Фолксваген Клуб Фест – сбъдването на една мечта


Фолксваген Клуб Фест – сбъдването на една мечта

 

Добрин Балчев

Добрин Балчев е председател на „Клуб на привържениците на Фолксваген в България“, по негова инициатива се проведе първия автосалон, организиран от автомобилен клуб в България – Фолксваген Клуб Фест. Повече за събитието, идеите и организацията на клуба той разкри в специално интервю:

 

В: Разкажете ни повече за „Клуб на привържениците на Фолксваген в България“ - какво представлява тази организация, откога съществува, какви са нейните цели и приоритети?

 

О: Клубът започва първо съществуването си виртуално и неорганизирано някъде през 2003 година в клубовете, поддържани в сайта dir.bg. След това, през юни 2004 година, благодарение на известния във форума като mucho, и повече с неговата работа като дизеайнер Ивайло Николов (http://odigy.com), клубът се сдобива със собствен форум и сайт със самостоятелен адрес в световтната мрежа. С идването на 2005 година шепа ентусиасти (седем души) решават да институционализират тази организация, като учредяват и вписват в регистъра на сдруженията с нестопанска цел към Софийски Градски Съд „Клуб на привържениците на Фолксваген в България”.

 

Клубът е сдружение с нестопанска цел в обществена полза. Целите на клуба са записани в неговия устав:

  • Да представлява и защитава интересите на любителите на автомобилите Фолксваген;
  • Да подпомага своите членове във връзка с поддръжката на притежаваните от тях автомобили Фолксваген;
  • Да обединява усилията и съгласува интересите на физически лица за създаване на колекция от всички модели автомобили на Фолксваген, независимо от датата на производство;
  • Да  организира автосалони и участва в такива в страната и в чужбина;
  • Да  организира и осъществява връзка с други клубове със сходна дейност.

 

Основни принципи на клуба са равенство и уважение между членовете, право на глас и участие в управлението на всеки член на сдружението, прозрачност и отчетност за дейностите, развивани от клуба.

 

Едно от основните средства за постигането на целите на клуба е поддържаната интернет страница, чрез която клубът предоставя на членовете на сдружението информация за техническите характеристики и поддръжката на автомобилите Фолксваген, както и интернет форум, за връзка между членовете на сдружението и за популяризиране на идеите на сдружението сред други привърженици на Фолксваген. Форумът е изцяло обновен през 2009 година, а настоящият сайт е факт от началото на 2010 година.

 

В: Как се зароди идеята да организирате Фолксваген Клуб Фест? Как се възприе тя от клуба, получихте ли очакваната подкрепа?

 

О: Друго важно средство за постигане на целите на клуба е организирането и провеждането периодични срещи на любителите на автомобилите Фолксваген. До тази година клубът беше провел общо 12 такива национални срещи в различни формати – събори на писта със състезания, събори сред природата или в определени градчета в страната, както и редица други неформални срещи с локален или национален характер.

 

До началото на тази година обаче, не само относно марката Фолксваген, но и по отношение на която и да е друга марка, в България не беше организиран от фен клуб автосалон за фенове – излагане на автомобили под един покрив, съчетавайщи Фолксвагени от различни епохи – от първите произведени модели до актуалните такива. От реставрираните в напълно оригинално състояние, до тунингованите автомобили, доработени във всяко едно отношение, включително и подготвени за участие в състезания от националните шампионати. Идеята изплува спонтанно в средата на миналата 2009 година, след като бях станах свидетел извън страната на организирани автосалони на реставрирани или тунинговани автомобили, но поотделно и от различни марки. Обмислих я в подробности, и след като встъпих в длъжност като Председател на клуба през октомври 2009 година, реших да я предложа за реализиране на членовете на клуба.

 

В интерес на истината, първоначално доста от тях бяха по-скоро скептично настроени. Дори тези, които смятаха начинанието за постижимо, се притесняваха от кратките срокове за подготовка, големия брой неизвестни и огромното количество работа, която трябваше да се свърши. Въпреки това, смятам, че позиционирахме правилно събитието в края на Март 2010 година. Постепенно вярата в успеха надделя и голяма част от членовете се включиха активно в подготовката на Volkswagen Club Fest.

 

В: Колко души се включиха в сбъдването на тази мечта и каква беше тяхната мотивация?

 

О: Наистина, мечта е точно определение за това, което се случи в зала 4 на Интер Експо Център на 27 и 28 Март 2010 година. Трудно е да се посочи точният брой на участвалите пряко и косвено в подготовката и реализирането на това уникално събитие.

На първо място, организационният комитет, който включваше 8 души членове на клуба:

Милослава Плачкинова (Милата), нашият PR, която се занимаваше с безброй неща – контакти с медиите, изготвяне на редица материали – прессъобщения, покани, писма и много други, подготви пресконференцията в БТА, организира изготвянето и връчването на наградите и грамотите за участниците на феста, координира работата на рекламния щанд.

Евгений Петров (Kaizer Soze) – маркетинг специалист, който с познанията и усилията си помогна за контретизиране на много от задачите покрай феста, даде много креативни идеи и сам създаде голяма част от материалите, презентиращи събитието.

Владимир Цанев (Vlad777) – един от собствениците на http://webstart.bg – създател на новия уеб сайт http://vwclub.bg. В голяма степен помогна за популяризирането на събитието във Facebook и изцяло в световната мрежа, както и поддържаше актуална информация в сайта относно подготовката на събитието. Присъстваше на редица срещи с потенциални спонсори и осигури един от основните от тях – автоцентрове Маргел.

Драгомир Савов (DragoGT) – поддържаше връзка с международните участници във феста, води разговори с възможните хотели за настаняване, участваше в изработването на част от оборудването за залата, както и в организиране на транспорта.

Ивайло Коларов (brabus) – осъществи подбора на автомобилите и комуникацията с участниците в залата, координираше влизането и разполагането им в залата.

Вяра Младенова (Persefona) – помогна за осигуряването на състезателните автомобили в залата, както и за популяризирането на събитието в рейсинг средите.

Борислав Галчев (golfer) – лично отговаряше за комуникацията и организацията на пребиваването на сръбските гости, изцяло пое отговорността по подготвяне и изработване и рекламните материали за събитието, както и на цялото допълнително оборудване, необходимо за подреждане на залата.

Моя милост (dobrin) – цялостна координация и ръковоство на подготовката, организацията и провеждането на мероприятието, срещи и преговори със спонсори, участници, домакин, доставчици, правно обслужване на мероприятието.

 

В самото провеждане на автосалона, като охрана, продажба на щанда с рекламни материали, продажба на билети, пропускателен режим в залата и всички други необходими действия, се включиха активно освен изброените членове от организационния комитет и следните членове и приятели на клуба: Васил Копчев,  Лили Копчева, Ася Галчева, Васил Топалов, Атанас Манасков, Иван Манасков, Миролюб Владимиров, Александрина Калейна, Петя Калейна, Ивайло Александров, Калоян Крумов, Елеонора Павлова, Георги Виячев, Радослав Върбанов, Димитър Манджаров, Галин Ганчев, Десислава Василева, Борислав Петров, Ладо Александров, Валентин Иванов, Владимир Георгиев, Николай Стоянов, Ивайло Петров, Борислав Зарев, Данаил Колев и други. Общо с провеждането на феста бяха ангажирани над 35 души.

 

Споменаване заслужава и всеки един от собствениците на автомобилите в залата – 37 на брой:

Божидар Шебов, Михаил Цветанов, Димитър Стоянович, Георги Ангелов, Ангел Петров, Антон Николов, Николай Георгиев, Ивайло Коларов, Атанас Манасков, Димитър Йовков, Сергей Петков, Камен Иванов, Христо Петров, Кирил Илиев, Любомир Семерджиев, Петър Томов, Волен Великов, Димитър Георгиев, Румен Лефтеров, Красимир Петров, Стефан Милев, Кирил Велков, Николай Тодоров, Георги Делчев, Здравко Пиронски, Радостин Савлаков, Петър Михайлов, Красимир Найденов, Христо Александров, Николай Минков, Радослав Кирилов, Дамир Каран, Властимир Сладоевич, Маргел ООД и Киров АД.

 

Естествено, не мога да пропусна да спомена и помощта на нашите спонсори – бензиностанции Еко България ЕАД и автоцентрове Маргел, без помощта на които това мероприятие нямаше да бъде във вида, в който се случи. Безценна беше и подкрепата от нашите медийни партньори – http://mobile.bg, http://speed-press.com и http://topgear.bg.

 

 

Тук е мястото да благодаря на нашия официален домакин Интер Експо Център и на агенция "Булгарреклама", и специално на нашия /техен/ организатор на събитието Йоан Младенов, който оказа пълно съдействие на клуба и помогна с редица организационни въпроси, контакти с доставчици, а и с много идеи и съвети.

 

В: Постигна ли Фолксваген Клуб Фест очакваните резултати и цели?

 

О: Събитието намери достоен отзвук сред автомобилните фенове не само на марката Фолксваген, но и сред другите фенклубове в България. Една от основните цели на събитието беше да представим клуба официално пред цялата автомобилно ориентирана общественост в България – нещо, което според мен постигнахме. Показахме какво може „Клуб на привържениците на Фолксваген в България”, какво обединява членовете и привържениците му и какво могат те да постигнат с общи усилия.

Събирането на толкова разнородни автомобили под един покрив, покриването на такъв диапазон от интереси, свързани с марката, осъществяване на среща на феновете на марката на национално и международно ниво – това са също част от целите, които си бяхме поставили и успешно постигнахме.

С провеждането на това събитие се надявам да сме поставили началото и на една традиция, но дали сме успели ще разберем в следващите няколко години.

 

В: С какво Вие лично ще запомните този първи автосалон?

 

О: С усмивките по лицата на феновете в залата, с въодушевените разговори между тях, с добрите отзиви за събитието. Лично за мен, няма по-голямо доказателство за успеха на Volkswagen Club Fest от удовлетворението на посетителите, но най-вече от чувството на гордост у членовете на клуба, че именно ние сме организирали това уникално и първо по рода си събитие – автосалон от фенове за фенове. Точно това затвърди у мен убеждението, че сме реализирали една обща мечта.

 

В: Какво могат да очакват феновете на марката от следващото издание на Фолксваген Клуб Фест?

 

О: Подобрение във всеки един аспект – повече и по-разнообразни автомобили, повече забавления, по-добра организация, повече щандове, повече посетители. Имайки зад гърба си опита от тази година, смятам, че ще можем да го впрегнем и да създадем още по-интересно и мащабно мероприятие.

 

В: Какви са следващите събития, които „Клуб на привържениците на Фолксваген в България“ планира и подготвя през 2010 г. ?

 

О: На първо място, Шести Национален събор 2010, който ще се проведе на 22, 23 и 24 Май на писта Дракон, до с. Калояново. За трети път клубът ще проведе националния си събор там, но тази година ще бъде за първи път в два състезателни дни, както и ще включва нови забавления и предизвикателства за зрителите и участниците.

Естествено, на 4, 5 и 6 Септември ще се проведе и традиционният Роженски събор, който се провежда в местността Роженски поляни, близо до Смолян и Чепеларе.

Тази година предвиждаме и провеждането в края на юни Петата традиционна благотворителна акция на клуба, която е в помощ на защитено жилище в с. Дебнево, Троянско.

Ще има и мероприятия в местността Крушунски водопади в края на април и в град Елена в края на юли.

 

В: Как виждате развитието на Клуба в общ план през следващата година?

 

О: Освен видимата част, каквото представляват публичните мероприятия, клубът има много активности в различни насоки.

 

Особено важна и първа точка от дневния ред, така да се каже, е закупуването на нов сървър, на който да се хостват сайта и форума на клуба. В рамките най-много на месец това вече ще бъде факт.

 

В началото на месец март клубът нае сервизно и складово помещение в София, което ще бъде използвано в няколко насоки. В него ще бъде складирано имущество на клуба, но основната му цел ще бъде да се работи по клубните проекти – създаване на колекция от реставрирани Фолксвагени. В ход е работата по първия проект – Фолксваген Пасат Б1 от 1977 година. След завършването му ще започне и работа по проект Пасат Б2 от 1986 година.

 

До сервизното помешение достъп ще имат членовете на клуба, които при желание ще могат да работят по собствени техни проекти или по поддръжката на ежедневните си автомобили. Обсъждат се и варианти, при които сервизното помешение ще бъде отдавано за ползване и на потребители на форума при определени условия.

 

В началото на май ще бъде проведено Общо събрание – основен орган за управление на клуба, на което ще се приемат нови членове, ще се направи отчет за изминалия период, ще се начертаят и конкретизират основните насоки за развитие през следващата година.

 

В: Какво бихте казали в заключение?

 

О: Бих искал да се обърна към феновете на марката, които обмислят подаването на молба за членство.

Ако искате да станете членове заради отстъпките, по-добре се откажете. Ако целите достъп до скритите раздели на форума, по-добре се откажете. Ако целта ви е да имате членска карта, с която да се фукате, по-добре се откажете.

Ясно е, че всеки приема членството по различен начин, всеки има различни възможности да участва в дейностите на клуба и различни очаквания. Именно затова членството в „Клуб на привържениците на Фолксваген в България” трябва да е добре обмислено, като преди да подаде молба за член всеки трябва да си отговори на един въпрос: „С какво мога да помогна за постигане целите на клуба?”

 

Фест - интервю



Уеб дизайн Изработка на сайт SEO оптимизация на сайт. Google оптимизация.