Отново фаровете на Пасат

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
arriva
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 29 дек 2004 18:26
Автомобил:
Двигател:

Отново фаровете на Пасат

Мнениеот arriva » Чет 30 дек 2004 9:49


Ами не знам какво стана с предишния ми пост ?
Май е заради латиницата, но такива са правилата !
Извинявам се !!!

Та по темата:Фаровете ми светят много слабо1
Почти като на стара Лада!
Дайте съвети !




Потребителски аватар
opipva4a
Палячо
Мнения: 1347
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

...

Мнениеот opipva4a » Чет 30 дек 2004 9:59


нали Васил ти отговори
звънни му


Потребителски аватар
spokomen
Мнения: 188
Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот spokomen » Пет 31 дек 2004 12:19


Канех се да пусна нова тема, но май и тук е подходящо.
Моля хвърлете по едно око и си кажете мнението, става ли?
http://www.za.ru/show_article.pl?&ida=24480
Чудя се дали да рискувам и да започна със шкурката както препоръчват в статията. Не знам и каква полировъчна паста да използвам на края. Абе изобщо, ако някой е правил подобно нещо - моля да сподели опита си.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 31 дек 2004 18:47


В интерес на истината и аз съм чувал, че стъклата на фаровете могат да се полират, но трябва да разпитам за подробности . . .


Потребителски аватар
~None~
Мнения: 690
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: EU

Мнениеот ~None~ » Съб 01 яну 2005 13:37


"Полиране на фаровете" Screwy
Слагат се релета на фаровете и работата заспива.
Миналата година направих тази операция и се преродих.
ФВ-то традиционно си е с смотани фарове...


Потребителски аватар
topche
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 15:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот topche » Съб 01 яну 2005 14:22


може ли малко повече подробности относно тези релета .. защото и аз имам оплакване с моя пасат ....


Потребителски аватар
~None~
Мнения: 690
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: EU

Мнениеот ~None~ » Съб 01 яну 2005 16:38


(Ще напиша какво знам по въпроса пък Ваското може и да ме поправи после ;) )

Контакта за дългите светлини е на пластина с времето и стареенето пластината се "отвръща" и не само механично но и топлинно. Причината за това е тока който протича през контакта на ключа.
Схемата е следната (оригинално):

+ о----о/ о-----(Л)----|

Л - лампа
--| - маса
-о/ о- ключ за дългите светлини

Целия ток които се консумира преминава през ключа. С времето преходното съпротивление на контактите му се увеличава ( дори незначително), следователно тока през дългите светлини намалява.
Ефекта
- "мизерни" дулги светлини.
- когато се изпозват малко по-дълго - изключват, когато се "поохладят" пак се включват.

Всичко това се отстранява елментарно когато се постави реле с нормално отворени контакти.
Какво имаме вече? Тока които минава през ключа е милиампери и изобщо не се влияе от преходното му съпротивление, както и контакта не се нагрява.
Слемата е следната:

+ о----о/ о----/\/\/\/\/\----------|
+ o-----------------||------(Л)----|

където:

--/\/\/\/\/\-- - намотка на релето
--||--- - контакти на релето ( нормално отворени )

Следствие:
Никакви грижи с дългите :)

Успех.

П.С. Ако модераторите преценят могат да го раделят като отделна тема.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 02 яну 2005 14:57


всичко е вярно юлка-нема а се пуашиш... :lol:
тая операция обаче се обезсмисля/подлага на риск ако решите да слагате по мощни крушки-80/100; 90/100 защото има риск за кабелите които оригинално са 1-1,5 мм2.
за целта се опъва нова инсталация на мястото на съществуващата с кабели 2,5 мм2 които вече 100% са застраховани от нагряване/прегряване с по ячки консуматори. наличната инсталация се елиминира и новата идва много козметично издържано на нейно място-тук могат да се изкажат тези при които операцията е факт...
процедурата включва и късите-не само дългите и ефекта е "бел ден".
отнема малко средства и няколко часа време.
релетата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се слагат вътре поради ред причини-влага; механични повреди; залепване на контактите=възможност да ги почукнеш и да се разлепят...и все в тоя дух.
абе да кажат препатилите-аз съм само изпълнител... :lol:


Потребителски аватар
topche
Мнения: 27
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 15:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот topche » Нед 02 яну 2005 16:07


мда .. ама аз имам оплакване от късите си :( дългите ми са силни ...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 02 яну 2005 16:28


vaskoto1 написа:процедурата включва и късите-не само дългите и ефекта е "бел ден".


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пон 03 яну 2005 20:25


Аз мога да се похваля от ефекта.
Предишното състояние на фаровете и след направената процедура - въобще неможе да се прави и сравнение даже. Познавам още хора от форума които могат да потвърдят това мнение.
Така че тичайте при Ваското... ;-)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 07 мар 2005 17:45


vaskoto1 написа:
релетата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се слагат вътре поради ред причини..................

Не съм много съгласен с монтажа на релетата вътре поради : по дълги кабели и по-голямо време за нова инсталация.Има херметични кутийки в които да се монтират релетата. Може и със силикон допълнително да се обмажат.При монтаж в двигателният отсек кабелите са много къси/ плюсовете директно от акумулатора през предпазител/. Снопчетата стават компактни. Правил съм такъв монтаж на 2 Голфа , 1 Пасат и на някои соц.возила.


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Пет 25 мар 2005 18:28


vaskoto1 написа:всичко е вярно юлка-нема а се пуашиш... :lol:
тая операция обаче се обезсмисля/подлага на риск ако решите да слагате по мощни крушки-80/100; 90/100 защото има риск за кабелите които оригинално са 1-1,5 мм2.
за целта се опъва нова инсталация на мястото на съществуващата с кабели 2,5 мм2 които вече 100% са застраховани от нагряване/прегряване с по ячки консуматори. наличната инсталация се елиминира и новата идва много козметично издържано на нейно място-тук могат да се изкажат тези при които операцията е факт...
процедурата включва и късите-не само дългите и ефекта е "бел ден".
отнема малко средства и няколко часа време.
релетата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се слагат вътре поради ред причини-влага; механични повреди; залепване на контактите=възможност да ги почукнеш и да се разлепят...и все в тоя дух.
абе да кажат препатилите-аз съм само изпълнител... :lol:



Ако са по две релета на фар едно за каси и едно за далги залепване няма как да се получи и може да се сложат и от пред при двигатела
Релетатат са от по 40/20/15 ампера кабела 2.5 квадрата изкарва 8 ампера такаче ядове нема.А сметката е лесна ампеража по волтажа прави мошноста тоест с този кабел да си садереш газа повече от 100 вата нема кйак да изкараш,то нали това е идеята в краина сметка това е ...


ston_p89
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 06 юни 2005 9:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Шумен

След поставяне на релета изникна малък проблем

Мнениеот ston_p89 » Пет 16 дек 2005 14:16


Поставих релета на Пасата като прекъснах кабелите малко преди влизането им в буксите преди фаровете.
На близката до акумулатора страна идващите от бушоните кабели включих към управляващата намотка съответно на реле за къси и дълги светлини. От акумулатора дирекно през бушони 15 А захраних съответно късите и дългите светлини през релетата.
Проблема е, че сега при запален двигател при включване на светлините още в положение на ключа "габарити" ми светят съответно късите или дългите. Това означава, че по кабелите идва достатъчно ток да захрани и задържи релето включено.
Ако някой има идея да помогне, защото при забравен ключ в положение "габарити" може да бъда изненадан неприятно.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5449
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Пет 16 дек 2005 15:04


Добре де а колко излиза едно такова преправяне на инсталацията.Без цената на крушките?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта