Ето как изчистих боклуците между радиаторите на Пасата

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Ето как изчистих боклуците между радиаторите на Пасата

Мнениеот Snejoky » Съб 04 авг 2007 18:43


Здравейте! От известно време, колата ми започна да държи висока температура на двигателя. По светофарите в София стрелката взе да стои на 100 градуса и даже да отива почти към 110. Датчиците си работят, перките се включват, а държи висока температура. След консултация с няколко познати майстори, ми казаха да си изчистя радиатора отпред. Обаче колата ми е с клима и отпред е радиатора на климатика. Много са близо двата радиатора един до друг и по никакъв начин и от никъде не може да се изчисти между тях. За това ето какво направих днес. Разглобих почти цялата предница, за да може да раздалеча малко радиаторите и да измия и почистя между тях. След като свалих броня, маска, фарове и останалите пластмаси, които са под тях се сетих да направя няколко снимки. Заснех реда на сглобяване. Да поясня, че имаше доста боклуци, които се бяха набили на задният радиатор, който е за охлаждането на колата. Сега резултата е, че и двата радиатора са чисти и охлаждането е по-лесно. Дано тази информация да е полезна и на Вас и тези които имат същият проблем да знаят какво ги чака, ако решат сами да направят тази процедура.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Като свалих бронята и остана да виси ето този датчик. Доста се почудих, докато разбера от къде е? Накрая реших, че мястото му е в един отвор на бронята, защото си пасна добре там. Според мен е нещо за климатроника, но не съм сигурен. Ще Ви бъда благодарен, ако ми разясните какво е това и каква роля играе.
Изображение
Изображение
Изображение




Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Съб 04 авг 2007 19:00


първите снимки направо ме втрещиха ... олекна ми накрая :)
иначе честно дори не съм предполагал за възможността за съществуване на такъв проблем или по-точно за разрешаването му ...
иначе проблема като че ли е детска болест на пасата :)


Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Съб 04 авг 2007 19:00


И аз имам един такъв същия и ми виси пред радиатора. За кво аджеба е това?


Потребителски аватар
Formel
Мнения: 731
Регистриран на: Сря 05 юли 2006 17:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Formel » Съб 04 авг 2007 19:06


Вальо защо не ми каза сутринта,че ще правиш тези неща да бях дошъл да ти помогна аааааа :smackbum


Потребителски аватар
4o4o_2345
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 18 окт 2005 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот 4o4o_2345 » Съб 04 авг 2007 19:37


Това е датчика за външната темпиратура :D


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Съб 04 авг 2007 20:06


passenger написа:първите снимки направо ме втрещиха ... олекна ми накрая :)
иначе честно дори не съм предполагал за възможността за съществуване на такъв проблем или по-точно за разрешаването му ...
иначе проблема като че ли е детска болест на пасата :)

Споко, човече! Не е толкова сложна или страшна процедурата. На снимките изглежда страшничко, но немецът си знае работата и е направил така колата, че всичките тези неща, които бях свалил се демонтират и монтират много лесно и не ти трябва някакъв сложен инструмент. Друго е, ако на колата пишеше "Сделоно в СССР". Тогава със сигурност щеше да има намеса на "чука и пробоя и егати боя" и вълшебните български думи "Е са ти е**х м****а".


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8293
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Съб 04 авг 2007 20:37


Ами браво за положените усилия но за да се дължи покачването на температурата на замърсен радиатор трябва да караш много оффроуд и да не си миеш никога колата за да се задръсти до такава степен! Все пак друго си е като за свое успокоение направиш и това макар че ефекта е по-скоро психологически !


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Съб 04 авг 2007 21:51


Колата я купих преди три месеца, нов внос. Мия я редовно. Майсторът на климатика ми каза често да мия радиатора отпред, за да охлажда добре. Обаче като мия предният радиатор всички боклуци се набиват на задния. Поне аз така мисля. Беше се позадръстил. Имаше доста прахоляк, сламки, мушици и т.н. Надявам се да не е само психологически ефекта. Стрелката за температурата ще покаже най-добре.


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Нед 05 авг 2007 7:01


А преверил ли си дали термостата отваря?


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Нед 05 авг 2007 7:27


4o4o_2345 написа:Това е датчика за външната темпиратура :D
:да: На компа (MFA-то) :idea:


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Мнениеот boi4eto » Нед 05 авг 2007 7:50


Скоро и аз ще направя,тази процедура,не че загрява колата,
а е така профилактично.


Потребителски аватар
Snejoky
R.I.P
Мнения: 1049
Регистриран на: Чет 12 окт 2006 22:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на село

Мнениеот Snejoky » Нед 05 авг 2007 10:31


Muncho написа:А преверил ли си дали термостата отваря?

Термостата ще трябва да го сменям, защото съмненията ми са, че не затваря напълно, а не защото не отваря. Но тази процедура ще я направя, като наближи зимата. Имал съм го и друг път, на старата кола този проблем. Термостата си отваря когато трябва, но не затваря до край и колата по-бавно загрява. Това лятото не е проблем, но зимата си е проблем, защото много по-трудно загрява, а и от там парното не духа толкова топло.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Нед 05 авг 2007 20:34


В крайна сметка имаше ли ефект от операцията, и ако климата е фабрична пак ли има отделен радиатор на сандвич отпред :?: Питам, щото и мойта е нов внос, и тя ходи до към 110 градуса преди да пусне първа степен (според таблото), но като измеря в казанчето температурата е 88 градуса.
Още не съм почнал с изследването щото имам опит с един VW вече и не ме тревожи толкова. Учуди ме само, че като отворих казанчето при току що изгасен двигател излезе почти 1 литър антифриз, това дали е нормално не знам. На джетата не беше баш така, ако на студено нивото на течността е било под макса не излизаше нищо при бавно отваряне, но ми казаха че при пасатите системата работела при по-високо налягане. Някой ако има опит да казва дали е нормално.

P.S. Ама как са еднакви в проблемите си тез наще коли, направо ме забавляват малко чак :wink:


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1203
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-5.5
Двигател: ALZ 2002
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Нед 05 авг 2007 21:51


нормално е да изтече антифриз защото с-мата е под налягане дори и да си изгасил колата преди малко,трябва да се изчака да поизтине и тогава отваряй капачката. :lol:


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Нед 05 авг 2007 22:01


Да, това ми е ясно, целта беше да видя дали таблото показва вярно 110 градуса, а в казанчето беше 88, което според мен значи макс 93-4 в блока, значи ще се сваля табло да се припоява стабилизатора, и ако пак не се оправи ще сменя датчика, ако няма пак ефект вече не знам. Водната помпа пише че е сменяна преди 88к км, чудя се дали може да е тя виновна след като не издава звуци и видимо прави струя в казанчето дори и на празен ход. Иначе тръбите на радиатора са топли и двете, макар долната да е чувствително по-студена, може и термостата да не отваря напълно.

Колега дето си пуснал темата със същия проблем, пиши дали и как си го решил, защото не ми се вярва да е само до почистване на радиатора. Когато пусне перката при мен много скоро след това сваля температурата. Аман с тез охладителни системи значи, малко запас да бяха оставили при изчисленията тез немци нямаше да е зле :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: RusH_DeMoN и 156 госта