DRL - начини за реализация, схемки линкове, дискусии

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

DRL - начини за реализация, схемки линкове, дискусии

Мнениеот wili98 » Чет 21 дек 2006 0:12


малко предимства недостатъци при различни начини за реализация на DRL

Използване на халогенна крушка на мястото на габарит
+относително малки конструктивни промени да не кажа никакви
+лесна реализация от неспециалист
-натоварваш инсталацията на габаритите
-повишаваш консумацията на ток при габарити и фарове.. и става рисково да оставяш колата на габарити през нощта, когато се налага
-ръчно трябва да ги включваш
-общата консумация при фарове, се повишава с приблизително 1/3, което нагрява правопропорционално фаровете.
-в мъгла има много неприятни разсейки - лъчове светлина
-относително скъпи крушки /освен направи си сам/
-свети задният габарит, което повишава риска някой да ти се нахакйа отзад особено ако си с двойна лампа за габарит/стоп. (статистика...)

Използване на дългите светлини, с намален волтаж
+Точно такава е идеята на ДРЛ... да се виждат отдалеч, без да заслепяват.
+използва се ресурс на мощност която рядко се използва /крушката за дълги/
+без конструктивни намеси по фаровете.
+не се губи никоя от функциите на возилото
+надявам се да няма проблеми в мъгла
+не светят задните габарити
-Относително скъпи съпротивления
-задължително трябва да се предвиди опция да се гасят при включване на габарит/къси..и да се включват автоматично /вече има схемна реализация.. работеща тествана от много хора ... 10Х2 L&R/
-При каране дневно време в мъгла, трябва да се кара на фарове!!!! защото не светят задните габарити.

Пробиване на рефлекторите и добавяне на 21W крушка - вече и с howto
-Физическа намеса в рефлекторите.. /с използване на оригинални букси, няма проблем от изпотяване или проникване на вода в рефлектора/
+не се губи никоя от функциите на возилото /особено ако се използва на L&R девайса за контрол, и при включване на габарит се изключват ДЛР/
+не светят задните габарити
-Относително скъпи крушки
-преокабеляване за новата екстра
-При каране дневно време в мъгла, трябва да се кара на фарове!!!! защото не светят задните габарити.
-неприложим при всички типове фарове.


Използване на къси светлини - фарове
-голяма консумация...
-използаш натоварен ресурс
-грижиш се самостоятелно да ги включваш изключваш /освен ако нямаш под ръка у-во като това разработено от L&R/
-светят задните габарити, което повишава риска да те измаат отзад /статистика/
+нищо не бараш.. всичко си е готово ;)





При първи и трети метод, се доста ток, защото на практика имаш консумация 40-50 вата, и постигаш ДЛР... при останалите методи.. имаш завишена консумация, и тя е минимум 60-70 вата.. а при фаровете минимум 120-130.....


накрая... всички методи могат да се реализират в рамките на 40 кинта..
едно отплесване да забравиш фаровете включени през нощта в студено.. коства нов акумулатор...

едно забравяне да ги включиш.. може да коства актче/фишче или кво ша почерпиш....

Избора оставам на вас...
Някой ако може да добави... или не е съгласен.. да заповяда...


Връзки:
Пословичната 21W крушка, и евтин вариант а'ла направи си сам
Пословичната схема/устройство реализирано от L&R, реализирано

Последна промяна от wili98 на Чет 15 фев 2007 23:33, променено общо 1 път.




psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 21 дек 2006 0:37


Полезно.

По повод забравените фарове - при мен (а вероятно и при болшинството колеги) фабрично фаровете се гасят автоматично щом изключиш от "контакт" и колата остава само на габарит. Така че и да искаш не можеш ги забрави. :-)

Иначе явно варианта със "скопените дълги" (по-добре ми звучи това от DLR :-) ), явно си е най-примамлив.

Предполагам ще има проблем при мъгла. Но това не е сериозно - ще усетиш и ще минеш на къси.

По-неприятно е това че трябва да помниш за несветещите задни габарити. Това е проблем не само при мъгла, а и при свечеряване или силен дъжд/сняг - и в тези случаи трябва да се усетиш да минеш на къси. Донякъде липсата на осветление на таблото може да те подсети, но не винаги.
Това ме възпира засега, въпреки че голямата консумация на късите ме дразни.

Имам въпрос към колегите вече реализирали ДЛР чрез дългите - добре ли се вижда и забелязва (от теб) че си на ДЛР а не на къси при мъгла/свечеряване/силен дъжд (естествено в неудобна обстановка - насрещно движение напр.)?
Ако няма начин да не се усетиш, значи си е добър вариант, и може да го реализирам и аз.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 21 дек 2006 0:51


psstv18rp написа:Имам въпрос към колегите вече реализирали ДЛР чрез дългите - добре ли се вижда и забелязва (от теб) че си на ДЛР а не на къси при мъгла/свечеряване/силен дъжд (естествено в неудобна обстановка - насрещно движение напр.)?
Ако няма начин да не се усетиш, значи си е добър вариант, и може да го реализирам и аз.

разгледай темата за ДРЛ с дългите.. даже и снимки има.... ще добиеш представа сам.

psstv18rp написа:По повод забравените фарове - при мен (а вероятно и при болшинството колеги) фабрично фаровете се гасят автоматично щом изключиш от "контакт" и колата остава само на габарит. Така че и да искаш не можеш ги забрави. :-)

ама я си представи, че си с габарити предни 21 вата крушки..


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Чет 21 дек 2006 1:15


-светят задните габарити, което повишава риска да те измаат отзад /статистика/


Колега не разбрах защо има опасност да те измаат отзад като си свети габарита? :roll:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 21 дек 2006 1:21


по статистика след като са въвели в разни културни държави закон да карат на фарове през деня, челните удари, и ударите при ляв завой са намалели с около 50%...
ама ударите отзад са се увеличили с около и над 20 ;)

проблема идва от там, че много коли използват двойни крушки за стопове и габарити.. там трябва да видиш разликата м/у габарит, и стоп т.е. да видиш увеличаването на светлината за да осъзнаеш, че предният спира /ако няма 3ти стоп/...

друго си е да ти лъсне яко светки отпред.. та чак да се уплашиш нали ;)


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Чет 21 дек 2006 1:38


Ааа сега светнах за какво става дума. Наистина и при мойто поло бе така, с двойна крушка, но аз го модифицирах, и сега са ми на отделни секциики, че хем ме дразнеше мен, хем наистина е тъпо като са на едно...


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Чет 21 дек 2006 1:43


Снимките в оназ тема сравняват ДЛР с дълги, а не с къси, доколкото видях. При това са в храсти при тъмнина и дневни.
А на мен ми е интересно как стоят нещата привечер, или при улично осветление и насрещни коли например. В такава ситуация нерядко едва виждаш че фаровете ти светят, дали може уверено да усетиш че трябва да минеш от ДЛР на къси?


Потребителски аватар
POLOver
Мнения: 228
Регистриран на: Чет 25 авг 2005 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот POLOver » Нед 24 дек 2006 12:20


Аз може ли да задам един лаишки въпрос: Ако туря на полото халогени в бронята, управлявани от схема тип L&R :D ще ли съм изряден водач, или трябва да ми свети откъм фаровете?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 24 дек 2006 12:22


POLOver написа:Аз може ли да задам един лаишки въпрос: Ако туря на полото халогени в бронята, управлявани от схема тип L&R :D ще ли съм изряден водач, или трябва да ми свети откъм фаровете?


DRL - a нали го виждаш какъв е прозрачен, а и е само 16-21W :roll:.
Май няма да си много изряден с "халогени" с лупите по 50W и т.н.

Ето и едни правоъгълни на Hella:
Изображение


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Нед 24 дек 2006 12:37


в закона изрично се упоменава употребата на "фаровете за мъгла" или както има викаме халогени. не можеш лесно да убедиш куката че това не са фарове за мъгла пуснати неправомерно а видите ли са ДРЛ. та дори и да са ДРЛ (както на Г3 от хела картинката).
яко се заяждат за тва. аз имах една такава идея и даже изкормих моите халогени и им праснах диоди вътре-не стана идеално лошо ама един път се ядох с куки и разбрах че не винаги ще съм победителя в спора-та си префасонирах пак нещата по рецептата на wili98 с 21ватовите халогенни крушки в габарита и се успа. сега все едно си сетят къси и точка.
та мисълта ми е че ще се берат ядове заради включени халогени... :roll:


Потребителски аватар
Scarchu
Мнения: 687
Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
Автомобил: Black
Двигател: with internal combustion
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Scarchu » Нед 24 дек 2006 12:50


vaskoto1 написа:в закона изрично се упоменава употребата на "фаровете за мъгла" или както има викаме халогени. не можеш лесно да убедиш куката че това не са фарове за мъгла пуснати неправомерно а видите ли са ДРЛ. та дори и да са ДРЛ (както на Г3 от хела картинката).
яко се заяждат за тва. аз имах една такава идея и даже изкормих моите халогени и им праснах диоди вътре-не стана идеално лошо ама един път се ядох с куки и разбрах че не винаги ще съм победителя в спора-та си префасонирах пак нещата по рецептата на wili98 с 21ватовите халогенни крушки в габарита и се успа. сега все едно си сетят къси и точка.
та мисълта ми е че ще се берат ядове заради включени халогени... :roll:


Да. И бащата го яде с фаровете за мъгла + габарити - заядоха се.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Чет 28 дек 2006 20:25


У нас отдавна - поне 3-4 месеца няма заяждане с куките за фарове за мъгла. Даже съм минавал вечер покрай напреки спряла тяхна кола с много ниска скорост / неприсъщо за мен/и никакви реакции.


Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lozan67 » Пет 29 дек 2006 22:24


Аз вече се уредих с акт за светлините, въпреки че халогенчетата/от свтодиоди, но светат доста яко/ са ми вързани за габарита и бяха включени. Полицаят ми зачете/както се изрази/ закона, в който пише на къси! И сега след трдневно свиждане с милото талонче сме отново разделени.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 702
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Нед 31 дек 2006 13:08


Копни си на едно листче през принтера самата наредба, защото все още е само наредба и не е публикувана/издадена заедно със закона - да имаш за следващи такива случаи! Има я в страницата на МВР.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 03 яну 2007 15:39


Май схемата за дългите все пак е най-оптимална.Специалните фарове за светлина искат пари,място а и май ще са проблем с КАТ.Крушките в габарита са най-евтиния вариант и май все пак са по-добри отколкото на къси защото и на къси ти светят задните габарити и са все пак по-евтини от тях/ако си ги правиш на цокал на габарит де/,ама и при тях с КАТ кво ще казваш не се знае.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта