по 171 лв/месец.- САМО за филтъра на автомобила ми .
Обобщавам следните технически проблеми по автомобила:
1.Блокиране на задните колела - колата е в гаранция;
2.Изгаряне на помпата на чиатачките - колата е в гаранция;
3.Повреда в радиото-неработи - колата е в гаранция;
4.Повреда в чистачките-по време на работа спират - при първия снеговалеж.В сервиза ми съобщават че аз съм 11-та кола ДНЕС с такъв проблем!? - колата е извън гаранция;
5.Два пъти ми блокира вентилацията в купето, Втория пън на магистрала "Тракия" в дъждовно време.Колата се запоти цялата и веднага спрях в аварийната лента.След 2-3мин. сама се оправи!? - колата е в гаранция;
6.Проблеми с FAB флтъра.
Сега автомобила е на 110 000 км.
Кога ще стане на 500 000 км. ... и ще се продаде на някой който ще продължи да го кара още 200 000км.Това трудно би се случило с днешните автомобили.
Интересни факти от потърпевш потребител на Passat B6
Аз защо мразя новите коли, които "стриктно" трябва да се обслужват в оторизирани сервизи.
И да дойде ден в който да си купя нова кола, то задължително ще искам да е без гаранция и то на различна от посочената им цена, ако фирменната им политика е такава, че не позволява, среден пръст и ще ходя по чужбина да си взема една 1 ~ 2 годишна и ще си я правя каквото си искам и ще я водя при който си майстор искам . В крайна сметка, аз съм човека с парите, а не те
Съжалявам за лошите ти впечатления от марката, но с всяка изминала тема за проблемен нов автомобил, имам чувството, че тука се предлагат дефектни нови автомобили, колкото и странно да звучи
И да дойде ден в който да си купя нова кола, то задължително ще искам да е без гаранция и то на различна от посочената им цена, ако фирменната им политика е такава, че не позволява, среден пръст и ще ходя по чужбина да си взема една 1 ~ 2 годишна и ще си я правя каквото си искам и ще я водя при който си майстор искам . В крайна сметка, аз съм човека с парите, а не те
Съжалявам за лошите ти впечатления от марката, но с всяка изминала тема за проблемен нов автомобил, имам чувството, че тука се предлагат дефектни нови автомобили, колкото и странно да звучи
Последна промяна от morfei1 на Пон 01 дек 2008 21:45, променено общо 2 пъти.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Баце - то у Немачко ореваха орталъка от тия шестици - та ти се учудваш по нашенско .... Ауто Билд - дето се води VW - ориентирано издание - го развенчаха новия Пасат откъм надеждност - бр.23 Ауто Билд - България
Заглавието - Вечният пациент - и съдържанието на статията - правят една по немски безпристрастна редакционна анатомия на реалността Пасат - 6
2.0 TDI
Заглавието - Вечният пациент - и съдържанието на статията - правят една по немски безпристрастна редакционна анатомия на реалността Пасат - 6
2.0 TDI
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
"Който си има брада, си има и гребенче"...
Подобна политика води не само Volkswagen AG. Но, лично мое мнение е, че от излизането на Голф 5/Джета 5 и Пасат Б6 сравнено с други марки автомобили съпоставянето цена/качество доста размива понятието "народен автомобил", пък бил той и "автомобил от средна бизнес класа". Има къде - къде по - надеждни предложения на същата цена. В тази връзка ще допълня, че 100 пъти предпочитам да си карам дъртата смотана Бора пред "чисто новия" Пасат Б6.
Подобна политика води не само Volkswagen AG. Но, лично мое мнение е, че от излизането на Голф 5/Джета 5 и Пасат Б6 сравнено с други марки автомобили съпоставянето цена/качество доста размива понятието "народен автомобил", пък бил той и "автомобил от средна бизнес класа". Има къде - къде по - надеждни предложения на същата цена. В тази връзка ще допълня, че 100 пъти предпочитам да си карам дъртата смотана Бора пред "чисто новия" Пасат Б6.
- npachovski
- Мнения: 551
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 21:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
anger написа:"Който си има брада, си има и гребенче"...
Подобна политика води не само Volkswagen AG. Но, лично мое мнение е, че от излизането на Голф 5/Джета 5 и Пасат Б6 сравнено с други марки автомобили съпоставянето цена/качество доста размива понятието "народен автомобил", пък бил той и "автомобил от средна бизнес класа". Има къде - къде по - надеждни предложения на същата цена. В тази връзка ще допълня, че 100 пъти предпочитам да си карам дъртата смотана Бора пред "чисто новия" Пасат Б6.
Айде сега дърта и смотана.....иначе това не е първото оплакване по този начин взета кола.Уж нова ама не точно нова....Аз искам само да попитам колегата автора на темата каква беше ценовата разлика между чисто новата колица и колата на 41000 км и дали си е струвало да се прави компромиса.И не ти ли мина през главата поне за момент защо една такава кола на толкова малко км и оставаща гаранция чака нов собственик
- vanbo
- Мнения: 146
- Регистриран на: Чет 13 дек 2007 17:15
- Автомобил: Passat 3 TDI
- Двигател: 1. 6 SB 1992
- Местоположение: Плевен
Колега, това твоето е било ходене по мъките. Искрено ти съчувствам.И то с автомобил, чията марка обожаваме....
Съгражданина преди мене е синтезирал нещата с няколко думи . По- добре едва ли може . Затова , аз поне ще си карам В 3 , та дори и да е на 300 000 км. А на теб , колега ,ти пожелавам късмет в избора на новата кола. И, дано влизането ти в този сайт не е последно.....Очакваме да споделиш за новата кола. Тук.... Успех !
Съгражданина преди мене е синтезирал нещата с няколко думи . По- добре едва ли може . Затова , аз поне ще си карам В 3 , та дори и да е на 300 000 км. А на теб , колега ,ти пожелавам късмет в избора на новата кола. И, дано влизането ти в този сайт не е последно.....Очакваме да споделиш за новата кола. Тук.... Успех !
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
това е написано от gevtimov:
------
Благодаря на всички!
явно темата е предизвикала голям интерес.
По повод питане за цената на пасата
- като нов 53 000лв comfort line
аз го взех за 43 000лв.
Когато го купувах всички Пасати бяха шест comfort line.Предполагам фирма ги е взимала.
Наистина пасат след B4 са скъпи за каране и поддръжка.
Аз все още имам В3.това е най-железния автомобил на света.
Жена ми има Vento двигател 1,9 td AAZ. като В3.
когато бях в uniontrade овча купел ми подхвърлиха че ако fab филтъра се беше запушил по време на гаранцията се заплаша защото филтъра се води консуматив.............
По повод питане на VAGCOM-a:
Когато го купувахме закачихме колата VAGCOM и всико беше идеално.Без никакви съмнения.
------
Благодаря на всички!
явно темата е предизвикала голям интерес.
По повод питане за цената на пасата
- като нов 53 000лв comfort line
аз го взех за 43 000лв.
Когато го купувах всички Пасати бяха шест comfort line.Предполагам фирма ги е взимала.
Наистина пасат след B4 са скъпи за каране и поддръжка.
Аз все още имам В3.това е най-железния автомобил на света.
Жена ми има Vento двигател 1,9 td AAZ. като В3.
когато бях в uniontrade овча купел ми подхвърлиха че ако fab филтъра се беше запушил по време на гаранцията се заплаша защото филтъра се води консуматив.............
По повод питане на VAGCOM-a:
Когато го купувахме закачихме колата VAGCOM и всико беше идеално.Без никакви съмнения.
Последна промяна от WasteLand_TD на Пон 01 дек 2008 22:50, променено общо 1 път.
- Чудомир
- Мнения: 2846
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
@gevtimov: Затова човек трябва да се информира преди да купува. Отделен е въпроса, че има хора, които не искат и нямат време да се информират. Имам пълно разбиране за това, все пак парата трябва да буде изкарана от някъде.
Въпросния филтър за мен си е една техническа недомислица и беше една от основните причини да не си купя дизел, а да търся бензинова кола.
Моите съболезнования - останалите проблеми "се случват", както си писал.
Въпросния филтър за мен си е една техническа недомислица и беше една от основните причини да не си купя дизел, а да търся бензинова кола.
Моите съболезнования - останалите проблеми "се случват", както си писал.
Благодаря на всички!
явно темата е предизвикала голям интерес.
По повод питане за цената на пасата
- като нов 53 000лв comfort line
аз го взех за 43 000лв.
Пасатите бяха шест броя пакет от Италиянския дилър на volkswagen AG.Когато го купувах всички Пасати бяха comfort line.Предполагам фирма ги е взимала/върнала.
Наистина пасат след B4 са скъпи за каране и поддръжка.
Аз все още имам В3.това е най-железния автомобил на света.
Жена ми има Vento двигател 1,9 td AAZ. като В3.
когато бях в uniontrade овча купел ми подхвърлиха че ако dpf филтъра се беше запушил по време на гаранцията се заплаша защото филтъра се води консуматив.............
По повод питане за VAGCOM-a:
Когато го купувахме закачихме колата на VAGCOM и всико беше идеално.Без никакви съмнения.
явно темата е предизвикала голям интерес.
По повод питане за цената на пасата
- като нов 53 000лв comfort line
аз го взех за 43 000лв.
Пасатите бяха шест броя пакет от Италиянския дилър на volkswagen AG.Когато го купувах всички Пасати бяха comfort line.Предполагам фирма ги е взимала/върнала.
Наистина пасат след B4 са скъпи за каране и поддръжка.
Аз все още имам В3.това е най-железния автомобил на света.
Жена ми има Vento двигател 1,9 td AAZ. като В3.
когато бях в uniontrade овча купел ми подхвърлиха че ако dpf филтъра се беше запушил по време на гаранцията се заплаша защото филтъра се води консуматив.............
По повод питане за VAGCOM-a:
Когато го купувахме закачихме колата на VAGCOM и всико беше идеално.Без никакви съмнения.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта