Странно хлътване на педала на спирачките(ABS)

Техническа и сервизна информация за Passat
WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Странно хлътване на педала на спирачките(ABS)

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 17 сеп 2007 9:35


Колеги наскоро, преди 500-600км смених на колата(Пасат Б4) спирачната течност.Има ABS автомобила.
Та от известно време педала на спирачките започна да хлътва точно по средата.Все едно нещо като че ли пропада, като в дупка.Иначе спирачки си има, АБС-а си действа.
Да не би нещо тази АБС помпа да се бъзика.Интересното е, че сутрин това нещо го няма, като покарам и тогава се появява.
Да не би нещо с обезвъздушаването да сме сбъркали :dontknow:
Но първите 500-600км вси4ко си беше добре.
Дайте съвети, от какво може да е.
Пиша в основния щото и на голф предполагам е същата система.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 17 сеп 2007 11:11


Някъде из форума мернах нещо,че се обезвъздушава по много странен начин ама не беше обяснен какъв е точно.Само пишеше,че било по различен начин. :roll:


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Пон 17 сеп 2007 11:53


и така попрочетох, но не разбрах кое му е странното :?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 17 сеп 2007 14:23


WasteLand_TD написа:и така попрочетох, но не разбрах кое му е странното :?

Ами аз така и не открих навремето като рових тема как точно се прави ама наскоро в една четох само изказването "с АБС не се обезвъздушава както си знаем а по по-друг начин" и затова се изказах така :roll:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 17 сеп 2007 14:52


zfa159 написа:
WasteLand_TD написа:и така попрочетох, но не разбрах кое му е странното :?

Ами аз така и не открих навремето като рових тема как точно се прави ама наскоро в една четох само изказването "с АБС не се обезвъздушава както си знаем а по по-друг начин" и затова се изказах така :roll:

Не се обезвъздушава по познатия начин с АБС на Тевес.При АБС на АТЕ си помпиш или чакаш да изтече :wink: .


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Вто 18 сеп 2007 7:26


Ами на моето казанче пише ате, означава ли това, че системата ми е Ате :?:


Потребителски аватар
ceco_passat B4
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ceco_passat B4 » Вто 18 сеп 2007 19:57


Имах същия проблем.Разрешаването му ми костваше 650 лв за нова спирачна помпа.Почти съм сигурен че твоя проблем идва оттам,но не се залъгвай да взимаш втора ръка помпа,защото може и тя да е прецакана


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 19 сеп 2007 8:32


Преди време попитах в тази тема за същото. За жалост все още нищо не съм направил по въпроса:
http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=53850&highlight=%EF%F0%EE%EF%E0%E4%E0


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 19 сеп 2007 8:36


Аз го имах същия проблем на стария Пасат - оказа се че е дал фира спирачни кран отзад за задните колела и от време на време отваря повече - което отпред се чуства като пропадане на педала в зависимост от това колко точно отваря зависи и колко точно пада педала.Аз успях да го хвана след цял ден седене на един стенд за проверка на спирачки (за ГТП) и чаках да се случи.В момента в който педала леко пропадна ефективността на задните колела се повиши чуствително а на предните остана същата (също като теб течност не губеше).Тогава се разбра къде е работата - реално задницата ти става по-ефективна а предницата не променя ефективността си и затова не усещаш разлика с спирането.Предполагам че при теб се касае за същия проблем. (само да поясня че предишния Пасат няма АБС).


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Сря 19 сеп 2007 8:42


Простете за въпроса. Къде се намира и как изглежда въпросния спирачен кран ма задните колела ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 19 сеп 2007 9:06


passenger написа:Простете за въпроса. Къде се намира и как изглежда въпросния спирачен кран ма задните колела ?

Ами малко преди задния мост доколкото помня беше от шоф. страна.Като легнеш под колата се вижда.Свързан е с моста посредством една пружина и метална планка (оттам реално се и регулира).


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 19 сеп 2007 11:42


този спирачен кран в момента сме го натегнали в максимално отворено положение , все едно колата е натоварена и има чувствителна разлика - спира доста по-добре.Сега видях и темата на passanger.
Възможно и да е от кантара(да се е поразхлабил и той да мърда малко) - въпреки че добре го стегнахме - в най-скоро време го махам.
Не ме е страх че може да блокират задните колела защото колата си има АБС.

ceco_passat_B4,
какви ти бяха симптомите та се е наложило смяна на помпата.При мен всичко си работи - спирачките са много добре, АБС-а работи.Просто като че ли при момента на натискане на педала се получава хлътване на педала с около милиметър,прави едно такова - цък(малко тъпо звучи ама няма как да го обясня).Доста незабележимо(днес баща ми кара колата и не го усети).
Другото е, че като съм натиснал спирачката и дам на контакт(нали там се задейства помпата на АБС-а ли каквото е) педала по-шумно щраква от преди да сменим спирачната течност.Може и да си внушавам.
Говорих с познат и казва, че може разни боклучета да са застанали, след смяната на течността ама на мен не ми се вярва.Сутрин това мини-пропадане(така да се каже) го няма, идва след като покарам малко.
:roll: :roll:

Преди смяната на течността такива хлътвания, цъквания и ала-бала - нямаше.
Възможно ли е новата течност да е показала проблема - вече като е прочистила системата.Не ми се вярва съвпадението - смяна на течност, а помпата се прее..ва :roll:


Потребителски аватар
TURL
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 22:05
Автомобил: Passat
Двигател: AFN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот TURL » Сря 19 сеп 2007 19:46


без ABS съм, но имах същия проблем, който се реши след смяна на помпа :!:


Потребителски аватар
ceco_passat B4
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 01 дек 2006 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ceco_passat B4 » Сря 19 сеп 2007 20:14


Значи в моя случай я разглоби майстор-помпаджия и по тялото на помпата имаше язви.Той каза,че помпите на пасатите са едни от слабостите им и да си вземеш втора ръка е рисковано.Като я замених с нова проблема се реши: няма пропадане,спира перфектно.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Сря 19 сеп 2007 21:03


ceco_passat B4 написа:Значи в моя случай я разглоби майстор-помпаджия и по тялото на помпата имаше язви.Той каза,че помпите на пасатите са едни от слабостите им и да си вземеш втора ръка е рисковано.Като я замених с нова проблема се реши: няма пропадане,спира перфектно.

Варианта да се рециклира с пренарязване на цилиндъра (с друг диаметър) и изработени по този диаметър гумички не е ли ценово по-приемлив?
Пък и като купиш друга никой не знае колко време е седяла в мазето и е събирала влага и е образувала язви (те язвите се получават от кофти спирачна течност и от влага - т.е. и с остаряването понеже е неизбежно).Иначе системата щеше да се нуждае само от подмяна на гумички веднъж на 100 години като се сцепят или се втвърдят ужасно много.
Аз лично не бих рискувал да си купя чисто нова помпа (без значение колко струва понеже това е по-малкия проблем) защото незнам какво си купувам и че утре няма да ме остави да се смажа някъде или в някого....лично мнение.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], petar_a и 230 госта