Пълна смяна на консумативи 2Е - отчет

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Пълна смяна на консумативи 2Е - отчет

Мнениеот radotom » Съб 09 сеп 2006 12:04


Такаааааа....
През изминалите 2 години аз изминах предвидените от Закона, Бог и VAG 60 000 км и дойде време за смяна на всички ремъци, барабар с масла, филтри и т.н.
Тъй като не бях сменял ангренажен ремък до сега,(имам пред вид сам), а съм на принципа, че човек трябва да опита от всичко, дори и да си строши колата (или както казва кумът ми: И секс със 150 кг жена!), аз реших за кеф да свърша цялата работа сам

Ето каква беше равносметката:

Масло Shell 10W40-4l- 48 лв.АутоГили
Маслен филтър Mahle - 7 лв (етикетна цена- 11 лв)
Горивен филтър Mahle - 16 лв (ет. цена- 18 лв)
Въздушен филтър Mahle - 13 лв (ет. цена 15 лв)
ремък генератор Gates 7 лв (ет.цена 8 лв) 11.2х866La256
ремък хидр+в. помпа Gates - 6.50 (ет. цена 7 лв) кат N 6276 МC
ангренажен ремък Gates 21 лв (ет. цена 25лв) 250 зъба (не е пред мен кутията и не помня номера)
обтяжна ролка Ina 24 лв (ет цена 26 лв)

Предупреждавам, че ако колата е с климатик, ремъка на генератора е с около 80 мм по-дълъг! ( А за 1.8 пълна инжекция ангренажния струва 12лв!!! Баси далавераджиите сте с 1.8-то! :twisted: )

За да свалите ремъка на хидравликата и на водната помпа, трябва отдолу, под колата да разхлабите 3 болта М8, които закрепват хидравличната помпа. Единия се намира надълбоко в конзолата, която ги държи и се развива с гидори с удължение, но не е задължителен, просто по-лесно се мести помпата по този начин. След това, чрез намиращия се там обтяжен болт М8 се освобождава хидравличната помпа и се сваля ремъка.
Следва демонтаж на ремъка на генератора. Това се извършва отгоре, при двигателния отсек. Разхлабва се болта М8 и с ключ 17 се върти обтяжната зъбна... да го наречем ролка, така, че генератора да отиде напред Звучи леко странно, но така се разхлабва.
Следва сваляне на ангренажния ремък! Е те тук става сложно!
Сваля се горния пластмасов капак на ангренажния ремък. За по-лесно, може да разкачите въздуховода от филтъра, така, че да не ви се пречка на и без това тясното място.
Свалянето обаче на долния капак на ремъка еее... За да го свалите, трябва да свалите шайбата, която върти ремъците на генератора и на водна+хидравлична помпа. Хваната е за зъбната шайба на ангренажния ремък с 4 болта. При мен 2 от тях се развиваха с имбус 6, а другите 2 с торк 8 (торк е 12 лъчевите "еврейски" звезди) Не гарантирам, че болтовете са ми оригинални, така че може да е само с еднин от 2-та вида инструменти, не знам кои.
С ключе 10 се развива болтчето на долния капак на ремъка, което седи до зъбната ролка( и по принцип е скрито от свалените преди малко шайби на трапецовидните ремъци) и гайката, която се намира близо до генератора и всъщност е завита на шпилка, която минава през водната помпа. С имбус 6 се развива и още един болт, разположен горе-долу по средата на блока. По този начин, след свалянето на тези 3 крепежни елемента, долния капак е вече свободен и се маха.
Мисля, че тук е момента да се постави мотора 'на белег', като се гледа да се появи втората чертичка на маховика (гледа се до скоростите, под една гумена тапичка, над маховика) и отметката '0' на разпределителния вал да попадне срещу стрелкичката. Като правило, зъбната ролка на вала, който върти маслената помпа също има белег някакъв, но аз не го гледах.
Edit Което е грешка, защото той върти и делкото, но аз го поставих горе-долу на същото място, а в последствие се оказа, че съм имал късмета да го пасна точно!
Тук използвах малка хитрост, която бях чувал от стари майстори.
С лак за нокти (светъл цвят) маркирах един от зъбите на зъбното колело на разпределителния вал и съответното над него междузъбие на ремъка. След това маркирах и по едно междузъбие на колелата на коляновия вал и вала на маслената помпа и съответните им зъби от ангренажния ремък.
Тук е момент пък за една цигара почивка, за да засъхне лака. (Хак им е на непушачите, трябва да правят кросче, за да изчакат... че иначе може да са нетърпеливи и да истрият незасъхналия лак! )
С ключ 15 се развива обтяжната ролка и се сваля. Сваля се внимателн и ангренажния ремък, поставя се над новия такъв, така, че много точно да съвпадат зъбите на двата ремъка и се пренасят белязките от лак за нокти на новия ремък (кеф! Втора цигара за днес!) Чрез този трик ще сте сигурни, че после може да поставите центровката на двигателя на същото положение, на което е била и преди, дори да загубите (не знам как, но знае ли човек знае ли се... ) фабричните белези по валовете!!!
Е, от тук нататък започва монтажа по обратния ред! Поставяте ангренажния ремък според нанесените вече белязки и проверявате и фабричните за по-сигурно, да не стане беля! Поставяте новата обтяжна ролка (Моля ви, не пестете пари от нея! Все пак, VW караме, нали?!?) хлабаво се затяга обтяжната ролка, а след това с, в моя случай, сгънат на П пирон с отрязана глава, поставен в 2-та отвора на ролката и лост (примерно, отверка) натягате ремъка така, че в най-дългата му част да не можете на ръка да го завъртите на повече от 90*. Оставянето на ремъка по-хлабав води до риск да прескочи зъб, а по-натегнатия товари лагерите на валовете допълнително. Обтягането на ремъка се извършва, като ролката се върти по часовниковата стрелка.
Поставя се долната предпазна капачка, като се внимава да си пасне хубаво и да не трие по ремъка. Следва монтирането на шайбите, които въртят 2-та трапецовидни ремъка. Поставя се и горната полвина на капака на ангренажния ремък, за да знае, че там не се бара повече. Ако сте се справили с това, няма да ви е проблем да поставите и другите 2 ремъка (ако не... ми... няма смисъл да ги слагате!) За цялото това упражнение на мен ми трябваше около 4 часа. Сигурно много хора ще се изсмеят и ще кажат, че го вършат за 1, но на мен ми беше за първи път!
Тъй като обаче аз исках да си сменя водната помпа, защото беше почнала леееекинко да свири, се възползвах от момента, когато всички ремъци бяха свалени и се опитах да сваля и нея! Резултата беше, че скъсах един от болтчетата (бах маа му! от болтчето М6 беше останало около 3 мм метал! Всичко друго-РЪЖДА! Е как няма да се скъса!), така, че положението стана ного неприятно. Най-лошото беше, че го правих в сряда (06.09) и никой магазин не работеше, а корпуса на помпата беше с повредена резба на това болтче, а и доста износен вътре, така, че на следващия ден повтарях упражнението с ремъците, защото иначе не може да се свали помпата! Пречи един заден капак на ангренажния ремък, разположен плътно до блока. Корпуса на помпата се сваля, като се свали генератора напълно и се развият 4-те болта, които са на конзолата, закрепваща генератора.

Цена водна помпа- 30 лв с неизвестна отстъпка (от приятел), корпус водна помпа - 36 лева Ауто+
Тъй и тъй всичко се сменя, смених си и хидравличната течност на волана. Достатъчен ми беше 1 литър, червена, на цена 17 лева, но не съм 100% убеден, че източих цялата стара течност! Но пък и тя не беше чак толкова зле, поне на вид.
Та това е! Опитах се по примера на Никси да правя и снимки, но много бързо се отказах, защото и без това бях напрегнат, а след 3-тата снимка ръцете ми бяха толкова мръсни, че ако барнех апарата с тях, жена ми щеше да ме изяде! :twisted: :oops
Дано с това съм бил полезен на някого! Уверявам ви, нищо сложно няма, просто иска малко инструменти и повечко внимание!
Но удоволствието после, че сам си си оправил колата е голямо! Особенно ако тръгне! :twisted: :twisted:

Искам да искажа благодарности на колегата neokom, който ми (НИ) усигори отстъпка в магаина на фирма "ДЖЕДЖО', намиращ се на бул Мария Луиза N 57 и тел: 032/62 44 05. Достатъчно е да кажете, че сте от VWclub-bg!
Успех на всички ентусиасти и :drive :drive :drive

Последна промяна от radotom на Нед 03 юни 2007 21:02, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 09 сеп 2006 19:49


А източването на страта хидравлична течност как го направи ? както те съветваше някой тук във форума или по други по тайствени методи ;)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 10 сеп 2006 20:24


juve написа:А източването на страта хидравлична течност...

Разкачих долния маркуч, изчаках да си изтече всичко, а после, при разкачен ремък повъртях малко помпата на ръка, докато спря да капе. После със същата течност, но без боклучетата по дъното на съда направих промивка веднъж и я источих наново.
Забравих да напиша, че въртях и кормилото, де...


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Сря 13 сеп 2006 14:03


Браво , добре си се справил :)
Щом колата върви още :)
Мерси за инструкциите....
Като пишеш за болтове М8 , те с ква глава са - 13 мм ?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 13 сеп 2006 14:27


momcho написа:Като пишеш за болтове М8 , те с ква глава са - 13 мм ?

Върви и търси някой петролен шейх да е минавал наоколо :)
Да, с ключ 13 са


micky73
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Пълна смяна на консумативи 2Е - отчет

Мнениеот micky73 » Нед 29 мар 2009 15:53


Темата гледам е доста стара, но на мен ми свърши чудесна работа!
Огромни благодарности на radotom за прецизното и изчерпателно упътване :bowdown
Колега, ако наминаваш към Казанлък имаш много бири от мен (или каквото там пиеш) :beer

Позволявам си да постна едно леко коментарче, най-вече за авто-лаици като мен, дето им е писнало да се кланят на разни "майстори" и да ги правят на смешни с всевъзможни страшни истории. За избягването на които е необходимо да се изръсим ей тъй лекичко...
Та моята история е следната: От месец нейде и аз се качих на това чудно возило наречено Пасат (Б3 1,8 моно).
Хубаво, според правилата на играта - първо масла и филтри. Смених ги в едно сервизче на Шел, цените им не са кой знае колко брутални - бензиновия + маслен, въздушен и масло излязоха 78 лв.
Следва веселото - смяна на ангренажния с ролката? Казаха ми нещо което ме хвърли в ужас!
Ремък - 9.и стотинки
Ролка - 33.и стотинки.
Труд - 50 без стотинки. И след два часа ела да си го вземеш...
За два часа - 50 кинта??? Е то криза, криза... Ама аз да не съм Райфайзенбанк?
А ремък за няма и 10 лефа - що за производство, гаранция???
Прочетох и нейде на другаде из нет-а, "ако си средно грамотен нямаш проблеми да си го смениш".... И се запънах като магаре - ще сменям каиша! Тъй де - като малък с Балканче съм почнал да се цапам, тати имаше един "вълшебен" трактор с двигател от "Балкан", който само аз можех да го паля... Москвич 412 имахме - там пък колко се е ровило...
Та, вчера се състоя процедурата. Бях си разпечатал инструкцийката горе, даже я научих на изуст :Mr Green Fun
Резултата - пасата си е с нов каиш, бръмка си доволно, аз съм с 50 кинта напред + някой майстор пак толкова назад.
Тъй че който иска да си спести някой лев, да се наслади и на чопленето по возилото и най-важното да знае колко аджеба ще я кара занапред - хващайте гидорето! :)
На всичкото отгоре, ремъка който ми дадоха в магазина е Франсе, тъй че ще кара 50000 км. без да се чудя какво по дяволите са ми сложили. Ролката е словашка, ама си има немски печат, тъй че приемаме че е добра.
Освен това, вече си зная кое какво и винаги мога да си ги опипам, огледам и нанюхам без консултации с онези странни омазани същества по сервизите!
И за цялата тая дандания ви трябват 2-3 лули 13, гидория задължително ако не искате да псувате много, ключ 15 - ако нямате както в моя случай се оказа - френски ключ, демек универсален. Шестостени 5 и 6. Ама да са якички!
И един гаечен 19 или 17 ли беше за обтягането накрая на генератора, ама това са подробности...
+ няколко излишни часа. В моя случай бяха към 5, само че с мнооого паткосване докато издиря бащата кое къде е "прибрал" и доста повече от две цигари както е според оригиналното ръководство :)
И един-два бързи съвета:
- Преди да почнете да чоплите помпата, сваляте една предпазна кора - при мен се крепеше с две 8-ци винтове над гумата и ушенце под спойлера. От там цъфват болтовете които крепят шайбите, които пък после ще сваляте - както по-горе е описано. При мен и 4-те бяха шестостен 6, имайки предвид че е нов внос навярно са оригинални....
- Ако ви се закучат както на мен (два излязоха без проблеми, ама другите дваааа...) - слагате на 5-та, така че да са ви удобни поне два от болтовете. Като ги сборите - повдигате с крика и въртите гумата по часовниковата стрелка така че да попревърти и да се лъснат другите два. На моя поне двата горни са си направо недостъпни отстрани.
- Болтовете които трябва да развиете на хидравличната помпа - колкото и странно да е, това са крепежните за блока! Щото има едни от страни. Нелогично, ама така се охлабва...
- Накрая като сборите каишите, пак на 5-та с повдигнато колело въртите няколко оборота на двигателя и се ослушвате за странни звуци. Абе ако не са мърдали зъбните колела - няма никакви проблеми, ама все пак...

За съжаление и аз не правих снимки - ич не ми беше до фотото. Но другата седмица мисля да сменям хидравликата та може да го нащракам с малко стрелкички по снимките :roll:

Та така и успех и на други ентусиасти! Хич не е страшно, само дет се шашках. Е, дано не вкарам някой в беля за едната паричка де... И не забравяйте лака за нокти! :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пълна смяна на консумативи 2Е - отчет

Мнениеот zfa159 » Сря 01 апр 2009 1:36


Малко да вметна инфо и аз...моя сегашен ремък е Bosch от Елит Кар...т.е. истински Bosch и струваше точно 7лв ...вярно,че е за 1.8 моно ама доколкото знам е същия и за 2Е ...предишния ми беше такъв и по-предишния също - ниаккви грижи (нито един не доживя да се смени заради километри а все заради други причини като ремонт на главата заради гаранитура,разколачване на ангренажа заради съмнения в шпонките и т.н.).
Иначе за маслото - аз лично само един единствен път си купих масло Shell преди 3 години...същото 10W40 ама незнам каква точно разновидност беше моето....4Л в жълта туба с разни надписи струваха 22лв (бяха си и други времена ама все пак)....това масло миришеше отвратително на слънчогледово олио и честно казано едва изтраях да разработя малко двигателя с него (след основен ремонт) 2000-3000км след което го изсипах от колата и проклех Shell до живот! :lol:
Иначе за вентилаторния ремък зависи понеже там е мазало - заводски се слагат точно 3 типа компресори с незнам колко вида шайби и има много различни ремъци....виждал съм един пистов широк да върти алтернатора и компресора,друг трапецовиден да върти водната помпа и хидравликата...друг вариант е един трапецовиден да върти алтернатор,водна и хидравлиа и от алтернатора да се тегли друг за компресора...и т.н. и т.н....особено ако колата идва от Италия мазалото е пълно - там се преправя всичко на всеобщо основание и се слагат разни странни ролки дето по магазините идея си нямат за тях,теглят се някакви ремъци от всякъде към на всякъде другаде и мазалото е тотално :shock
Пистовия ремък,който е както при мен и върти алтернатора и компресора струваше май към 30-тина лв по спомени.


Потребителски аватар
DimitarBT
Мнения: 744
Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: 2E
Местоположение: Ловеч
Контакти:

Re: Пълна смяна на консумативи 2Е - отчет

Мнениеот DimitarBT » Сря 01 апр 2009 10:57


хм....и на мен ми иде време да ги сменям тези ремъци.Като гледам Радо как го е написал не е кой знае колко сложно.Само ме е страх дали ще набарам белезите по шайбите.Щото и на мен ще ми е за първи път..както пише колегата.Неискам вече да ходя по майстори защото ми е писнало от разбирачи.Ще си го оправям сам,пък ако трябва и цял ден ще клеча покрай колата(не че несъм).Пък и така като гледам не са кой знае какви пари


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Пълна смяна на консумативи 2Е - отчет

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 01 апр 2009 18:27


То става въпрос за цялата смяна на консумативите, но най - проблемен е ангренажния ремък, аз смяната я правя така.
Преди да разхлабя ролката бележа или с маркер или с лак един зъб от трите колела /на коляновия вал, на разпределителния вал и за делкото/ като ги отбелязвам към блока в положението което са, ако случайно мръдне.
След като съм отбелязал разхлабвам и свалям ремъка,без да мърдам никакви центровки, слагам новия ремък, опъвам и пей сърце.
Ако мръднете някое от зъбните колела при поставянето от направените белези ще си проличи и лесно ще се поправите, но ако нещо стане с белезите, трябва да се направи по заводските и понеже е свалена пластмасата около шайбата на коляновия вал а белега е на нея, на съединителя има една голяма пластмасова тапа или ако я няма е дупка, през която се вижда маховика, а на него има белег.
Сваля се капачката на делкото и палеца се поставя точно срещу резка отбелязана на корпуса, това е първи цилиндър.
За разпределителния вал е различно, но белезите са или на пластмасата зад зъбното колело на вала или отзад на самата шайба е точката която трябва да бъде изравнена с борда на главата.
Това е при по - масовите по - стари двигатели, за двувалови и други машини требе да си се гледа литература.


micky73
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Пълна смяна на консумативи 2Е - отчет

Мнениеот micky73 » Пет 03 апр 2009 16:22


DimitarBT написа:хм....и на мен ми иде време да ги сменям тези ремъци.Като гледам Радо как го е написал не е кой знае колко сложно.Само ме е страх дали ще набарам белезите по шайбите.Щото и на мен ще ми е за първи път..както пише колегата.Неискам вече да ходя по майстори защото ми е писнало от разбирачи.Ще си го оправям сам,пък ако трябва и цял ден ще клеча покрай колата(не че несъм).Пък и така като гледам не са кой знае какви пари

Значи прочети внимателно отново и отново... описанието за маркирането на колелата с лака!
И колегата по-горе е написал - с трите марк-а, практически зацепваш старите настройки, даже ако ще и старио каиш да сложиш.
И нещо коетоп май пропуснах като си описвах мойта смяна - преди да разбърникам обтяжната ролка, с гумата зацепих горното колело на разпределителния на отметка, което би трябвало да означава ГМТ (горна мъртва точка).
Тъй или не, ама долното колело - на коляновия и горното на разпределителния си бяха като залепени, мандахерцаше се само средното - на маслената и делкото. Което страшно улеснява наместването на каиша по трите точки :да:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта