VW Golf IV 1999 2.3 V5 - сутрин като запаля не държи обороти
Датчик
И аз имах същия проблем и се оказа, че е от датчик. Моят е Г2 91 г. 1.8 МИ RP. Отпред има два датчика син и червен и единия ако не рабори - край. Червеният беше блокирал на някакви стойности и на практика компютъра получава грешна информация за температурата на двигателя и си правеше смески на горивото за топъл двигател около 80 градуса и съответно като е студено той си мисли, че е топъл и т.н. защото като запалите той пак ще ги прочете грешно. В случая няма да ви помогне и чистене на грешки с разни ми ти компютри и откачане на акумулатора. Решението е нов датчик, но работещ като го купувате го замерете с мултицет трябва да показва стойности около 5 килоома. (Аз лично си купих първият път неработещ).
Re: Датчик
gori777 написа:И аз имах същия проблем и се оказа, че е от датчик. Моят е Г2 91 г. 1.8 МИ RP. Отпред има два датчика син и червен и единия ако не рабори - край. Червеният беше блокирал на някакви стойности и на практика компютъра получава грешна информация за температурата на двигателя и си правеше смески на горивото за топъл двигател около 80 градуса и съответно като е студено той си мисли, че е топъл и т.н. защото като запалите той пак ще ги прочете грешно. В случая няма да ви помогне и чистене на грешки с разни ми ти компютри и откачане на акумулатора. Решението е нов датчик, но работещ като го купувате го замерете с мултицет трябва да показва стойности около 5 килоома. (Аз лично си купих първият път неработещ).
Разгледах ел.схемата на Голф4- датчика за температурата на охл.течност е кобиниран. Един за ECU-то и един за индикатора на таблото. Интересното е, че VAG-COM чете данните от ECU-то. В случая с този датчик, показанията на VAG-COM при студен двигател са еднакви с тези на климатроника (от дисплея му) и на датчика за температура на входящия въздух (пак от VAG-COM). При загряване, температурата на охл.течност се увеличава по-бързо от температурата на входящия въздух (показания от VAG-COM), което е логично. Няма ненормални стойности и преди паленето, и след това. Въпросните датчици са от резистивен тип, и ECU-то си смята температурата по съпротивлението им. Имам таблиците и графиките за съпротивлението на датчиците, но има ли смисъл да си играя да им меря съпротивлението с оммер (и температурата на охл.течност с термосонда) ?
- kickd0wn
- Мнения: 508
- Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Датчик
tonyM написа:gori777 написа:И аз имах същия проблем и се оказа, че е от датчик. Моят е Г2 91 г. 1.8 МИ RP. Отпред има два датчика син и червен и единия ако не рабори - край. Червеният беше блокирал на някакви стойности и на практика компютъра получава грешна информация за температурата на двигателя и си правеше смески на горивото за топъл двигател около 80 градуса и съответно като е студено той си мисли, че е топъл и т.н. защото като запалите той пак ще ги прочете грешно. В случая няма да ви помогне и чистене на грешки с разни ми ти компютри и откачане на акумулатора. Решението е нов датчик, но работещ като го купувате го замерете с мултицет трябва да показва стойности около 5 килоома. (Аз лично си купих първият път неработещ).
Разгледах ел.схемата на Голф4- датчика за температурата на охл.течност е кобиниран. Един за ECU-то и един за индикатора на таблото. Интересното е, че VAG-COM чете данните от ECU-то. В случая с този датчик, показанията на VAG-COM при студен двигател са еднакви с тези на климатроника (от дисплея му) и на датчика за температура на входящия въздух (пак от VAG-COM). При загряване, температурата на охл.течност се увеличава по-бързо от температурата на входящия въздух (показания от VAG-COM), което е логично. Няма ненормални стойности и преди паленето, и след това. Въпросните датчици са от резистивен тип, и ECU-то си смята температурата по съпротивлението им. Имам таблиците и графиките за съпротивлението на датчиците, но има ли смисъл да си играя да им меря съпротивлението с оммер (и температурата на охл.течност с термосонда) ?
А с колекторите какво направи?
- dimpex_01
- Мнения: 51
- Регистриран на: Пон 23 авг 2004 8:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А има ли миризма на газ в двигателният отсек.
При мен правеше нещо подобно пролетта. Бях с 2ЕЕ и палеше много трудно сутрин на студено, като позагрее се оправя. Проблема беше че клапана ми за газ си беше заминал и сутрин на студдено се давеше и трудно пали. Смених клапана и всичко се оправи. Успех!!!
При мен правеше нещо подобно пролетта. Бях с 2ЕЕ и палеше много трудно сутрин на студено, като позагрее се оправя. Проблема беше че клапана ми за газ си беше заминал и сутрин на студдено се давеше и трудно пали. Смених клапана и всичко се оправи. Успех!!!
Re: Датчик
kickd0wn написа:tonyM написа:gori777 написа:И аз имах същия проблем и се оказа, че е от датчик. Моят е Г2 91 г. 1.8 МИ RP. Отпред има два датчика син и червен и единия ако не рабори - край. Червеният беше блокирал на някакви стойности и на практика компютъра получава грешна информация за температурата на двигателя и си правеше смески на горивото за топъл двигател около 80 градуса и съответно като е студено той си мисли, че е топъл и т.н. защото като запалите той пак ще ги прочете грешно. В случая няма да ви помогне и чистене на грешки с разни ми ти компютри и откачане на акумулатора. Решението е нов датчик, но работещ като го купувате го замерете с мултицет трябва да показва стойности около 5 килоома. (Аз лично си купих първият път неработещ).
Разгледах ел.схемата на Голф4- датчика за температурата на охл.течност е кобиниран. Един за ECU-то и един за индикатора на таблото. Интересното е, че VAG-COM чете данните от ECU-то. В случая с този датчик, показанията на VAG-COM при студен двигател са еднакви с тези на климатроника (от дисплея му) и на датчика за температура на входящия въздух (пак от VAG-COM). При загряване, температурата на охл.течност се увеличава по-бързо от температурата на входящия въздух (показания от VAG-COM), което е логично. Няма ненормални стойности и преди паленето, и след това. Въпросните датчици са от резистивен тип, и ECU-то си смята температурата по съпротивлението им. Имам таблиците и графиките за съпротивлението на датчиците, но има ли смисъл да си играя да им меря съпротивлението с оммер (и температурата на охл.течност с термосонда) ?
А с колекторите какво направи?
Засега проблема продължава, колега. Още не съм имал време да махна всмукателните колектори и да сменя О-пръстените- ще се изисква повече време. А също и да прегледам изпускателния колектор до Ламбда-сондата за дупки.
Засега първото, което направих е, че отворих капака на дроселната клапа, дето са потенциометрите, и напръсках с контактен спрей по пистите. Раздвижих плъзгачите, пак напръсках, изчаках да изсъхне, сложих малко смазка за механики на зъбните колела на серво мотора, почистих капака и уплътнението, и затворих. Причината да направя това е, че на VAG-COM наблюдавам, че ъгъла на отваряне на клапата при празен ход е 1.0-1.5 градуса, при условие, че трябва да е 1.9-5.7 градуса. Може би клапата е ОК и се опитва да компенсира засмукването на въздух отнякъде другаде. Освен това, преди да сложа ГИ, с VAG-COM съм гледал колко въздух отчита MAF-a при загрял двигател на празен ход, и беше между 100 и 120. А сега е около 90, при същите условия. Може пък и MAF-a да отчита по-малки стойности, отколкото трябва. Но е малко вероятно- гледам, че в движение стойностите му ходят понякога до 400. Правих даже теста, описан в http://wiki.ross-tech.com/index.php/Fuel_Trim_Info и изглежда MAF-a e OK.
Второто, което направих, е че за всеки случай намазах със силикон около двата щуцера на всмукателния колектор след дроселната клапа, дане би от там да смуче. Проверих МАП-а на ГИ и изпарителя дали са херметични (закачени след въпросните два щуцера). Като сваля всмукателния колектор, ще намажа със силикон и около щуцерите, дето влизат маркучетата на газовите инжектори. Тук е мястото да спомена: може ли проблема да идва от засмукване на въздух от недобре затворил/затворили газов инжектор/инжектори. Какво мислите?
Ще наблюдавам тази седмица как ще се държи след направените интервенции.
УВАЖАЕМИ КОЛЕГИ НА GOLF IV , 1.6 БЕНЗИН, AKL ДВИГАТЕЛ.
БЛИЗО ГОДИНА ТЪРСИХ РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА С НЕСТАБИЛНАТА РАБОТА НА ПРАЗЕН ХОД ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ.
ПРИ МЕНЕ ПРОБЛЕМА СЕ РЕШИ СЛЕД СМЯНАТА НА УПЛЪТНИТЕЛНИТЕ ГУМЕНИ ПРЪСТЕНИ МЕЖДУ БЛОКА И СМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР.
СЪВЕТ!
СЛАГАТЕ ЛИ ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ИЛИ СВАЛЯТЕ ЛИ ПО НЯКАКВА ПРИЧИНА СМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР - ВИНАГИ СМЕНЯЙТЕ ГУМЕНИТЕ УПЛЪТНИТЕЛНИ ПРЪСТЕНИ (4бр. х 8лв.). ПРИЧИНА ЗА ТОВА Е, ЧЕ ТЕ СЕ СПИЧАТ С ГОДИНИТЕ ОТ ВИСОКАТА ТЕМПЕРАТУРА И ПРИ РАЗГЛОБЯВАНЕ И ПОВТОРЕН МОНТАЖ НА КОЛЕКТОРА ТЕ НЕ МОГАТ ДА ОСИГУРЯТ ХЕРМЕТИЧНОСТ НА СИТЕМАТА (ТОВА Е ОСОБЕНО ВАЖНО ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ, КОГАТО ХЛАБИНИТЕ СА ПО ГОЛЕМИ).
БЛАГОДАРЕН СЪМ НА КОЛЕГАТА ВЪВ ФОРУМА, КОЙТО МИ ПОДСКАЗА ЗА ТОВА РЕШЕНИЕ. АЗ ПОТВЪРЖДАВАМ ТОВА РЕШЕНИЕ ЗА ДА ПОМОГНА И НА ДРУГИ КОЛЕГИ.
БЛИЗО ГОДИНА ТЪРСИХ РЕШЕНИЕ НА ПРОБЛЕМА С НЕСТАБИЛНАТА РАБОТА НА ПРАЗЕН ХОД ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ.
ПРИ МЕНЕ ПРОБЛЕМА СЕ РЕШИ СЛЕД СМЯНАТА НА УПЛЪТНИТЕЛНИТЕ ГУМЕНИ ПРЪСТЕНИ МЕЖДУ БЛОКА И СМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР.
СЪВЕТ!
СЛАГАТЕ ЛИ ГАЗОВ ИНЖЕКЦИОН ИЛИ СВАЛЯТЕ ЛИ ПО НЯКАКВА ПРИЧИНА СМУКАТЕЛНИЯ КОЛЕКТОР - ВИНАГИ СМЕНЯЙТЕ ГУМЕНИТЕ УПЛЪТНИТЕЛНИ ПРЪСТЕНИ (4бр. х 8лв.). ПРИЧИНА ЗА ТОВА Е, ЧЕ ТЕ СЕ СПИЧАТ С ГОДИНИТЕ ОТ ВИСОКАТА ТЕМПЕРАТУРА И ПРИ РАЗГЛОБЯВАНЕ И ПОВТОРЕН МОНТАЖ НА КОЛЕКТОРА ТЕ НЕ МОГАТ ДА ОСИГУРЯТ ХЕРМЕТИЧНОСТ НА СИТЕМАТА (ТОВА Е ОСОБЕНО ВАЖНО ПРИ СТУДЕН ДВИГАТЕЛ, КОГАТО ХЛАБИНИТЕ СА ПО ГОЛЕМИ).
БЛАГОДАРЕН СЪМ НА КОЛЕГАТА ВЪВ ФОРУМА, КОЙТО МИ ПОДСКАЗА ЗА ТОВА РЕШЕНИЕ. АЗ ПОТВЪРЖДАВАМ ТОВА РЕШЕНИЕ ЗА ДА ПОМОГНА И НА ДРУГИ КОЛЕГИ.
Днес бях при газаджиите, които монтираха ГИ. Казаха, че не са махали всмукателните колектори при слагането на щуцерите за инжекторите . Но така или иначе купих 4-те О-пръстена и при първа възможност ще ги сменям.
И при загряла кола днес при газаджиите ламбдата не даваше напрежение (бедна смес). Правиха регулировки, ще гледам как ще е утре на студа. Първи впечатления- май са вдигнали доста инжекторното време на празен ход, за да заобиколят проблема, защото преди да си тръгна от тях нулирах MAF1 и на градско даде много голям среден разход, а на извънградско всичко си е постарому.
И при загряла кола днес при газаджиите ламбдата не даваше напрежение (бедна смес). Правиха регулировки, ще гледам как ще е утре на студа. Първи впечатления- май са вдигнали доста инжекторното време на празен ход, за да заобиколят проблема, защото преди да си тръгна от тях нулирах MAF1 и на градско даде много голям среден разход, а на извънградско всичко си е постарому.
Колеги, проблема при мен е разрешен!
С уважение към колегата kickd0wn, който сподели решението.
Вчера смених О-пръстените на всумкателния колектор към главата и проблема е разрешен. Старите бяха много спечени и даже имаха радиални пукнатини. От тях е било! На студено колата държи в началото вече по-високи обороти, не се опитва да гасне, оборотите са адски стабилни. При измерването с VAG-COM няма вече грешка за бедна смес, нито на бензин, нито ха газ. Когато започне да действа ламбда-регулатора, на студено диапазона на ламбда регулатора е -5...0 %. на бензин. На газ е -15...-10 % на студено, но може би заради последните настройки на газаджиите преди да сменя О-пръстените, когато се опитаха в тихите да направят така, че ламбдата да не отчита бедна смес. Остава да отида за последна регулировка на ГИ.
Така че: Сменяйте пръстените смело. От там смуче въздух и създава проблемите. При мен явно от друго място не е смучело.
Весели празници на всички!
С уважение към колегата kickd0wn, който сподели решението.
Вчера смених О-пръстените на всумкателния колектор към главата и проблема е разрешен. Старите бяха много спечени и даже имаха радиални пукнатини. От тях е било! На студено колата държи в началото вече по-високи обороти, не се опитва да гасне, оборотите са адски стабилни. При измерването с VAG-COM няма вече грешка за бедна смес, нито на бензин, нито ха газ. Когато започне да действа ламбда-регулатора, на студено диапазона на ламбда регулатора е -5...0 %. на бензин. На газ е -15...-10 % на студено, но може би заради последните настройки на газаджиите преди да сменя О-пръстените, когато се опитаха в тихите да направят така, че ламбдата да не отчита бедна смес. Остава да отида за последна регулировка на ГИ.
Така че: Сменяйте пръстените смело. От там смуче въздух и създава проблемите. При мен явно от друго място не е смучело.
Весели празници на всички!
- ChronoS
- Мнения: 963
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 20:52
- Автомобил: VW Golf 2 Rallye и VW Golf
- Двигател: 2_9 Syncro
- Местоположение: мадан/Пловдив
- Контакти:
Re: Сутрин като запаля и колата не държи обороти
Аз карам Г3 1.6 AFT и имам същият проблем с оборотите на студен двигател.Дросела е чистен но проблема си остана.Дали и при мен може да е от тези O-пръстени ако имам изобщо
Re: Сутрин като запаля и колата не държи обороти
Аз да питам, тези О-пръстени нали лягат в някакъв канал? А и да не лягат в канал, защо не се "заменят" със изстискан високотемпературен силикон, който да се остави почти да стегне преди затягане?
-
- Мнения: 148
- Регистриран на: Нед 25 фев 2007 22:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Сутрин като запаля и колата не държи обороти
Може ли подобна причина да има и при моноинжекрционите или това е само при пълните инжекции. Питам щото съм с ADZ двигател и при палене в много студено време оборотите ми се опитват да падат кригично ниско за около 2 мин.
- javor_bg
- Мнения: 722
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сутрин като запаля и колата не държи обороти
Колеги, здравейте ! Знам че темата е малко стара, но искам да попитам къде мога да намеря въпросните О-пръстени ? Къде може да се продават ? В аутоплюс има ли ги или се поръчват в Порше България ? Те май бяха 4 броя по 8 лева единия, така ли беше ?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mrsch66 и 31 госта