Подобряване на спирачната система и спирането

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Подобряване на спирачната система и спирането

Мнениеот wili98 » Чет 08 фев 2007 2:52


ОТнася се за повечето каляски, но най-вече приложимо за
Голф 2,3;
Поло 2, 2F, 3
Пасат 2,3,4
Венто, Джета


Та предполагам много хора имат чуството, че спирачките им не са читави..

ето няколко съвета, често давани тук във форума:

Спирачна течност
Спирачната течност /СП/, по книжка се сменява на всеки 2 години, без оглед на пробега. Силно препоръчително е да сменявата ЦЯЛАТА спирачна течност така както производителя е указал.

СП са типизирани по FMVSS 116 DOT 3/4/5/ 5.1.
и някой от тях са несъвместими една с друга и не бива да се смесват.
Ето и тема по въпроса

Накладки/Дискове
Също имат определен живот, и се сменят, когато достигнат определени параметри на износване дефинирани от производителя.
Можете да прибегнете и към подмяна на вашите оригинални дискове с други дискове от същият размер но перфорирани, с канали, вентилирани

Накладки каква марка?
Тестове на накладки
и дискусия
Слагане на по-големи дискове..
VW имат хубавият навик да монтират стандартни части на различни автомобили.
НА голяма част от Г2, Г3, Поло 2,2F, 3 са монтирани дискове с размер 239mm. Смяна само на дискове с по-големи не може да се направи но..
Ако подмените спирачните апарати и сложите такива от GTI ще можете да монтирате по-големи дискове /256мм/, и по-добро спиране.
такива големи дискове с апарати, се намират в корадо, Г2 GTI, PL и PV мотори след 89 година.. ако говорим за джанти с 4 дупки..
Ако говорим за джанти с 5 дупки, то изборът е по-голям.

Слагане на дискови задни спирачки
Тема по въпроса
Подробност.. тук не трябва да се забравя и т.нар. кантар, или регулатор на спирачното усилие за задните спирачки ако го нямате.. трябва да си го набавите.


СЛагане на по-голям спирачен цилиндър
Тепърва... ще се попълва...




на финала..
Някъде да споменах цени..
не съм.. защото не е евтино..
И моля.. отнасяте се със спирачките си така, както бихте искали да се е грижил човека в колата задаваща се преалено бързо към вас..!!




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 08 фев 2007 5:45


Човече, ти не спиш - в три часа посред нощ пак за общото благо - :bowdown
По темата: за Голф 3 GT AFT 1.6 74 kW/101 к.с. - смяна на всички (4) спирачни дискове (чисто нови Brembo)заедно с всички накладки (ATE Textar - нещо такова, ама кое от двете mhihi), спирачната течност и тя новичка, с монтажа - около 350 лева. Съвсем точно не мога да кажа, щото бая други работи си смениха, и нямам разбивката по части, но някъде там е цената. Както каза Wili98, не е евтино, но по важно е да спреш на време, отколкото да спестиш някой лев. А и при такава смяна си знаете (а и само на накладките да са нови) - първите 300 км по-леко за да не се опекат накладките и да почнат да пеят :016:


Потребителски аватар
teneketo
Мнения: 442
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот teneketo » Чет 08 фев 2007 8:06


БРАВО Вили
Такава тема от одавна имаше нужда да се пусне :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown
Та от мое име ти БЛАГОДАРЯ!
Айде остава ни да четем и да спираме :D Особено аз имам спешна нужда да погледна по внимателно темата.


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Чет 08 фев 2007 10:06


боцни я като важна или я преместете в полезни статии


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 08 фев 2007 10:08


На моя голф-Г3ТДИ 96-а.Два диска Брембо+накладки Феродо-всичко с труда към 70-80 лв.


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Чет 08 фев 2007 10:13


Rabbit_TDI написа:На моя голф-Г3ТДИ 96-а.Два диска Брембо+накладки Феродо-всичко с труда към 70-80 лв.


:shock

ти крал ли си ги тея части бе?

Мойте накладки АТЕ - 25€, дискове Brembo (най прости 239 мм, невентилирани) - 27€.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 08 фев 2007 10:56


Ми толкова ми пойска майстора в Карлово.Мога да им щракна снимка,че знам ли ги кви са дървета :cry: Ама нямам забележки към тях даже напротив.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Чет 08 фев 2007 12:47


А възможна ли е подмяната на сервото с по-голямо/по-мощно?


Потребителски аватар
nando 16v
Мнения: 1434
Регистриран на: Сря 05 апр 2006 13:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот nando 16v » Чет 08 фев 2007 13:18


Muncho написа:А възможна ли е подмяната на сервото с по-голямо/по-мощно?

възможно е излиза доста скъпо но ефекта е поразителен :D
имам в предвид тунинг версия на цялата спирачна система та включително и сервото


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 08 фев 2007 14:03


А като ъпгрейднеш подобаващо спирачната система не почват ли гумите да изнимогват и постоянно да блокират?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 08 фев 2007 20:39


Колата ми дойде от Германия с накладки които бяха за смяна и това е първото което смених по нея. Стандартно накладките от двете страни на диска ми бяха еднакви с дължина в най-дългата си част 10 см. Отидох в първият магазин и ми предложиха накладки от Сеат Толедо които са различни: от външната страна на диска бяха 15 см ,а от вътрешната 12 см ,цена 22 лв. Захващачите им бяха едентични на моите и ги купих. За съжаление нямам база за сравнение ,но съм сигурен ,че сега полото спира доста по добре

П.П. Всички размери в сантиметри не са точни ,а са примерни ( просто не ги помня) ,но си спомням много добре ,че "оригиналните" ми бяха дори по-малки от малките(вътрешните) на новият комплект


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Чет 08 фев 2007 20:46


Браво, супер тема, лошото е че само не ползват търсачката за да я четът по често :wink:


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Нед 11 фев 2007 23:21


Вили не каза дали ще станат по добри от реното дето караш.
Не се заяждам ти караш и друга марка кола.Би ли споделил на коя кола ти харесват повече спирачките?


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 12 фев 2007 11:32


нямам база за сравнение..
реното е нова кола, и има АБС, и разпределение на спирачното усилие.. + това е с по-широки и големи гуми.
рендака е с барабани отзад, и все още спират, и нямам сага отзад

На практика след смяна на спирачна помпа очаквам да докарам усещането за спирачките на Зрънчи /как се натиска педала/ по горе долу същият начин....
с две думи натиска който оказваш при натискане на педала да е малък, а спирането голямо.. това целя.. искам да имам нервни спирачки... така са при рендето..

Но според мен Реното спира по-добре..

а споменах за недомислиците, заради големината на дисковете при реното, които са 239 стъщо но са вентилирани..
само за сравнение, че френското рено, само на 1.2 е 239 мм диск, на другите е 260..


Единственият начин да проверим, кое спора по-добре, е на някоя права.. засилваме се със 100 и рипаш на сопинячките...

Но при Зрънчо ефекта от слагане на дискове отзад е поразиелен....
чудя се въобще дали съм имал спирачки отзад.. /доказано е че имам на стенд де.../

с две думи може да не стават по-добри от на нова кола.. но стават мноооггооо по-добри...

Но в крайна сметка.. нямат база за сравнение...просто спирачната система е много по-различна


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2635
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 12 фев 2007 14:50


Имам поглег върху ренде18 82г на баща ми и спира поразително по добре от които VW съм карал.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bobi_robi и 23 госта