VW Golf IV 1999 2.3 V5 - сутрин като запаля не държи обороти

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Вто 18 ное 2008 21:34


Нормално е човек да се досети че ще се вдигнат. :wink:




gori777
Мнения: 43
Регистриран на: Нед 27 май 2007 22:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Датчик

Мнениеот gori777 » Нед 23 ное 2008 20:09


И аз имах същия проблем и се оказа, че е от датчик. Моят е Г2 91 г. 1.8 МИ RP. Отпред има два датчика син и червен и единия ако не рабори - край. Червеният беше блокирал на някакви стойности и на практика компютъра получава грешна информация за температурата на двигателя и си правеше смески на горивото за топъл двигател около 80 градуса и съответно като е студено той си мисли, че е топъл и т.н. защото като запалите той пак ще ги прочете грешно. В случая няма да ви помогне и чистене на грешки с разни ми ти компютри и откачане на акумулатора. Решението е нов датчик, но работещ като го купувате го замерете с мултицет трябва да показва стойности около 5 килоома. (Аз лично си купих първият път неработещ).


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Датчик

Мнениеот tonyM » Нед 23 ное 2008 21:43


gori777 написа:И аз имах същия проблем и се оказа, че е от датчик. Моят е Г2 91 г. 1.8 МИ RP. Отпред има два датчика син и червен и единия ако не рабори - край. Червеният беше блокирал на някакви стойности и на практика компютъра получава грешна информация за температурата на двигателя и си правеше смески на горивото за топъл двигател около 80 градуса и съответно като е студено той си мисли, че е топъл и т.н. защото като запалите той пак ще ги прочете грешно. В случая няма да ви помогне и чистене на грешки с разни ми ти компютри и откачане на акумулатора. Решението е нов датчик, но работещ като го купувате го замерете с мултицет трябва да показва стойности около 5 килоома. (Аз лично си купих първият път неработещ).

Разгледах ел.схемата на Голф4- датчика за температурата на охл.течност е кобиниран. Един за ECU-то и един за индикатора на таблото. Интересното е, че VAG-COM чете данните от ECU-то. В случая с този датчик, показанията на VAG-COM при студен двигател са еднакви с тези на климатроника (от дисплея му) и на датчика за температура на входящия въздух (пак от VAG-COM). При загряване, температурата на охл.течност се увеличава по-бързо от температурата на входящия въздух (показания от VAG-COM), което е логично. Няма ненормални стойности и преди паленето, и след това. Въпросните датчици са от резистивен тип, и ECU-то си смята температурата по съпротивлението им. Имам таблиците и графиките за съпротивлението на датчиците, но има ли смисъл да си играя да им меря съпротивлението с оммер (и температурата на охл.течност с термосонда) ?


Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Датчик

Мнениеот kickd0wn » Пон 24 ное 2008 12:33


tonyM написа:
gori777 написа:И аз имах същия проблем и се оказа, че е от датчик. Моят е Г2 91 г. 1.8 МИ RP. Отпред има два датчика син и червен и единия ако не рабори - край. Червеният беше блокирал на някакви стойности и на практика компютъра получава грешна информация за температурата на двигателя и си правеше смески на горивото за топъл двигател около 80 градуса и съответно като е студено той си мисли, че е топъл и т.н. защото като запалите той пак ще ги прочете грешно. В случая няма да ви помогне и чистене на грешки с разни ми ти компютри и откачане на акумулатора. Решението е нов датчик, но работещ като го купувате го замерете с мултицет трябва да показва стойности около 5 килоома. (Аз лично си купих първият път неработещ).

Разгледах ел.схемата на Голф4- датчика за температурата на охл.течност е кобиниран. Един за ECU-то и един за индикатора на таблото. Интересното е, че VAG-COM чете данните от ECU-то. В случая с този датчик, показанията на VAG-COM при студен двигател са еднакви с тези на климатроника (от дисплея му) и на датчика за температура на входящия въздух (пак от VAG-COM). При загряване, температурата на охл.течност се увеличава по-бързо от температурата на входящия въздух (показания от VAG-COM), което е логично. Няма ненормални стойности и преди паленето, и след това. Въпросните датчици са от резистивен тип, и ECU-то си смята температурата по съпротивлението им. Имам таблиците и графиките за съпротивлението на датчиците, но има ли смисъл да си играя да им меря съпротивлението с оммер (и температурата на охл.течност с термосонда) ?


А с колекторите какво направи?


Потребителски аватар
dimpex_01
Мнения: 51
Регистриран на: Пон 23 авг 2004 8:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dimpex_01 » Пон 24 ное 2008 13:11


А има ли миризма на газ в двигателният отсек.
При мен правеше нещо подобно пролетта. Бях с 2ЕЕ и палеше много трудно сутрин на студено, като позагрее се оправя. Проблема беше че клапана ми за газ си беше заминал и сутрин на студдено се давеше и трудно пали. Смених клапана и всичко се оправи. Успех!!!


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Датчик

Мнениеот tonyM » Нед 30 ное 2008 9:29


kickd0wn написа:
tonyM написа:
gori777 написа:И аз имах същия проблем и се оказа, че е от датчик. Моят е Г2 91 г. 1.8 МИ RP. Отпред има два датчика син и червен и единия ако не рабори - край. Червеният беше блокирал на някакви стойности и на практика компютъра получава грешна информация за температурата на двигателя и си правеше смески на горивото за топъл двигател около 80 градуса и съответно като е студено той си мисли, че е топъл и т.н. защото като запалите той пак ще ги прочете грешно. В случая няма да ви помогне и чистене на грешки с разни ми ти компютри и откачане на акумулатора. Решението е нов датчик, но работещ като го купувате го замерете с мултицет трябва да показва стойности около 5 килоома. (Аз лично си купих първият път неработещ).

Разгледах ел.схемата на Голф4- датчика за температурата на охл.течност е кобиниран. Един за ECU-то и един за индикатора на таблото. Интересното е, че VAG-COM чете данните от ECU-то. В случая с този датчик, показанията на VAG-COM при студен двигател са еднакви с тези на климатроника (от дисплея му) и на датчика за температура на входящия въздух (пак от VAG-COM). При загряване, температурата на охл.течност се увеличава по-бързо от температурата на входящия въздух (показания от VAG-COM), което е логично. Няма ненормални стойности и преди паленето, и след това. Въпросните датчици са от резистивен тип, и ECU-то си смята температурата по съпротивлението им. Имам таблиците и графиките за съпротивлението на датчиците, но има ли смисъл да си играя да им меря съпротивлението с оммер (и температурата на охл.течност с термосонда) ?


А с колекторите какво направи?

Засега проблема продължава, колега. Още не съм имал време да махна всмукателните колектори и да сменя О-пръстените- ще се изисква повече време. А също и да прегледам изпускателния колектор до Ламбда-сондата за дупки.
Засега първото, което направих е, че отворих капака на дроселната клапа, дето са потенциометрите, и напръсках с контактен спрей по пистите. Раздвижих плъзгачите, пак напръсках, изчаках да изсъхне, сложих малко смазка за механики на зъбните колела на серво мотора, почистих капака и уплътнението, и затворих. Причината да направя това е, че на VAG-COM наблюдавам, че ъгъла на отваряне на клапата при празен ход е 1.0-1.5 градуса, при условие, че трябва да е 1.9-5.7 градуса. Може би клапата е ОК и се опитва да компенсира засмукването на въздух отнякъде другаде. Освен това, преди да сложа ГИ, с VAG-COM съм гледал колко въздух отчита MAF-a при загрял двигател на празен ход, и беше между 100 и 120. А сега е около 90, при същите условия. Може пък и MAF-a да отчита по-малки стойности, отколкото трябва. Но е малко вероятно- гледам, че в движение стойностите му ходят понякога до 400. Правих даже теста, описан в http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info и изглежда MAF-a e OK.
Второто, което направих, е че за всеки случай намазах със силикон около двата щуцера на всмукателния колектор след дроселната клапа, дане би от там да смуче. Проверих МАП-а на ГИ и изпарителя дали са херметични (закачени след въпросните два щуцера). Като сваля всмукателния колектор, ще намажа със силикон и около щуцерите, дето влизат маркучетата на газовите инжектори. Тук е мястото да спомена: може ли проблема да идва от засмукване на въздух от недобре затворил/затворили газов инжектор/инжектори. Какво мислите?
Ще наблюдавам тази седмица как ще се държи след направените интервенции.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот tonyM » Нед 07 дек 2008 10:28


Проблемите остават. Няма промяна и след почистване с контактен спрей на потенциометрите в дроселовата клапа... :(


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2715
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Мнениеот k_garchev » Сря 17 дек 2008 8:47


Колеги при мен почти се реши проблема!!! Ето и какво направих-50 лева бензин и добавка към бензина за почистване на дузи!И нови свещи!И за сега вече нямам проблем сутрин като запаля!


kasbg
Мнения: 46
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот kasbg » Съб 20 дек 2008 10:17


УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ НА GOLF IV , 1.6 БЕНЗИН, AKL ДВИГАТЕЛ.

БЛИЗО ГОДИНА ТЪРСИХ РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА С НЕСТАБИЛНАТА РАБОТА НА ПРАЗЕН ХОД ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ.
ПРИ МЕНЕ ПРОБЛЕМА СЕ РЕШИ СЛЕД СМЯНАТА НА УПЛЪТНИТЕЛНИТЕ ГУМЕНИ ПРЪСТЕНИ МЕЖДУ БЛОКА И СМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР.

СЪВЕТ!

СЛАГАТЕ ЛИ ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ИЛИ СВАЛЯТЕ ЛИ ПО НЯКАКВА ПРИЧИНА СМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР - ВИНАГИ СМЕНЯЙТЕ ГУМЕНИТЕ УПЛЪТНИТЕЛНИ ПРЪСТЕНИ (4бр. х 8лв.). ПРИЧИНА ЗА ТОВА Е, ЧЕ ТЕ СЕ СПИЧАТ С ГОДИНИТЕ ОТ ВИСОКАТА ТЕМПЕРАТУРА И ПРИ РАЗГЛОБЯВАНЕ И ПОВТОРЕН МОНТАЖ НА КОЛЕКТОРА ТЕ НЕ МОГАТ ДА ОСИГУРЯТ ХЕРМЕТИЧНОСТ НА СИТЕМАТА (ТОВА Е ОСОБЕНО ВАЖНО ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ, КОГАТО ХЛАБИНИТЕ СА ПО ГОЛЕМИ).

БЛАГОДАРЕН СЪМ НА КОЛЕГАТА ВЪВ ФОРУМА, КОЙТО МИ ПОДСКАЗА ЗА ТОВА РЕШЕНИЕ. АЗ ПОТВЪРЖДАВАМ ТОВА РЕШЕНИЕ ЗА ДА ПОМОГНА И НА ДРУГИ КОЛЕГИ.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот tonyM » Пон 22 дек 2008 16:43


Днес бях при газаджиите, които монтираха ГИ. Казаха, че не са махали всмукателните колектори при слагането на щуцерите за инжекторите :shock . Но така или иначе купих 4-те О-пръстена и при първа възможност ще ги сменям.
И при загряла кола днес при газаджиите ламбдата не даваше напрежение (бедна смес). Правиха регулировки, ще гледам как ще е утре на студа. Първи впечатления- май са вдигнали доста инжекторното време на празен ход, за да заобиколят проблема, защото преди да си тръгна от тях нулирах MAF1 и на градско даде много голям среден разход, а на извънградско всичко си е постарому.


Потребителски аватар
tonyM
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 14 сеп 2008 9:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот tonyM » Чет 25 дек 2008 11:57


Колеги, проблема при мен е разрешен! :D

С уважение към колегата kickd0wn, който сподели решението.

Вчера смених О-пръстените на всумкателния колектор към главата и проблема е разрешен. Старите бяха много спечени и даже имаха радиални пукнатини. От тях е било! На студено колата държи в началото вече по-високи обороти, не се опитва да гасне, оборотите са адски стабилни. При измерването с VAG-COM няма вече грешка за бедна смес, нито на бензин, нито ха газ. Когато започне да действа ламбда-регулатора, на студено диапазона на ламбда регулатора е -5...0 %. :D на бензин. На газ е -15...-10 % на студено, но може би заради последните настройки на газаджиите преди да сменя О-пръстените, когато се опитаха в тихите да направят така, че ламбдата да не отчита бедна смес. Остава да отида за последна регулировка на ГИ.

Така че: Сменяйте пръстените смело. От там смуче въздух и създава проблемите. При мен явно от друго място не е смучело.

Весели празници на всички!


Потребителски аватар
ChronoS
Мнения: 963
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 20:52
Автомобил: VW Golf 2 Rallye и VW Golf
Двигател: 2_9 Syncro
Местоположение: мадан/Пловдив
Контакти:

Re: Сутрин като запаля и колата не държи обороти

Мнениеот ChronoS » Нед 25 апр 2010 19:24


Аз карам Г3 1.6 AFT и имам същият проблем с оборотите на студен двигател.Дросела е чистен но проблема си остана.Дали и при мен може да е от тези O-пръстени ако имам изобщо :lol:


Zlobomir
Мнения: 991
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 10:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Сутрин като запаля и колата не държи обороти

Мнениеот Zlobomir » Пон 26 апр 2010 2:34


Аз да питам, тези О-пръстени нали лягат в някакъв канал? А и да не лягат в канал, защо не се "заменят" със изстискан високотемпературен силикон, който да се остави почти да стегне преди затягане? :roll:


Dino18
Мнения: 148
Регистриран на: Нед 25 фев 2007 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сутрин като запаля и колата не държи обороти

Мнениеот Dino18 » Пон 26 апр 2010 7:08


Може ли подобна причина да има и при моноинжекрционите или това е само при пълните инжекции. Питам щото съм с ADZ двигател и при палене в много студено време оборотите ми се опитват да падат кригично ниско за около 2 мин.


Потребителски аватар
javor_bg
Мнения: 722
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сутрин като запаля и колата не държи обороти

Мнениеот javor_bg » Чет 20 яну 2011 10:20


Колеги, здравейте ! Знам че темата е малко стара, но искам да попитам къде мога да намеря въпросните О-пръстени ? Къде може да се продават ? В аутоплюс има ли ги или се поръчват в Порше България ? Те май бяха 4 броя по 8 лева единия, така ли беше ?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mrsch66 и 31 госта