Проблем (нов) с климатроник на Passat B5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Проблем (нов) с климатроник на Passat B5

Мнениеот dgenkov » Чет 21 авг 2008 21:16


Здравейте,

Изчетох повечето теми свързани с климатроници, но не намерих подобна на моята, затова реших да отворя нова.

Преди време писах за проблем с измерването на външната температура в тази тема:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

В крайна сметка проблемът си продължава по същия начин - когато изкарам от гаража, температурата почти не се променя и обикновено е с 10 или повече градуса по-ниска от действителната, след по-продължителен престой на открито температурата е близка до реалната навън. При движение показанието понякога се променя, но рядко с повече от 1-2 градуса. Това обаче не е основния проблем.

Днес ходих до София, на отиване никакъв проблем, на връщане преди да стигна Български извор също си работеше климатроника нормално. От там някъде (беше в най-голямата жега, около 13:30 - 14 ч., показваше ми външна температура 27 градуса, вероятно беше около 35) започна новия проблем - климатроника отказа да духа студено. В първия момент реших, че нещо се размразява и го изчаках, в последствие установих следното странно поведение: като кача скоростта над 100 km/h, климатроника започва (макар и по-слабо от нормалното) да духа студено. Това продължава докато падна под 60 km/h. Тогава започва да си духа топло, дори и да намаля температурата докрай (на Lo) и това продължава, докато кача скоростта на около 100. Тогава почва да духа хладно. Та карах си така почти до Габрово и завих към един познат майстор (Габровци вероятно го познават като Пешо на Войново). Него обаче го нямаше там, та след кратък престой и разговор по телефона, запалих и тръгнах. Климатроника заработи още със запалването и си духаше студено. След това карах доста пъти из града, с ниска скорост, излязох и навън за проба с по-висока - никакви проблеми, работи си и си духа студено.
Проверих всички предпазители - наред са. След тази операция и престоя на открито, при запалването за прибиране в гаража външната температура вече беше отчетена 34 градуса (близка до реалната).

Помогнете със съвет какво да проверя, че тук из региона не знам да има много подготвени майстори по темата.

А, сетих се и още нещо, не знам дали е свързано с този проблем - сутринта, като си пътувах, насред Севлиево ми светна лампата за спирачките, въпреки че накладките са сменяни и течността е до горе. Изгасих и запалих отново - алармата (светналата лампа) се загуби и не се е обаждала отново през целия път в двете посоки.




Потребителски аватар
kirhadj
Мнения: 719
Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kirhadj » Пет 22 авг 2008 8:13


За климатроника не знам ама за спирачките положението е следното:
1. Ако са вързани накладките към системата ( при мен не са) трябва да си провериш буксите и проводниците за лош контакт или прекъсване.
2. Ако не са вързани, значи са дадени накъсо изкуствено и имаш прекъсване на връзката (контакта между жиците е лош) и пак проверяваш всичко.
Успех.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Съб 23 авг 2008 7:53


Провери си перката на радиатора на климатика. Иначе няма логика при висока скорост да има студ а при ниска да няма. Мисля че ти е била спряла и за това при ниска скорост не е изстудявал.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Съб 23 авг 2008 10:34


студена спойка в контролера. :idea:
като се нагрее-прави добър контакт-като изстине-ядец.
датчика е термистор-всичко му влияе.
извади контролера от таблото, разглоби пластмасите, вземи един поялник и препой всички изводи от платката към буксите. там конекторите опъват и от вибрации спойките се пукат. на око трудно се вижда, с лупа понякога също не се вижда но като ги препоиш-о, чудо...
опитай-нищо не губиш. :wink:


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот dgenkov » Съб 23 авг 2008 10:50


Имаш предвид блока за управление с дисплея и бутомите, нали? (да не взема да разглобя нещо друго :lol: )

А перката как да я проверя?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Съб 23 авг 2008 10:53


перката няма връзка с показанията на температурата.
а климатроника ги взима предвид в смесването на потоците топло/студено и управлението на хладилника... :idea:
щом показва глупости-ще прави глупости...
виж ако вече при изправни показания на темп. прави топло вместо студено-може да се погледне перката вече.
но засега направи това с контролера. блока за управление-да.


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот dgenkov » Съб 23 авг 2008 10:58


Ей сега хапвам и го свалям. После ще пиша.


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот dgenkov » Съб 23 авг 2008 19:52


Такаааа...

Свалих блока за управление, почистих го целия (имаше особено много прах по датчика за вътрешна температура и зад него по едно моторче, което вероятно всмуква въздух от купето), презапоих всички спойки по куплунгите (имаше някои посивели), почистих платките от прах и мръсотия, но в крайна сметка ефект нямаше - в 16 часа изкарах от гаража, външната температура показваше 23 градуса (горе долу нормално за температурата в гаража). Карах в жегата половин час, после престой навън на място един час и още половин час път обратно - показанието не се промени - 23 градуса.

После по описанието от тук:
http://www.passat-b5.ru/index.php?optio ... &Itemid=57
пуснах проверка на запаметените грешки на климатроника. Показа ми една грешка - 119, но я няма обяснена на тази страница какво означава. Ако някой знае каква е - моля да сподели. След изчистването на грешката и пускане на нова диагностика, климатроника вече показва 444 - няма грешки.

Разглобих бронята и извадих датчика за външна температура, като в същото време мерех съпротивлението му на куплунга до казанчето за хидравличната течност на волана. Показваше 680 ома, след натапяне в топла вода спадна на 520 ома и като го извадих, започна пак да се качва. Ако някой знае колко трябва да дава, да каже, но според мен и този датчик работи.
Тези дейности продължиха до около 19:30, след което запалих да вкарам в гаража и показанието на външната температура пак беше 23 градуса.
Утре мисля да сваля и да премеря датчика за слънце (предполагам е някакъв фоторезистор) и почвам да търся вътрешните датчици.


anjo
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 14 май 2007 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот anjo » Нед 24 авг 2008 21:07


здравейте, при мен проблема с климатроника беше следният; по едно време се шашкаше ту топло ту степените си менеше като дам на контакт дисплея на климата мигаха всички символи но проблема ми се реши просто не работеше перката на климатика , виж дали вклучва въобще твойта перка. :P


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот dgenkov » Пон 25 авг 2008 7:45


Ами вчера я гледах на място - върти се.

Махах и фотодатчика, но не можах да го премеря, поради доста късият проводник. Опитах се да проверя на клемите зад блока за управление дали излизат датчиците по описанието в руския сайт - на куплунг А двата термо датчика са наред, на куплунг Б обаче има някакво несъответствие в описанието и не можах да намеря масата.
Борбата продължава. Сега съм решил да намеря от някого друг блок за управление да ги сменя за проба да видя какво ще се случи.


mi_ho
Мнения: 192
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mi_ho » Пон 25 авг 2008 10:14


Не духа студено защото не работи перката. 1000 % сигурно. Всъщност тя визуално работи, но ако по едно и също време погледнеш на някой друг /наистина работещ / ще видиш разликата. Именно заради това, когато вдигнеш по-голяма скорост тръгва да духа лекичко студено. И при мене беше така. Смени перката и ще се оправи.


dimitar iv
Мнения: 243
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dimitar iv » Пон 25 авг 2008 11:50


Относно датчиците за температурата - те са 2 при по-новите модели са и 3. Така че температурата която виждаш на дисплея не е температурата която се отчита от датчика в бронята.


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот dgenkov » Пон 25 авг 2008 15:28


mi_ho написа:Не духа студено защото не работи перката.


Ама той всъщност сега си работи и си охлажда. Само тогава като се връщах от София нещо му стана, може и да е била спряла перката. Притеснявам се обаче да не е от електрониката нещо, поради неправилното показание на температурата. Мярнах някъде в една друга тема, ама все пак колко струва една перка?


Потребителски аватар
bogidarr
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 2:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bogidarr » Пон 25 авг 2008 17:27


Колега ,имам същия проблем ,според мен много правилно подхождаш -проблема е че няма къде да прочетем точно какво става когато има повече от една грешки в блока за управление ,вероятно грешка 119 е съвкупност от няколко .Моите наблюдения показват че когато вентилатора на датчика за вътрешна температура не се развърта с максимални обороти /ти самия също си го забелязал/ - //Свалих блока за управление, почистих го целия (имаше особено много прах по датчика за вътрешна температура и зад него по едно моторче, което вероятно всмуква въздух от купето)// - та може би софтуера на управляващия блок поради стоиностите от датчиците не му се вписват в програмата и тои затова не изработва правилен управляващ сигнал -за тези които твърдят че е перката..бачка си но когато тои изчисли че отвън е минус 51градуса или плюс 6 градуса за какво да я пуска -пос коро да се радваме че не ни пуска отоплението при външна 35 :lol:
Смазвай вентилаторчето и се кефи-при мен се оправи -за сега :wink:


Потребителски аватар
dgenkov
Мнения: 106
Регистриран на: Сря 19 мар 2008 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот dgenkov » Пон 25 авг 2008 20:26


Имаш предвид малкото вентилаторче зад датчика за температура в купето? Аз не го смазах сега, само го почистих външно. Стори ми се, че се върти нормално на стъпки, но бих могъл и да го смажа.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Passat_N и 46 госта