Помислете преди да си купувате ксенон (XENON)

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
RadoSi
Мнения: 156
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 1:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Помислете преди да си купувате ксенон (XENON)

Мнениеот RadoSi » Чет 30 ное 2006 13:37


Що ставате смешни бе колеги. При такива газоразредни крушки преходните процеси са унищожителни за крушката .. как ще сложите ксенон на нормална колица и няма да смените електрониката и оптиката за оправление на фаровете .. Крушките имат живот кам 10 000 часа при правилна експлоатация, което ще рече че веднъж запалена крушката трябва да работи максимално дълго време. Затова хората на завордските ксенони са слогили оптика която да променя каси дълги без да сменя крушката и да пали друга. Я си представете един пич дето кара с 200 по магистралата и постояно прави флаш да му правят път. Еми тои до края на магистралата няма да има крушки за далги :))) заради около 200 флаша които е направил ще са настапили 400 преходни процеса на палене и гаснене на ксенона.

Айде купуваите сега :) ако греша нека някой ме поправи.
Яко пачка за крушки ще трябва :)

http://www.youtube.com/watch?v=jvxUWYKA ... h=e46%20m3
ето тук едно линкче от едно мое приятелче (steen) да видите нагледно за какво става въпрос :)




Потребителски аватар
oSViRePql
Мнения: 1735
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот oSViRePql » Чет 30 ное 2006 16:53


Колега съгласен съм с тебе! Просто не виждам никакъв смисъл от това освен че си давате парите на вятъра... Като искате кола с ксенон купете си такава с фабричен а не си правете опити ;) Ако нямате възможност прости си карайте така колите както са ги направили :)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 30 ное 2006 18:03


колеги.. някой от вас предполагам са чували за двусекционни фарове? нали..
ми там когато флашваш светят дългите.. късите светят постоянно...
какво пречи на дългите да си останеш с халогенни крушки...

това което казате за къси/дълги, се нарича БиКсенон...


А ако сте и достатъчно хитри, ще си направите дневни светлини от крушките за дълги ... ;)

Аз ли да ви открехвам за топлата вода...


Потребителски аватар
zemon_C4455XP
Мнения: 1171
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот zemon_C4455XP » Чет 30 ное 2006 22:55


правилно това се казва Биксенон,какво се вижда на филмчето има една леща която превключва от дълги на къси,но там вече и крушката е дтуга,която е предназначена специялно за биксенонови фарове,а по отношение на инсталацията няма нищо по различно все пак тока минава през стартер а после брез бубина с напрежение 25000хил.волта,за това ако се загледаде но някоя кола с ксенон над фара има табелка за опасност при сняна на крушка,никога крушка не се сненя на запалени форове,защото ще последва :eyecrazy


Потребителски аватар
shenko
Мнения: 1115
Регистриран на: Сря 04 май 2005 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот shenko » Сря 06 дек 2006 9:02


wili98 написа:колеги.. някой от вас предполагам са чували за двусекционни фарове? нали..
ми там когато флашваш светят дългите.. късите светят постоянно...
какво пречи на дългите да си останеш с халогенни крушки...

това което казате за къси/дълги, се нарича БиКсенон...


с тази система аз карам вече 2 години и то с китайски ксенон, не ми е изгаряла крушка досега, изминал съм 50к км и карам само на светлини :wink:


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Помислете преди да си купувате ксенон (XENON)

Мнениеот Sir T » Сря 06 дек 2006 18:22


RadoSi написа:Що ставате смешни бе колеги. При такива газоразредни крушки преходните процеси са унищожителни за крушката .. как ще сложите ксенон на нормална колица и няма да смените електрониката и оптиката за оправление на фаровете .. Крушките имат живот кам 10 000 часа при правилна експлоатация, което ще рече че веднъж запалена крушката трябва да работи максимално дълго време. Затова хората на завордските ксенони са слогили оптика която да променя каси дълги без да сменя крушката и да пали друга. Я си представете един пич дето кара с 200 по магистралата и постояно прави флаш да му правят път. Еми тои до края на магистралата няма да има крушки за далги :))) заради около 200 флаша които е направил ще са настапили 400 преходни процеса на палене и гаснене на ксенона.

Айде купуваите сега :) ако греша нека някой ме поправи.
Яко пачка за крушки ще трябва :)

http://www.youtube.com/watch?v=jvxUWYKA ... h=e46%20m3
ето тук едно линкче от едно мое приятелче (steen) да видите нагледно за какво става въпрос :)

грешиш и ще те поправя, ако не ми се разсърдиш :D
За часовете си прав - толкова са .. Обаче в 99% от случайте, когато имаме би-ксенон фабрично монтиран на автомобил е както колегата каза с двусекционни фарове, като във втория (дългите) има нормална халогенна крушка, която се използва за премигване и в случайте, когато фаровете са изключени светват само въпросните халогени. Самият би-ксенон като такъв не означава, че имаш две ксенонови грушки както е на обикновените автомобили за къси и дълги. Дори и в случайте, когато имаме old school H4 крушки, където имаш две реотанчета за къси или дълги. Механизмът на би-ксеноните е много простичък и елементарен имаш една ксенонова крушка, поместена в един механизъм, които се активира при включване на дълги светлини. Механизмът на практика (най-грубо казано) представлява подвижно закрепване на крушката и една ламаринка, която стои отпред. В случай, че караш на къси светлини тази ламаринка "подрязва" светлината и я ограничава до известна граница. Автомобилите с вграден ксенон фабрично винаги идват със система за миене на фаровете, защото различни залепнали мръсотиики правят неприятни отблясъци и пречупвания на светлината, които могат да заслепят насрещно движещия. За безопасността на хората срещу теб Европейския съюз е приел това като задължително правило и тази ламаринка, която ограничава разпространението на светлината до точно определена височина - пак по стандарт на EU. Ако колата е с десен волан, доста от автомобилите имат начин по електронен път да се зададе промяна на ъгъла на осветяване, фабрично зададен в електронния блок. Ако автомобил с десен волан пребивава временно в страни с автомобили с ляв волан, то тогава се залепят едни стикери на определено място на фаровете, за да не заслепяват насрещно движещите се коли. В случайте, когато се активират "дълги светлини", то въпросната ламаринка пада и механизма измества местоположението на крушката, така че реално премества нейния "фокус", а ламаринката маха ограничението за осветеност на височина. Естествено всичко това е в зададени граници. Ако автомобилът е с двусекционни фарове, често заедно с ксеноновата крушка се активира и халогенната, за която говорих по-нагоре. Така осветеността се получава от една и съща ксенонова крушка и халогенна такава. Проблемът се появява при допълнително монтирани ксенонови светлини и модулът не е прикачен по нужния начин, така че при изключени фарове и примигване да тръгва само халогенната крушка (ако има такава). Така или иначе аз имах допълнително монтиран би-ксенонов кит на Philips на предишния си автомобил, активно святках по магистралата за две години не ми е създал проблем като карах само на фарове (да си покажа ксенона :D ). Отделно почти всичките автомобили, които са ми минали през ръцете са били с ксенон, но проблем не е имало. До колкото знам от вътрешно фирмените бюлетини на BMW Group понякога са се появявали проблеми на Mini Cooper S, защото фаровете, заедно със старт-генераторите се вдигаха с капака и при често отваряне и затваряне от сътресенията е имало случай на изгорели крушки. Имах такъв и го карах около 10 000км, но не се е появявало за този период. Затова на новия Mini Cooper S фаровете остават неподвижни, а капака се вдига без тях.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Помислете преди да си купувате ксенон (XENON)

Мнениеот Sir T » Сря 06 дек 2006 18:43


RadoSi написа:http://www.youtube.com/watch?v=jvxUWYKA ... h=e46%20m3
ето тук едно линкче от едно мое приятелче (steen) да видите нагледно за какво става въпрос :)


след като написах поста видях видеото :oops: :oops: :oops:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 06 дек 2006 18:49


Ако може /и не ми се разсърди/ колегата SirT /с когото се запознахме в Русе на 2.12/ да добавя - системата за измиване на фаровете е задължителна и по една друга причина - ксеноновите фарове не се нагряват при работа, и затова натрупания сняг, лед, ... не може да се разтопи. А се предполага че в течността за измиване сме сложили препарат, който не позволява замръзване.


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Сря 06 дек 2006 20:20


wili98 написа:.....

А ако сте и достатъчно хитри, ще си направите дневни светлини от крушките за дълги ... ;)

Аз ли да ви открехвам за топлата вода...


колега, какво искаш да кажеш с това? че слагаш крушка за дългите светлини на мястото на късите или аз нещо не съм разбрал.. ?? Това пробвал ли си го ?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 06 дек 2006 23:20


аз не съм го правил правили са го и го правят инжинерите от GM...
просто пускат дългите през съпротивление, или ги връзват последователно..


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Чет 07 дек 2006 0:26


gr_kanev написа:Ако може /и не ми се разсърди/ колегата SirT /с когото се запознахме в Русе на 2.12/ да добавя - системата за измиване на фаровете е задължителна и по една друга причина - ксеноновите фарове не се нагряват при работа, и затова натрупания сняг, лед, ... не може да се разтопи. А се предполага че в течността за измиване сме сложили препарат, който не позволява замръзване.


:004: :D за това не бях се сещал btw при мен се събира сняг и на нормалните фарове зимата .. :roll:


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19689
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Вто 02 яну 2007 15:42


Аудито е с двусекционни фарове - външната секция са късите, вътрешната са фарове за мъгла и дълги.
Изображение

Мисля на късите да сложа ксенон 6000К.

Прочетох темата на Me4oKyX от тунинг форума, но нещо не му вярвам много на този форум. Някой от тук ползвал ли е услугите на това момче?

http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?t=45285&postdays=0&postorder=asc&start=0


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19689
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Сря 03 яну 2007 17:27


Такааааа...

Изображение

Гледам има и други оферти от други фирми, които предлагат XENON.

Някой слагал ли е?

Конкретно, се интересувам от H7 ~6000K (за късите) дългите ще ги оставя с халогенни крушки за да мога да мигам при необходимост.

Ето и офертите, които съм намерил:

1.Me4oKyX от тунинг.бг:
400 лв с монтаж и 1 г. гаранция на баластите и крушките.
произвеждат се от китайска фирма за канадски дистрибутор.
Обаче е в Пловдив, а гаранцията важи само при монтаж от него.
Ето така изглежда комплекта:
http://store1.data.bg/monstamack/XENON/P1010621.JPG

2.www.xenon-bg.net
380 лв без монтаж. монтаж 30-50 лв. - тоест 430 лв. тези са в София.
Гаранцията отново важи само при техен монтаж и е 1 година за всичко.
Доста хубави неща пише на сайта им, но отзиви никакви, а и предполагам също са китайски.

3.www.topspeed.bg
Тук цената вече е 650 лв. На снимката кит-а е HELLA, но гаранцията е само 6 месеца за крушките и 1 г. за баластите.
http://www.topspeed.bg/product.php?iid=58

4.www.kdgeng.com
Най-големият корейски производител на HID (ксенонови крушки) в Южна Корея. Мисля този производител произвежда и фабричните ксенони за корейски автомобили.
Цената в София с монтаж е 620 лв.
Гаранция 1 г.

Вече съм решил, че ще го монтирам, но се чудя какво да правя :roll:

Има ли смисъл да давам 200 лв повече за маркови, или да си взема китайски, които дори са с по-добра гаранция от хела?

:?:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 03 яну 2007 17:44


такааа... сметкиииии:
китайски ксеон е около 150 долара.. през ебай... демек 230 кинта...
тук гаранция.. не знам как се урежда.. предполагам, че ще се набутваш за шипинг...
ксеон тук е около 400 кинта..предполагам е същият китайски...

разлика почти двойна..


хела или наистина марков - около 800 кинта.. с две думи ще смениш или 2 пъти купен от тук китайски, или почти 4 пъти купен от ебей китайски...

според мен разликата е в баластите, защото хубавите баласти имат няколко метода за пазене на крушката...

отделно марковите в повечето много случай имат отделно стартер+баласт... отделно..
те палят на 50% и до 4 сек, вече дупят крушката на 100%.

Марковите се твърди, че са от кристално стъкло, което спира UV лъчите.. на новите коли с пластмасови фарове.. тез УВ лъчи могат да докарат потъмняване на фара.. за обикновенните стъклени не знам...


С две думи.. бахти сагата...

и аз мисля да слагам... ама направо съм у приключение...


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19689
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vlad777 » Сря 03 яну 2007 18:02


Значи аз не искам да се занимавам да си купувам и монтирам сам. След това иди си търси гаранцията...

Но при условие, че за малко над 400 лв мога да имам монтиран XENON с 1 г. гарнция от фирма в София, единствената питанка за мен остава колко е надеждна тази фирма?

А между другото докато се ровех в сайта на KDG открих следното:

Изображение
http://www.ekdg.co.kr//inform/prdt_auto.asp

Явно и хела се правят там, въпреки, че пише "Made in Germany" :lol:

На сайта на www.topspeed.bg Хелата е абсолютно същата:
Изображение



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 231 госта