Passat B1 Fastback - историята на една мечта


Passat B1 Fastback - историята на една мечта

Интервю с Борислав Зарев (Bobi_S13) за историята на една мечта - реставрирането на VW Passat B1

В: Как започна всичко с Passat B1? Как го откри и купи клубът?
B1

О: Идеята за реставрационен проект се върти доста отдавна в главите на членовете на "Клуб на привържениците на Фолксваген в България". Реално назрява през 2009 г., когато на 23 януари виден клубен член от Пловдив Радостин Томов (radotom),  пуска тема за проект за едно Корадо Г60, произведено 1991 г. Всички бяха очаровани от идеята и се обсъждаше вече купуването на този модел. Но бившият председател на клуба Васил Копчев (vaskoto1) излезе с предложение за Passat B1. Като такъв рядък екземпляр той беше веднага одобрен от останалите клубни членове. Съответно се започнаха дълги дебати относно закупуването му. В крайна сметка то стана факт на 2 февруари същата година.

В: Кои са хората, участвали в реставрирането му?

О: В реставрирането на проекта се включва целият клуб, тъй като това е нещо тясно свързано с основната цел на клуба, която е „популяризиране на марката VW в България”. Реално погледнато всеки един член на клуба е взел участие в даден момент от проекта. Кой с идеи, кой с труд, кой с тичане по магазините за закупуване на части. За това казвам, че целият клуб е взел участие в реставрирането на този така култов модел, дал началото на една от най-масовите коли шофирани в момента по пътищата на България – Passat.
B1
В: Каква е концепцията за автомобила? Имало ли е различни гледни точки и как се стигна до единно решение за вида, в който да бъде възстановен?

О: Концепцията е ясна – пълно реставриране на автомобила, като се добавят някои съвременни нотки в него. Без излишни тунинг подобрения. Тук спорове нямаше. Всеки беше "за" да се реставрира този автомобил. Имаше спорове за цвета на боята. Но в крайна сметка се стигна до консенсус цветът на купето да бъде именно един от основните цветове на новото Scirocco.

B1В: Би ли описал детайлно всичко, което се е извършило по колата от момента на придобиването й до вида, в който я видяхме на Volkswagen Club Fest.

О:  Месец след закупуването на Passat B1 той беше разглобен до основи. Всичко от купето беше извадено. Двигателят и мостът отделени. Прегледа се техническото състояние на автомобила. Имаше доста забележки по купето от ръжда. И лека по лека се започнаха подмените:

-    Подменено бе окачването на автомобила – шарнири, накрайници,  амортисьори, пружини;
-    Подменена спирачна система;
-    Изкърпени и оправени всички забележки от ръжда по купето;
-    Всички метални части по окачването бяха занесени на песъкоструй и след това боядисани прахово;
-    Напълно ревизиран и обслужен двигател;B1
-    Изцяло боядисано купе – отвътре и отвън;
-    Налепена е изолация навсякъде по купето, за да може да се избегне неприятното дрънчене на ламарини;
-    Нов салон от изкуствена кожа (кори за вратите, предни седалки, задни седалки и таван);
-    Таблото на автомобила беше в много лошо състояние. Съответно трябваше да се оправи и облече в кожа;
-    Подменени абсолютно всички крепежи по автомобила (нямаше да се справим без помощта на един голям човек от форума: Петко благодарим ти!
-    Сменени фарове.

В: Какво още остава да се направи по Passat B1?

О:  Остават още много неща:

-    Да се прекарат всички кабели на автомобила;
-    Да се до сглоби двигателят;
-    Да се освежат или вземат нови лайсни по купето;
-    Да се монтира парното и останалите прибори по таблото;
-    Да се сложи таванът;
-    Полиране на броните;
-    Изработка на поръчкови кори за багажника и поръчкова облицовка на задния капак;
-    Да се сложи генерация, която също мисля ще е специална изработка, тъй като отдавна няма налична за този модел.
B1
В: Клубът има ли планове да реставрира и други автомобили от марката Volkswagen?

О: Да! Намерението е да продължим със серията Passat. А именно моделът който привлече толкова много погледи и зрителски обективи на провелото се наскоро изложение VW Club Fest. Става дума за полицейския Passat B2. Той стана притежание на клуба след като беше дарен от един от потребителите на форума teoel (Теодор) от Стара Загора. Но за него ще четете след време. В момента имаме ясна представа за концепцията му и след като приключим с реставрацията на Passat B1 ще започне работата по втория проект.

В: Какво би казал на хората, които също усърдно работят по колите си, трудно ли е да се постигне вида на Passat B1?

О: Крайния резултат си заслужава! Винаги идва един момент, в който си мислиш, че няма да можеш да се справиш, но не е така! След като го направиш и видиш крайния резултат, eуфорията е голяма! Радостта от нещо добре направено е уникална. Това е миг, който се помни за цял живот. Дело, което остава следа. Нещо, което всеки един автомобилен маниак трябва да изживее поне веднъж в живота си! Дерзайте, заслужава си!

B1


Галерия











Уеб дизайн Изработка на сайт SEO оптимизация на сайт. Google оптимизация.