Луксозният влак на VW на три коловоза


Луксозният влак на VW на три коловоза


Луксозният влак на VW – на три коловоза:


D класа, Пасат W 8, Колорадо – 8, 10 и 12 цилиндъра

D1 е с невероятна климатична инсталация, заслуга на Фердинанд Пиеха, който влизайки в хотелската стая веднага изключва климатика.

Стратегията на Фолксваген по пътя към върховете на горната класа се превръща в реалност с новата D-лимузина, новият Колорадо и Пасат, всички с осем цилиндров двигател, който представлява свързващото звено в палитрата от благородни модели.
Амбициозни цели винаги са окриляли Фердинанд Пиех. Както при Порше, когато днешният шеф на Фолксваген създаде състезателната кола 917, или при Ауди, когато въведе перманентното задвижване на всички колела в легендарния модел Куатро, с което изтреля тази „запазена марка на деловите хора” в горния клас, или при Фолксваген, където реализира мечтата си, създаде колата с консумация 3 литра/100 км. – Лупо 3L TDi, с което затвори устите на всички неверници и зложелатели.
Всеки път когато техниците му пъшкат, изправени пред задача, която изглежда неразрешима, Пиех натиска истински газта. Сегашният момент е такъв.
Мартин Винтеркорн, шеф на отдела за разработки на новости в концерна Фолксваген, се оплаква: „Да разработиш 5 разновидности на Поло – това е нищо в сравнeние с D1”. Зад съкращението D1 не се крие просто поредният нов автомобил. Шефът на концерна е възложил на своите проектанти да създадат едно истинско техническо предизвикателство – но и един вид „просто тройно правило” на автомобилизма.
Пиех, който се намира в зенита на кариерата си, иска чрез Фолксваген да щурмува „горната камара” на автомобилите. За това и една единствена лимузина от горната класа не му е достатъчна. Луксозния влак на Фолксваген трябва да пристигне на 3 коловоза: с луксозния модел, обозначен със съкращението D1, и с новия модел Колорадо. Празнината между сегашната палитра от модели и новия D1 ще бъде запълнена от луксозно обзаведен Пасат с осем цилиндрово задвижване.
На моторите се пада решаващата роля в стратегията, насочена към повишаване на лукса. Пасатът с повишена стойнсот трябва да пробие в нишата на горната средна класа. За тази си мисия и той ще бъде снабден с ходова част тип W8 с работен обем 3.7 литра.
Този новоразработен V- образен двигател ще притежава програмирана последователност на запалването, характерна за моторите на формула 1. Предимствата на така наречения плосък колянов вал са голямата развиваща мощност и високия въртящ момент при сравнително ниски обороти. Недостатъкът, изразяващ се в неприятни вибрации, ще бъде избегнат, като новият агрегат на Фолксваген ще бъде снабден с два успокоителни компенсаторни вала.
Премиерата на Пасат W8 обаче ще трябва да почака. Причината е, че Фолксваген иска да гарантира респектиращ промеждутък от време до „пластичната операция” на Пасат. Преработеният Фолксваген от средната класа ще бъде представен през Октомври на Парижкия автосалон, а осемцилиндровият Пасат ще може да стартира едва през пролетта на 2001 година.
Допълнителните 4 цилиндъра са в центъра на масирана маркетингова атака на новият Фолксваген D1, замислен като представител на горната класа. Дванайсетцилиндровият „звяр” за момента развива мощност от 400 к.с., като до старта на серийното му производство през есента на 2001 год. те трябва да бъдат увеличени на 450 к.с.. Г-н Пиех и неговите хора вече са убедени, че границата от 500 к.с. при работен обем от 6 литра не би трябвало да представлява никакъв проблем, поне за неговите конструктори.
Шестстепенната скоростна кутия е автоматична. Превключването става с нормалния лост за избор на скороста, разположен на средната конзола, или както е при Формула 1. Единствената разлика от състезателните коли на Михаел Шумахер е, че двата лоста за преминаване към по-висока или по-ниска скорост тук не са разположени директно на волана, а от ляво и от дясно на кормилния вал.
Обликът на D1 като цяло съответства на концептуална разработка на Фолксваген, представена на последния Франкфуртски международен автосалон. Само че тук проектантите вместо първоначалната идея за купе с 4 врати, са взели решение в полза на един стъпаловиден тип, което е в унисон с функционалната концепция и практическото предназначение на модела D1. Фолксваген възнамерява да произвежда и пласира годишно по 30 000 луксозни модела. Производството ще бъде възложено на така наречената „стъклена” фабрика в Дрезден. А там едва ли биха се справили с купе с 4 врати в такаова голямо серийно производство.
Защо изобщо трябва да се копува луксозен модел на Фолксваген ? Неговите духовни родители виждат поне 3 ясни критерии за успеха на своята рожба:
Излкючителна мощност, приятлно климатизиране и великолепния комфорт.
Самият Фердинанд Пиех е „виновникът” за невероятно добрата климатична инсталация на D1. Шефът на концерна вечно си има проблеми с въздушните течения във всичките им разновидности. Когато се настанява в хотел, климатичната инсталация в стаята му незабавано трябва да бъде изключена. В колата предпочита да понася температури, от които човек потъва в пот, но не се примирява с опасността да настине поради течение.


вестник Автотруд: брой 200, 30.08.2000 г.

Галерия



Уеб дизайн Изработка на сайт SEO оптимизация на сайт. Google оптимизация.