малко предимства недостатъци при различни начини за реализация на DRL
Използване на халогенна крушка на мястото на габарит
+относително малки конструктивни промени да не кажа никакви
+лесна реализация от неспециалист
-натоварваш инсталацията на габаритите
-повишаваш консумацията на ток при габарити и фарове.. и става рисково да оставяш колата на габарити през нощта, когато се налага
-ръчно трябва да ги включваш
-общата консумация при фарове, се повишава с приблизително 1/3, което нагрява правопропорционално фаровете.
-в мъгла има много неприятни разсейки - лъчове светлина
-относително скъпи крушки /освен направи си сам/
-свети задният габарит, което повишава риска някой да ти се нахакйа отзад особено ако си с двойна лампа за габарит/стоп. (статистика...)
Използване на дългите светлини, с намален волтаж
+Точно такава е идеята на ДРЛ... да се виждат отдалеч, без да заслепяват.
+използва се ресурс на мощност която рядко се използва /крушката за дълги/
+без конструктивни намеси по фаровете.
+не се губи никоя от функциите на возилото
+надявам се да няма проблеми в мъгла
+не светят задните габарити
-Относително скъпи съпротивления
-задължително трябва да се предвиди опция да се гасят при включване на габарит/къси..и да се включват автоматично /вече има схемна реализация.. работеща тествана от много хора ... 10Х2 L&R/
-При каране дневно време в мъгла, трябва да се кара на фарове!!!! защото не светят задните габарити.
Пробиване на рефлекторите и добавяне на 21W крушка - вече и с howto
-Физическа намеса в рефлекторите.. /с използване на оригинални букси, няма проблем от изпотяване или проникване на вода в рефлектора/
+не се губи никоя от функциите на возилото /особено ако се използва на L&R девайса за контрол, и при включване на габарит се изключват ДЛР/
+не светят задните габарити
-Относително скъпи крушки
-преокабеляване за новата екстра
-При каране дневно време в мъгла, трябва да се кара на фарове!!!! защото не светят задните габарити.
-неприложим при всички типове фарове.
Използване на къси светлини - фарове
-голяма консумация...
-използаш натоварен ресурс
-грижиш се самостоятелно да ги включваш изключваш /освен ако нямаш под ръка у-во като това разработено от L&R/
-светят задните габарити, което повишава риска да те измаат отзад /статистика/
+нищо не бараш.. всичко си е готово
При първи и трети метод, се доста ток, защото на практика имаш консумация 40-50 вата, и постигаш ДЛР... при останалите методи.. имаш завишена консумация, и тя е минимум 60-70 вата.. а при фаровете минимум 120-130.....
накрая... всички методи могат да се реализират в рамките на 40 кинта..
едно отплесване да забравиш фаровете включени през нощта в студено.. коства нов акумулатор...
едно забравяне да ги включиш.. може да коства актче/фишче или кво ша почерпиш....
Избора оставам на вас...
Някой ако може да добави... или не е съгласен.. да заповяда...
Връзки:
Пословичната 21W крушка, и евтин вариант а'ла направи си сам
Пословичната схема/устройство реализирано от L&R, реализирано
DRL - начини за реализация, схемки линкове, дискусии
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
DRL - начини за реализация, схемки линкове, дискусии
Последна промяна от wili98 на Чет 15 фев 2007 23:33, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Полезно.
По повод забравените фарове - при мен (а вероятно и при болшинството колеги) фабрично фаровете се гасят автоматично щом изключиш от "контакт" и колата остава само на габарит. Така че и да искаш не можеш ги забрави.
Иначе явно варианта със "скопените дълги" (по-добре ми звучи това от DLR ), явно си е най-примамлив.
Предполагам ще има проблем при мъгла. Но това не е сериозно - ще усетиш и ще минеш на къси.
По-неприятно е това че трябва да помниш за несветещите задни габарити. Това е проблем не само при мъгла, а и при свечеряване или силен дъжд/сняг - и в тези случаи трябва да се усетиш да минеш на къси. Донякъде липсата на осветление на таблото може да те подсети, но не винаги.
Това ме възпира засега, въпреки че голямата консумация на късите ме дразни.
Имам въпрос към колегите вече реализирали ДЛР чрез дългите - добре ли се вижда и забелязва (от теб) че си на ДЛР а не на къси при мъгла/свечеряване/силен дъжд (естествено в неудобна обстановка - насрещно движение напр.)?
Ако няма начин да не се усетиш, значи си е добър вариант, и може да го реализирам и аз.
По повод забравените фарове - при мен (а вероятно и при болшинството колеги) фабрично фаровете се гасят автоматично щом изключиш от "контакт" и колата остава само на габарит. Така че и да искаш не можеш ги забрави.
Иначе явно варианта със "скопените дълги" (по-добре ми звучи това от DLR ), явно си е най-примамлив.
Предполагам ще има проблем при мъгла. Но това не е сериозно - ще усетиш и ще минеш на къси.
По-неприятно е това че трябва да помниш за несветещите задни габарити. Това е проблем не само при мъгла, а и при свечеряване или силен дъжд/сняг - и в тези случаи трябва да се усетиш да минеш на къси. Донякъде липсата на осветление на таблото може да те подсети, но не винаги.
Това ме възпира засега, въпреки че голямата консумация на късите ме дразни.
Имам въпрос към колегите вече реализирали ДЛР чрез дългите - добре ли се вижда и забелязва (от теб) че си на ДЛР а не на къси при мъгла/свечеряване/силен дъжд (естествено в неудобна обстановка - насрещно движение напр.)?
Ако няма начин да не се усетиш, значи си е добър вариант, и може да го реализирам и аз.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
psstv18rp написа:Имам въпрос към колегите вече реализирали ДЛР чрез дългите - добре ли се вижда и забелязва (от теб) че си на ДЛР а не на къси при мъгла/свечеряване/силен дъжд (естествено в неудобна обстановка - насрещно движение напр.)?
Ако няма начин да не се усетиш, значи си е добър вариант, и може да го реализирам и аз.
разгледай темата за ДРЛ с дългите.. даже и снимки има.... ще добиеш представа сам.
psstv18rp написа:По повод забравените фарове - при мен (а вероятно и при болшинството колеги) фабрично фаровете се гасят автоматично щом изключиш от "контакт" и колата остава само на габарит. Така че и да искаш не можеш ги забрави.
ама я си представи, че си с габарити предни 21 вата крушки..
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
по статистика след като са въвели в разни културни държави закон да карат на фарове през деня, челните удари, и ударите при ляв завой са намалели с около 50%...
ама ударите отзад са се увеличили с около и над 20
проблема идва от там, че много коли използват двойни крушки за стопове и габарити.. там трябва да видиш разликата м/у габарит, и стоп т.е. да видиш увеличаването на светлината за да осъзнаеш, че предният спира /ако няма 3ти стоп/...
друго си е да ти лъсне яко светки отпред.. та чак да се уплашиш нали
ама ударите отзад са се увеличили с около и над 20
проблема идва от там, че много коли използват двойни крушки за стопове и габарити.. там трябва да видиш разликата м/у габарит, и стоп т.е. да видиш увеличаването на светлината за да осъзнаеш, че предният спира /ако няма 3ти стоп/...
друго си е да ти лъсне яко светки отпред.. та чак да се уплашиш нали
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Снимките в оназ тема сравняват ДЛР с дълги, а не с къси, доколкото видях. При това са в храсти при тъмнина и дневни.
А на мен ми е интересно как стоят нещата привечер, или при улично осветление и насрещни коли например. В такава ситуация нерядко едва виждаш че фаровете ти светят, дали може уверено да усетиш че трябва да минеш от ДЛР на къси?
А на мен ми е интересно как стоят нещата привечер, или при улично осветление и насрещни коли например. В такава ситуация нерядко едва виждаш че фаровете ти светят, дали може уверено да усетиш че трябва да минеш от ДЛР на къси?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
POLOver написа:Аз може ли да задам един лаишки въпрос: Ако туря на полото халогени в бронята, управлявани от схема тип L&R ще ли съм изряден водач, или трябва да ми свети откъм фаровете?
DRL - a нали го виждаш какъв е прозрачен, а и е само 16-21W .
Май няма да си много изряден с "халогени" с лупите по 50W и т.н.
Ето и едни правоъгълни на Hella:
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил: Passat B35i
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
в закона изрично се упоменава употребата на "фаровете за мъгла" или както има викаме халогени. не можеш лесно да убедиш куката че това не са фарове за мъгла пуснати неправомерно а видите ли са ДРЛ. та дори и да са ДРЛ (както на Г3 от хела картинката).
яко се заяждат за тва. аз имах една такава идея и даже изкормих моите халогени и им праснах диоди вътре-не стана идеално лошо ама един път се ядох с куки и разбрах че не винаги ще съм победителя в спора-та си префасонирах пак нещата по рецептата на wili98 с 21ватовите халогенни крушки в габарита и се успа. сега все едно си сетят къси и точка.
та мисълта ми е че ще се берат ядове заради включени халогени...
яко се заяждат за тва. аз имах една такава идея и даже изкормих моите халогени и им праснах диоди вътре-не стана идеално лошо ама един път се ядох с куки и разбрах че не винаги ще съм победителя в спора-та си префасонирах пак нещата по рецептата на wili98 с 21ватовите халогенни крушки в габарита и се успа. сега все едно си сетят къси и точка.
та мисълта ми е че ще се берат ядове заради включени халогени...
- Scarchu
- Мнения: 687
- Регистриран на: Пон 29 май 2006 10:21
- Автомобил: Black
- Двигател: with internal combustion
- Местоположение: София
- Контакти:
vaskoto1 написа:в закона изрично се упоменава употребата на "фаровете за мъгла" или както има викаме халогени. не можеш лесно да убедиш куката че това не са фарове за мъгла пуснати неправомерно а видите ли са ДРЛ. та дори и да са ДРЛ (както на Г3 от хела картинката).
яко се заяждат за тва. аз имах една такава идея и даже изкормих моите халогени и им праснах диоди вътре-не стана идеално лошо ама един път се ядох с куки и разбрах че не винаги ще съм победителя в спора-та си префасонирах пак нещата по рецептата на wili98 с 21ватовите халогенни крушки в габарита и се успа. сега все едно си сетят къси и точка.
та мисълта ми е че ще се берат ядове заради включени халогени...
Да. И бащата го яде с фаровете за мъгла + габарити - заядоха се.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Май схемата за дългите все пак е най-оптимална.Специалните фарове за светлина искат пари,място а и май ще са проблем с КАТ.Крушките в габарита са най-евтиния вариант и май все пак са по-добри отколкото на къси защото и на къси ти светят задните габарити и са все пак по-евтини от тях/ако си ги правиш на цокал на габарит де/,ама и при тях с КАТ кво ще казваш не се знае.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 114 госта