кажете добро масло за скоростна кутия ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
bat ranbo
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

кажете добро масло за скоростна кутия ?

Мнениеот bat ranbo » Сря 28 юли 2004 10:36


трудно влизат 1 и 2 скорост през зимата и реших да сменя маслото. препоръчайте някакво и ми кажете какво количетво ми трябва.




Потребителски аватар
warrior
Мнения: 471
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот warrior » Сря 28 юли 2004 13:07


дай и аз да се включа в темата - кажете и за голф 3 ГТИ, 2Е двигател. В момента имам някакъв Aral ама не знам дали е правилния модел и затова искам мнения...


косьо
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 28 юли 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот косьо » Сря 28 юли 2004 13:47


За Вашите ръчни скоростни кутии на VW използвайте предписаните в книжката масла. Ако нямате такава, маслата трябва задължително да отговарят на GL-4 /по новите са GL4+ и GL4/5/, при липса на избор, но в краен случай- GL-5, и да са от вискозитетен клас SAE 90. По-добрият избор е SAE 80W-90, а най-добрият SAE 75W-90- последните обикновено са синтетични. Както при моторните масла, така и при трансмисионните VW има тип за моделите след 1997г. и те са G-50, 51 или 052. За по-старите модели те не са от такова значение. Тук искам да добавя и още нещо. Оказва се , че VW наливат масла G-50 на доста от моделите си много преди 1997г. Това са изключително качествени синтетични масла от класа SAE 75W-90, които обаче не могат да се намерят в търговската мрежа. Най-добрият им заместник са маслата имащи нормите VW 501.50. За сега съм виждал такива масла само на Кастрол и ВР. Честно казано имате ли 5 степенна кутия след 1990г. и ви се налага смяна на маслото, то трябва да бъде само от този вид за да нямате притеснения!
А типът на маслата е точно:
BP EnergeerSGX 75w-90 GL4/5 VW Norm501.50
Castrol TAF-X 75w-90 GL4/5 VW Norm501.50


Потребителски аватар
warrior
Мнения: 471
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот warrior » Сря 28 юли 2004 14:52


Хм... а какво ще кажеш за SAE 85-W-90? Какво ще стане ако сложа такова?


Потребителски аватар
bat ranbo
Мнения: 41
Регистриран на: Вто 27 юли 2004 11:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот bat ranbo » Сря 28 юли 2004 18:37


пффф мойто е нещо от рода на EP90 Приста ойл :lol: трагедия е сигурно.

а в двигателя е Valvoline 15W40. май е добро нали?

утре отивам да купувам за скороростната кутия. 3 литра ще ме оправят ли?


Потребителски аватар
Syncro
Мнения: 1241
Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:59
Автомобил: Passat 1.8T
Двигател: ANB 1999
Местоположение: Габрово
Контакти:

Мнениеот Syncro » Сря 28 юли 2004 18:48


Вместимостта на скоростната кутия е 1.9 литра
Ако бъркам поправете ме


косьо1

Мнениеот косьо1 » Сря 28 юли 2004 22:21


"...Вместимостта на скоростната кутия е 1.9 литра
Ако бъркам поправете ме"- няма скоростна кутия с такава вместимост- 2.2л -да, но истината е, че различните кутии имат различна вместимост, като се започне от 1.5л, мине се през 2.2л; 2.5л при тези със синхро и се стигне чак до 3.1л- тук не включвам автоматичните и обемите по диференциалите и раздатъчните кутии на синхрото. Просто трябва да се знае вида на кутията /или поне вида на мотора и степените на кутията/.
"...а в двигателя е Valvoline 15W40. май е добро нали?"- като цяло да, но темата за моторните масла е друга...?!
"....Хм... а какво ще кажеш за SAE 85-W-90? Какво ще стане ако сложа такова?"- темата за трансмисионните масла е също голяма. Масло с посочения вискозитет е като цяло подходящо за нашия климатичен район, горе долу е добро за старите кутии /и за да бъда по-точен-4 степенни/, както споменах по-горе, но само това нищо не ми говори. Важна е и, както също споменах, и класификацията му по АРІ. Истината обаче е, че с такъв вискозитет се препоръчва да работят предимно разни френски коли, които пък искат GL-5 по АРІ. Общо казано от този вискозитетен клас на нашия пазар обикновено са маслата от групировката Фина-Тотал-Елф, които почти нямат GL-4. На въпроса какво ще стане, ако се сложи такова масло- ами не зная, нищо по-лошо от това да вземе да включва по-трудно- особено зимата /в краткосрочен план/. В по-дългосрочен- обикновено най-напред тръгват синхронизаторите.
"...В момента имам някакъв Aral ама не знам дали е правилния модел и затова искам мнения..."- как да ти кажа дали е правилният избор след като и ти не знаеш какво има. Ще кажа само едно от немалкия си опит на всички- НЯМАТЕ ЛИ ПРОБЛЕМИ С КУТИИТЕ- СТИГА ДА ИМА НЕЩО В ТЯХ- НЕ ГИ ПИПАЙТЕ ЗА ДА НЕ СИ ОТВОРИТЕ ПОВЕЧЕ ГЛАВОБОЛИЯ!!!
БЛАГОДАРЯ ЗА ВНИМАНИЕТО, ЧЕ МАЙ СЕ ЗАИГРАХ! УСПЕХ!
Тъй като пиша от друг комп. добавям едно 1 към името си, че не ми приема изпращането...!?


BOSS
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 20 юни 2004 19:28
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

косьо си е казал !

Мнениеот BOSS » Сря 28 юли 2004 22:43


Задължително да е 75W90 марката не е от голямо значение, аз в моя сложих IGOL и нямах никакви ядове.


косьо
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 28 юли 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот косьо » Чет 29 юли 2004 6:44


"...Задължително да е 75W90 марката не е от голямо значение, аз в моя сложих IGOL и нямах никакви ядове."- Мисля, че много ясно обясних, че не само вискозитетния клас е от значение т.е. класификацията по SAE, а и класификацията по АРІ и по норми на VW!


waradin

85w90 neslagaii

Мнениеот waradin » Чет 29 юли 2004 12:11


4ovekat deto obqsnqva na dalgo i na shiroko moga da sporq dosta s nego :PP
Parvo e v golqma greshka za frenskite koli PO4TI VSI4KI KARAT SAS 75W80/90 daje si ima spec. razrabotka za tqsh:))
mai ne si karal frenska kola ))
A mejdo drugoto za vas po dobre e (golf) 75w/90 ina4e skorostiie trudno vlizat a zimata nevazmojno:))
mdaaa ne se podlagvaite 4e poneje bila stara zatova po gasto maslo (tova ne e kamion) s ogromno iznosvaniq

aide sas zdrave pak se razrovete po ruskite saitove za golf ima kolkoto poiskash horata sa si napisali spored modela.....


косьо
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 28 юли 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот косьо » Чет 29 юли 2004 14:38


Никога няма да спра да се чудя на хора, които не могат да четат или не искат, но желанието им да кажат нещо- било то вече казано, било пък някоя глупост- или да обидят някого надделява над разума! Мислех в отговор да постна разни таблици, да копирам някои статийки и да преснимам съответните страници от техническите книжки, които имам /оригиналните от колите/, но съм сигурен, че този който живее за да се заяжда няма и тях да прочете, пък и каквото съм прочел с очите си съм го казал накратко! Ще кажа само: АМАН ОТ РЕНДЕТА, ДЕТО РОВЯТ НАВСЯКЪДЕ И ВЛИЗАТ ВЪВ ФОРУМИ, ДЕТО НЕ ИМ Е РАБОТАТА!!! ПОНЕ ДА СЕ БЯХА НАУЧИЛИ ДА ПИШАТ НА БЪЛГАРСКИ!!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vaskoto1 » Чет 29 юли 2004 14:43


косьо не се дразни ами го закопай варадин с твърди доказателства!
а така ти него ще препсуваш-той тебе.... и така до края на света.
стига момци!стегнете се!


Потребителски аватар
Tihon
Мнения: 309
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Студград :D

Мнениеот Tihon » Чет 29 юли 2004 14:56


косьо1 написа:"... На въпроса какво ще стане, ако се сложи такова масло- ами не зная, нищо по-лошо от това да вземе да включва по-трудно- особено зимата /в краткосрочен план/. В по-дългосрочен- обикновено най-напред тръгват синхронизаторите.

Zdrasti :D Радвам се да те прочета. A въпросът ми е: Колко дългосрочен план?... защото на мен миналата година ми сипаха Shell ,но сега ще ровя да разбера цифрите :?


waradin

mdaaa oste dove4era

Мнениеот waradin » Чет 29 юли 2004 14:57


аз не се заяждам още довечера ще ти сканирам книжките на пежо и ситруен и сте ти дам линк да ги погледнеш за маслото :))
Определено не се заяждам просто пиша за да не обаркваш хората които не разбират и да се набутват с излишни пари заради това че ВСЯКАКВИ ХОРА ВЛИЗАТ ПО ФОРУМИТЕ И ПИШАТ ГЛУПОСТИ - както ти каза. аиде лека и полека


косьо
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 28 юли 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот косьо » Пет 30 юли 2004 7:01


За Варадин: Спри с твойте Ситр"У"ени и Рендета, не ми абсолютизирай думите и не се хващай за нещо общо казано, защото тук говорим за GOLF и то за нашите по-стари модели!

За Евто: Здрасти пич! Нищо не мога да ти конкретизирам за "по-дългосрочния план", защото всичко е много специфично и зависи от конкретното състояние на кутията, но най-общо казано неподходящото масло, както по вискозитет- SAE- така и по изискуемото според вида зъбни предавки и вида на синхронизаторите качество по АРІ, води до проблеми в превключванията- някъде веднага, някъде по-късно. Но мисля, че твоят проблем е зависим и от механиката на лостовата система, както ти споменах мисля и по ICQ-то.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vadoiv и 157 госта