Подобно решение е известно в автомобилостроенето отдавна, но се прилага основно при големите двигатели. При по-спокоен оборотен режим много V-образни американски осмаци изключват половината от цилиндрите. При агрегати с голяма кубатура тази схема на работа определено е оправдана.
Система за изключване на половината от цилиндрите получиха също представените наскоро наточени модели на Audi S6, S7 и S8 с мощност в диапазона 420 - 520 к.с. Сега обаче от Volkswagen са решили да разработят подобна технология и за 1.4-литровия четирицилиндров TSI с базова мощност 122 к.с.
Дали подобна схема на работа ще се окаже ефективна за толкова малък турбомотор ще стане ясно след появата на новото, седмо поколение на бестселъра VW Golf. Именно за неговия дебют е предвиден двигател с подобен режим на работа. Впоследствие се очкава Polo и Tiguan също да се "научат" да работят само с два цилиндъра.
Въпреки че четирицилиндровият TSI с възможност за изключване на два от цилиндрите все още е в процес на разработка, от компанията вече обявиха какви точно ще са ползите от него. Според волсбургските специалисти в градска среда икономията ще е половин литър на 200 километра, а при постоянна скорост от 50 км/ч тя ще достигне до литър.