Парното на Golf 2 - всички проблеми!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
V_i_T
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
Автомобил: Golf 2 GTI
Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
Местоположение: Варна
Контакти:

Парното на Golf 2 - всички проблеми!

Мнениеот V_i_T » Вто 02 сеп 2008 14:49


Ако преценят модераторите нека ключат, бършат или каквото там правят.
Темата ще я допълвам със снимки и допълнителни материали, защото все още имам да отстранявам някои от проблемите.

Поради причината, че се срещнах с проблем(по точно редица от проблеми) на моята кола с парното, а зимата не чака и идва - пуснах в търсачката "парно" - и .......... както може да пробва всеки - резултати бол!

http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=86668&highlight=%EF%E0%F0%ED%EE
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=73043&highlight=%EF%E0%F0%ED%EE
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=68239&highlight=%EF%E0%F0%ED%EE
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=70443&highlight=%EF%E0%F0%ED%EE
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=67185&highlight=%EF%E0%F0%ED%EE
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=29384&highlight=%EF%E0%F0%ED%EE+%E3%EE%EB%F4

Както и много много други!

Поразгледах, почетох и .......... ето поредната нова тема за парното на двойките :D , надявам се да успея да обединя всички тука, както и да получа отговори на въпросите си.
Точно на моята кола са налични следните проблеми(описвам проблемите ми и отговорите които намерих)

Проблем No 1:
Парното работи само на 3.

Решението е тука:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=59884&highlight=%EF%E0%F0%ED%EE+%F1%E0%EC%EE

Или на кратко казано - като свалите рафтчето под жабката, от дясната страна се показва моторчето на духалката. Отваря се капачката на духалката, там си има едно транзисторче ли, резисторче ли(просто не знам какво е), но трябва да се махне, и на негово място се слага възможно по дебелка жица, т.е. се дава на късо - след което духалката вече ще работи и на 1 и на 2 и даже на 3(няма значение че е работила до момента, важното е кефа :lol: )

Проблем No 2:
Не става горещ въздуха - духа едно такова хладничко.

Отговор на този въпрос намерих ето тука:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=86668&highlight=%EF%E0%F0%ED%EE
и тука
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=67185&highlight=%EF%E0%F0%ED%EE

И разбира се ще допълня от мен (въпреки, че не съм я правил тази операция все още :oops: , но ме очаква :? ) - смесването на студения и топлия въздъх - резултат на което е хладничък, е че или се накъсаха всички дунапренени уплътнения на преграда и на клапите, или самите клапи са заседнали.
И също така никога не трябва да забравяме за вероятността на запушеното радиаторче на парното :lol: Ако е запушено - решението е или новичко (винаги я има тази опция) или здраво промиване и отпушване. Промиването и отпушването може да стане с много мъки или не чак толкова, единия вариант да се свали радиаторчето, хем да се види дали е здраво(това си е голяма мъка)
ето го и линка със снимки как се сваля радиаторчето:
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=29384&highlight=%EF%E0%F0%ED%EE

или лесния начин - махат се двата маркуча под капака, които влизат в купето и здраво се промива с маркуч, чешмянка и налягане! Съответно в двете посоки за по-голям ефект. За съжаление, ако не помогнат последните 2 опции, винаги остава най-надеждната - ново радиаторче :lol:

Лично аз правих тази операция по промиването на радиаторчето със струя - мога да кажа, че ефект има!!! Много хора ми казваха да слагам кислоли, киселини, какво ли не, но .......... не се реших - защото може и да протече след киселинната атака :) пък и само с промиване пак става. Задължително обаче при промиването на радиаторчето с маркуч - сменяйте посоките, по този начин повече боклуци ще извадите :lol:

Проблем No 3:
Не може да се регулира накъде да духа.
Т.е. както и да насочвам парното - към стъклото ли, към краката ли, напред и към краката, така или иначе струята въздух се разделя и винаги духа напред и малко в посоката в която предвижих лостчето.

Решение:
Пак въпросните клапи, заседнали са или им заминаха всички уплътнения.

Проблем No 4:
На него отговор не намерих, моля да си казвате мненията!!!
Като си пусна парното - най-вече се усеща на втора на и на трета скорост - усещам че нещо започва много да бръмчи под капака, също така се усещат и вибрации по педалите на газта и спирачката :? :?: Като пусна парното на 1-ва скорост или го спра веднага всичкото това бръмчене и въбрации изчезват. Става въпрос на запален двигател, на спрян двигател няма вибрации няма бръмчене. Много ме съмнява моторчето на парното чак толкова енергия да хаби, че чак да се тормози двигателя :shock Не знам, само предполагам и много се надявам да има отговори.

Проблем No 5:
Влиза прахоляк и много други боклуци през парното.

Решение:
Адски много различни мнения може да се види тук:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=1307&highlight=%F4%E8%EB%F2%FA%F0+++%EF%E0%F0%ED%EE%F2%EE

Учудих се - какви филтри хората слагат - и от фритюрници, и от аспиратори и от какво ли не. Аз лично си реших този проблем с обикновена марля, направих я на няколко слоя и с една ластичка я сложих на мрежичката под капака под кората под предното стъкло (много "под" май станаха :lol: ). Нито прахоляк, нито боклуци вече не влизат, а и за миризмите бих казал същото.

Засега мисля, че се изчерпах от към проблеми в парното, но ще допълвам темата по време на отстраняване на проблемите.
Моля си кажете мнението отностно проблем No 4.

Последна промяна от V_i_T на Сря 19 ное 2008 9:22, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
V_i_T
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
Автомобил: Golf 2 GTI
Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот V_i_T » Пон 15 сеп 2008 21:07


Та никой ли не знае от какво може да е 4-тия проблем? :roll: :roll:


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Пон 15 сеп 2008 21:10


Колега, как е филтъра на купето?


Потребителски аватар
V_i_T
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
Автомобил: Golf 2 GTI
Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот V_i_T » Пон 15 сеп 2008 21:12


snupeca написа:Колега, как е филтъра на купето?

Чист е, не е задръстен, но му сложих 2 или 3 слоя марля за да не влизат боклуци и прахоляци.


Потребителски аватар
kaica_niko
Мнения: 95
Регистриран на: Пон 16 апр 2007 16:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч
Контакти:

а

Мнениеот kaica_niko » Чет 25 сеп 2008 23:37


отностно четвъртият ти проблем е ясно че се появява когато засилиш вентилатора. Логично е да провериш дали няма изместване на оста на перката и от там да се получават тези вибраций. миналата зима се случи на един познат подобно нещо. само че ори него беше разбита остта на перката . УСПЕХ


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 26 сеп 2008 20:04


Ако беше разбита оста на перката- вибрациите щяха да се чувстват много по-силно при загасен двигател.
Относно въпроса колко ток хаби- само да ти кажа, че на жигулката на един колега като пусне вентилатора на парното и хептен му загасват кандилцата (фаровете, ако може това да се нарече фар!) :lol:
Така, че- гълта си точец ;)

Това, което си описал в първа точка най вероятно е термопредпазителя. Едно цилиндрично, около 1см дълго, 3мм дебело и с 2 крачета, нали?
Уточнявам, защото има и жично съпротивление на платката:
Изображение
Изображение

ей това, мъничкото отдолу на втората снимка.

Хубаво е, вместо да се 'скопява', да се купи ново и да се запои на негово място. На корпуса му пише на колко градуса прекъсва, а в магазините на Конрад струват 30 или 50 стотинки ;)

Поздравления за труда да систематизираш нещата! :handshake


Потребителски аватар
bibliotekarja
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bibliotekarja » Вто 18 ное 2008 20:30


Аз имам проблем с парното който не открих никъде във форума.Смених радиаторчето,махнах клапите отпред и сложих тръбички на тяхно място.Сега обаче ми се задимява купето,вчера даже видях как парното ми избълва малко пушек.От какво може да е?Дали има нещо като грес по радиаторчето защото е чисто ново или влиза дим от улицата или ми димят колекторите под капака и дима влиза през филтъра на купето.Филтъра не съм го сменял.Какво може да е помагайте че не се диша в колата и мирише на гадно и "борчетата" ароматизатори не помагат.


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Мнениеот djshomi » Вто 18 ное 2008 20:39


Пробит радятор.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19555
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 19 ное 2008 0:44


bibliotekarja написа:Сега обаче ми се задимява купето,вчера даже видях как парното ми избълва малко пушек.

Ама пушек ли е или пара?
Ако е пара, ако мирише на антифриз и остава метален дъх в устата, ако стъклата стават мазни- то да, или пробит радиатор, или влиза яко влага отнякъде.
Ако си е баш пушек- новите радиатори са обмазани с масло някакво.
Ама пък чак пушек да вдигне.... :roll:


Потребителски аватар
V_i_T
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
Автомобил: Golf 2 GTI
Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот V_i_T » Сря 19 ное 2008 9:08


:arrow:
djshomi написа:Пробит радятор.

И според мен това е проблема, но въпроса да се разбере дали е пушек или пара, както каза колегата radotom.


Потребителски аватар
bibliotekarja
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bibliotekarja » Пет 28 ное 2008 18:58


djshomi написа:Пробит радятор.

Не е пробит.Той е чисто нов.Колегата radotom се оказа прав радиатора е омазан с масло и има влага по филтъра на купето.Махнах филтъра и вече не влиза пушек(пушека беше бял т.е. от влагата).А миризмата постепенно изчезна явно маслото или греста или каквото и да е там се поизпече.Сега се наслаждавам на топлото в колата ,че и горещо става от време на време :ihaaaaa.Благодаря на за мненията.


Потребителски аватар
golfarata
"Селски тунинг"
Мнения: 1196
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 1:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На село

Мнениеот golfarata » Пет 28 ное 2008 21:24


Проблем No 4:
На него отговор не намерих, моля да си казвате мненията!!!
Като си пусна парното - най-вече се усеща на втора на и на трета скорост - усещам че нещо започва много да бръмчи под капака, също така се усещат и вибрации по педалите на газта и спирачката Като пусна парното на 1-ва скорост или го спра веднага всичкото това бръмчене и въбрации изчезват. Става въпрос на запален двигател, на спрян двигател няма вибрации няма бръмчене. Много ме съмнява моторчето на парното чак толкова енергия да хаби, че чак да се тормози двигателя Не знам, само предполагам и много се надявам да има отговори.

На моторчето има гумени тампони 3/4/ липси - или е спукана перката някъде - неприятни вибрации по табло и др. части


Потребителски аватар
kostadin_pirishanchin
Мнения: 14
Регистриран на: Пет 07 ное 2008 9:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Банско

Мнениеот kostadin_pirishanchin » Пет 28 ное 2008 22:19


[quote="golfarata"]Проблем No 4:
На него отговор не намерих, моля да си казвате мненията!!!
Като си пусна парното - най-вече се усеща на втора на и на трета скорост - усещам че нещо започва много да бръмчи под капака, също така се усещат и вибрации по педалите на газта и спирачката Като пусна парното на 1-ва скорост или го спра веднага всичкото това бръмчене и въбрации изчезват. Става въпрос на запален двигател, на спрян двигател няма вибрации няма бръмчене. Много ме съмнява моторчето на парното чак толкова енергия да хаби, че чак да се тормози двигателя Не знам, само предполагам и много се надявам да има отговори.

аз имам венто и имах същия проблем. накрая се оказа 4е едно болт бе паднало вътре при перката на моторчето. проверете преди да купувате каквото и да е.


Потребителски аватар
bibliotekarja
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот bibliotekarja » Нед 30 ное 2008 19:21


Каквото и да си говорим вентилатора си харчи доста ток.Пробвай да подадеш леко газ и виж дали тогава не спират тези вибрации.Ако не е това не знам какво друго може да е.Провери дали е добре стегнат вентилатора.


Потребителски аватар
V_i_T
Мнения: 316
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 9:02
Автомобил: Golf 2 GTI
Двигател: PB 1.8i 112 hp 1991
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот V_i_T » Пон 01 дек 2008 12:12


bibliotekarja написа:Каквото и да си говорим вентилатора си харчи доста ток.Пробвай да подадеш леко газ и виж дали тогава не спират тези вибрации.Ако не е това не знам какво друго може да е.Провери дали е добре стегнат вентилатора.

Реших си проблема като махнах марлята на мрежата под капака - там откъдето засмуква въздух вентилатора. Според мен се е затруднявал да взема въздух и затова е станала цялата мизерия. Сега съм без марля, ама и без вибрации :lol:
Мерси to all.

P.S. Предлагам които има какво да сподели или да пита за парното на G2 да го пишем в тази тема - все пак да е подредено малко :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 208 госта